Print side | Luk vindue

DVB-T MODTAGER MED 2 TUNER OG PVR

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86586
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 17:50

Emne: DVB-T MODTAGER MED 2 TUNER OG PVR
Skrevet af: Mads333
Emne: DVB-T MODTAGER MED 2 TUNER OG PVR
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 17:53
Søger en DVB-T modtager med 2 tunere og pvr.
Om harddisken er intern eller extern har ingen betydning.
Nogen der kan anbefale et godt køb?
Det skal ikke være med boxerabonnement men heller ikke i +2000.-  klassen

Og så har jeg en MAXIMUM T-102 FTA.
Er der nogen der har erfaring med en softwareopdatering til denne så den virker med pvr?
Ved nogen har forsøgt med firmware til andre modeller men kan ikke finde den tråd længere.

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 18:03

De fås under den pris med et abbonement, men uden så er det svært at finde til den pris. Har ikke set nogen endnu.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Dotman
Skrevet den: 25-September-2010 kl. 17:31
2012 så skal du have en Boxer godkendt boks for at kunne modtage TV2, så hvorfor ikke bare gå efter en Boxer godkent PVR, feks. SAGEM til omkring 2000-2500 kr. uden abo. den har ikke bare 2 tuner, men kan også optage hele 2 programmer på samme tid, det kan de andre på marked ikke rigtigt endnu.

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 25-September-2010 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Dotman Dotman skrev:

2012 så skal du have en Boxer godkendt boks for at kunne modtage TV2.

Hvor har du dog det fra. Det er jo endnu ikke besluttet om TV2 bliver betalingsTV, og hvor kommer Boxer ind i billedet.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 25-September-2010 kl. 20:14

Korrekt, beslutningen er ikke taget, men som det ser ud til for nuværende, er der en sansynlighed. Boxer kommer nødvendigvis ikke ind i billedet, men det vil jo være den samme kodning der i givet fald vil blive anvendt til TV2.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 09:27

2012 så skal du have en Boxer godkendt boks for at kunne modtage TV2, så hvorfor ikke bare gå efter en Boxer godkent PVR, feks. SAGEM til omkring 2000-2500 kr. uden abo. den har ikke bare 2 tuner, men kan også optage hele 2 programmer på samme tid, det kan de andre på marked ikke rigtigt endnu.

Skal ALDRIG have en Sagem igen.Angry
Har canal Digital lige nu og har deres boks med Harddisk fra Sagem, som er 99% identisk med den fra Boxer. Det er det værste crap man kan tænke sig og er en af hovedårsagerne til at Canal digital får sparket.

Skrevet af: Mikael T
Skrevet den: 27-September-2010 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:

Dilog 655 + evt. Triax T-HD 405 VA til DRHD-lyd

-------------
Panasonic PX80 37"

Panasonic EH50

Dilog DT-655

Triax 405

Cambridge 540R v3

Skrevet af: Dotman
Skrevet den: 27-September-2010 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Korrekt, beslutningen er ikke taget, men som det ser ud til for nuværende, er der en sansynlighed. Boxer kommer nødvendigvis ikke ind i billedet, men det vil jo være den samme kodning der i givet fald vil blive anvendt til TV2.

Mediepolitisk aftale for 2011-2014
Når der i 2012 bliver ledig kapacitet i MUX 1 som følge af overgang til udsendelse i sendestandarden MPEG-4 og som følge af flytning af TV 2 til MUX 3, kan DR sende DR1 og DR2 i HD-kvalitet i det omfang, der er kapacitet hertil, jf. nedenfor om afsættelse af yderligere kapacitet til de regionale TV 2-virksomheder.
Aftalepartierne tager stilling til, hvad der skal ske med den kapacitet, der hidtil har været anvendt til udsendelse af DR HD, når DR påbegynder udsendelse af DR1 og DR2 i HD-kvalitet.

http://kum.dk/Documents/Nyheder%20og%20Presse/Pressemeddelelser/2010/Maj/Aftaletekst_Medieaftale_2011-2014.pdf - http://kum.dk/Documents/Nyheder%20og%20Presse/Pressemeddelelser/2010/Maj/Aftaletekst_Medieaftale_2011-2014.pdf

Synes nu det ser MEGET sansynligt ud at beslutningen er taget og da Boxer ejer MUX3 så er det nok meget sikkert!
Vil jo også virke åndsvagt at boxer ikke skulle kode deres kanal, når de koder TV2 Zulu, TV2 Charly, TV2 News, TV2 Film og TV2 Sport.

DET KAN IKKE BLIVE MERE VEDTAGET END DET ER NU, DET ER TIL GODKENDELSE I EU.

Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Mikael T Mikael T skrev:

Dilog 655 + evt. Triax T-HD 405 VA til DRHD-lyd
Er der nogen der har erfaringer med disse 2?
Tænker her på stabiliteten, brugervenlighed osv.

Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 10:43
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71863&title=dilog-655 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71863&title=dilog-655

-------------
Panasonic PX80 37"

Panasonic EH50

Dilog DT-655

Triax 405

Cambridge 540R v3

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 11:17

Mediepolitisk aftale for 2011-2014
Når der i 2012 bliver ledig kapacitet i MUX 1 som følge af overgang til udsendelse i sendestandarden MPEG-4 og som følge af flytning af TV 2 til MUX 3, kan DR sende DR1 og DR2 i HD-kvalitet i det omfang, der er kapacitet hertil, jf. nedenfor om afsættelse af yderligere kapacitet til de regionale TV 2-virksomheder.
Aftalepartierne tager stilling til, hvad der skal ske med den kapacitet, der hidtil har været anvendt til udsendelse af DR HD, når DR påbegynder udsendelse af DR1 og DR2 i HD-kvalitet.

http://kum.dk/Documents/Nyheder%20og%20Presse/Pressemeddelelser/2010/Maj/Aftaletekst_Medieaftale_2011-2014.pdf - http://kum.dk/Documents/Nyheder%20og%20Presse/Pressemeddelelser/2010/Maj/Aftaletekst_Medieaftale_2011-2014.pdf

Synes nu det ser MEGET sansynligt ud at beslutningen er taget og da Boxer ejer MUX3 så er det nok meget sikkert!
Vil jo også virke åndsvagt at boxer ikke skulle kode deres kanal, når de koder TV2 Zulu, TV2 Charly, TV2 News, TV2 Film og TV2 Sport.

DET KAN IKKE BLIVE MERE VEDTAGET END DET ER NU, DET ER TIL GODKENDELSE I EU.

Jo det kan det --- Det kunne jo f.eks. også faktisk blive vedtaget LOL

-------------
.....

Skrevet den: 16-Oktober-2010 kl. 12:29
Kan I ikke tage den i et andet forum.
Jeg spurgte ikke efter hvornår tv2 lukker.

Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 09:37

Skal ALDRIG have en Sagem igen.Angry
Har canal Digital lige nu og har deres boks med Harddisk fra Sagem, som er 99% identisk med den fra Boxer. Det er det værste crap man kan tænke sig og er en af hovedårsagerne til at Canal digital får sparket.
Jeg har en Sagem HD94250 udskiftet med 500 GB disk til Boxer, den har ALDRIG nogensinde gjort den mindste knude Wink
PVR delen fungerer fremragende.
Denne boks er fremstillet af Cisco, måske derfor den er så stabil.

Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 10:09
Har idag bestilt en Maximum T-641 VA PVR m. 500GB til 499,- + Boxer mini
Glæder mig til at få skiftet min skodboks fra canal digital.

Skrevet af: Benny From
Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 11:02

Har idag bestilt en Maximum T-641 VA PVR m. 500GB til 499,- + Boxer mini
Glæder mig til at få skiftet min skodboks fra canal digital.

Det gjorde jeg egentlig også, før jeg købte min - kan dog ikke akseptere, at udsendelser der sendes i 4:3 også vises i dette format, uden man automatisk kan sætte boksen til at fylde hele vinduet ud, og tro mig der er temmelig mange udsendelser der bliver sendt i dette format.

Det går helt galt med udsendelser fra TV2, fordi herfra er du tvangsindlagt til at se udsendelsen i 4:3, idet dele af teksten forsvinder hvis du manuelt beder TV´et fylde vinduet ud.

Og NEJ, Kjærulff1 har efter eget udsagn, ikke tænkt sig at løse problemet, med en firmware opdatering.

For mig og konen er det derfor en skodboks.

Det er sidste gang jeg køber nogle af deres produkter. Min utilfredshed skyldtes, min første boks var en Digiality 302, fungerede fint, men kun 1 tuner, så købte jeg en Digiality 604 med 2 tunere, denne kom ALDRIG til at fungere med undertekster, og så min sidste boks fra Kjærulff, Maximum 641.

Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 11:30

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

kan dog ikke akseptere, at udsendelser der sendes i 4:3 også vises i dette format, uden man automatisk kan sætte boksen til at fylde hele vinduet ud, og tro mig der er temmelig mange udsendelser der bliver sendt i dette format.

Hvis ikke en 4:3 udsendelse skal ses i det format hvad skal den da ellers.? Skal den ødelægges med forkert AR, nej selvfølgelig ikke.

Nu har Boxer jo desværre også en stor fejl, der er kanaler/udsendelser i 16:9 som udsendes i 4:3 LB, og det må ikke forekomme, det er IKKE godt, en klar OMMER.

-------------

Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 11:47

kan dog ikke akseptere, at udsendelser der sendes i 4:3 også vises i dette format, uden man automatisk kan sætte boksen til at fylde hele vinduet ud, og tro mig der er temmelig mange udsendelser der bliver sendt i dette format.

Hvis ikke en 4:3 udsendelse skal ses i det format hvad skal den da ellers.? Skal den ødelægges med forkert AR, nej selvfølgelig ikke.

Nu har Boxer jo desværre også en stor fejl, der er kanaler/udsendelser i 16:9 som udsendes i 4:3 LB, og det må ikke forekomme, det er IKKE godt, en klar OMMER.
Vi har nu aldrig følt os generet af udsendelser i 4:3 format der blev vist i fuld skærm, hverken på vores tidligere Topfield boks eller på vores Panasonic tv - vi gider ikke glo på sorte rammer omkring billedet

Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 12:19

Vi har nu aldrig følt os generet af udsendelser i 4:3 format der blev vist i fuld skærm, hverken på vores tidligere Topfield boks eller på vores Panasonic tv - vi gider ikke glo på sorte rammer omkring billedet

Jeg gider heller ikke sorte rammer, så derfor er de grå. Jeg gider heller ikke forkert AR.

-------------

Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 12:40

Det har jeg ikke hørt om før og håber ikke at det tilfældet. Hvilke kanaler er det som Boxer udsender i 4:3 LB istedet for i det originale format 16:9 ?

Der er vist ikke mange TV-kanaler idag, der ikke sender i ægte 16:9

Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 12:45

Nu har jeg ikke selv Boxer, men i følge Kampus, så er det bl.a Discovery og N.G. der lider den tort.

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 12:47
Ork, der er flere af Boxer's kanaler der udsender i 4:3 i letterbox format, så der er "sørgerand" hele vejen rundt. Kan på nogle tunere zoomes ud så det fylder skærmen helt ud, men betyder så et umanérligt dårligt billede Ouch

Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 12:49

Nu har jeg ikke selv Boxer, men i følge Kampus, så er det bl.a Discovery og N.G. der lider den tort.
Ja bl.a. de to kanaler. Mener også der var 2-3 flere, men da jeg er på vej væk fra Boxer, har jeg ikke kanalerne mere.Tongue

Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 12:56

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ork, der er flere af Boxer's kanaler der udsender i 4:3 i letterbox format, så der er "sørgerand" hele vejen rundt. Kan på nogle tunere zoomes ud så det fylder skærmen helt ud, men betyder så et umanérligt dårligt billede Ouch 

Ja, deres kvalitet er i forvejen ikke for god.

-------------

Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 13:16

Ja bl.a. de to kanaler. Mener også der var 2-3 flere, men da jeg er på vej væk fra Boxer, har jeg ikke kanalerne mere.Tongue

Det lyder sgu ikke godt. Må Boxer egentlig det - altså konvertere et originalt 16:9 signal til 4:3 LB ?

Hvad med kanal 4 , 5 og TV2 film  - er de også letterboxed ?

Er ellers ved at droppe Canal Digital og gå over til Boxer...

Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 14:07

Så dårligt mener jeg nu heller ikke 4:3 billedet er, når det bliver vist i fuld skærm

Skrevet af: moho
Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 14:57

Så dårligt mener jeg nu heller ikke 4:3 billedet er, når det bliver vist i fuld skærm
Når man selv her i Århus mener kvaliteten bliver for ringe, når nogen sender Letterboks 4:3, da ER det for ringe.  Embarrassed Det må naturnødvendigt blive ringere, når ens skærme bliver større og større.  Wink

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 15:05

Det kommer sandelig an på hvor stor skærmen er. På min 50" er det helt uacceptabel dårligt, mens på et 32" CRT ser det sikkert udmærket ud.Tongue

Skrevet af: peejay
Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 22:19
Hvis det ellers er tilladt at vende tilbage til emnet, så vil jeg foreslå Playon!DVR-HD.
2 x DVB-T tuner + PVR + medieafspiller + ...

1670,- hos www.redcoon.dk.

Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:

Hvis det ellers er tilladt at vende tilbage til emnet, så vil jeg foreslå Playon!DVR-HD.
2 x DVB-T tuner + PVR + medieafspiller + ...

1670,- hos www.redcoon.dk.

Kan den give 5.1 lyd fra DRHD?

-------------
Panasonic PX80 37"

Panasonic EH50

Dilog DT-655

Triax 405

Cambridge 540R v3

Skrevet den: 23-Oktober-2010 kl. 10:12

Det lyder for mig som om det mere er Boxer der har et problem frem for Maximumboksen?
Det vil vel ikke nytte noget hvis Kjaerulf lavede en opdatering hvis det er boxer der fucker signalet op.
Men ud over den detalje er der så andre der kan sige lidt om oplevelsen på denne boks.
De anmeldelser jeg har læst lyder den da god.

Skrevet den: 23-Oktober-2010 kl. 13:33

Det lyder for mig som om det mere er Boxer der har et problem frem for Maximumboksen?
Det vil vel ikke nytte noget hvis Kjaerulf lavede en opdatering hvis det er boxer der fucker signalet op.
Men ud over den detalje er der så andre der kan sige lidt om oplevelsen på denne boks.
De anmeldelser jeg har læst lyder den da god.
Hvis man bruger scartkabel mellem boks og TV, så kan man sagtens og automatisk få fuldskærms billede - det er udelukkende hvis man bruger HDMI kabel problemet opstår.

Men bruger man scartkabel forsvinder muligheden for at se tv i høj opløsning

Skrevet den: 23-Oktober-2010 kl. 13:41

Hvis man bruger scartkabel mellem boks og TV, så kan man sagtens få fuldskærms billede - det er udelukkende hvis man bruger HDMI kabel problemet opstår.  

Det kommer da helt an på hvad man har, jeg har ingen problemer med at få det format der ønskes, uanset om det er via Scart eller HDMI. Der kan Zoomes eller skiftes AR efter ønske.

-------------

Skrevet den: 23-Oktober-2010 kl. 13:43
Hvad menes med AR?

Skrevet den: 23-Oktober-2010 kl. 13:52

Visningsformatet (grimt dank ord.)

-------------

Skrevet den: 23-Oktober-2010 kl. 13:54

Visningsformatet (grimt dank ord.)
Jep.
Vi kalder det AR.
Men har du sådan en boks?

Skrevet den: 23-Oktober-2010 kl. 14:09

Se min signatur, der står det.

-------------

Skrevet af: moho
Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 17:39
Og et Philips Fladskærm tog Helt og Aldeles fusen på mig   Clap 
Hele skærmen var fyldt ud, og for få normale proportioner blev billedet gjort højere, jeg mener højere og udenfor skærmen, jeg havde jo ventet der kom Søjler i siderne. Det er signaler fra Stofa, men han har de digitale udgaver (mener jeg bestemt indstillede).
Auto - Bred  - 16:9 - den fjerede mulighed husker jeg ikke, men jeg kom til kort. Der ville hverken komme bjælker eller som sagt søjler.  Embarrassed Lidt underlig fornemmelse. Personen kunne ikke se noget problem, det jeg så som et problem var mere, her er en person som ikke bekymrer sig om så forfærdeligt meget.

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Print side | Luk vindue