Print side | Luk vindue

Mangler enkelte kanaler

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86912
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 23:57


Emne: Mangler enkelte kanaler
Skrevet af: Baronennn
Emne: Mangler enkelte kanaler
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 15:54
Jeg har netop erhvervet mig en Ennovia dvb-c modtager. Model: edc-11. (den samme indmad som den BlueTinum de solgte i Bilka for et par uger siden).
Jeg bor i København, har fuldpakken fra Yousee og kan modtage alle de analoge kanaler fint.

Boksen fungerer som den skal og leverer et okay billede til prisen. Jeg mangler dog enkelte kanaler. Det drejer sig om DR HD, TV2 og TV3, muligvis også enkelte andre periferere kanaler som jeg ikke har lagt mærke til.

Jeg har forsøgt at scanne på alle tænkelige måder, både manuelt på de respektive frekvenser til hver af de manglende kanaler, netværksscanning med områdekode og fuld frekvens scanning, alle uden held.

Jeg havde for et års tid siden samsung-boksen fra Yousee og havde lignende problemer hvorfor jeg returnerede den efter en uge og derfor ikke nåede at komme til bunds i sagen. Så vidt jeg husker lå signalstyrken og BER dog indenfor det "problemfrie interval".

Jeg hælder til at der er problem med signalet fra Yousee, men ville lige høre om der er noget jeg kan teste eller gøre anderledes inden jeg bestiller en teknikker?



Svar:
Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 16:19
Check først og fremmest, at du anvender ordentlige kabler og stik.
Se http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler - http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: Baronennn
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 16:48
Tak for linket, men tror ikke der er noget at komme efter.
Har købt et dobbeltskærmet guldbelagt antennekabel der går direkte fra stikket i væggen til boksen for at sikre at det ikke er der problemet er.


Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Baronennn Baronennn skrev:

Jeg har netop erhvervet mig en Ennovia dvb-c modtager. Model: edc-11. (den samme indmad som den BlueTinum de solgte i Bilka for et par uger siden).
Jeg bor i København, har fuldpakken fra Yousee og kan modtage alle de analoge kanaler fint.

Boksen fungerer som den skal og leverer et okay billede til prisen. Jeg mangler dog enkelte kanaler. Det drejer sig om DR HD, TV2 og TV3, muligvis også enkelte andre periferere kanaler som jeg ikke har lagt mærke til.

Jeg har forsøgt at scanne på alle tænkelige måder, både manuelt på de respektive frekvenser til hver af de manglende kanaler, netværksscanning med områdekode og fuld frekvens scanning, alle uden held.

Jeg havde for et års tid siden samsung-boksen fra Yousee og havde lignende problemer hvorfor jeg returnerede den efter en uge og derfor ikke nåede at komme til bunds i sagen. Så vidt jeg husker lå signalstyrken og BER dog indenfor det "problemfrie interval".

Jeg hælder til at der er problem med signalet fra Yousee, men ville lige høre om der er noget jeg kan teste eller gøre anderledes inden jeg bestiller en teknikker?
Vi har desværre ikke support på den boks du har købt dig, men vi kører med noget der hedder symbolrate og modulation. Du kan lige få de værdier vi bruger i samsungboksen, for så har du lidt mere at arbejde med.
 
Symbolrate: 6875
Frekvens i kHz: 143000
Modulation: qam 64
 
Der ud over skal man indlæse dit netværksnummer. Dette kan du finde her: http://yousee.dk/netvaerksnummer/ - http://yousee.dk/netvaerksnummer/
 
 
Håber dette kan hjælpe dig lidt på vej.
 
Dan
 


-------------
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/



Skrevet af: Baronennn
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 21:51
Tak for svaret, men alle de informationer har jeg allerede lagt ind i systemet. Som jeg skriver har jeg forsøgt med en samsung-boks fra yousee med samme resultat. Jeg tænker derfor at der er noget galt med selve signalet og at nogen frekvensbånd ikke kommer igennem digitalt.

Er dette helt utænkeligt?


Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Baronennn Baronennn skrev:

Tak for svaret, men alle de informationer har jeg allerede lagt ind i systemet. Som jeg skriver har jeg forsøgt med en samsung-boks fra yousee med samme resultat. Jeg tænker derfor at der er noget galt med selve signalet og at nogen frekvensbånd ikke kommer igennem digitalt.

Er dette helt utænkeligt?
Det er ikke utænkeligt det kan være et signalproblem. Kan du ikke sende os dit kundenummer, adresse og kontaktnummer til vores profil? Så kan vi prøve at kigge på det problem du oplever.
 
Dan


-------------
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/




Print side | Luk vindue