Vurdering Pioneer TV
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=87071
Udskrevet den: 05-Juni-2025 kl. 06:00
Emne: Vurdering Pioneer TV
Skrevet af: Splat-
Emne: Vurdering Pioneer TV
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 16:06
haløjsa folkens
jeg har været så uheldig at mit 4år gamle Pioneer 427XD har været ramt at lynnedslag og er ristet 
sagen er min forsikring har takseret det og jeg er ikke helt enig i den vurdering  nyprisen for 4 år siden (internet:20000/butik:26000)
hva ville være en fair vurdering når vi snakker design/billede kvalitet, og hvilken tv idag kunne være tilsvarende
her er billede af modelen

|
Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 16:09
Handelsværdien er idag næppe over 4-5000 kr
Et tilsvarende TV i Panasonic G20 koster ca. 6000 kr. Så det må være hvad du kan få af forsikringen
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 16:17
det er knap så flot som pioneer men prismæssigt lyder det meget fair.
gerne flere input
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 16:19
venter lige med at sige hva de har tilbudt af pris, til at der kommer flere forslag
men kan røbe i dør af grin
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 16:23
Splat- skrev:
det er knap så flot som pioneer men prismæssigt lyder det meget fair.
gerne flere input
|
Nej, ingen er så flot som Pioneer. Men det er nok det TV der kommer tættest på i billedkvalitet vil jeg mene. Pana VT20 er lige en tand bedre - og dyrere
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 16:27
Kampus skrev:
Et tilsvarende TV i Panasonic G20 koster ca. 6000 kr. Så det må være hvad du kan få af forsikringen |
Jeg er helt enig med Kampus. Og så tror jeg endda, at du skal være tilfreds med 6k, for den pris vil du næppe få ved salg af dit Pioneer
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 16:42
Hother skrev:
Kampus skrev:
Et tilsvarende TV i Panasonic G20 koster ca. 6000 kr. Så det må være hvad du kan få af forsikringen |
Jeg er helt enig med Kampus. Og så tror jeg endda, at du skal være tilfreds med 6k, for den pris vil du næppe få ved salg af dit Pioneer |
det ville jeg også være tilfreds med, eller bare et brugt pioneer i samme stand som det jeg havde inde det fik lynnedslag 
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 16:48
Splat- skrev:
Hother skrev:
Kampus skrev:
Jeg er helt enig med Kampus. Og så tror jeg endda, at du skal være tilfreds med 6k, for den pris vil du næppe få ved salg af dit Pioneer |
det ville jeg også være tilfreds med, eller bare et brugt pioneer i samme stand som det jeg havde inde det fik lynnedslag 
|
Har du kigget på DBA hvad 428 kan fåes til idag? 
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 16:53
Her er der en
http://www.dba.dk/pioneer-pdp-428xd-42-plasma/id-68680433/ - http://www.dba.dk/pioneer-pdp-428xd-42-plasma/id-68680433/
Og sørme også en 427
http://www.dba.dk/pioneer-pdp-427xd-42-plasma/id-68520863/ - http://www.dba.dk/pioneer-pdp-427xd-42-plasma/id-68520863/
Men tag 428'eren. Den er kun 2 år 
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 16:57
ja det ser ikke så ringe ud, tror du jeg kan få presset det ned på 2600 kr incl levering
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 17:04
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 17:05
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 17:06
men har ringet og snakket med dem så de ville lige kigge på sagen igen, så de for lige en chance mere inde jeg hidser mig op
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 17:10
Du kan bare be' dem om at læse herinde. 6000 kr er værdien af dit TV
|
Skrevet af: RuzzFrog
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 17:23
2600,- bliver det endelige, må du meget gerne skrive hvem selskabet er.
Skal nemlig snart selv have fundet et forsikringsselskab.
/Thomas
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 17:38
tryg
det bedste er at da jeg i sin tid lavet forsikringen, ville jeg være sikker på den dækket alt mit elektroniske udstyr da jeg har mere end gennemsnit børnefamilie har, så fik forhøjet mit indbo og derved også større præmie ydelse (det havde jeg det fint med så var jeg sikkeret)
i starten af 2010 fik de fleste kunder med tryg familie forsikring forhøjet deres præmie (500 kr mener jeg), grundet at flere og flere familier i DK fik mere mere elektroniske udstyr, så ringet nartuligvis jeg ind og brokket mig, men til ingen verdens nytte.
idag står jeg så og har brug for dem og så kommer de med 2600 kr det kan jeg jo hverken komme frem,tilbage, hop,skide eller slå på tromme for
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 17:53
Splat-.
Hvis Tryg fastholder at de kun vil give dig kr. 2.600,-, for din Pioneer, så fasthold dem i, at du skal holdes skadesløs og du derfor forlanger at de finder et tilsvarende TV til dig...
M.v.h.
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 17:59
Henrik B. skrev:
Splat-.
Hvis Tryg fastholder at de kun vil give dig kr. 2.600,-, for din Pioneer, så fasthold dem i, at du skal holdes skadesløs og du derfor forlanger at de finder et tilsvarende TV til dig...
M.v.h. |
ok den skal jeg lige ha i mente, når de ringer tilbage med deres revurdering.
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 18:03
Splat- skrev:
tryg
det bedste er at da jeg i sin tid lavet forsikringen, ville jeg være sikker på den dækket alt mit elektroniske udstyr da jeg har mere end gennemsnit børnefamilie har, så fik forhøjet mit indbo og derved også større præmie ydelse (det havde jeg det fint med så var jeg sikkeret)
i starten af 2010 fik de fleste kunder med tryg familie forsikring forhøjet deres præmie (500 kr mener jeg), grundet at flere og flere familier i DK fik mere mere elektroniske udstyr, så ringet nartuligvis jeg ind og brokket mig, men til ingen verdens nytte.
idag står jeg så og har brug for dem og så kommer de med 2600 kr det kan jeg jo hverken komme frem,tilbage, hop,skide eller slå på tomme for
|
Det kommer ikke bag på mig, at de her "elektroniske forsikringer" fra de store selskaber Tryg, Alka osv...ikke er en dadel værd. Som altid med forsikringsselskaber, så er der altid forbehold og undtagelser, hvilket gør at man hurtigt kan sidde med en lang næse, som du nu gør. Derfor tror jeg ikke du får mere end de 2600,- som du allerede er blevet tilbudt. Men det skader jo ikke, at gøre dem opmærksom på, at du ikke kan købe noget tv til den pris de har givet dig, derudover - så må de forklare sig, hvordan de er kommet frem til det lav beløb de vil gi dig.
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 18:21
kskruger skrev:
Splat- skrev:
tryg
idag står jeg så og har brug for dem og så kommer de med 2600 kr det kan jeg jo hverken komme frem,tilbage, hop,skide eller slå på tomme for
|
Det kommer ikke bag på mig, at de her "elektroniske forsikringer" fra de store selskaber Tryg, Alka osv...ikke er en dadel værd. Som altid med forsikringsselskaber, så er der altid forbehold og undtagelser, hvilket gør at man hurtigt kan sidde med en lang næse, som du nu gør. Derfor tror jeg ikke du får mere end de 2600,- som du allerede er blevet tilbudt. Men det skader jo ikke, at gøre dem opmærksom på, at du ikke kan købe noget tv til den pris de har givet dig, derudover - så må de forklare sig, hvordan de er kommet frem til det lav beløb de vil gi dig. |
et nyt tilsvarende koster 4000 kr (i deres verden) og pga mit pioneer er 4 år vil de kun gi 65% af prisen de mener det er værd
så derfor 2600 kr
--
deres regnestykke men at sige hva prisen er idag også samtidig kun give 65% af prisen lyder helt skævt i min verden 
det ville være mere logisk hvis de sagde 65% af prisen i 2006 eller hva prisen ville være idag for en tilsvarende skærm
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 18:31
Splat- skrev:
et nyt tilsvarende koster 4000 kr (i deres verden) og pga mit pioneer er 4 år vil de kun gi 65% af prisen de mener det er værd
så derfor 2600 kr
--
deres regnestykke men at sige hva prisen er idag også samtidig kun give 65% af prisen lyder helt skævt i min verden 
det ville være mere logisk hvis de sagde 65% af prisen i 2006 eller hva prisen ville være idag for en tilsvarende skærm
|
Du kan så fortælle de "kloge" hoveder hos Tryg, at en fladskærm som svarer i billedkvalitet - og features - til dit gamle Pioneer, vil være en Panasonic TX-P42G20. Det koster typisk 6.000,-
65% af det, er så 3.900,-
Så Tryg skal bare klappe kaje, og se at ryste op med nogle penge!
M.v.h.
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 18:39
Splat- skrev:
kskruger skrev:
Splat- skrev:
tryg
|
Det kommer ikke bag på mig, at de her "elektroniske forsikringer" fra de store selskaber Tryg, Alka osv...ikke er en dadel værd. Som altid med forsikringsselskaber, så er der altid forbehold og undtagelser, hvilket gør at man hurtigt kan sidde med en lang næse, som du nu gør. Derfor tror jeg ikke du får mere end de 2600,- som du allerede er blevet tilbudt. Men det skader jo ikke, at gøre dem opmærksom på, at du ikke kan købe noget tv til den pris de har givet dig, derudover - så må de forklare sig, hvordan de er kommet frem til det lav beløb de vil gi dig. |
så derfor 2600 kr
--
|
Det er selvfølgelige rigtigt, at man i dag kan købe et Pana 42X20 til under 4000,- kr. Men der må også være forskel på, at du i dag har et high-end produkt (2006) mod at blive tilbudt et lavpris tv. Så det ville jeg klart gøre opmærksom på.
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 18:47
kskruger skrev:
Det er selvfølgelige rigtigt, at man i dag kan købe et Pana 42X20 til under 4000,- kr. Men der må også være forskel på, at du i dag har et high-end produkt (2006) mod at blive tilbudt et lavpris tv. Så det ville jeg klart gøre opmærksom på. |
Ligesom et X20 ikke helt når Pioneer'ens samlede billedkvalitet - der skal man i G20...
M.v.h.
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 18:56
Henrik B. skrev:
kskruger skrev:
Det er selvfølgelige rigtigt, at man i dag kan købe et Pana 42X20 til under 4000,- kr. Men der må også være forskel på, at du i dag har et high-end produkt (2006) mod at blive tilbudt et lavpris tv. Så det ville jeg klart gøre opmærksom på. |
Ligesom et X20 ikke helt når Pioneer'ens samlede billedkvalitet - der skal man i G20...
M.v.h. |
Tænk hvis de gjorde det samme med biler - f.eks hvis man fik smadret sin Audi A6,......ja du kan få det, der svare til en Fiat Panda - den kan jo det samme, mon ikke der ville blive kæmpe ballede.
|
Skrevet af: René M
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 19:05
kskruger skrev:
Henrik B. skrev:
kskruger skrev:
M.v.h. |
Tænk hvis de gjorde det samme med biler - f.eks hvis man fik smadret sin Audi A6,......ja du kan få det, der svare til en Fiat Panda - den kan jo det samme, mon ikke der ville blive kæmpe ballede. |
Præcis!! For en del år siden blev min bil totalskadet (ikke min skyld) Der var forsikringsselskabet også flabet og kom med et skambud.
Fint sagde jeg, så må I finde en magen til i samme stand til den pris. (bilen var i meget bedre stand end de få der var til salg)
Endte med at jeg fik en del mere, men villle nu hellere have beholdt den..
Gælder der ikke nogenlunde samme "regler" ved elektronik?
------------- Panasonic TX-P55VT50E Panasonic TX-P37X20E Panasonic SC-HTB520 Panasonic DMR-BCT730EG 500GB Panasonic DMP-BD35
|
Skrevet af: Benton
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 19:52
Har været ude for noget lignende for et par mdr. siden. Prøv at læse her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=17044&highlight=forsikringssag - http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=17044&highlight=forsikringssag .
------------- Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 19:56
Henrik B. skrev:
Ligesom et X20 ikke helt når Pioneer'ens samlede billedkvalitet - der skal man i G20... |
Og så er der alligevel stadigvæk fjernbetjeningen til forskel.....
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 19:58
Det var da en god afslutning. Og én trådstarter kan bruge overfor sit forsikringsselskab
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 22:05
Som vi også diskuterede dengang på Flatpanels, så er problemet at det er ikke-sagkyndige som vurderer disse sager, og dermed bliver det en ren sammenligning af specifikationer, som man ikke kan bruge til noget som helst.
Stod jeg selv i samme situation (jeg har også Tryg) så ville der helt klart blive talt med store bogstaver, og mon ikke hjemmesiden i min signatur ville blive nævnt en enkelt gang eller to...
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 22:40
det var da dejlige input lige at få med, ihverfald meget brugbart, men lad os se hva deres revurdering bliver til
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 01:29
Kan de ikke bare købe et af de 2 i den blå avis (hvis du vil være tilfreds med det)?
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: bird
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 01:40
Forstår ikke hvorfor de ikke bare udbetaler. En tilfreds kunde der lægger ca 20.000 årligt i 40 år har også en værdi.
Vi får altid alting dækket, pga de ved, at vi er tilfredse kunder og vi betaler gladeligt DKK 20.000 årligt for 2 biler, hus, ulykke mv og i en ren cost-benefit betragning er det mere rentabelt for dem at udbetale til os, fremfor at nedskrive med procenter osv.
|
Skrevet af: Soko
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 14:07
Meget interessant tråd, da jeg netop er ved at tegne en "uhelds" og "fejl" tillægsforsikring til min indboforsikring hos... ta da...TRYG.
Hvis de fastholder de 2.600,00 kr. annullerer jeg min tillægsforsikring på stedet.
Mvh. Soko
|
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 14:36
Soko skrev:
Meget interessant tråd, da jeg netop er ved at tegne en "uhelds" og "fejl" tillægsforsikring til min indboforsikring hos... ta da...TRYG.
Hvis de fastholder de 2.600,00 kr. annullerer jeg min tillægsforsikring på stedet.
Mvh. Soko |
skal nok vende tilbage lige så snart jeg har hørt fra dem
|
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 14:39
Soko skrev:
Mvh. Soko |
Misvisende navn! Man føler sig da alt andet end .... TRYG
|
Skrevet af: Soko
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 14:39
Splat- skrev:
Soko skrev:
Mvh. Soko |
skal nok vende tilbage lige så snart jeg har hørt fra dem |
Tak for det 
|
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 15:47
Soko skrev:
Splat- skrev:
Soko skrev:
Mvh. Soko |
skal nok vende tilbage lige så snart jeg har hørt fra dem |
Tak for det  |
så har de lige ringet tilbage de mener at 2600 er vurderingen
mit tv svare til et Panasonic TX P42C2E dvs. 65% af 4000 kr = 2600 kr
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?q=tx+p42c2e&sp=all&pid=780836 - http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?q=tx+p42c2e&sp=all&pid=780836
|
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 16:03
Så må du klage til Forsikrings Ankenævnet. Det er godtnok for dårligt
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 16:20
hmmm er der ISF kalibreringsmenu i en TX P42C2E... det mener jeg ikke... du skal derfor op i mindst TXG20E førend der er isf ccc menuen på (for det er der jo på en pdp427 ikke?).. så den skal de mindst op i.. ellers mener jeg KLART at førend billed og buildkvaliteten kan matches så skal man op i TXV20E.
Såvidt jeg husker havde pdp427 også pip pat og pap og her mener jeg faktisk du SKAL op i V20 serien før disse er tilstede.. så måske du kan bruge dette som vippestang til bedre modeller..
løb evt features igennem her http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/plasma-2010/full-hd-1080p.html - http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/plasma-2010/full-hd-1080p.html for kan du finde flere unikke specs som ikke er tilstede på de billigere modeller, så er det dit argument for at tvinge den op i den dyrere model.
edit en helt anden ting er dit Pioneer tv er udstyret med en unik teknologi der hedder direct color filter http://www.pioneer.eu/eur/content/support/Help/Products/PlasmaTV/Direct_Colour_Filter/Text.html - http://www.pioneer.eu/eur/content/support/Help/Products/PlasmaTV/Direct_Colour_Filter/Text.html
Denne teknologi er såvidt jeg ved kun på vej på Panasonics topmodeller, og den er med til at reducere interne reflekser på bagsiden af frontglasset.. se evt denne animation http://www.pioneer-eur.com/files/eur/Plasma05/Module01/Module01.html?directLink=3 - http://www.pioneer-eur.com/files/eur/Plasma05/Module01/Module01.html?directLink=3 men sagt på en anden måde jeg tror dit forsikringsselskab får ualmindeligt svært ved at finde et tv med en tilsvarende teknologi.. og det bør vel også motivere deres forhandlingsvilje
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 20:34
Ja, det er fandme bare med at stå fast i sådan en sag. Det var det jeg gjorde med mit 507XD og efter en del tovtrækkeri, så gav de sig. Brugte netop argumenter som rhsin skriver ovenfor. Manglende PIP/PAP, VGA, bedre panel osv. osv. Jeg havde NETOP tegnet "Fejl og uheldsforsikring" hos tryg for et år siden og er meget glad for at jeg gjorde det. Så havde du sluppet for at de trækker 65% fra prisen. Bare PISSE træls, at man skal kæmpe sådan for sin sag, men går den, så går den. De er jo "Købmænd" . Det må man ikke glemme. Så mit råd: STÅ FAST, og henvis gerne til min tråd på Flatpanels og selvfølgelig også denne. Held og lykke:-)
------------- Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
|
Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 21:03
brugte pioneer ikke også kun et glas i 427, hvilket man skal op i v20 for at få. altså dvs færre reflektioner uden at bogstaverne står dobbelt.
------------- Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50
SVS 5 satelite SVS SB2000
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 21:05
har de også subwoofer udgang.?
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 21:28
Som tidligere fortalt - stil krav over for forsikringen om, at de finder en ny (brugt) 427XD til dig, da du ikke vil acceptere deres pristilbud...
M.v.h.
|
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 22:01
Benton skrev:
Ja, det er fandme bare med at stå fast i sådan en sag. Det var det jeg gjorde med mit 507XD og efter en del tovtrækkeri, så gav de sig. Brugte netop argumenter som rhsin skriver ovenfor. Manglende PIP/PAP, VGA, bedre panel osv. osv. Jeg havde NETOP tegnet "Fejl og uheldsforsikring" hos tryg for et år siden og er meget glad for at jeg gjorde det. Så havde du sluppet for at de trækker 65% fra prisen. Bare PISSE træls, at man skal kæmpe sådan for sin sag, men går den, så går den. De er jo "Købmænd" . Det må man ikke glemme. Så mit råd: STÅ FAST, og henvis gerne til min tråd på Flatpanels og selvfølgelig også denne. Held og lykke:-)
|
har snakket med en anden ansæt hos tryg og hun mente jeg skulle skrive en indsigelse til deres vurdering, det er gjort og linket til denne tråd
mht til måde at taksere det, er det rigtig nok som de har gjort ifølge police.
men føgler mig godt nok taget lidt i rumpen da jeg udtrykte mig klar da jeg tegnet forsikringen at jeg havde meget elektronisk udstyr og det skulle være dækket ind, men det er så ikke tilfælde nu kan jeg se (indtil vidre). men tryg er under store overvejelser da jeg skal til at have en ny bil, og flyttet fritid-ulykke etc. fra andet selskab.

Sigida skrev:
brugte pioneer ikke også kun et glas i 427, hvilket man
skal op i v20 for at få. altså dvs færre reflektioner uden at
bogstaverne står dobbelt. |
skal ikke kunne sige hvor mange glas det har, men ved det har en 'anti-refleksionsfilm'.
kan hører på hele trådens udvikling at et Panasonic P42G20 er tæt på ikke at være tilstrækkelig da det ikke har pip, pap, anti-reflektions etc. og ikke mindst designet som jeg sætter meget pris på.
måske et P42V20 er en værdig sammenligning når vi snakker billede og features
|
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 22:26
Splat- skrev:
Benton skrev:
|
har snakket med en anden ansæt hos tryg og hun mente jeg skulle skrive en indsigelse til deres vurdering, det er gjort og linket til denne tråd
mht til måde at taksere det, er det rigtig nok som de har gjort ifølge police.
men føgler mig godt nok taget lidt i rumpen da jeg udtrykte mig klar da jeg tegnet forsikringen at jeg havde meget elektronisk udstyr og det skulle være dækket ind, men det er så ikke tilfælde nu kan jeg se (indtil vidre). men tryg er under store overvejelser da jeg skal til at have en ny bil, og flyttet fritid-ulykke etc. fra andet selskab.

Sigida skrev:
brugte pioneer ikke også kun et glas i 427, hvilket man
skal op i v20 for at få. altså dvs færre reflektioner uden at
bogstaverne står dobbelt. |
skal ikke kunne sige hvor mange glas det har, men ved det har en 'anti-refleksionsfilm'.
kan hører på hele trådens udvikling at et Panasonic P42G20 er tæt på ikke at være tilstrækkelig da det ikke har pip, pap, anti-reflektions etc. og ikke mindst designet som jeg sætter meget pris på.
måske et P42V20 er en værdig sammenligning når vi snakker billede og features
|
Det var ihvertfald et V20 mit 507XD endte med at blive sidestillet med, såååååå.....
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 22:39
Splat- skrev:

|
Sidste anskaffelsespris der har været er vel noget der ligner 16.000 kr. Da man ikke kan få det tv i dag
75% af det er 12.000 kr.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 22:52
Det er ikke nok Klaus. Man kigger i forbindelse med fladskærme på, hvad en fladskærm med tilsvarende kvalitet/features vil koste i dag, og så tager man derefter afskrivningen.
Jeg har masser af eksempler på, at forsikringskunder er decideret blevet bol*** i rø***, af deres forsikringsselskab. De kører en ren forretning, og satser decideret på, at kunderne ikke gider kampen! Min forhåbning er, at hver eneste kunde som oplever dén slags, straks efter opsiger sit forsikringsforhold med pågældende selskab, og flytter hele dynen, til et alternativt selskab...
M.v.h.
|
Skrevet af: Tallahassee
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 23:26
Jeg bliver da helt i tvivl, om jeg skal beholde Tryg. Nu er det faktisk Tjenestemændenes jeg er i, men det skulle jo i princippet være Tryg…
Man kan selvfølgelig "bare" opsige sit forsikringsselskab, og flytte fordi de er beregnende forretningsfolk, der ikke ved noget som helst om de produkter de forsikrer - men ved næsten ikke hvad alternativet er. Når det så er sagt, ville jeg sgu stadig flytte hvis jeg enten hører for mange dårlige oplevelser, eller endda selv skulle komme ud for det.
------------- I haven't cried like that since Titanic!
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 07-Oktober-2010 kl. 00:05
Har selv tryg og jeg synes de er super fair. Jeg fik forleden stjålet mobiltelefonen og fik erstatning som var "ok". Da de gennemgik sagen igen (Uden min indblanding) fandt de ud af at jeg var berettiget fuld erstatning. 3 dage senere var der en check i postkassen.
Jeg er ikke ansat hos Tryg, men jeg synes altså det er et meget godt firma. Jeg har haft fat i dem flere gange og det har dem fra mit studie også. Der har ikke været noget problem. Jeg synes det er lidt forhastiget at man vil opsige sit forsikringsselskab fordi man finder én enkelt hændelse på en side som recordere. Jeg har som sagt kun gode erfaringer.
Når alt kommer til alt er alle forsikringsselskaber det samme. Jeg tror ikke andre forsikringsselskaber ville behandle din sag meget anderledes.
|
Skrevet den: 07-Oktober-2010 kl. 08:54
anima: jeg er helt enig.. bortset fra at det ikke rokker ved at bruge en Panasonic entry model som grundlag for en erstatning for et mere eller mindre highend produkt vel ikke holder... og at de vel må acceptere at man skal op i V20 modellen førend man kan begynde at sammenligne modellerne især når det medtages features buildkvalitet osv. for her er panas billige modeller i en noget ringere kvalitet... og det kan de IKKE komme uden om.
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 07-Oktober-2010 kl. 20:45
nu beregner tryg heller ikke at pioneer er kendt for at have nogle gode skalere i, og det tror jeg næppe en c2 har, ja selv v20 har det nok heller ikke. så jeg ville først stille mig tilfreds med en v20.
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 07-Oktober-2010 kl. 21:24
rhsin skrev:
anima: jeg er helt enig.. bortset fra at det ikke rokker ved at bruge en Panasonic entry model som grundlag for en erstatning for et mere eller mindre highend produkt vel ikke holder... og at de vel må acceptere at man skal op i V20 modellen førend man kan begynde at sammenligne modellerne især når det medtages features buildkvalitet osv. for her er panas billige modeller i en noget ringere kvalitet... og det kan de IKKE komme uden om.
|
Jeg er enig med dig i langt det meste, men jeg mener nu at det er fejlagtigt at tro man skal stilles bedre efter tyveri eller hændelige uheld. Man kunne passende spørge hvor meget TS kunne få for tv'et hvis det skulle i KSB-sektionen. Den ville nok ikke gå for noget nær de 6k som nogle brugere mener man skal op i for at få noget fra Panasonic som tilsvarer det. De nyere generationer af Pana-tv burde tørre gulvet med et 4 år gammelt Pioneer. Set i dét lys stilles TS jo ganske fint.
Jeg er dog ret forstående overfor at 2600 ikke er meget for et godt tv, men jeg synes det er at gå lidt for langt at man vil sammenligne (ubrugelige) features mellem modeller for at trække vurderingen op. Sig sg da for fanden at tv'et er et entusiast-tv som er i en byggekvalitet som de andre producenter ikke kan matche og at dét er en vigtig parameter at tage med. Pioneer er lavet for at holde, mens de billige Pana er af en finish og standard som ikke kan matche et Pio.
Jeg holder stadigvæk på at andre forsikringsselskaber ikke vil kigge anderledes på sagen. De skal jo tjene penge og med det stopper jeg indlægget for ikke at virke mere som en som arbejder for Tryg.
|
Skrevet af: wanting
Skrevet den: 07-Oktober-2010 kl. 21:31
Kan ikke lad vær med at grine af jer fagtosser.. Arbejder selv ved et forsikringsselskab og det tryg går ville ALLE selskaber gøre.. Da teknologien udvikles så hurtig så forstår jeg egentlig godt tryg og alle andre afskriver så meget og det der står i betingelserne At tryg kan erstatte genstanden med tilsvarede nye genstande dvs genstande som i al væsentlighed svare til beskadigede produkt. I al væsentlighed er så i dag et tv til en ny værdi på 4000 kr.. Da forsikrings selskaber kun skal dække ud fra specifikationer og ikke hvor godt billed er for det er ikke noget målepunkt den almindelig befolkning skal kende til. Så der kigge kun på specifikationerne..
Og nej tryg og andre giver ikke prisen på elektronik ud fra hvad de koster på den blå avis. Kan de ikke skaffes hos deres leverandør så er det samme som varen ikke kan skaffes mere i forsikringsverden.
Så det er surt men den er prisen for at udviklingen går så stærk i dag..
Omvendt skal du jo også tænke på at det jo er værdiløs hvis det gik i stykke på alm vis efter garantien er udløbet..
|
Skrevet den: 07-Oktober-2010 kl. 21:51
wanting skrev:
Kan ikke lad vær med at grine af jer fagtosser.. Arbejder selv ved et forsikringsselskab og det tryg går ville ALLE selskaber gøre.. Da teknologien udvikles så hurtig så forstår jeg egentlig godt tryg og alle andre afskriver så meget og det der står i betingelserne At tryg kan erstatte genstanden med tilsvarede nye genstande dvs genstande som i al væsentlighed svare til beskadigede produkt.
I al væsentlighed er så i dag et tv til en ny værdi på 4000 kr.. Da forsikrings selskaber kun skal dække ud fra specifikationer og ikke hvor godt billed er for det er ikke noget målepunkt den almindelig befolkning skal kende til. Så der kigge kun på specifikationerne..
Og nej tryg og andre giver ikke prisen på elektronik ud fra hvad de koster på den blå avis. Kan de ikke skaffes hos deres leverandør så er det samme som varen ikke kan skaffes mere i forsikringsverden.
Omvendt skal du jo også tænke på at det jo er værdiløs hvis det gik i stykke på alm vis efter garantien er udløbet.. | den går altså ikke, det kan godt være at det er hvad man forsøger sig med... men man er da nødt til at finde en tilsvarende vare fra samme producent.. og da det ikke længere er muligt så er man nødt til at finde et tilsvarende produkt fra en alternativ producent... også er det da muligt at forsikringsselskabet kunne have lyst til at vælge en prosonic i bilka med gode specs på papireret... men omvendt så kunne kunden vel også argumentere for et tilsvarende B&O tv... og monikke fornuften så rammer begge lejre og man så finder et rimeligt tv som modsvarer ikke alene specs men også udseende buildkvalitet features osv... man kommer vel heller ikke som forsikringsselskab og forsøger at erstatte en BMW 750, med en BMW 320 bare fordi det er samme mærke og har 4 døre og kan komme fra a til b.
Tingene skal jo også hænge sammen.. ellers så lægger branchen da en bombe under sig selv.. for så kan det da ikke betale sig at forsikre sig.
Jeg lægger typisk i omegnen af 150.000,- kr om året i forsikringspolicer og jeg har faktisk haft flere skader gennem årene og har vel pt fået udbetalt i omegnen af 26 mio kr i erstatninger som følge af skader (primært erhverv.. men også enkelte private skader.. dog i småtingsafdelingen)... og har aldrig oplevet andet end seriøs behandling fra forsikringsselskabernes side.. og kan slet ikke genkende hvad du siger... så tror nok der indenfor branchen er folk med bedre kundetække end det du lige udtrykker med dit indlæg 
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: wanting
Skrevet den: 07-Oktober-2010 kl. 22:03
rhsin skrev:
wanting skrev:
Kan ikke lad vær med at grine af jer fagtosser.. Arbejder selv ved et forsikringsselskab og det tryg går ville ALLE selskaber gøre.. Da teknologien udvikles så hurtig så forstår jeg egentlig godt tryg og alle andre afskriver så meget og det der står i betingelserne At tryg kan erstatte genstanden med tilsvarede nye genstande dvs genstande som i al væsentlighed svare til beskadigede produkt.
I al væsentlighed er så i dag et tv til en ny værdi på 4000 kr.. Da forsikrings selskaber kun skal dække ud fra specifikationer og ikke hvor godt billed er for det er ikke noget målepunkt den almindelig befolkning skal kende til. Så der kigge kun på specifikationerne..
Omvendt skal du jo også tænke på at det jo er værdiløs hvis det gik i stykke på alm vis efter garantien er udløbet.. | den går altså ikke, det kan godt være at det er hvad man forsøger sig med... men man er da nødt til at finde en tilsvarende vare fra samme producent.. og da det ikke længere er muligt så er man nødt til at finde et tilsvarende produkt fra en alternativ producent... også er det da muligt at forsikringsselskabet kunne have lyst til at vælge en prosonic i bilka med gode specs på papireret... men omvendt så kunne kunden vel også argumentere for et tilsvarende B&O tv... og monikke fornuften så rammer begge lejre og man så finder et rimeligt tv som modsvarer ikke alene specs men også udseende buildkvalitet features osv... man kommer vel heller ikke som forsikringsselskab og forsøger at erstatte en BMW 750, med en BMW 320 bare fordi det er samme mærke og har 4 døre og kan komme fra a til b.
Tingene skal jo også hænge sammen.. ellers så lægger branchen da en bombe under sig selv.. for så kan det da ikke betale sig at forsikre sig.
Jeg lægger typisk i omegnen af 150.000,- kr om året i forsikringspolicer og jeg har faktisk haft flere skader gennem årene og har vel pt fået udbetalt i omegnen af 26 mio kr i erstatninger som følge af skader (primært erhverv.. men også enkelte private skader.. dog i småtingsafdelingen)... og har aldrig oplevet andet end seriøs behandling fra forsikringsselskabernes side.. og kan slet ikke genkende hvad du siger... så tror nok der indenfor branchen er folk med bedre kundetække end det du lige udtrykker med dit indlæg  |
Biler og elektronik opgøres ikke på samme måde. Snakker også kun om hvordan man vurdere tingene når det kommer til elektronik og computer.. De eneste producenter man i forsikringsbranchen giver lidt særbehandling inden for tv er B&O og Lowe..
|
Skrevet den: 07-Oktober-2010 kl. 22:08
Nu modsiger du dig selv lidt Wanting. Hvorfor give B&O og Löwe særbehandling ? Troede da at det udelukkende var specs der blevet fokuseret på. Mon ikke design/byggekvalitet alligevel har lidt at sige ;-)
|
Skrevet den: 07-Oktober-2010 kl. 22:09
wanting skrev:
...At tryg kan erstatte genstanden med tilsvarede nye genstande dvs genstande som i al væsentlighed svare til beskadigede produkt.
|
Ja, og "i al væsentlighed" svarer til en Panasonic G20, som jeg også tidligere har nævnt! Den koster ca. 6.000,- Hertil afskrivning - 65% - hvilket giver et udbetalingsbeløb på kr. 3.900,-
wanting skrev:
I al væsentlighed er så i dag et tv til en ny værdi på 4000 kr.. Da forsikrings selskaber kun skal dække ud fra specifikationer og ikke hvor godt billed er for det er ikke noget målepunkt den almindelig befolkning skal kende til. Så der kigge kun på specifikationerne.. |
Det kan godt være at du ironisk kalder os for "fagtosser", når det gælder forsikringer og forsikringsselskabers handlemåde. Men du skal nok fraholde dig selv fra, at "kloge" dig på, hvilket TV som svarer til pågældende Pioneer-TV, for det er åbenlyst at du ikke har tilstrækkelig viden, til at foretage en sådan vurdering... 
M.v.h.
|
Skrevet den: 07-Oktober-2010 kl. 22:30
pioneer er highend som der bliver sagt, dvs et nyt produkt burde efterfølgende være et highend produkt uanset hvad der er sket de næste mange år. fordi highend produkter har nogle unikke ting som alm brands aldrig kommer, altså c20 ligner en gang lort. så se du hvis du havde købt et b&o tv til 50kg og forsikringsselskabet 4år senere siger jamen den panasonic til 4000kr jamen den har samme specs som dit tv. det kan man jo ikke forfanden
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet af: ole post
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 09:01
har en kollega der har tj. tryg forsikring med elektronik forsikring som tillæg (ca. 400 kr årligt) hans gamle 42" alfaview ca 6 år gik istykker. han købte det for ca. 25,000 han fik 7000 kr han var tilfreds. det er ca 6 mdr siden.
------------- Ole Hansen
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 09:09
ole post skrev:
har en kollega der har tj. tryg forsikring med elektronik forsikring som tillæg (ca. 400 kr årligt) hans gamle 42" alfaview ca 6 år gik istykker. han købte det for ca. 25,000 han fik 7000 kr han var tilfreds.
det er ca 6 mdr siden. |
Så må han have været heldig, for forsikringen dækker kun i 5 år eller ogspå har TV'et ikke været så gammel.
|
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 20:07
ole post skrev:
har en kollega der har tj. tryg forsikring med elektronik forsikring som tillæg (ca. 400 kr årligt) hans gamle 42" alfaview ca 6 år gik istykker. han købte det for ca. 25,000 han fik 7000 kr han var tilfreds.det er ca 6 mdr siden. |
Jeg ville også være tilfreds. Alfaview var ikke ligefrem det bedste og for de 7000 kan han købe et 50" tv som sparker røv ift. det gamle.
|
Skrevet af: beddemiz
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 21:25
Jeg skal selv have lavet en indbo med tillægsforsikring, men skal da vist have nærlæst papirene inden jeg acceptere noget. Derimod har jeg haft gode erfaringer med tillægsforsikringer købt sammen med produkter. Først havde jeg en bærbar computer der gik i stykker pga. sodavand i tastaturet, den havde en værdi af 8000 kr og fik en bedre model til ca. 5500 kr. i erstatning. Så for en måned siden sendte jeg mit 3 år gamle 37" JVC tv ind til reparation, det kunne ikke laves og fik tilbudt et 37" Phillips med Full-hd til en værdi af 6500 kr, der gav jeg 500 kr ekstra og fik et 50".
|
Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 16:54
så er der lidt godt nyt på fronten.
Efter at have snakket med lidt brugere her og flatpanels, og lidt dialog frem og tilbage med tryg, er de kommet frem til en sameligning med P42V20 og en erstatning på 75% af 11000 = 8250 kr
så stort tak til jer her og ikke mindst Rasmus Larsen

|
Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 16:58
Det var sandelig positivt!
Godt at høre...
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 18:13
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 13-Oktober-2010 kl. 10:36
Det er jo meget rimeligt i modsætning til dit første svar.
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: Ning
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 18:17
Så kan man da sige at dette forum viser sin sande værdi
------------- Ning
|
|