Print side | Luk vindue

Virker de billige memorystick PRO kort???

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=8699
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 09:52

Emne: Virker de billige memorystick PRO kort???
Skrevet af: Thomasref
Emne: Virker de billige memorystick PRO kort???
Skrevet den: 05-Januar-2006 kl. 16:51

Hej allesammen

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal holde stilen og købe et SONY memorystick PRO kort til mit SONY digitalkamera eller om jeg skal købe et af de billige Scandisk kort hvor man får den dobbelte plads til næsten samme pris.

Men er her nogle der har erfaringer med Scandisk kortene, virker de lige så godt som de originale fra SONY, og kan de holde den samme hastighed?

MVH.

Svar:
Skrevet af: panzer
Skrevet den: 17-Januar-2006 kl. 14:07

hej

jeg har et sandisk 1 GB ultra II kort i mit SONY DSC-W7. jeg har den opfattelse af kameraet fungerer meget godt sammen med dette kort.

-------------
Sony RDR-HX710

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 17-Januar-2006 kl. 14:10

Scandisk er toppen indenfor hukommelsekort.

Husk at checke hastigheden på de billige kort.

Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 17-Januar-2006 kl. 15:36

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Scandisk er toppen indenfor hukommelsekort.

Ja Sandisk .

Er der nogen der ved om det er bedre at slette filerne på et kort fremfor at formatere det. Hvad giver bedst sikkerhed og holdbarhed for kortet.

Claus 

Skrevet af: henrikkrebs
Skrevet den: 17-Januar-2006 kl. 17:05

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Hvad giver bedst sikkerhed og holdbarhed for kortet.

Formattér hvis du skal have slettet alt.

Den fysiske levetid påvirkes teoretisk af hvor mange gange det sættes strøm på og hvor længe, men det er mest teori. Snavs på kontakterne, tyveri og det at de 'vokser sig små' er mere udbredte dødsårsager. Er der nogen der vil købe et 16MB CF-kort? Confused

Har du lagret for mange halve filer og andet 'logisk snavs', så forsvinder det ved en formattering. Ved samme lejlighed kan du formattere din PC og geninstallere alt. Så fylder det osse kun halvt.

Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 17-Januar-2006 kl. 18:45

Takker for info. Der er godt nok tale om et XD-kort der udelukkende bliver brugt til at tage billeder med (Fuji F10) så "halve filer og andet 'logisk snavs" kommer der nok ikke noget af.

Claus

Skrevet af: MIDO
Skrevet den: 18-Januar-2006 kl. 08:23

Hej til alle

Bare for en god ordens skyld, vil jeg lige nævne at et af de mærker der for bedst omtale er nok Kingston, det gælder både hastighed og pris, samt garanti.

-------------
Michael

Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 18-Januar-2006 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af MIDO MIDO skrev:

Hej til alle

Bare for en god ordens skyld, vil jeg lige nævne at et af de mærker der for bedst omtale er nok Kingston, det gælder både hastighed og pris, samt garanti.

Snakker du her om flash memory generelt eller specifikt om Memory Sticks?

For sjovt nok kan jeg ikke finde en eneste Memory Stick af mærket Kingston på EDBpriser eller på Kingstons egen hjemmeside.

Mvh Michael

Skrevet af: Enfen
Skrevet den: 18-Januar-2006 kl. 11:45
Jeg har selv et 512 MB Sandisk memory stick til mit Sony digital kamera, og det virker upåklageligt.

Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 18-Januar-2006 kl. 12:12

Også 1 Gb Sandisk MemoryStick Duo Pro kort fungerer upåklageligt, i både kamera, PSP og i en kortlæser.

/Nils

Skrevet af: MIDO
Skrevet den: 18-Januar-2006 kl. 12:59

[/QUOTE]

Snakker du her om flash memory generelt eller specifikt om Memory Sticks?

For sjovt nok kan jeg ikke finde en eneste Memory Stick af mærket Kingston på EDBpriser eller på Kingstons egen hjemmeside.

Mvh Michael
[/QUOTE]

UPS

Sorry, jeg tror lige at jeg sprang modellen over

-------------
Michael

Print side | Luk vindue