Print side | Luk vindue

VIASAT PACE 830 NV "kopibeskyttelse fejlede"

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86870
Udskrevet den: 07-Januar-2025 kl. 21:41


Emne: VIASAT PACE 830 NV "kopibeskyttelse fejlede"
Skrevet af: daltron
Emne: VIASAT PACE 830 NV "kopibeskyttelse fejlede"
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 09:57
Hej Alle
 
Jeg har lige installeret et nyt Surround Anlæg, bestående af følgende:
 
Receiver:       Harman Kardon AVR 460
Sat Receiver: PACE 830 NV (viasat)
TV:                 Samsung 40" (kan ikke huske model nummeret)
 
Ovenstående er sat op på følgende måde:
 
PACE 830NV --------HDMI-------->Harman Kardon AVR 460------HDMI--------->Samsung TV
 
Problemet er så, at når jeg ser f.eks DR HD og der kører en film, så kommer PACE 830 NV op med fejlen "Kopibeskyttelse Fejlede" og skærmen er sort, men der er lyd og undertekster. Dette er ikke generelt for HD kanalerne jeg kan modtage, men hver gang der bliver sendt HDCP med under en film kommer problemet.



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 10:42
 
 Det vil ganske sikkert virke med STBen direkte til TVet.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: daltron
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 10:48
Radiomanden: Ja det er ganske rigtigt... Men  nu vil jeg jo gerne kører igennem Harman Kardon AVR460 pga. videoprocessoren som sidder i den. Så det er desværre ikke løsningen.
 
PACE 830NV kan max sende 1080i ud på hdmi og jeg vil gerne bruge Harman Kardon AVR 460 til at opskalere til 1080P
 
/Daltron


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 10:58
 
 Det er som skrevet sansynligt at din Reciver er problemet, og så kan du ikke andet end at gå uden om den.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 11:29
Som Radiomanden skriver, så vil det aldrig kommer til at fungere netop pga HDCP. Det eneste du kan gøre er at sætte din pace boks direkte til dit tv, også trække lyden derfra. 

-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |


Skrevet af: daltron
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 13:15
Hej Alle
 
Jeg har nu snakket med en tekniker hos Harman Kardon Nordic, og der er faktisk en løsning på problemet.
 
Under Video Mode på Harman Kardon AVR460 vælges HDMI Bypass "on" og nu bliver HDMI signalet kørt direkte igennem uden at blive behandlet af Video processoren i AVR460.
 
Fejlen ligger i følge Harman Kardon Nordic IKKE ved AVR460 men på PACE 830 NV, idet den ikke overholder HDMI standarden med HDCP.
 
Anyways, kør HDMI i BYPASS mode og tingene virker.
 
/Daltron


Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 13:20
Super ..... Godt at høre at du fik det til at fungere :)

Og super at du giver info herinde til andre :)


-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |


Skrevet af: Harman
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 13:24
Hej.
 
Inden i nu skyder AVR460 helt i sænk, er der lige et par små ting der skal tages i betragtning.
 
Stort set alle medier såsom Blu-ray og alm. DVD samt Sat bokse bruger alle HDCP.
HDCP ligger i HDMI handshaket mellem enhederne.
 
Det der er lidt underligt her er at det kun sker når der vises DRHD og kun når de viser film, alle andre kanaler der viser HD er der ikke nogen problemer med.
 
Den skærm meddelse der kommer frem "Kopibeskyttelse fejlede" stammer ikke fra AVR460, da den ikke har en dansk menu, den må komme fra Viasat Pace boksen.
Det er nogle småting der kan gøres, se om der skulle være en opdatering fra PACE, er TV´et opdateret osv.
 
Den opdatering der ligger til AVR460 er en opdatering til HDMI v1.4 3D se linket neden under, prøv det.
 
http://www.harmankardon.com/EN-GB/Products/Pages/ProductSupportDetails.aspx?PID=AVR+460%2f230 - http://www.harmankardon.com/EN-GB/Products/Pages/ProductSupportDetails.aspx?PID=AVR+460%2f230
 
 
Lige til sidst, alle Harman kardons produkter som har HDMI er alle certificeret hos firmaet
 
HDMI Licensing, LLC
1060 E. Arques Avenue, Suite 100
Sunnyvale, CA 94085
USA
 
Så vi er sikker på at standarderne bliver overholdt.
 
Hilsen
 
  Peter Christoffersen
 
Technical support specialist
 
          Harman
 
 
 
 
 


Skrevet af: daltron
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 13:37
Se sådan skal det lyde... Må indrømme at det er fedt at ringe til en producent og så få en løsning på ens problem istedet for bare at blive henvist til det sted man har købt produktet.
 
SUPER fed support fra Harman Nordic... Det var der mange andre producenter der kunne lære af.
 
Thumbs Up
 
/Daltron



Print side | Luk vindue