Ny software til YouSee boksen 30/9-10
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86834
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 21:01
Emne: Ny software til YouSee boksen 30/9-10
Skrevet af: Gazerbeam
Emne: Ny software til YouSee boksen 30/9-10
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 11:53
Har lige startet min YouSee Samsung Boks med harddisk op, og den siger der er kommet ny software.
Nogen der ved hvad den gør?
/Gazerbeam
------------- Philips 42PFL7606T (3D/DVB-T2) Yamaha YSP-3000 Lydprojekter Panasonic AE900 Projekter Samsung SMT-H3126 & H3106 Toshiba HD DVD 30 og E1 PS3 60GB & 40 GB
|
Svar:
Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 12:43
Gazerbeam skrev:
Har lige startet min YouSee Samsung Boks med harddisk op, og den siger der er kommet ny software.
Nogen der ved hvad den gør?
/Gazerbeam |
Den har både nogle forbedringer i Stabiliteten og nye funktioner. Blandt nye funktioner kan nævnes:
1. Mulighed for trådløst internet til boksen. ( Kræver en Wifi dongle fra YouSee)
2.Serie optagelser.
3.Chase play.
4. Automatisk sletning af optagelser på harddisk. (Kan indstilles efter behov)
Du kan læse mere om de nye features her : http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/2010/Fede_features_til_din_Samsung-boks.aspx - http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/2010/Fede_features_til_din_Samsung-boks.aspx
Under Software information på Samsung boksen står alle Nye funktioner og rettelser.
Informationen findes ved at gå i menu - indstillinger - information - Software.
Ønsker man vejledning til de nye funktioner kan de findes her : http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Saadan_goer_du.aspx - http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Saadan_goer_du.aspx
Theis
------------- Med Venlig Hilsen
Kasper og Dan
YouSee Support
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/
|
Skrevet af: Gazerbeam
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 13:28
Den har både nogle forbedringer i Stabiliteten og nye funktioner. Blandt nye funktioner kan nævnes:
1. Mulighed for trådløst internet til boksen. ( Kræver en Wifi dongle fra YouSee)
2.Serie optagelser.
3.Chase play.
4. Automatisk sletning af optagelser på harddisk. (Kan indstilles efter behov)
Du kan læse mere om de nye features her : http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/2010/Fede_features_til_din_Samsung-boks.aspx - http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/2010/Fede_features_til_din_Samsung-boks.aspx
Under Software information på Samsung boksen står alle Nye funktioner og rettelser.
Informationen findes ved at gå i menu - indstillinger - information - Software.
Ønsker man vejledning til de nye funktioner kan de findes her : http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Saadan_goer_du.aspx - -
Theis
|
Tak for info.
Er der forbedring til disse to evergreens?
1. Fejl med at billlede/videostream stopper (sort skærm), mens lyd og interface fortsat virker. (Kommer ofre ved hop/spoling i optagelse.)
2. Problemer med at der står "ingen programinformation" i guiden, men når man så bevæger "cursoren" hen på feltet er der alligevel informationer.
/Gazerbeam
------------- Philips 42PFL7606T (3D/DVB-T2) Yamaha YSP-3000 Lydprojekter Panasonic AE900 Projekter Samsung SMT-H3126 & H3106 Toshiba HD DVD 30 og E1 PS3 60GB & 40 GB
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 14:14
Jeg har lige læst releasenoten igennem igen, for at se om jeg kunne finde dine nævnte problemer.
Umiddelbart står der ikke noget om de to problemstillinger. Det tætteste jeg kommer på punkt 1 er, at ved timeshiftet tv, hvor der vælges StartForfra igennem synopsis, så kom der sort skærm, det er rettet.
Men prøv og opdater boksen og se om du stadig oplever de nævnte fejl.
Hvis du gør, så må du meget gerne skrive til vores profil, så vi kan se nærmere på det.
God dag.
Theis
Kasper og Dan
YouSee Support
|
Skrevet af: ahmet111
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 14:14
min er også lige opdateret...
dem som bruger Smartwi pas på den virker ikke mere efter opdatering
|
Skrevet af: moller
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 14:22
Kan sådan en wifi dongle bestilles på Yousee´s hjemmside.?? og evt. link?
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 14:25
Man skal ringe til dem jævnfør nyheden om den nye software:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4281"> | http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4281 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4281 -
|
Skrevet af: rasputin
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 14:59
Har lige talt med You see kundesupport, WIFI dongle kan først bestilles fra imorgen telefonisk.
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 15:07
rasputin skrev:
Har lige talt med You see kundesupport, WIFI dongle kan først bestilles fra imorgen telefonisk. |
Du skal ringe til YouSee Kundeservice på 8080 4040. Har selv prøvet/bestilt også til min Samsung 3106, der opdateres om ca. 14 dage.
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 15:13
rasputin skrev:
Har lige talt med You see kundesupport, WIFI dongle kan først bestilles fra imorgen telefonisk. |
Hej Rasputin,
Der er du desværre blevet fejlinformeret. Du kan både bestille donglen hos YouSee kundeservice og support.
Theis
Kasper og Dan
YouSee Support
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 15:18
YouSeesupport skrev:
rasputin skrev:
Hej Rasputin,
Der er du desværre blevet fejlinformeret. Du kan både bestille donglen hos YouSee kundeservice og support.
Theis
|
I YouSee Nyhedsservice nr. 35 står bl. a.:
Trådløs forbindelse til internettet Forbindelsen til internettet kan nu oprettes via et trådløst netværk. Dette kræver en trådløs dongle, som kan fås ved henvendelse til YouSee's Kundeservice.
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 15:28
Havde glædet mig til serieoptagelse og læste lige lidt mere på YS hjemmeside.
Til min skræk ser jeg at serieoptagelse også optager evt. genudsendelser...!!!!! Det er da totalt åndsvagt. Når man optager en serie, er der jo netop IKKE behov for genudsendelserne, som bare vil fylde harddisken op
|
Skrevet af: HighDef
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 15:35
Pallec skrev:
Til min skræk ser jeg at serieoptagelse også optager evt. genudsendelser...!!!!! Det er da totalt åndsvagt. Når man optager en serie, er der jo netop IKKE behov for genudsendelserne, som bare vil fylde harddisken op |
Kunne ikke være mere enig - håbløst at den også optager genudsendelser.
Det er formentlig et kodningsproblem, men som forbruger er det da frustrerende.
Att Theis: Kan du ikke gå tilbage til udviklerne med ønske om at droppe genudsendelser i seriefunktion, eller i hvert fald muligheden for at slå genoptagelser fra?
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 15:36
Det skulle komme senere. Skridt 1 var at få gang i serieoptagelser.
|
Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 16:07
Pallec skrev:
Til min skræk ser jeg at serieoptagelse også optager evt. genudsendelser...!!!!! Det er da totalt åndsvagt. Når man optager en serie, er der jo netop IKKE behov for genudsendelserne, som bare vil fylde harddisken op |
Ja, det er da totalt hjernedødt
------------- OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 16:28
Lol, i er godt nok hårde,,,, Rom blev ikke bygget på en dag, funktionen er der nu, endelig, så kommer der nok en mulighed senere for at undgå gentagelser, hvordan det skal funke er ikke nemt.
|
Skrevet af: Mad Onion
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 16:57
ahmet111 skrev:
min er også lige opdateret...
dem som bruger Smartwi pas på den virker ikke mere efter opdatering
|
Det med SmartWi vil jeg da gerne høre noget mere om. Er der andre der kan bekræfte at det ikke virker efter opdateringen ?
MadOnion
|
Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 17:05
Jeg har selv brugt softwaren i et nogle uger, da den har været til test. Der er flere af testerne, der har meldt tilbage at det er for ringe den optager genudsendelser.
F.eks er min kodet til at serie optage "Til Middag Hos" på tv3. Det er super smart den lægger dem i en mappe, og selv sørger for at slette dem når den mangler plads. Problemet er bare at den optager programmet 3 gange, da det bliver genudsendt 2 gange.
Det håber jeg bliver fixet, da jeg virkelig har mange dobbelte ting på min boks.
Ellers er det super lækkert, man nu kan starte med at se et program før det er færdigt med at optage. Det fungere super godt :)
|
Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 17:31
SmartWi virker ikke :( :(
Det er ikke fedt, at de har lukket af for os, der deler vores kort (lovligt) i lejligheden/huset(!)
Jeg håber at der kommer en update til SmartWi, så det virker igen.
Jeg kan nu kun se alle mine kanaler på ét TV i huset, øv. :(
------------- /Martin
|
Skrevet af: pb13ultra
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 18:57
kan den huske lydinstillinger efter opdateringen?
kim
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 19:16
pb13ultra skrev:
kan den huske lydinstillinger efter opdateringen?
kim |
Ja
|
Skrevet af: Prolly
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 20:00
Min boks har en 1TB harddisk isat. Det har virket fint, længe.
Tidligere kørte jeg med en 500GB disk, også uden problemer.
Der var heller ikke problemer efter software opdateringer.
Før denne 1.311 opdatering var alt også ok.
Jeg havde en manuel planlagt optagelse programmeret :
DR HD hver søndag kl 20 til 21 ('Borgen').
Efter opdateringen kunne jeg ikke se nogen planlagte optagelser.
Ok, så laver jeg den da igen, tænkte jeg. Men nej, jeg får at vide
at der alligevel findes en planlagt optagelse på tidspunktet.
Hmm, nå men så prøver jeg da at vælge 'overskriv' optagelse som konflikter.
Men det vil den ikke - hopper bare retur til 'tilbage' feltet.
For testens skyld, prøver jeg så at lave en planlagt ugentlig tilbagevendende optagelse :
(Edit : Søndag) DR HD kl 7:00 til 7:01 , der havde jeg i hvert fald ingen i forvejen.
DET vil den heller ikke, igen konflikt med anden optagelse (og ikke muligt at overskrive) !!!!!
Mange gange , 1311 gange faktisk, øv :-(
Prolly.
------------- Hej - Prolly.
Samsung SMT-H3126 PVR
|
Skrevet af: bclaus
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 20:08
Jeg har haft en meget positiv oplevelse, med at min ir extender pludselig reagere helt optimalt med min harmony one. Skønt, så er man fri for at pege og taste flere gange.
------------- · Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 20:15
Prolly skrev:
Min boks har en 1TB harddisk isat. Det har virket fint, længe.
Tidligere kørte jeg med en 500GB disk, også uden problemer.
Der var heller ikke problemer efter software opdateringer.
Før denne 1.311 opdatering var alt også ok.
Jeg havde en manuel planlagt optagelse programmeret :
DR HD hver søndag kl 20 til 21 ('Borgen').
Efter opdateringen kunne jeg ikke se nogen planlagte optagelser.
Ok, så laver jeg den da igen, tænkte jeg. Men nej, jeg får at vide
at der alligevel findes en planlagt optagelse på tidspunktet.
Hmm, nå men så prøver jeg da at vælge 'overskriv' optagelse som konflikter.
Men det vil den ikke - hopper bare retur til 'tilbage' feltet.
For testens skyld, prøver jeg så at lave en planlagt ugentlig tilbagevendende optagelse :
DR HD kl 7:00 til 7:01 , der havde jeg i hvert fald ingen i forvejen.
DET vil den heller ikke, igen konflikt med anden optagelse (og ikke muligt at overskrive) !!!!!
Mange gange , 1311 gange faktisk, øv :-(
Prolly. |
Hvor ser du efter de planlagte manueller optagelser?
|
Skrevet af: Boel
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 20:24
bclaus skrev:
Jeg har haft en meget positiv oplevelse, med at min ir extender pludselig reagere helt optimalt med min harmony one. Skønt, så er man fri for at pege og taste flere gange. | Hvad er det for en ir extender du bruger.
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 20:36
@Jørn : de planlagte manuelle optagelser plejede at kunne ses samme sted som de ikke manuelle , under 'Menu---TV---Optaget TV---Planlagte'.
Det er stadig (efter opdat til 1.311) der jeg kigger ; men der står intet.
Jeg kan sætte den til at optage 'Borgen' på DR HD på Søndag, via guide, og trykke rød optage knap. Denne planlagte optagelse, kan så ses under 'Menu---TV---Optaget TV---Planlagte' .
Samsung SMT-H3126 PVR
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 20:43
Prolly skrev:
@Jørn : de planlagte manuelle optagelser plejede at kunne ses samme sted som de ikke manuelle , under 'Menu---TV---Optaget TV---Planlagte'.
Det er stadig (efter opdat til 1.311) der jeg kigger ; men der står intet.
Jeg kan sætte den til at optage 'Borgen' på DR HD på Søndag, via guide, og trykke rød optage knap. Denne planlagte optagelse, kan så ses under 'Menu---TV---Optaget TV---Planlagte' . |
Prøv Planlagte/Serier.
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 20:54
@Jørn , haha godt forsøg, men det har jeg selvfølgelig gjort, intet der heller.
De plejede nu heller ikke at ligge der.
Samsung SMT-H3126 PVR
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 21:33
Prolly skrev:
De plejede nu heller ikke at ligge der. |
Jeg prøvede at lave en manuel optagelse af Borgen på DR 1, hver søndag kl. 20.00 - 21.00.
På trods af at der ikke var planlagte optagelser i det tidsrum, fik jeg meddelelse om, at der var en konflikt, men ingen angivelse af hvilken.
Gik så ind i Guiden og satte Borgen til serieoptagelse og det kunne jeg godt.
Manuel optagelse (serie) er ikke hvad, den har været.
|
Skrevet af: bclaus
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 21:43
Boel skrev:
bclaus skrev:
Jeg har haft en meget positiv oplevelse, med at min ir extender pludselig reagere helt optimalt med min harmony one. Skønt, så er man fri for at pege og taste flere gange. | Hvad er det for en ir extender du bruger. |
Det er en Digiality Ir Bender.
------------- · Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
|
Skrevet af: Zagadka
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 21:45
Pallec skrev:
Og det er ikke engang slutningen på historien om serieoptagelser eller mangel derpå.
Efter opdateringen satte jeg den igang med en serieoptagelse, men kunne konstatere i Guiden at alle udsendelser ikke ville blive optaget. Efter lidt nærlæsning af Guiden har jeg konstateret at den mener at der er forskelle på store og små bogstaver. Det betyder at den nu er indstillet til to optagelser af den samme serie for at kompensere for dette.
Før nogen begynder så vil jeg lige indskyde at jeg har sendt besked til YouSee support om dette.
------------- Panasonic TX-P42G10E Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 22:11
Nu har jeg eksperimenteret lidt, med manuel optagelse.
Hvis jeg under 'gentag optagelse' bruger 'en gang' eller 'dagligt' ,
så får jeg ikke konflikt med anden optagelse. Disse kan så også ses under
planlagte. Den daglige endvidere under planlagte/serier.
Hvis jeg under 'gentag optagelse' bruger 'ugentligt' , får jeg konflikten.
Men KUN hvis jeg vil starte på Søndage.
Jeg tror der ligger nogen rester fra min oprindelige (før opdat til 1.311)
manuelle ugentlige programmering, som ikke kan ses i oversigten.
Ved ikke hvor mange søndage ud i fremtiden det problem så vil eksistere,
men i hvert fald resten af året. Testet.
Muligvis kunne en formatering klare sagen, men det er jeg ikke interesseret i,
da jeg har en hel del optagelser, som jeg gerne vil gemme. Bl.a. derfor jeg har sat en større HDD i.
Den nye serie-optage feature er så en mulighed, men den optager jo også genudsendelser
Måske er det i virkeligheden den (halvfærdige !) feature der har lavet koks i min box
--------------
Når nu jeg _er_ i gang : jeg har stadig disse fejl :
Ved spoling i optagelser, går den ofte ud i live TV, og jeg må trykke 'back' for at komme retur til optagelsen jeg så.
En knap så irriterende fejl er denne :
Ved bladren i guide eller anden brug af UI, slukkes, tændes lyden. Eller der skrues ned for lyden.
----------------
Det er nu stadig en rimelig fed box
Samsung SMT-H3126 PVR
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 22:17
EDIT : Jørn skrev :
"
Jeg prøvede at lave en manuel optagelse af Borgen på DR 1, hver søndag kl. 20.00 - 21.00.
På trods af at der ikke var planlagte optagelser i det tidsrum, fik jeg meddelelse om, at der var en konflikt, men ingen angivelse af hvilken.
Manuel optagelse (serie) er ikke hvad, den har været.
"
Hej Jørn, ser først dit svar nu, da jeg selv var i gang med en længere test og forumskriveri
Hmm, en det mon "sunday, bloody sunday" for alle ?
Lyder for vildt, men man ved jo aldrig , LOL
Samsung SMT-H3126 PVR
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 22:28
Zagadka skrev:
Pallec skrev:
Og det er ikke engang slutningen på historien om serieoptagelser eller mangel derpå.
Efter opdateringen satte jeg den igang med en serieoptagelse, men kunne konstatere i Guiden at alle udsendelser ikke ville blive optaget. Efter lidt nærlæsning af Guiden har jeg konstateret at den mener at der er forskelle på store og små bogstaver. Det betyder at den nu er indstillet til to optagelser af den samme serie for at kompensere for dette.
Før nogen begynder så vil jeg lige indskyde at jeg har sendt besked til YouSee support om dette.
|
Hmmm, serieoptagelse er vist en ommer.
Ærgeligt at det ikke er blevet testet/lavet ordentligt, da det er en rigtig god feature.
|
Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 23:30
Prolly skrev:
Ved spoling i optagelser, går den ofte ud i live TV, og jeg må trykke 'back' for at komme retur til optagelsen jeg så.
Ved bladren i guide eller anden brug af UI, slukkes, tændes lyden. Eller der skrues ned for lyden.
----------------
Det er nu stadig en rimelig fed box |
Har osse lige præcis disse fejl, troede egentlig det var min fjernbetjening der var ved at stå af..:-)
Hvordan trykker du 'back' ? altså når den springer ud af en optagelse
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 00:07
cgmand skrev:
Prolly skrev:
----------------
Har osse lige præcis disse fejl, troede egentlig det var min fjernbetjening der var ved at stå af..:-)
Hvordan trykker du 'back' ? altså når den springer ud af en optagelse |
"Back" knappen er ca 1 cm fra "OK" knappen. Højre side af fjernbetjeningen. Der er en rundet pil på. Hent evt . en lup
Samsung SMT-H3126 PVR
|
Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 02:44
Chase play? Det er jo ikke nogen nyhed. Det er mere pinligt at denne boks først har fået det nu. DVD optagere fra 2002 var sgu da fødte med chase play.
Smart feature, den der "optag ud fra søgeord", som kan fylde en 160GB harddisk op in no time. I næste opdatering af boksen vil vi gerne ha' en 2TB harddisk i stedet, når youSee nu ikke gider åbne USB porten til ekstern optagelse.
Serieoptagelse... ja, den tror jeg slet ikke jeg vil udtale mig om. Det kunne nu være sjovt at sætte den til at optage "King Of Queens" på Zulu, "Simpsons" på 3+, og "4-Stjerners Middag" på Kanal5 HD, rejse på ferie i 2 uger, og starte med at fjerne alle genudsendelserne fra harddisken når man kommer hjem. Hvis der overhovedet er plads til det.
Nå, men den lille fejl, med sprog og DD i lydopsætningen, er da rettet. Hvad er det nu? 9-10 måneder siden fejlen blev implementeret i en software opdatering? Det må godt nok ha' været en drilsk lille fejl at få lavet, når det kunne tage såååå laaaaang tid.
Ydermere, som de ikke har nævnt i deres softwarerettelse notits i menuen, så lader det til at overgangen fra spol til play er flydende. Førhen sprang den gerne tilbage i en reklameblok, eller for langt frem, når man trykkede på play fra rewind/forward, så man efterfølgende kunne få lov til at spole noget mere.
|
Skrevet af: MaxPower
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 06:38
Et hurtigt spørgsmål:- Jeg opdagede lige at jeg slet ikke har sat min boks på nettet, men den henter fint opdateringer (også den seneste), så er jeg gået glip af noget? Eller sagt på en anden måde, hvad får man ud af netforbindelse, trådet eller ikke?
Kan lige nævne at jeg ikke har TDC/yousee internet.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 08:01
MaxPower skrev:
Jeg opdagede lige at jeg slet ikke har sat min boks på nettet, men den henter fint opdateringer
Kan lige nævne at jeg ikke har TDC/yousee internet. |
Det kræver ikke en netforbindelse for at hente opdateringer, det foregår via OTA, da du IKKE har Webspeed, så har du også Returvej som skal bruges til Onlinetjenester, ellers skal man via en Router. ------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 08:34
Radiomanden skrev:
Det kræver ikke en netforbindelse for at hente opdateringer, det foregår via OTA, da du IKKE har Webspeed, så har du også Returvej som skal bruges til Onlinetjenester, ellers skal man via en Router. |
Ja, det giver vel næsten sig selv, at der jo har været hul igennem på en eller anden måde.
Svarer du dermed indirekte, at jeg ikke vil få noget ekstra ud af at sætte netstik i boksen? Det er da heller ikke sådan at jeg har bemærket noget skulle mangle. Og jeg kan vel næppe forvente at boksen bliver hurtigere i navigationen?
|
Skrevet af: Thomasl
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 08:44
Prolly skrev:
cgmand skrev:
Prolly skrev:
----------------
"Back" knappen er ca 1 cm fra "OK" knappen. Højre side af fjernbetjeningen. Der er en rundet pil på. Hent evt . en lup |
Mht. lyd op/ned vs. pile op/ned/hen/tilbage samt mute problematikken, så er det efter min overbevisning fjernbetjeningen den er gal med. Jeg fik tilsendt ny fjernbetjening to gange, og ny boks med fjernbetjening 3 gange (andre årsager), så har haft 6-7 fjernbetjeninger, hvoraf nummer 4 tror jeg det var virkede, så den har jeg holdt godt fast i :)
Bestil en ny fjernbetjening ved support.
------------- mvh.
Thomas
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 09:02
Thomasl skrev:
Prolly skrev:
cgmand skrev:
Prolly skrev:
----------------
"Back" knappen er ca 1 cm fra "OK" knappen. Højre side af fjernbetjeningen. Der er en rundet pil på. Hent evt . en lup |
Mht. lyd op/ned vs. pile op/ned/hen/tilbage samt mute problematikken, så er det efter min overbevisning fjernbetjeningen den er gal med. Jeg fik tilsendt ny fjernbetjening to gange, og ny boks med fjernbetjening 3 gange (andre årsager), så har haft 6-7 fjernbetjeninger, hvoraf nummer 4 tror jeg det var virkede, så den har jeg holdt godt fast i :)
Bestil en ny fjernbetjening ved support. |
Tak for dit input Thomas.
Min box er købt. Hvad koster en ny fjernbetjening mon ?
Hmm, det kan jo blive en besværlig omgang, hvis kun ca hver fjerde virker
Er det mon helt tilfældigt om de virker, eller er der måske kommet nye versioner ?
Samsung SMT-H3126 PVR
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 09:14
joern.loenborg skrev:
Prolly skrev:
Manuel optagelse (serie) er ikke hvad, den har været. |
Hej igen Jørn.
Jeg kunne godt tænke mig at få fjernet min mistanke om, at planlagte manuelle optagelser,
med "gentag optagelse"="Ugentlig" , ikke virker hvis Søndag er optagedagen.
Gider du at prøve med en manuel planlagt optagelse. Ugentlig - MEN på en anden ugedag end
Søndag !
Hvis andre gider teste, og skrive en kort besked, ville det være super
Samsung SMT-H3126 PVR
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 09:18
Prolly skrev:
Er det mon helt tilfældigt om de virker, eller er der måske kommet nye versioner ? |
Det er mine også, men jeg har da fået skiftet både boks og fjernbetjening. Bokse endda flere gange. Fejlmeld din fjernbetjening på 8080 4050 - de sender en ny. Det er ikke sikkert, men det kan godt være, at du skal være insisterende.
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 10:15
HighDef skrev:
Pallec skrev:
Kunne ikke være mere enig - håbløst at den også optager genudsendelser.
Det er formentlig et kodningsproblem, men som forbruger er det da frustrerende.
Att Theis: Kan du ikke gå tilbage til udviklerne med ønske om at droppe genudsendelser i seriefunktion, eller i hvert fald muligheden for at slå genoptagelser fra?
|
Hej Highdef og andre, tak for jeres input.
Funktionen er stadig ny og vi er klar over den skal tilpasses.
I øjeblikket optager boksen alle serie afsnit inklusiv genudsendelser, som i nævner. Udfordringen er at vi skal undgå og miste afsnit i serier. Men vi er klar over funktionen kan blive bedre og tænker allerede på forskellige løsninger, som kan optimere funktionen og hermed undgå optagelse af genudsendelser.
Theis
Kasper og Dan
YouSee Support
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 10:31
Prolly skrev:
joern.loenborg skrev:
Prolly skrev:
Hej igen Jørn.
Jeg kunne godt tænke mig at få fjernet min mistanke om, at planlagte manuelle optagelser,
Gider du at prøve med en manuel planlagt optagelse. Ugentlig - MEN på en anden ugedag end
Søndag !
Hvis andre gider teste, og skrive en kort besked, ville det være super |
Følgende førsøgt sat til manueloptagelse ugentlig fredag, lørdag og søndag. Alle tre i tidsrummet 20 - 21. Resultat:
Under planlagte optagelser:
Ingen titel Fredag 01.10. 20 - 21 DR 1, Alle
Ingen titel Lørdag 02.10. 20 - 21 DR 1, Alle
Under planlagte - Serier:
Manuel optagelse 20 - 21, Søndag DR 1 - der er afmærket flere gule prikker som ved serieoptagelse
Manuel optagelse 20 - 21, Søndag DR 1 - do.
Underligt, men det er resultatet.
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 10:45
MaxPower skrev:
Radiomanden skrev:
Det kræver ikke en netforbindelse for at hente opdateringer, det foregår via OTA, da du IKKE har Webspeed, så har du også Returvej som skal bruges til Onlinetjenester, ellers skal man via en Router. |
Svarer du dermed indirekte, at jeg ikke vil få noget ekstra ud af at sætte netstik i boksen? Det er da heller ikke sådan at jeg har bemærket noget skulle mangle. |
Den har som skrevet den forbindelse den skal have.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 10:53
MaxPower skrev:
Eller sagt på en anden måde, hvad får man ud af netforbindelse, trådet eller ikke?
|
Du har kun brug for en netforbindelse hvis du samtidig har et yousee-kort, med det kan du leje film, og bruge de interaktive muligheder,(start-forfra, TV-arkiv)
Altså, de ovennævnte er kun muligt, hvis du har en net-forbindelse, samt et kort.
------------- mvh Christian
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 10:54
joern.loenborg skrev:
Prolly skrev:
Er det mon helt tilfældigt om de virker, eller er der måske kommet nye versioner ? |
Det er mine også, men jeg har da fået skiftet både boks og fjernbetjening. Bokse endda flere gange. Fejlmeld din fjernbetjening på 8080 4050 - de sender en ny. Det er ikke sikkert, men det kan godt være, at du skal være insisterende. |
Mange tak Jørn, det har jeg lige gjort, og en sød dame i supporten sørger for at de sender en ny
Samsung SMT-H3126 PVR
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 10:56
joern.loenborg skrev:
Prolly skrev:
joern.loenborg skrev:
Prolly skrev:
Hej igen Jørn.
Søndag !
Følgende førsøgt sat til manueloptagelse ugentlig fredag, lørdag og søndag. Alle tre i tidsrummet 20 - 21. Resultat:
Manuel optagelse 20 - 21, Søndag DR 1 - der er afmærket flere gule prikker som ved serieoptagelse
Underligt, men det er resultatet. |
Hej Prolly og Jørn,
Vi har nu undersøgt jeres problematik og kan også konstatere fejlen i beskriver.
Laver man en manuel, ugentligt tilbagevendende optagelse søndag giver det en konflikt-meddelelse, selvom der ikke er planlagt andet på boksen.
Tak for jeres skarpe test.
Vi undersøger det nærmere.
Theis
Kasper og Dan
YouSee Support
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 11:01
cnn3 skrev:
MaxPower skrev:
Eller sagt på en anden måde, hvad får man ud af netforbindelse, trådet eller ikke?
|
Du har kun brug for en netforbindelse hvis du samtidig har et yousee-kort, med det kan du leje film, og bruge de interaktive muligheder,(start- forfra, TV-arkiv) |
og den forbindelse har den.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 11:06
YouSeesupport skrev:
joern.loenborg skrev:
Prolly skrev:
joern.loenborg skrev:
Prolly skrev:
Hej igen Jørn.
Søndag !
Underligt, men det er resultatet. |
Hej Prolly og Jørn,
Vi har nu undersøgt jeres problematik og kan også konstatere fejlen i beskriver.
Laver man en manuel, ugentligt tilbagevendende optagelse søndag giver det en konflikt-meddelelse, selvom der ikke er planlagt andet på boksen.
Tak for jeres skarpe test.
Vi undersøger det nærmere.
Theis
|
Velbekomme Theis, og fint at i følger op så hurtigt
Tak for din ekstra test Jørn - det nytter at vi alle hjælper
Samsung SMT-H3126 PVR
|
Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 11:58
Theis,
Ved du, om I (YouSee) bevidst har lukket for SmartWi kortdeling med denne opdatering (eller er det et tilfælde)?
Dvs. at der nu ikke findes en måde, hvorpå man kan se betalingskanaler (C+ osv.) i hele sin husstand?
Ikke tilfredsstillende.
------------- /Martin
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 12:06
Ayla skrev:
Theis,
Ved du, om I (YouSee) bevidst har lukket for SmartWi kortdeling med denne opdatering (eller er det et tilfælde)?
Dvs. at der nu ikke findes en måde, hvorpå man kan se betalingskanaler (C+ osv.) i hele sin husstand?
Ikke tilfredsstillende. |
Det er ikke bevidst, at Smartwi ikke virker efter opdateringen.
Vi kender desværre ikke til en løsning , da det ikke er udstyr vi har kendskab til.
Theis
Kasper og Dan
YouSee Support
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 12:19
Radiomanden skrev:
cnn3 skrev:
MaxPower skrev:
|
Du har kun brug for en netforbindelse hvis du samtidig har et yousee-kort, med det kan du leje film, og bruge de interaktive muligheder,(start- forfra, TV-arkiv) |
|
Har den? Hvorfor tror du det?
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 12:22
Godt at se YouSee følger op på de rapporterede fejl her i forum.
Så må vi jo håbe der ikke går 6 mdr før der kommer en opdatering....
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 12:31
cnn3 skrev:
Radiomanden skrev:
cnn3 skrev:
MaxPower skrev:
|
|
Har den? Hvorfor tror du det? |
Da du ikke har Webspeed, så er der jo Returvej via boxens modem, der er vel grønt lys i Link indikatoren. Er der det, ja så er den på nettet.
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 12:47
Radiomanden skrev:
cnn3 skrev:
Radiomanden skrev:
cnn3 skrev:
MaxPower skrev:
|
|
Da du ikke har Webspeed, så er der jo Returvej via boxens modem, der er vel grønt lys i Link indikatoren. Er der det, ja så er den på nettet. | Hvorvidt _jeg_ har webspeed eller ej er vel ligegyldig :-) Du ved da ikke om der er grønt lys i link knappen hos MaxPower. Jeg har ikke grønt lys i min link-knap, og kan derfor ikke benytte interaktive tjenester. Og jeg kan da sagtens softwareopdatere, fordi der behøves ikke returvej...
|
Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 17:26
Jeg har så sent som i dag lige snakket med dem hos Smartwi , og fået mailen på ham Freddy som står for Firmware og fejlsøning ...
Her har i hans e-mail mailto:freddy@smartwi.net - freddy@smartwi.net skriv til ham , jo flere som gør det , jo hurtiger bliver det jo løst....
Hvis nogle som har forstand på at lave en log fil , ville det være godt , men jeg har ikke forstand på det selv , måske nogle af jer som har det ? så kan freddy kigge på log filen , og måske rette problemet med en Ny firmware til smartWien
SmartWi Denmark Aabenraavej 1, DK-6340 Krusau, Denmark
Tel: +45 70260031 Fax: +45 86406622
YouSeesupport skrev:
Ayla skrev:
Theis,
Ikke tilfredsstillende. |
Det er ikke bevidst, at Smartwi ikke virker efter opdateringen.
Vi kender desværre ikke til en løsning , da det ikke er udstyr vi har kendskab til.
Theis
| ------------- Sony Bravia KD-65X8505C
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 17:30
Har lige fået svar fra Freddy .......
Læs her.....
Hej Allan,
Jeg vil meget gerne prøve at hjælpe dig med at finde en løsning - men så må jeg have lidt hjælp fra dig af...
* Start SmartWi Toolbox * Vælg fanebladet 'Logger' og tryk på 'Start' * Indsæt dit YouSee smartcard i Master boksen * Indsæt et Client kort i din YouSee box * Vent et par minutter, stop Loggeren og send mig log-filen.
Mvh Freddy
Ps. ER det ikke nogle af jer som kan sende jeres log filer til ham, skal nemlig på job nu her , og har ikke meget tid, de næste par dage ....
hilsen Swingking
------------- Sony Bravia KD-65X8505C
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 18:11
I hvor lang tid virker en serie optagelse? altid til den slettes, hvis man kan det, eller en uge frem så langt tid boksen kan se?
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 23:43
Hvor morsomt. Når jeg ta'r strømmen til boksen, så glemmer den alt det jeg har sat den til at optage, når den bliver tændt igen, bortset fra den ene ting som jeg satte til at optage før den nye software blev installeret - "Hell's Kitchen" i morgen, den står der stadig.
|
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 00:01
Ulle skrev:
Hvor morsomt. Når jeg ta'r strømmen til boksen, så glemmer den alt det jeg har sat den til at optage, når den bliver tændt igen, bortset fra den ene ting som jeg satte til at optage før den nye software blev installeret - "Hell's Kitchen" i morgen, den står der stadig. |
Det håber jeg godt nok ikke er en generel fejl, for så er boksen nærmest ubrugelig!!
|
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 00:20
Pallec skrev:
Ulle skrev:
Hvor morsomt. Når jeg ta'r strømmen til boksen, så glemmer den alt det jeg har sat den til at optage, når den bliver tændt igen, bortset fra den ene ting som jeg satte til at optage før den nye software blev installeret - "Hell's Kitchen" i morgen, den står der stadig. |
Det håber jeg godt nok ikke er en generel fejl, for så er boksen nærmest ubrugelig!! |
Det kan være det klarer op når den har fået optaget "Hell's Kitchen" i morgen. Måske den gamle programmering er skurken. Men den glemte altså al min weekend-timer programmering i går. Re-timede det igen idag og det havde den så glemt da jeg kom hjem og tændte for strømmen.
|
Skrevet af: damiendk
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 10:46
Swingking skrev:
Læs her.....
Hej Allan,
Jeg vil meget gerne prøve at hjælpe dig med at finde en løsning - men så må jeg have lidt hjælp fra dig af...
* Start SmartWi Toolbox * Vælg fanebladet 'Logger' og tryk på 'Start' * Indsæt dit YouSee smartcard i Master boksen * Indsæt et Client kort i din YouSee box * Vent et par minutter, stop Loggeren og send mig log-filen.
Mvh Freddy
Ps. ER det ikke nogle af jer som kan sende jeres log filer til ham, skal nemlig på job nu her , og har ikke meget tid, de næste par dage ....
hilsen Swingking
|
Jeg har forsøgt her til formiddag, der logges intet??? Log-fil dannes ikke???
|
Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 12:30
Fint med den opdatering . det virker som om om den har klaret mine problemer med hak/udfald i dolby lyd, de har ikke været der siden - så man har vel lov til at håbe.. ;-))
Nils
|
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 14:35
Jeg har også erfaret, at de småfejl jeg havde før, nu virker som de skal. And that's nice.
Ift. serie optagelser, så undrer det mig noget, at den feature virkelig er så vigtig for så mange.
Utroligt at serier er så vigtig en del af nogle folks hverdag
Men okay - så'n er der jo så meget.
Mvh. Roland
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet af: Zagadka
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 14:51
Roland skrev:
Jeg har også erfaret, at de småfejl jeg havde før, nu virker som de skal. And that's nice.
Ift. serie optagelser, så undrer det mig noget, at den feature virkelig er så vigtig for så mange.
Mvh. Roland |
Jeg ved ikke om jeg vil betegne serier som en meget vigtig del af min hverdag, men når jeg kommer hjem fra arbejdet er det meget rart med noget man kan slappe af med. Nu er jeg altså systemudvikler og sidder hele dagen foran en computer så det er altså begrænset hvor afslappende det er at sætte sig ved sætte sig ved en computer når man kommer hjem fra arbejde.
Desuden er det en feature i boksen som mange finder er nyttig og som ikke virker optimalt, derfor virker det naturligt at diskutere den. Den kan altså også bruges til andet end man lige tror, f. eks. har jeg en serieprogrammering kørende på Discovery Science til en udsendelsesrække der sendes på et tidspunkt hvor jeg ikke er hjemme.
Som tiden går også serieoptagelse bliver forbedret, tror jeg at endnu flere udsendelsesrækker bliver genkendt som serier.
------------- Panasonic TX-P42G10E Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3
|
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 18:42
Det lyder sku ikke så godt , jeg må lige prøve også om det er det samme hos mig ....
damiendk skrev:
Swingking skrev:
Læs her.....
Hej Allan,
Mvh Freddy
hilsen Swingking
|
Jeg har forsøgt her til formiddag, der logges intet??? Log-fil dannes ikke??? |
------------- Sony Bravia KD-65X8505C
|
Skrevet af: Viking30
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 19:16
Er der andre der har oplevet periodisk forvrængninger i lyden efter opdateringen? Jeg har boksen sluttet direkte til tv med hdmi og efter opdateringen er periodisk forvrængninger i lyden. De forsvinder oftest bare ved et kanal skift men det er pænt irriterende :)
Jeg har testet med den gamle Sagem 60 boks og direkte kabel til tv og der er der ingen fejl. Syntes det virker noget mærkeligt.
|
Skrevet af: Fusser
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 10:13
Hej
Har opdateret; men nu virker start forfra og arkiv ikke, der sker intet, når jeg aktiveret på fjernbetjeningen.
Symbolet i menuen for start forfra ses ikke.
Den grønne link indikator lyser, bruger game adaptor.
Jeg kan fint gå ind i CINAMA, der er der kontakt.
Er der noget galt med opsætningen eller???
------------- jk
SONY KDL46W4500
DENON AVR-1908
BOSE Acoustimass 10
JVC DR-MH30S
YOUSEE Samsung HDD Boks
|
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 10:53
Roland skrev:
Mvh. Roland |
Hvad rager det egentlig dig hvad folk prioriterer/vil se
Der er nogen som arbejder døgnvagter og skæve tidspunkter, og har nogle serier de gerne vil se.
|
Skrevet af: bambi
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 11:28
Pallec skrev:
7 optagelser af den samme udgave af Mogensen & Kristiansen på TV 2 NEWS i løbet af en weekend, og lige så mange af Ellemann|Lykketoft!
Jeg skal nok overveje at gå tilbage til den manuelle serieoptagelse på alle andre kanaler end DK4, hvor udsendelser jævnligt skifter sendetidspunkt fra uge til uge.
|
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 13:58
Opdaterede i går aftes og det har åbenbart kostet mig alle mine optagelser... Tak for den
Men ellers fedt nok med de nye funktioner..
|
Skrevet af: Ashanti
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 16:16
Fusser skrev:
Hej
Har opdateret; men nu virker start forfra og arkiv ikke, der sker intet, når jeg aktiveret på fjernbetjeningen.
Er der noget galt med opsætningen eller??? |
Jeg oplever det samme + Cinema er væk for mig. Alle instillinger er tjekket og det var iorden så jeg tvangs opdaterede den igen. Det virkede heller ikke. Nu har jeg mailet kundeservice for at få en usb dongle så jeg måske slipper for fremtidig bøvl.
------------- Samsung UE55D8005 Onkyo TX-NR636 Mirage OS³-FS Front LR Mirage OS³-CC Center Mirage OS³-Sats Surrounds Mirage MM-8 subwoofer HUMAX YSR-4000 Nvidia Shield
|
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 16:56
Ville slette So ein Ding, optaget i serie mode fra i går, der gik boksen død, og min blæser er nu mere urolig end den plejer at være, eller funker andet ok efter update...
|
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 18:20
cgmand skrev:
Opdaterede i går aftes og det har åbenbart kostet mig alle mine optagelser... Tak for den
Men ellers fedt nok med de nye funktioner.. |
Prøv at tage strømmen i et par minutter. Det hjalp på min box.
Samsung SMT-H3126 PVR
|
Skrevet af: trlar
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 20:28
Siden opdateringen har jeg hverken kunne optage (planlagte optagelser) eller slette optagelser. Boksen har været slukket på kontakten flere gange, når den ikke er i brug, og det har desværre ikke gjort nogen forskel ...
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 07:39
cnn3 skrev:
Radiomanden skrev:
cnn3 skrev:
Radiomanden skrev:
cnn3 skrev:
MaxPower skrev:
|
|
Da du ikke har Webspeed, så er der jo Returvej via boxens modem, der er vel grønt lys i Link indikatoren. Er der det, ja så er den på nettet. | Hvorvidt _jeg_ har webspeed eller ej er vel ligegyldig :-) Du ved da ikke om der er grønt lys i link knappen hos MaxPower. Jeg har ikke grønt lys i min link-knap, og kan derfor ikke benytte interaktive tjenester. Og jeg kan da sagtens softwareopdatere, fordi der behøves ikke returvej... |
Jeg kan så afsløre at: - Min youseeboks får input fra antennestikket og 220v - Jeg har ikke webspeed - Jeg ikke har bemærket en link-knap og ikke lige kan svare på hvilket lys der er i den (er på arb pt) - Arkiv og start-forfra benyttes flittigt - Videoudlejning har jeg også fundet i menuen men ikke brugt - Jeg efterhånden er overbevist om at jeg ikke går glip af noget pga. forbindelse til boksen.
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 08:15
cnn3 skrev:
Hvorvidt _jeg_ har webspeed eller ej er vel ligegyldig :-) Du ved da ikke om der er grønt lys i link knappen hos MaxPower. Jeg har ikke grønt lys i min link-knap, og kan derfor ikke benytte interaktive tjenester. Og jeg kan da sagtens softwareopdatere, fordi der behøves ikke returvej... |
Selvfølgelig er det ikke ligegyldigt, om han har internet gennem antennestikket eller ej. Hvis man ikke har internet gennem antennestikket, er returvejen i antennekablet ubrugt og kan derfor levere interneyforbindelse til boksen via antennekablet og boksens kabelmodem. Har man webspeed, er returvejen brugt og der skal derfor forbindes en "ekstern" internetforbimdelse til boksen (Ethernet - trådløs med game adapter/WiFi dongle). Opdatering af boksens software har INTET med internetforbindelse at gøre. Den kommer gennem antennekablet på "samme" måde som TV signalt.
|
Skrevet af: Henk 50
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 08:51
Hej
Har opdateret; men nu virker start forfra ikke , den stopper inden afslutning!
Og alt bliver optaget dobbelt, når jeg så sletter det fra boksen, slukker og starte boksen forfra, så er det tilbage igen!!
Alt virkede ellers perfekt inden.
En ommer!!!!
|
Skrevet af: perkjaer
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 08:55
Pallec skrev:
Ulle skrev:
Det håber jeg godt nok ikke er en generel fejl, for så er boksen nærmest ubrugelig!! |
Havde samme fejl efter opdateringen. Det kan løses ved at formatere haddisken.
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 09:04
Må jeg godt det? m.h.t garanti? Og hvordan installer jeg det så forfra?
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 09:09
Sorry, du mente via menu, o.s.v. ;)
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 09:38
TommyF skrev:
I hvor lang tid virker en serie optagelse? altid til den slettes, hvis man kan det, eller en uge frem så langt tid boksen kan se? |
En serieoptagelse virker, ligeså lang tid den ligger under serie optagelser. Holder en serie f.eks pause mellem sæsoner, så vil serieoptagelsen begynde igen når serien vender tilbage, såfremt serien stadig hedder det samme.
Theis
Kasper og Dan
YouSee Support
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 09:52
Ulle skrev:
Hej Ulle.
Dette er ikke en generel fejl. Vi har testet det med serieoptagelser og manuelle optagelser, og når vi tager strømmen fra boksen glemmer den ikke de optagelser der er lavet.
Oplever du stadig problemet, så prøv at gendanne til fabriksindstillinger og ellers må du meget gerne vende tilbage til os.
MVH
Dan
Kasper og Dan
YouSee Support
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 10:03
Jeg har samme fejl, så maske en generel fejl.
Jeg har den gamle boks, ved ikke om det betyder noget.
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 10:06
trlar skrev:
Siden opdateringen har jeg hverken kunne optage (planlagte optagelser) eller slette optagelser. Boksen har været slukket på kontakten flere gange, når den ikke er i brug, og det har desværre ikke gjort nogen forskel ... |
Det er ikke en fejl vi kender til. Hvis du stadig oplever problemet, så prøv og genfabriksindstillinger.
Virker det heller ikke, må du meget gerne skrive til vores profil, så vi kan se nærmere på det.
Theis.
Kasper og Dan
YouSee Support
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 11:23
Henk 50 skrev:
Hej
Har opdateret; men nu virker start forfra ikke , den stopper inden afslutning!
Og alt bliver optaget dobbelt, når jeg så sletter det fra boksen, slukker og starte boksen forfra, så er det tilbage igen!!
Alt virkede ellers perfekt inden.
En ommer!!!! |
Hej Henk 50
Det lyder lidt som om der er nogen problemer med din harddisk, du må meget gerne prøve at formatere harddisken. Skulle dette ikke afhjælpe må du meget gerne skrive direkte til vores profil. Vi skal bare bruge dit kundenummer, adresse og kontakt telefonnummer.
Dan
Kasper og Dan
YouSee Support
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 11:31
Ashanti skrev:
Fusser skrev:
Hej
Er der noget galt med opsætningen eller??? |
Jeg oplever det samme + Cinema er væk for mig.
Alle instillinger er tjekket og det var iorden så jeg tvangs opdaterede den igen.
Det virkede heller ikke.
Nu har jeg mailet kundeservice for at få en usb dongle så jeg måske slipper for fremtidig bøvl. |
Vi har haft driftsmæssige udfordringer på vores retursvejstjenester de sidste par dage. Vi er i dag, i gang med at udføre kvalitetssikring, dette skal meget gerne hjælpe på de nævnte fejl i har oplevet.
Theis.
Kasper og Dan
YouSee Support
|
Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 12:39
Hej Alle
Andre der har bemærket at hak i lyden er væk??? når der er tale om Dolby Digital 5.1 igennem optisk, tror jeg da, jeg bemærkede ikke noget da jeg så første del af Borgen i går.
Lofferen
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 12:42
Viking30 skrev:
Er der andre der har oplevet periodisk forvrængninger i lyden efter opdateringen? Jeg har boksen sluttet direkte til tv med hdmi og efter opdateringen er periodisk forvrængninger i lyden. De forsvinder oftest bare ved et kanal skift men det er pænt irriterende :)
Jeg har testet med den gamle Sagem 60 boks og direkte kabel til tv og der er der ingen fejl. Syntes det virker noget mærkeligt. |
Hej Viking30
Hej Viking30
Den nye opdatering burde ikke give den fejl du oplever. Oplever du andet end forvrængning i lyden? Hakker billedet eller er der på nogen anden måde udfald i billedet?
Du kan prøve følgende for at lokalisere fejlen:
1. Prøv med scartkabel fra samsungboksen til dit tv. Laver boksen samme fejl der, er det ret sikkert det er boksen der har fejlen.
2. Prøv en anden HDMI indgang i dit fjernsyn.
3. Prøv med et andet HDMI kabel.
Hvis ingen af disse forslag hjælper, er du meget velkommen til at sende os dit kundenummer, adresse og kontaktnummer til vores profil så vi kan få kigget på sagen.
Dan
Kasper og Dan
YouSee Support
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 14:49
joern.loenborg skrev:
cnn3 skrev:
Hvorvidt _jeg_ har webspeed eller ej er vel ligegyldig :-) Du ved da ikke om der er grønt lys i link knappen hos MaxPower. Jeg har ikke grønt lys i min link-knap, og kan derfor ikke benytte interaktive tjenester. Og jeg kan da sagtens softwareopdatere, fordi der behøves ikke returvej... |
Selvfølgelig er det ikke ligegyldigt, om han har internet gennem antennestikket eller ej.... |
Skriver jeg da heller ikke, bemærk der står "jeg" og ikke "han" eller MaxPower
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 14:53
MaxPower skrev:
Jeg kan så afsløre at:
- Min youseeboks får input fra antennestikket og 220v
- Jeg har ikke webspeed
- Jeg ikke har bemærket en link-knap og ikke lige kan svare på hvilket lys der er i den (er på arb pt)
- Arkiv og start-forfra benyttes flittigt
- Videoudlejning har jeg også fundet i menuen men ikke brugt
- Jeg efterhånden er overbevist om at jeg ikke går glip af noget pga. forbindelse til boksen.
|
OK, den korte forklaring: du får ikke noget ud af en internet-forbindelse, da du allerede har forbindelse via antennekablet.
Internet-forbindelse er kun interessant, hvis man af den ene eller anden grund ikke kan benytte antennekablet til at skabe 2-vejs forbindelse.
Du går ikke glip af noget
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 14:57
Thomasl skrev:
Prolly skrev:
cgmand skrev:
Prolly skrev:
----------------
Bestil en ny fjernbetjening ved support. |
Du fik helt ret Thomas. Jeg har nu modtaget min nye fjernbetjening, og har ikke oplevet de 2 omtalte fejl med denne
Samsung SMT-H3126 PVR
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 13:20
Prolly skrev:
cgmand skrev:
Prøv at tage strømmen i et par minutter. Det hjalp på min box. |
Det prøvede jeg i går, men det hjalp ikke.. og nu siger den at harddisken er fyldt, selvom der kun kan ses ca 6 udsendelser/film under optagelser..? ( altså dem jeg har optaget siden opdateringen)
Som om de gamle optagelser stadig ligger der, men boksen kan bare ikke se dem længere
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 13:36
cgmand skrev:
Prolly skrev:
cgmand skrev:
Det prøvede jeg i går, men det hjalp ikke.. og nu siger den at harddisken er fyldt, selvom der kun kan ses ca 6 udsendelser/film under optagelser..? ( altså dem jeg har optaget siden opdateringen)
Som om de gamle optagelser stadig ligger der, men boksen kan bare ikke se dem længere |
Hej Prolly
Jeg er ked af du oplever denne fejl efter opdateringen. Mit forslag ville være at prøve at formatere harddisken på boksen, dette skulle gerne løse dit problem. Skulle du stadig have problemer, er du meget velkommen til at sende os din adresse, kundenummer og kontakt telefonnummer, så vil vi kigge på sagen.
Dan
Kasper og Dan
YouSee Support
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 14:06
YouSeesupport skrev:
cgmand skrev:
Prolly skrev:
cgmand skrev:
Som om de gamle optagelser stadig ligger der, men boksen kan bare ikke se dem længere |
Hej Prolly
Jeg er ked af du oplever denne fejl efter opdateringen. Mit forslag ville være at prøve at formatere harddisken på boksen, dette skulle gerne løse dit problem. Skulle du stadig have problemer, er du meget velkommen til at sende os din adresse, kundenummer og kontakt telefonnummer, så vil vi kigge på sagen.
Dan
|
Det er Cgmand der har problemet .
Samsung SMT-H3126 PVR
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 17:00
perkjaer og Dan (fra youSee)
Tak, gik også ud fra at det kunne løse problemet at formatere. Men jeg skal så lige se alt det optagede jeg mangler at se før jeg kan prøve om det hjælper.
|
Skrevet af: Kejserjorn
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 17:19
Blæseren i min boks kører stadigvæk konstant - også i standby. Havde håbet at opdateringen afhjalp det problem... :-( Er det er hardware fejl, eller kan det ordnes på anden måde? Har prøvet at slukke bagpå, men det hjalp kun første gang den blev sat i standby, derefter var problemet det samme....
|
|
|