Component - kvalitet?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=8721
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 17:43
Emne: Component - kvalitet?
Skrevet af: kasperkopping
Emne: Component - kvalitet?
Skrevet den: 06-Januar-2006 kl. 14:57
Jeg har en plasma skærm med to komponent indgange. Til den ene indgang sidder min ene dvd-afspiller med progressive scan.
Og nu spørgsmålet.
Jeg har en anden dvd afspiller der IKKE har progressive scan,men dog komponent udgang. Bør jeg sætte den til min anden komponent indgang på tv´et eller kan jeg lige så godt sætte den til via scart?
Altså er der kvalitetsforskel på scart og komponent, når dvd afspilleren ikke har progressive scan?
|
Svar:
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 06-Januar-2006 kl. 15:42
Det kommer an på DVD-afspilleren og fjernsynet. Signalet ligger i Component format på DVD'en, men TV'et skal i sidste instans have det i RGB format.
Så det afhænger af, hvilken af enhederne, der er bedst til at lave Component-til-RGB konverteringen, samt om TV'et re-konverterer RGB-signalet til Component (for lettere at kunne lave digital billedbehandling) for så til sidst at konvertere det tilbage til RGB (som det altid skal ende med).
Jo færre konverteringer (selvfølgelig) des bedre...
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
|