Print side | Luk vindue

LCD.dk - Garanti osv..

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=87213
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 03:27


Emne: LCD.dk - Garanti osv..
Skrevet af: chronaden
Emne: LCD.dk - Garanti osv..
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 19:15
Halløjsa,

Sidste år købte jeg mig en bluray afspiller hos LCD.dk, den er så gået itu nu og vil jo så selvfølgelig udnytte min garanti.
Går inde på deres hjemmeside www.lcd.dk og kigger lidt, lader til de har skiftet forretningsmodel, ikke længere normale produkter til normale privat personer, men noget erhverv, salg til virksomheder og andre forhandlere osv.

Så slet ikke den butik jeg købte min varer ved, jo, de hedder det samme og har samme lokation.
Skrevet en mail til dem, men har ikke fået svar.

Vil bare høre jer, min garanti gælder vel stadig og de er da vel forpligtet til at gøre noget selvom de har lavet ændringer i butikken?

På forhånd tak.



Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af chronaden chronaden skrev:

Sidste år købte jeg mig en bluray afspiller hos LCD.dk, den er så gået itu nu og vil jo så selvfølgelig udnytte min garanti.


Garanti?
Tilbød de en sådan, eller er det din reklamationsret du vil trække på?

Oprindeligt skrevet af chronaden chronaden skrev:


Vil bare høre jer, min garanti gælder vel stadig og de er da vel forpligtet til at gøre noget selvom de har lavet ændringer i butikken?


Citat hjemmesiden:

"LCD A/S har eksisteret siden 1993, og er en af de få uafhængige radio/tv forhandlere der ikke er med i en kæde eller sammenslutning. Dette giver os frihed til at handle de bedste varer til de bedste priser - konceptet er 100 % udviklet af vore egne folk og kunderne er altså de eneste der skal bedømme om vi har gjort vores arbejde ordentligt.

Vi forfølger nogle enkle principper om, at vi skal være gode købmænd og ordentlige mennesker der vil vore kunder det bedste, varen skal være på lager, servicen skal være i top, priserne skal være blandt de bedste på markedet - og ud fra disse principper skal kunderne komme igen, og forhåbentlig anbefale os hvor det er muligt.

LCD betyder LOW COST DEAL, men har selvfølgelig også den fordel at det er nemt at genkende og huske.

En stor del af vores salg idag, består af salg til andre forhandlere og virksomheder.

Idag er vi 15 mand fastansat, og derudover er der 5 assistancer, som kommer og hjælper med små praktiske ting i hverdagen, samt som medhjælp i vores fysiske butik.

Grundet en positiv udvikling i LCD A/S er vi ved at udvide med 1400 kvm. Dette skal bruges til lager samt ekstra kontorer. Byggeriet er færdigt i starten af 2009.

Hvis du har spørgsmål der relaterer til vores virksomhed, er du velkommen til at kontakte Torben Martensen på tlf. 61 61 34 33 eller på mailto:torben@lcd.dk - torben@lcd.dk "

Prøv at ring til dem.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af chronaden chronaden skrev:

Halløjsa,

Sidste år købte jeg mig en bluray afspiller hos LCD.dk, den er så gået itu nu og vil jo så selvfølgelig udnytte min garanti.
Går inde på deres hjemmeside www.lcd.dk og kigger lidt, lader til de har skiftet forretningsmodel, ikke længere normale produkter til normale privat personer, men noget erhverv, salg til virksomheder og andre forhandlere osv.

Så slet ikke den butik jeg købte min varer ved, jo, de hedder det samme og har samme lokation.
Skrevet en mail til dem, men har ikke fået svar.

Vil bare høre jer, min garanti gælder vel stadig og de er da vel forpligtet til at gøre noget selvom de har lavet ændringer i butikken?

På forhånd tak.
Tja, godt spørgsmål. Men hvis firmaet ikke har skiftet ejer, cvr.nr., og tilsvarende, så bør de din garanti gælde. Og så er der jo dit produkts importør, der i sidste ende bør varetage din garanti - altså med mindre, at din BD afspiller er parallelimporteret - så er det en anden sagSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og så er der jo dit produkts importør, der i sidste ende bør varetage din garanti - altså med mindre, at din BD afspiller er parallelimporteret - så er det en anden sagSmile


Garanti, eller hvad man nu vælger at kalde det er kun en sag mellem sælger og køber, mend mindre at andet er aftalt (skriftligt).

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og så er der jo dit produkts importør, der i sidste ende bør varetage din garanti - altså med mindre, at din BD afspiller er parallelimporteret - så er det en anden sagSmile


Garanti, eller hvad man nu vælger at kalde det er kun en sag mellem sælger og køber, mend mindre at andet er aftalt (skriftligt).

Klaus
Det mener jeg så ikke. Hvis en butik lukker eller tilsvarende, så er det importøren man må henvende sig til. I øvrigt kan man ved en normal handel mellem køber og en "Forretningssælger", mig bekendt ikke aftale noget der er ringere end købelovenSmile 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: chronaden
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af chronaden chronaden skrev:

Sidste år købte jeg mig en bluray afspiller hos LCD.dk, den er så gået itu nu og vil jo så selvfølgelig udnytte min garanti.


Garanti?
Tilbød de en sådan, eller er det din reklamationsret du vil trække på?

Oprindeligt skrevet af chronaden chronaden skrev:


Vil bare høre jer, min garanti gælder vel stadig og de er da vel forpligtet til at gøre noget selvom de har lavet ændringer i butikken?


Citat hjemmesiden:

"LCD A/S har eksisteret siden 1993, og er en af de få uafhængige radio/tv forhandlere der ikke er med i en kæde eller sammenslutning. Dette giver os frihed til at handle de bedste varer til de bedste priser - konceptet er 100 % udviklet af vore egne folk og kunderne er altså de eneste der skal bedømme om vi har gjort vores arbejde ordentligt.

Vi forfølger nogle enkle principper om, at vi skal være gode købmænd og ordentlige mennesker der vil vore kunder det bedste, varen skal være på lager, servicen skal være i top, priserne skal være blandt de bedste på markedet - og ud fra disse principper skal kunderne komme igen, og forhåbentlig anbefale os hvor det er muligt.

LCD betyder LOW COST DEAL, men har selvfølgelig også den fordel at det er nemt at genkende og huske.

En stor del af vores salg idag, består af salg til andre forhandlere og virksomheder.

Idag er vi 15 mand fastansat, og derudover er der 5 assistancer, som kommer og hjælper med små praktiske ting i hverdagen, samt som medhjælp i vores fysiske butik.

Grundet en positiv udvikling i LCD A/S er vi ved at udvide med 1400 kvm. Dette skal bruges til lager samt ekstra kontorer. Byggeriet er færdigt i starten af 2009.

Hvis du har spørgsmål der relaterer til vores virksomhed, er du velkommen til at kontakte Torben Martensen på tlf. 61 61 34 33 eller på mailto:torben@lcd.dk - torben@lcd.dk "

Prøv at ring til dem.

Klaus



Ja, det er selvfølgelig reklamationsretten jeg øffer om :P


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det mener jeg så ikke. Hvis en butik lukker eller tilsvarende, så er det importøren man må henvende sig til. I øvrigt kan man ved en normal handel mellem køber og en "Forretningssælger", mig bekendt ikke aftale noget der er ringere end købelovenSmile 
Det er så forkert.
Reklamationsretten som man har via købeloven gælder kun mellem sælger og køber. Hvis sælger går konkurs, så mister man også sin reklamationsret.
 
Hvis producenten eller importøren har udstedt en garenti, vil den fortsat være gældende, selv om sælger er gået konkurs. Men kun i det omfang og periode som er udstedt.¨
 
At man kan være heldig at producenten/importøren vil dækker er en anden ting, men det er ikke noget man har krav på (medmindre de har udstedt en garenti):
 
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Konkurser/konkurs - http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Konkurser/konkurs
 
 


Skrevet af: chronaden
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 19:57
Kan som extra info da lige påføre at det drejer sig om en "Panasonic DMP-BD60" som er købt April 2009. - og har alt org. emballage og materiale osv.

Det der er sket er at den pludselig melder alle BD skiver som "Incompatible", har været igennem hele fejlsøgning proceduren, uden held.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af chronaden chronaden skrev:

Kan som extra info da lige påføre at det drejer sig om en "Panasonic DMP-BD60" som er købt April 2009. - og har alt org. emballage og materiale osv.

Det der er sket er at den pludselig melder alle BD skiver som "Incompatible", har været igennem hele fejlsøgning proceduren, uden held.
Jamen så prøv at lave en factory reset, og download sidste firmware. Det kan nu også være en fejl på laserhovedetSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: chronaden
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af chronaden chronaden skrev:

Kan som extra info da lige påføre at det drejer sig om en "Panasonic DMP-BD60" som er købt April 2009. - og har alt org. emballage og materiale osv.

Det der er sket er at den pludselig melder alle BD skiver som "Incompatible", har været igennem hele fejlsøgning proceduren, uden held.
Jamen så prøv at lave en factory reset, og download sidste firmware. Det kan nu også være en fejl på laserhovedetSmile


Som sagt, har jeg været igennem ALT fejlsøgning etc (dét inkluderet) :P


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det mener jeg så ikke. Hvis en butik lukker eller tilsvarende, så er det importøren man må henvende sig til.


Det kan du mene som du vil. Fakta er at køber du en ting er det udelukkende en sag mellem dig og sælger. Går sælger på røven er du "fucked", med mindre at importøren er flink, eller at der er en decideret "importørgaranti/fabriksgaranti/whatever". Er der ingen specielel aftaler har man selv "aben".


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

I øvrigt kan man ved en normal handel mellem køber og en "Forretningssælger", mig bekendt ikke aftale noget der er ringere end købeloven


Korrekt.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: chronaden
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 21:21
CVR nummer stemmer stadig, hvis det har noget at sige.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af chronaden chronaden skrev:

Halløjsa,

Sidste år købte jeg mig en bluray afspiller hos LCD.dk, den er så gået itu nu og vil jo så selvfølgelig udnytte min garanti.
Går inde på deres hjemmeside www.lcd.dk og kigger lidt, lader til de har skiftet forretningsmodel, ikke længere normale produkter til normale privat personer, men noget erhverv, salg til virksomheder og andre forhandlere osv.

Så slet ikke den butik jeg købte min varer ved, jo, de hedder det samme og har samme lokation.
Skrevet en mail til dem, men har ikke fået svar.

Vil bare høre jer, min garanti gælder vel stadig og de er da vel forpligtet til at gøre noget selvom de har lavet ændringer i butikken?

På forhånd tak.


Hvorfor ringer du ikke bare til dem på mandag, så kan du sikkert få svar på dit spørgsmål.
Tlf. 75 73 47 01


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 08:11
Jeg har selv handlet hos LCD.DK
 
Dengang var servicen helt i top.
 
Ring fluks til dem. Jeg er sikker på at de vil hjælpe dig.Smile



Print side | Luk vindue