Print side | Luk vindue

.mkv filer og subtitles

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86779
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 07:46


Emne: .mkv filer og subtitles
Skrevet af: amorbavian
Emne: .mkv filer og subtitles
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 19:00

Hvordan er det muligt for den gængse bruger, at koble en subtitles-fil sammen med en .mkv-videofil, sådan så underteksterne bliver afspillet automatisk?

Altså så man ikke skal åbne subtitles-filen seperat?

Det drejer sig ikke (primært) om afspilning i VLC o.lign. men, at jeg har fået en Seagate HD media player, og jeg har nogle videoer liggende, men underteksterne er i en anden mappe. Desværre er der ikke mulighed for, som i VLC, at åbne underteksterne seperat.

Takker på forhånd.



-------------

BORING!



Svar:
Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 20:13
din .mkv file og din .srt file skal ligge i samme mappe, og de skal hedde det samme.

Ups så ikke lige at det ikke drejede sig om VLC :)

Men jeg vil gå ud fra at de skal ligge i samme mappe, sådan fungere det jo både med vlc, mediaplayer osv.


-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 20:31

Det var selvfølgelig det nærliggende svar, som jeg måske skulle have afprøvet inden jeg spurgte. Embarrassed

Tak for tippet. Så må vi se om det virker.



-------------

BORING!


Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 20:37
Ved blot at for at få subs inde i windows mediaplayer så skal .srt filen hedde det samme som din mkv file fx. eller fungere det bare ikke :) 

-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |



Print side | Luk vindue