Print side | Luk vindue

Mails fra recordere.dk og Android

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86947
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 03:04

Emne: Mails fra recordere.dk og Android
Skrevet af: bantam
Emne: Mails fra recordere.dk og Android
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 13:19
I forbindelse med, at jeg er i gang med at udvikle et kursus i trådløse kommunikationsystemer og i den sammenhæng programmering af Android-terminaler, har jeg naturligvis testet noget på Android.

Jeg har pt. en Android 1.5-teminal (HTC Magic) - og jeg studser over, at når jeg modtager e-mail-underretning om nye indlæg i fora på recordere.dk, så er det rent volapyk, jeg modtager. Dette ser ikke ud til at ske for andre e-mail-kilder, herunder for.sk. AVSForum.

Er det er problem med Android 1.5's indbyggede e-mail-klient - og er der i givet fald nogen, der kan fortælle, om det er løst i de nye Android-versioner?

Er der nogen, der har testet andre e-mail-klienter, som kan fungere på Android 1.5 med e-mail-underretning fra recordere.dk?

-------------
/lars

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 14:19
Jeg har også 1.5 og bruger den indbyggede Gmail klient. Det fungerer fint med mails fra recodrere.

Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 14:22
OK - men jeg bruger ikke GMail - men en alm. POP3-konto.

-------------
/lars

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 14:26
Har lige prøvet at skifte over på den email-klient der følger med fra HTC, og der kan jeg også læse recordere mails uden problemer.

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

OK - men jeg bruger ikke GMail - men en alm. POP3-konto.

Så er der da rig mulighed for at se den rå mail, som den kommer fra serveren. Prøv at hente en af recordres mails med en hvilken som helst mailklient, som kan vise mailens source. Eller telnet direkte til mailserveren og kig på mailen i telnet-klienten.

Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 14:42
Det må være en fejl i den Android/HTC-release, jeg har. Jeg downloadede MailDroid i stedet - og den virker.

Jeg kan sagtens få fat i mailen via Outlook f.eks. - ikke noget problem der - men hvorfor telefonen misfortolker den, ved jeg ikke.

-------------
/lars

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg kan sagtens få fat i mailen via Outlook f.eks.

Men i Outlook kan du ikke se den rå mail, kun resultatet af Outlooks fortolkning.

Det er ikke sikkert, at din telefon misfortolker mailen. Det kan også være, at mailen indeholder fejl, som bliver ignoreret af nogle klienter. Altså en variant af det gode gamle IE-problem.

Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 15:08
Helt sikkert - men det opfatter jeg (som bruger,) som en fejl, som åbenbart ikke er i alle releases af firmwaren.

-------------
/lars

Skrevet af: Fakker
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 18:59
Jeg kan få samme fejl som dig bantam, hvis jeg tjekker mail igennem Gmail widget, på min HTC Legend med firmware 2,1
Der ligner det også volapyk, så det bruger jeg ikke mere.

Skrevet den: 11-December-2010 kl. 19:37
Jeg har nu testet mail-underetning fra recordere.dk sammen med Android 2.2 (HTC Desire HD) med et nyt problem ved brug af den indbyggede mail-klient: Kun starten af mail'en hentes. Problemet ser ikke ud til at optræde med andre kilder end mails fra recordere.dk.

Er der nogen, der kan modtage mail-notifikationer (med indhold ud over "Hej <bruger>") på f.eks. HTC Desire HD - evt. på HTC Desire?

-------------
/lars

Skrevet af: alyz
Skrevet den: 11-December-2010 kl. 20:57
yeps det virker fint på min desire

-------------
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI

Skrevet den: 11-December-2010 kl. 21:05
Interessant.

Måske kan du hjælpe mig lidt mere:

Det er den indbyggede POP3-mail-klient du bruger (ikke Gmail), ikke?

Hvilken udbyder bruger du (altså, hvis POP3-server bruger du)?

Jeg bruger selv TDC (POP3: post5.tele.dk) - der må være noget i kombinationen, der ikke spiller for mig.

-------------
/lars

Skrevet af: alyz
Skrevet den: 11-December-2010 kl. 21:08
nej jeg bruger gmail

-------------
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI

Skrevet den: 11-December-2010 kl. 21:10
OK - andre der har erfaringer?

-------------
/lars

Skrevet af: abacus
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 19:41

Jeg bruger Desire HD og pop 3 med mail.mitdomæne.dk og får også kun hej bruger.

Har også testet med Kabelnettets pop3, og der er det det samme.
Prøvede at spørge webmaster for rekordere, men kunne ikke få svar, det var et personligt problem :-(
MVH
Niels

Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 26-Maj-2011 kl. 08:40
kom der en løsning på det her? Får mine Recordere nyheder og debater på hotmail, men kan heller ikke se dem på Desire....

-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD

Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 09-Juni-2011 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

kom der en løsning på det her? Får mine Recordere nyheder og debater på hotmail, men kan heller ikke se dem på Desire....

Jeg har samme problem på min wildfire (Ikke S)

Jeg får mine notifikationer på en hotmail, og jeg får heller ikke andet end "Hej Christian H".

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos

Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 09-Juni-2011 kl. 15:14
Handler vel om den givne mail applikation understøtter diverse formateringer eller ej. Det er intet mindre end et helvede at skal sende mails ud til folk som man gerne vil have til at se bare nogenlunde ens ud :)

Skrevet af: ANGUSYOUNG
Skrevet den: 09-Juni-2011 kl. 16:01
altså belastende.....

-------------
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD

Print side | Luk vindue