Print side | Luk vindue

3D-funktionen på Panasonic VT20E

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=87227
Udskrevet den: 02-Juni-2025 kl. 03:16

Emne: 3D-funktionen på Panasonic VT20E
Skrevet af: Morten3D
Emne: 3D-funktionen på Panasonic VT20E
Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 10:31

Jeg er ellers ikke tv-newbie, men jeg er kommet lidt til kort over for brugen af 3D på mit nye Panasonic VT20E: Jeg forsøger at vise spil på min PlayStation 3 i 3D (Wipeout, Super  Stardust, Pain), men jeg kan ikke umiddelbart gennemskue, hvordan jeg gør det.

PS3'en genkender automatisk fjernsynet via HDMI-forbindelsen, men angiver ikke, at det understøtter 3D, og menupunktet er også utilgængeligt (står med gråt) i fx Motorstorm-demoen. PS3'en er opdateret til den nyeste systemsoftware.

Jeg har været igennem menuen på selve tv'et, hvor jeg kan gå til 3D-funktionen og konstatere, at den er sat til "normal" og ellers ser aktiveret ud.

Er der noget enormt indlysende, jeg overser? Al hjælp modtages med kyshånd. :)

Morten

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 10:36

Er PS3 opdateret til 3D.? Anvendes der HDMI 4.1.? Er spillene i 3D.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 10:45
HDMI 4.1 !!!!!!!!!!!!!! LOL

Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 10:49

Har du aldrig lavet en tastefejl.LOL

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 10:50
PS3'en er opdateret med den seneste systemopdatering - og den blev opdateret til 3D engang i starten af september, mener jeg. Spillene er også i 3D.

Men HDMI ... Det er da nok meget sandsynligt, at jeg bruger et forkert HDMI-kabel. Der står ikke noget på kablet, men det er et, jeg har haft i et godt stykke tid (i hvert fald et år eller mere) - jeg gætter på, at 4.1-kabler er kommet i år?

Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Har du aldrig lavet en tastefejl.LOL
Jo da! Synes bare den her var lige lovlig..............

Og der skulle ha stået: HDMI 1.4

Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 11:08
1.4, sorry. Det er vist stadig morgen. :)

Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 11:28
Det skal du da ikke undskylde.

Men jeg kan ikke forstå Radiomanden ikke retter det i sit indlæg Tongue

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 11:38
Kører du den over din forstærker, hvis ja, er den så hdmi 1.4?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 12:01
Jep, jeg kører den over en Denon AVR-4310, der fint burde understøtte det (mener jeg). Men jeg prøver at sætte PS3'en direkte til tv'et med det nuværende kabel, og hvis det ikke virker, køber jeg et, jeg ved er 1.4. Hvis det ikke virker, kræves der måske en firmware-opdatering af receiveren.

Tak for hjælpen, under alle omstændigheder. Det er dejligt, at man kan skrive herinde og få så hurtige og kvalificerede svar. :)

Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 12:05
Efter denne side, så er den kun 1.3A. Så du skal køre udenom din forstærker. Så skulle det virke.
http://www.nerds.dk/?page=visnyhed&id=1058 - http://www.nerds.dk/?page=visnyhed&id=1058
Et stykke nede af siden står det.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Efter denne side, så er den kun 1.3A. Så du skal køre udenom din forstærker. Så skulle det virke.
http://www.nerds.dk/?page=visnyhed&id=1058 - http://www.nerds.dk/?page=visnyhed&id=1058
Et stykke nede af siden står det.
Jeg har lige checket på det samme, og umiddelbart understøtter receiveren ikke HDMI 1.4 - med mindre at der er kommet en f/w update, som jeg så ikke er bekendt med  men jeg tvivlerEmbarrassed

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 12:22
Sheesh - det ødelægger jo helt mit setup (som dog ikke er med udgangspunkt i 3D, som lidt er en fodnote). Så er det vel noget med HDMI direkte fra PS3'en til tv'et via en anden port og optisk lyd over i receiveren. Besværligt med alle de nye standarder. :)

Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Morten3D Morten3D skrev:

Sheesh - det ødelægger jo helt mit setup (som dog ikke er med udgangspunkt i 3D, som lidt er en fodnote). Så er det vel noget med HDMI direkte fra PS3'en til tv'et via en anden port og optisk lyd over i receiveren. Besværligt med alle de nye standarder. :)
Ja, det er lidt irriterende at de ikke kan holde sig til en standard. Nu ved jeg ikke om du bruger din ps3 til blu-ray film, for så kommer du jo til at miste hd lydformaterne, ved at køre hdmi direkte i tv. Og det er ikke sjovt.
Og så lige et velkommen til recordere.Smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 13:28
Jeg ser ikke så meget Blu-ray på PS3'en (endnu), men spiller mest - og der bliver lydformaterne næppe relevante før om lang tid. Jeg kan ikke forestille mig andet, end at 3D i dets nuværende form (brillebaseret) alligevel faser ud snart, så det er heldigvis ikke noget, jeg bekymrer mig så meget om. Men prøves skal det da lige, når jeg nu ligefrem har et tv, der kan!

Og tak for velkomsten - jeg har dog været "lurer" i mange år herinde. Det er et fortræffeligt forum. :)

Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 14:56
playstation 3 har vel ikke 1.4? men kun 1.3

Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

playstation 3 har vel ikke 1.4? men kun 1.3
Du skal stadig bruge en 1.4 forstærker, for at få 3D signalet igennem.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: HenrikKH
Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 16:19
Bemærk også at det kun er HDMI 2 der er 1.4 på G20.
Og du skal ha' 1.4 kabler.

Henrik

Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 16:34
Playstation har kun HDMI 1,3, og spillene kører også med det, kablet skal virker. Der kan dog være noget der forstyre signalet, og det er nok recieveren. Jeg ville nok koble PS3-TV direkte og så prøve de forskellige ting igen.

-------------
Get HIFI or die trying c",

Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 16:38

Hvis der kun er HDMI 1.3 så vil du ikke kunne bruge 3D, det skal være 1.4.

-------------

Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis der kun er HDMI 1.3 så vil du ikke kunne bruge 3D, det skal være 1.4.
1.4 er IKKE en forudsætning for 3D - det giver bl.a. sig selv ved det faktum at PS3 ikke har 1.4, men alligevel understøtter 3D.

Det der kan spille ind er hvorvidt den receiver man evt. router signalet igennem er i stand til at sende 3D signalet videre.

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704

Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 16:46
Exxtreme
10-07-2010 08:41
Nej det bliver i første omgang ikke tale om en ny PS3 med HDMI 1.4. Sony har tidligere udtalt at de har pillet lidt ved HDMI 1.3 standarden og ændret de ting der skal ændres for at afvikle 3D materiale... Dette kan dog kun gøres på PS3, da det er den eneste afspiller/konsol der har regnekraften til at udføre de beregninger der skal til...

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4001&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4001&zoneid=5

-------------

Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 16:47
Se denne samtale, så må du være overbevist.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=17561&sid=69a71c625962cfff28b1aed6d847ac49 - http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=17561&sid=69a71c625962cfff28b1aed6d847ac49

-------------

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 10-Oktober-2010 kl. 10:48
Som skrevet, så er det altså ikke en forudsætning at man køber HDMI 1.4-kabler for at se 3D. Det er en forudsætning hvis du vil bruge ARC eller benytte netværksdelen i den nye HDMI-standard, men til 3D så er det en fejlfortolkning at man SKAL have 1.4-kabler. Som det også skrives i ovenstående link til vores forum, så har vi brugere der benytter 1.3-kabler uden problemer...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 10-Oktober-2010 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Som skrevet, så er det altså ikke en forudsætning at man køber HDMI 1.4-kabler for at se 3D. Det er en forudsætning hvis du vil bruge ARC eller benytte netværksdelen i den nye HDMI-standard, men til 3D så er det en fejlfortolkning at man SKAL have 1.4-kabler. Som det også skrives i ovenstående link til vores forum, så har vi brugere der benytter 1.3-kabler uden problemer...
Man behøver heller ikke 1.4 til ARC. Det virkede fint på min onkyo 508 med 1.3 kabler.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Dylmer
Skrevet den: 10-Oktober-2010 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Man behøver heller ikke 1.4 til ARC. Det virkede fint på min onkyo 508 med 1.3 kabler.

I dit tilfælde komme det lidt an på hvordan kablet er lavet. Man kan godt få kabler som har ARC uden at det er HDMI 1,4... Har selv nogle kabler som også har ARC, men kun er HDMI 1,3 fordi de mangler netværksdelen ofr at kunne blive godkendt som 1,4.

Skrevet den: 10-Oktober-2010 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Dylmer Dylmer skrev:

I dit tilfælde komme det lidt an på hvordan kablet er lavet. Man kan godt få kabler som har ARC uden at det er HDMI 1,4... Har selv nogle kabler som også har ARC, men kun er HDMI 1,3 fordi de mangler netværksdelen ofr at kunne blive godkendt som 1,4.
Der er bestemt ikke noget specielt, over mine 1.3 kabler, det er bare nogen af de billige. Jeg gider ikke bruge for mange penge på kabler. Jeg har 1.4 kabler på nu, men de kostede omkring 300kr. Og de er kun købt, fordi jeg har en masse problemer med mit tv.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 11-Oktober-2010 kl. 16:25
Jeg glemte lige at rapportere: Det var ganske rigtigt receiveren, der ikke understøttede signalet, og jeg fik fint 3D-signal, da jeg satte PS3'en direkte til fjernsynet. Jeg ved dog ikke, hvilke HDMI-kabler, jeg bruger - andet end at de er købt for mere end et år siden, så det er vel næppe 1.4-kabler, tænker jeg?

Skrevet den: 11-Oktober-2010 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Morten3D Morten3D skrev:

Jeg glemte lige at rapportere: Det var ganske rigtigt receiveren, der ikke understøttede signalet, og jeg fik fint 3D-signal, da jeg satte PS3'en direkte til fjernsynet. Jeg ved dog ikke, hvilke HDMI-kabler, jeg bruger - andet end at de er købt for mere end et år siden, så det er vel næppe 1.4-kabler, tænker jeg?
Du skal ikke tænke så meget på 1.4 kabler. Den store forskel kommer først, når der kommer noget med netværk.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Print side | Luk vindue