Print side | Luk vindue

LGPK250N 60" vs. G20 50"?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86624
Udskrevet den: 03-Juni-2025 kl. 14:59

Emne: LGPK250N 60" vs. G20 50"?
Skrevet af: Strange
Emne: LGPK250N 60" vs. G20 50"?
Skrevet den: 25-September-2010 kl. 16:40
Har købt et G20 i 50" og ser nu at man kan få et LGPK250N 60" til en god pris. 60" er sgu også fedt.

Men hvilket tv er bedst og hvorfor?

Svar:
Skrevet den: 25-September-2010 kl. 20:22
Ingen der aner noget om dette?

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 25-September-2010 kl. 23:07
Er PK250 ikke noget af det billigste de laver? Du skal nok op i et af de dyre , for at billedkvaliteten begynder at kunne sammenlignes med G20 ....
MVH

-------------
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet den: 25-September-2010 kl. 23:44
Jo, den er pænt billig, den er faktisk helt nede i 9999 nogle steder i 60". Men det undrer mig også at man INGEN info kan finde om den på nettet... Det taler jo ikke for den er fantastisk på nogen måde... Er det også bare mig, eller er det ikke noget med at LG ofte er behæftet med eksempelvis pixelfejl?
Det er i al fald vigtigt for mig at komponenter osv. der bruges er godt kram - det er det hos Pana...ved ikke om tilfældet er det samme hos LG!?
Men vil meget gerne høre om folks erfaringer... ellers tests mv.

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 26-September-2010 kl. 00:33
Jeg har selv 50" udgaven i PK250 serien, som Otto Jørgensen havde jobbet med at kalibrere, for nogen tid siden.

Og LG-panelet fik faktisk et anerkendende nik og et par pæne ord med på vejen, inden han gik igen. Otto mente, at med en professionel kalibrering oven i, så var PK250'en faktisk ikke noget dårligt køb. Thumbs Up

Så vidt jeg husker, var det vist kun på et enkelt testbillede at panelet fejlede, måske p.g.a. en billig komponent. Men det mente han nu godt kunne forsvares, fordi det lige så vel kunne være forårsaget af afspilleren. Og jeg regner med, at dette må være store ord fra en AV-ekspert, der ellers ikke er bange for at sige sin ærlige mening, hvis der også er kritikpunkter. Wink

Jeg har ikke oplevet nogen pixelfejl. Men derimod en del mere retention, end jeg var vant til fra mit gamle Panasonic PV60-TV.

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet den: 26-September-2010 kl. 00:50
Hvis det er tilfældet så er det sgu billigt... Tror dog jeg beholder mit G20 og håber at det er det rigtige valg... Tak for dit input - I andre er velkomne til at komme med flere :-)

Skrevet af: ramlas
Skrevet den: 26-September-2010 kl. 10:15
hej
hvad har du givet for din G20? Jeg synes LGén har et pænere design end Panasonic, men jeg skal ha skiftet min Pana ud med LG´s 50PS800, der koster 7.700 kr. men ok det er en gl. model men billig:)

Skrevet den: 26-September-2010 kl. 12:10

Den fås til omkring 10000 kr. Jeg synes faktisk design på G20 er rigtig fed... Men vil satdig super gerne høre om nogen kender mere til den LG?

Umiddelbart vil jeg også mene at LG ikke er i nærheden af Panasonic når vi snakker "godt mærke" kvalitet, holdbarhed osv. ?

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 26-September-2010 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af ramlas ramlas skrev:

Jeg synes LGén har et pænere design end Panasonic, men jeg skal ha skiftet min Pana ud med LG´s 50PS800, der koster 7.700 kr. men ok det er en gl. model men billig:)

Skide være med billedet, bare den er billig?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 26-September-2010 kl. 17:42
Kender du til denne skærm Klaus?

Skrevet af: parasound
Skrevet den: 26-September-2010 kl. 17:51
Jeg har købt en lg 60 pk 950 med 4 års extra forsikring og gik fra en lg 50 pk 760n og så til en 60 " og må sige at de sidste 10" er pengene værd tro mig

Så jeg vil næsten sige aldrig gå ned i en 50 " igen så skal det være en 63" fra samsung c7705 model men jeg sidder også ca 4-5 meter fra skærmen

parasound

Skrevet den: 26-September-2010 kl. 20:03
nej selvfælgelig ikke skide være med billedet, billedet skal også være godt, LG  50 PK950N har fået en kanon god anmeldelse og det er en model 2010 til ca. 9.000 kr., men 60'' er godt nok en stor skærm, står billedet godt på den, med en siddeafstand på 4-5 meter??

Skrevet den: 26-September-2010 kl. 20:20
hvad gav du for 60'' ?? parasound

Skrevet den: 26-September-2010 kl. 20:35
Nu antager jeg også der er stor forskel på 950 og 250, så det kan man vel ikke lige sammenligne...?

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af ramlas ramlas skrev:

hvad gav du for 60'' ?? parasound
Jeg skrev lidt med peter fra Cinemagic og fik den for 14000kr.- + 999kr.- for en exra 4 års extra garanti

kom dagen efter har brugt ca 4 til 5 timer på at få den justere ind mennu skulle den gerne være der

parasound

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Nu antager jeg også der er stor forskel på 950 og 250, så det kan man vel ikke lige sammenligne...?
Selvfølgeligt er der forskel på den mindste 60 " fra lg og så flagskibet  på deres 60 " 950 har selvfølgeligt nogen flere finesser o,s,v men 60 " til under 10000kr.- er meget billigt også selvom det er en 250 model og den er jo FULL HD denne 250 model

parasound

Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 27-September-2010 kl. 08:27
hvor er den set til under 10.000kr ?

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 27-September-2010 kl. 08:43
I LG-ganten...

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 08:52
Ja, men der er altså en del mennesker rundt omkring på nettet (også her) der skriver at LG ikke ligefrem er kvalitet, har nemt ved at få pixelfejl, burn-in osv. Derfor er man jo forbeholden...

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 09:08

Ja, men der er altså en del mennesker rundt omkring på nettet (også her) der skriver at LG ikke ligefrem er kvalitet, har nemt ved at få pixelfejl, burn-in osv. Derfor er man jo forbeholden...
Da jeg næsten kun har haft lg plasma skærme og 7 9 13 aldrig har haft prooblemer med dem og har lige købt denne lg 60 pk 950 til 14000kr.- og for at sikker mig har jeg køb en 4 års extra garanti på den til 999kr.- for at være helt sikker på at hvis det sker noget med skærmen er jeg dækket ind og du må da sige at deres designe er da pænt ikk og om 1 eller2 år skifter vi igen

parasound.

Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 27-September-2010 kl. 10:55
60" til 10K ... det er noget der rykker!

Og om et par år skal det bare skiftes med et 72". (LG arbejder på sagen)

-------------
Kuro

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 12:02
Hehe, vi kan sagtens blive enige om at det er en fin pris... MEN, det hælper jo ikke noget hvis billedet ikke er det store værd og hvis der er brugt de billigste komponenter - det er da mærkeligt at der ikke kan findes en test af denne skærm NOGEN steder på nettet??

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 16:23
Det er en entry model, så der er selvfølgelig sparet diverse steder. Uden at have erfaring med LG TV, ville det dog overraske mig, hvis det ikke havde et middelgodt billede.

Men hvad vil du have for 10k, 32" top model eller 60" entry model?

-------------
Kuro

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 18:00
Jamen det er heller ikke fordi jeg regner med billedet skal være super - middel er vel fint for et tv som dette. Jeg tænker mere på holdbarhed, fejl osv.

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 19:00
LG er tæt på Panasonic i billedkvalitet. LG´s nye plasmaskærme er altså rigtig gode, og de har ikke flere problemer end andre mærker. Rasmus fra flatpanels giver LG gode karakterer, så tjek  flatpanels.dk. Jeg er overbevist og køber den nye LG 50P750. Fedt:)
Ville gerne have 60'' som parasound men har ikke lige plads:)

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 27-September-2010 kl. 19:39
Nu ved jeg godt snakken går på 60", men der er flere der har erfaring med 50" udgaverne. Så here goes...

LG 50PK350N fås i Elmutanten til 5999 kr. - et godt køb, især fordi der er glimrende kalibreringsmuligheder på ekspert1 og ekspert2 mode :) Den er lige en anelse foran PK250 i features.

PK250 har en lidt bredere ramme end de andre PK modeller, PK550 har THX-mode + ekstra HDMI. De dyrere modeller har en anden glasoverflade der skulle give bedre sortniveau, men så vidt jeg husker var der ikke meget effekt i det iflg. flatpanels.dk

Summa summarum; kan du leve med kun 1 HDMI-indgang og ingen USB er både 50" og 60" udgaven af PK250 et fint køb.

Og alle skærmene (dyre som billige) er glimrende som spejl når de er slukkede ;) Men har du styr på dine lyskilder/vinduer er alt ok.

Og ja, retention findes, men medmindre du kører på 95% kontrast og ser samme kanal i dagevis vil jeg påstå at det ikke bliver noget problem.

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Summa summarum; kan du leve med kun 1 HDMI-indgang og ingen USB er både 50" og 60" udgaven af PK250 et fint køb.

Arh, mere skrabet er PK250-serien nu heller ikke. Min skærm har da f.eks. 2 HDMI-indgange. Wink

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet den: 28-September-2010 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Arh, mere skrabet er PK250-serien nu heller ikke. Min skærm har da f.eks. 2 HDMI-indgange. Wink

OK, så er det kun 50" der har en enkelt. Så er der jo endnu mindre at "bekymre" sig om Tongue

Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 21:10
9.000 kroner nu..... http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=600861 - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=600861   gad jeg godt have

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44

Skrevet den: 28-September-2010 kl. 22:35

Er det mon ikke parallelimport?

Det ændrer i al fald ikke på at der INGEN anmeldelser eller lignende er at finde på denne skærm, hvilket er meget underligt.

Skrevet den: 28-September-2010 kl. 22:48

Er det mon ikke parallelimport?

Det ændrer i al fald ikke på at der INGEN anmeldelser eller lignende er at finde på denne skærm, hvilket er meget underligt.

Jo, Det er ikke en "N" (Nordic) model. Men hvad, det er jo bare at tegne en 4 års garanti for de penge du sparer ift. en LG Nordic model.

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 09:12
Nu bliver jeg snart irriteret over at der ingen tests er af denne skærm - det er jo ikke et eller andet United eller noget... ??

Skrevet af: Rambo_qdk
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 21:15

Nu ved jeg godt snakken går på 60", men der er flere der har erfaring med 50" udgaverne. Så here goes...

LG 50PK350N fås i Elmutanten til 5999 kr. - et godt køb, især fordi der er glimrende kalibreringsmuligheder på ekspert1 og ekspert2 mode :) Den er lige en anelse foran PK250 i features.

Nu er det jo så ikke 50PK350N de har men 50PK550N til de 5999 kr, så det er altså lige et par klasser over, 3 x HDMI, THX,blåtand, avi afspilning via usb. mm, var ude at købe en da udsalget startede.

Skrevet den: 30-September-2010 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Nu er det jo så ikke 50PK350N de har men 50PK550N til de 5999 kr, så det er altså lige et par klasser over, 3 x HDMI, THX,blåtand, avi afspilning via usb. mm, var ude at købe en da udsalget startede.

Nåh ja, men det gør da kun tilbuddet endnu bedre, er du glad for det?

Skrevet den: 30-September-2010 kl. 21:53

Nåh ja, men det gør da kun tilbuddet endnu bedre, er du glad for det?
super glad. :-)

skrev bare i dit indlæg for at sammenligningen til de andre modeller blev lidt mere rigtig. Var selv ude på en lure da det var PK350N de havde på tilbud for nogle måneder siden, men tøvede længe nok til de var udsolgt, netop pga jeg ingen anmeldelser kunne finde samt at ingen butikker havde den stående, jo så kun heldigt når de nu har hoppet 2 modeller op til samme pris. :-0 Derudover er der jo et hav af anmeldelser på denne her

Samtidigt så har de nye modeller EU's Ecolabel så der er da helt sikkert sket noget på strømforbruget i plasma tv de sidste par år.

Tv'et er med ramme men rammen er blevet mindre en den på sidste års modeller

Skrevet af: Tunfisken
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 22:44
Jeg har 60 tommeren og er GLAD rigtig flot design en del flottere end pana imo. Det gør dog ondt i hjertet at de skærmen til 9 kg når jeg gav 11.4 i elgiganten ( har en N model) ved dog ok hvad forskellen er? Billedet er super godt synes jeg, retention havde jeg i starten men det er blevet MEGET bedre nu. Ved blueray er den helt suveræn imo især iforhold til min gamle 46 sharp LCD. Den er helt klart pengene værd overvejede Samsung 63 men med en besparelse på 12 kg så lod jeg fornuften råde og kan så bruge de 12 kg om et års tid på en fed projektor oven i hatten, de falder jo drastisk i pris :) jeg skal ihvertfald ha begge dele, :) Ik nok med det bruger den NADA i strøm kontra min strømbesparende 46 LCD så der er sgu sket noget på 3 år

-------------
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
http://mobilselskaber.online" rel="nofollow - mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -

Skrevet den: 30-September-2010 kl. 23:09

Har stadig INTET ku finde om skærmen og det sætter tanker igang. så 550 udgaven og den STØJEDE som jeg ved ikke hvad. Normalt kan ikke høre det i en buti, men det kunne man her...hvis 250 buzzer ligeså meget er det vildt.

Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 23:12
sorry hvis jeg lige låner lidt spalteplads, har selv lg 50ps8000 men pønser på et lg 60ps8000 - men det er dog nogle tusind dyrere end lg pk950 60 tommer--- nogen der ved hvilket tv der umiddelbart er det bedste ??? på forhånd tak, og håber ikke der er sure miner omkring dette indlæg, i så fald -- sorry

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44

Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 05:55

Har stadig INTET ku finde om skærmen og det sætter tanker igang. så 550 udgaven og den STØJEDE som jeg ved ikke hvad. Normalt kan ikke høre det i en buti, men det kunne man her...hvis 250 buzzer ligeså meget er det vildt.

Mit støjer ikke, desuden er samsung også kendt for at støje, jeg kan KUN tale for mig selv, men fjernsynet er helt klart pengene værd! Seriøst hvor mange fjernsyn i 60 tommer kan du få til 9 tusind kr!!!! det er FREAKING billigt! og så endda med garanti i 2 år. Fair nok at Panasonic er bedre, men det koster også 20-30 kg mere end LG´s og når først skærmen hænger derhjemme og gardinerne er trukket ned så spiller det altså MAX, desuden er Panasonic skærmen TUDEGRIM!! derfor ville jeg aldrig købe den uanset hvor "god" den så end måtte være, den er virkelig ikke moderne at se på og ligner mest af alt en skærm fra 2006 da fladskærme tog sit indtog i DK. Meen hvis man alligevel ønsker at brænde mange penge af på en skærm så er Samsung 63" da det mest oplagte valg, en super skærm til pengene, 3D og et rigtig flot design Tongue
Dog er jeg fuldt ud tilfreds med min 60" LG som kun har kostet mig 11 spir og så er der sgu råd til at opdatere igen om 2 års tid LOLBig smile

-------------
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
SURROUND -

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 06:10
Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

Fair nok at Panasonic er bedre, men det koster også 20-30 kg mere end LG´s

Kilogram kartofler, mel, eller guld?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 06:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

Fair nok at Panasonic er bedre, men det koster også 20-30 kg mere end LG´s

Kilogram kartofler, mel, eller guld?

Klaus
Det må du om Embarrassed

-------------
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
SURROUND -

Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 09:07

Den 50PK250N jeg lige har købt siger altså ikke noget nævneværdigt, har lige testet nu hvor du skrev det her, da jeg ikke havde hørt noget fra den overhovedet, skal have hovedet om til bagsiden og øret ca 30 cm fra side kanten for at høre strømforsyningen, forfra kan jeg trykke næsen flad midt på skærmen uden at høre noget, så det kalder jeg lydløs da alle strømforsyninger jo trods alt kan høres når man er tæt nok, skal lige sige at jeg testede med lyden slået fra.

Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 09:09

Den 50PK550N jeg lige har købt siger altså ikke noget nævneværdigt, har lige testet nu hvor du skrev det her, da jeg ikke havde hørt noget fra den overhovedet, skal have hovedet om til bagsiden og øret ca 30 cm fra side kanten for at høre strømforsyningen, forfra kan jeg trykke næsen flad midt på skærmen uden at høre noget, så det kalder jeg lydløs da alle strømforsyninger jo trods alt kan høres når man er tæt nok, skal lige sige at jeg testede med lyden slået fra.

Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 10:07
OK, så folks ører enten meget forskellige eller også var det en uheldig 550'er der var i butikken. Jeg er dog glad for mit G20 valg. jeg synes alle forhandlere jeg har snakket med siger det er det rigtige valg.

Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 19:54

Har stadig INTET ku finde om skærmen og det sætter tanker igang.

Du tænker for meget, hehe.

Et TV i den prisklasse skal ikke testes. Det skal på væggen, og ned igen så snart man har råd til noget større og bedre. Du skal ikke have det med i graven.

-------------
Kuro

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Har stadig INTET ku finde om skærmen og det sætter tanker igang.

Du tænker for meget, hehe.

Et TV i den prisklasse skal ikke testes. Det skal på væggen, og ned igen så snart man har råd til noget større og bedre. Du skal ikke have det med i graven.

Det er der nok ingen fare for. Nutidens TV'er holder ikke ret længe.TongueLOL

Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 20:01
http://www.tecnozoom.it/tv-lcd/recensione-lg-60pk250.html - http://www.tecnozoom.it/tv-lcd/recensione-lg-60pk250.html
Leve google translate. :-)

Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 21:31

http://www.tecnozoom.it/tv-lcd/recensione-lg-60pk250.html - http://www.tecnozoom.it/tv-lcd/recensione-lg-60pk250.html
Leve google translate. :-)
Mamma mia - bella donna! LOL

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet af: allando
Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 20:51
Fik leveret LG 60PK250N fra Elgiganten i fredags.

Sindsygt meget spejl-refleksShocked

Returneret tirsdag.

Er efter min mening intet værd.....

Jeg har et 50" Pioneer fra 2006 som også har en del refleks, men absolut ikke lige så meget som denne LG.

Jeg fatter ikke at LG producerer sådan noget lort......Dead

Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 22:43
Tænkte nok det var for godt til at være sandt... Hvordan så det ud når det var aften?

Skrevet den: 13-Oktober-2010 kl. 08:09

Tænkte nok det var for godt til at være sandt... Hvordan så det ud når det var aften?
Jeg vil tro at det er ok i et meget mørkt rum. Jeg var så skuffet, at jeg efter 45 minutter pakkede det ned igen, så jeg har slet ikke set det om aftenen. Jeg FATTER ikke at man kan lave noget så dårligt DeadDeadDeadDeadDead

Skrevet den: 13-Oktober-2010 kl. 08:33
I told you so:

"Og alle skærmene (dyre som billige) er glimrende som spejl når de er slukkede ;) Men har du styr på dine lyskilder/vinduer er alt ok."

Skrevet den: 13-Oktober-2010 kl. 08:38
Øv ville ønske du havde set det om aftenen og kunne give et generelt indtryk.. Jeg ser alligevel adrig tv i stuen om dagen... stort set aldrig.

Skrevet den: 13-Oktober-2010 kl. 09:54

I told you so:

"Og alle skærmene (dyre som billige) er glimrende som spejl når de er slukkede ;) Men har du styr på dine lyskilder/vinduer er alt ok."
Der er kæmpe forskel på spejlrefleks. Jeg har et Pioneer 50" fra 2006 der har spejlrefleks på acceptabelt niveau. Jeg har prøvet et Samsung 63" uden spejlrefleks (buzzede desværre uacceptabelt højt). Og så et LG 60" med mega meget spejlrefleks.

Skrevet den: 13-Oktober-2010 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af allando allando skrev:

I told you so:

Der er kæmpe forskel på spejlrefleks. Jeg har et Pioneer 50" fra 2006 der har spejlrefleks på acceptabelt niveau. Jeg har prøvet et Samsung 63" uden spejlrefleks (buzzede desværre uacceptabelt højt). Og så et LG 60" med mega meget spejlrefleks.

Jeg kan kun tale med om LG. Og det var det jeg gjorde (de forskellige 50" + 60" fra PK250 -> PK950). Alle har meget reflektion.

Skrevet den: 13-Oktober-2010 kl. 18:00

Jeg kan kun tale med om LG. Og det var det jeg gjorde (de forskellige 50" + 60" fra PK250 -> PK950). Alle har meget reflektion.
[/QUOTE]
Har 50PK550 og syntes altså ikke det er slemt, ved der er et par af de andre producenter der har prøvet at mindske reflektionerne ved at mørktone glaspladen. Det går jo så til gengæld ud over billedet, så vil sige det hele drejer sig om hvor man skal have den stående og ud fra det vælge den skærm der så giver det bedste billede i den situation. Du har så åbentbart et meget lyst rum, men kan ikke lige se at det gør LG Tv til noget lort, ellers havde de da godt nok fået afsindigt mere kritik i deres anmeldelser.

Står jeg i en oplyst Tv butik kan jeg helt ærligt ikke se mere genskin på lg en på dem der hænger rundt om

Skrevet den: 13-Oktober-2010 kl. 19:08
Jeg har en 4 år gammel LG plasma udover det LG 50PK350 jeg har nu og er ikke i tvivl om at der er mere refleksion i det nye. Men, det var jeg udmærket klar over da jeg købte det. I mine øjne ophæver det gode billede og den meget gode pris ulempen med reflekser (og image retention).

Skrevet den: 13-Oktober-2010 kl. 19:30
Men er der også reflektioner om aftenen?

Skrevet den: 13-Oktober-2010 kl. 20:48

Næh, det oplever jeg ikke. Altså...hvis det er en meget mørk scene kan man godt se vores lamper over sofaen, men det er mere et problem i vores indretning ;)

Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 15:46

Næh, det oplever jeg ikke. Altså...hvis det er en meget mørk scene kan man godt se vores lamper over sofaen, men det er mere et problem i vores indretning ;)
Det er det samme vi har , lamper over sofaen og vores sofabord kan ses i mørke sener, men man skal kigge specifikt efter dem og når vi ser film er det lys jo slukket. Hvis vi havde haft et 60" var lyset over spisebordet måske kommet med i skæret, for det er jo klart at jo større skærm man har jo flere muligheder er der for at der kan komme ting i "vejen".

Print side | Luk vindue