Sharp LC-46LE820E billigt
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=87446
Udskrevet den: 23-April-2025 kl. 10:18
Emne: Sharp LC-46LE820E billigt
Skrevet af: rolighed
Emne: Sharp LC-46LE820E billigt
Skrevet den: 13-Oktober-2010 kl. 23:54
Jeg har lige konstateret at Sharp LC-46LE820E kan fås hos Hifi-Klubben til "sølle" kr. 9.975,-. Det lyder da godtnok billigt.... Hvis man ser bort fra manglende 3D, så er det da en skærm der tidligere var prissat ved siden af UE46C7705 og lign. Det ligner da et kup, eller hvad?
|
Svar:
Skrevet af: Strange
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 08:52
Hvorfor ikke tage et bedre tv (Panasonic G20) i 50" og dermed 4" mere for 9995 hos AV-Connection?
|
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 09:05
Strange skrev:
Hvorfor ikke tage et bedre tv (Pannasonic G20) i 50" og dermed 4" mere for 9995 hos AV-Connection? |
Ja, det er jo en diskussion man kunne tage (som den er blevet det mange mange gange før i nærværende fora) - men nu var det ikke det jeg spurgte om. 
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 09:22
Du spørger om det er billigt at betale 20 kr mindre for et ringere 46" tv end hvad du kan få en G20 for.
Jo, det er vel billigt, for dette tv, men om det er billigt, sådan generelt - nej det syntes jeg ikkke.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 10:02
Lad mig omformulere spørgsmålet så:
Jeg har tidligere overvejet et UE46C7705, da jeg ønsker mig at fladt og smukt TV der kan TimeShift'e (pause TV). Jeg fandt frem til dette gennem tests på FlatPanels og utallige tråde samme sted og her på Recordere. Konkurrenterne til Samsung var LG og Sharp - alle prissat omkring de 13-14.000 kroner og alle LED TV. Nu ser jeg så at man kan få Sharp TV'et til kr 9.975 - mens konkurrenter stadig på de 12.000+. Det lyder (i forhold til konkurrenterne) billigt!?!
Jeg HAR allerede bestemt mig for et PS50C7705 - og G20 er ikke fladt og ikke smukt (og kan ikke TimeShift'e?)... Men faldt altså lige over den lave pris på Sharp LC-46LE820E.
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 10:18
Hvis du kigger på budene indenfor LCD-teknologien, så er LG LE8500 er et godt alternativ, som giver bedre billedkvalitet - men naturligvis også dyrere.
Jo, Panasonic G20 kan også Time Shifte. Du skal blot tilslutte en ekstern USB harddisk til Tv'et.
|
Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 14:28
Hej
klaus DM:
Har du set den IRL...eller har du bare en lcd fobi?
Jeg er bestemt ikke imponeret over Panasonic-alene designet gør at jeg ikke engang ville have denne model hængende på mit lokum.
lrev
------------- Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 14:37
Så fristes man til at spørge dig om du har set pana i virkeligheden eller om du griber om dig med "det er grimt" argumentet og kun det...
Det oprindelige indlæg handlede ikke om design, det er noget der er kommet til.
Desuden er design subjektiv...Billedkvalitet kan måles med en facitliste. Lur mig om Pana ikke ville vinde her.
|
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 14:41
selvfølgelig....har du set sHARP??
------------- Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 14:46
Ja, jeg har set Sharp i virkeligheden (dog ikke pågældende tv så vidt jeg husker)... Men kig lige på diverse tests. G20 anses altså for at være et af de bedste tv på markedet - det gør dette Sharp ikke selvom det sikkert er fint.
Desuden synes jeg det er sjovt at du spørger om Klaus har lcd fobi for efterfølgende at snakke om Pana skærme er grimme. Så er man jo ikke en hat bedre selv 
|
Skrevet af: D.I.Y
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 15:39
Halløj......pas nu på det ikke går for stærkt for dig:Jeg skrev..pågældende skærm er grim....og det mener jeg stadig...incl remoten som jeg mener er en JOKE.det ligner noget som er revet ned af en hylde hos Fætter BR
Jeg ved skam godt at billedet regnes for noget af det bedste...specielt til prisen,men det er ikke nok til mig alene.....men det er det åbenbart for dig?
Det ville klæde dig mere hvis du ventede med at skyde det ned,før du havde set aktuelle model selv.
Jeg kan rigtig godt lide denne model,ville dog selv vælge den nye med DVB-S tuner(le824)
Men det er jo nok også derfor de skyder de sidste le820 af nu til en god pris.
Som du kan se er jeg selv PLASMA mand-men ikke fanatisk,og efter at have flyttet om i min stue er jeg faktisk pissetræt af at jeg dårligt kan se tv i solskin,ikke engang med alle gardiner trukket for-så det er et ISSUE ved mit næste valg.
mvh lrev
------------- Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 16:31
I min mening er LE820 et ganske godt bud på en LCD-skærm. Man bør dog få set den i virkeligheden, da tilføjelsen af en ekstra subpixel giver et synligt skift i farvegengivelsen, som ikke kan justeres væk.
Prisen er helt sikkert dumpet pga. den nye 824-model, som har 3D. Det gør dog ikke LE820 til en dårlig skærm og den rangerer da også på min top5 over LCD-modeller i mid-range segmentet.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 17:45
D.I.Y skrev:
Som du kan se er jeg selv PLASMA mand-men ikke fanatisk,og efter at have flyttet om i min stue er jeg faktisk pissetræt af at jeg dårligt kan se tv i solskin,ikke engang med alle gardiner trukket for-så det er et ISSUE ved mit næste valg. |
Så skal du være opmærksom på at de fleste moderne LCD har lige så mange problemer med genskin som plasmaerne har.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 17:47
lrev på jobbet skrev:
Jeg er bestemt ikke imponeret over Panasonic-alene designet gør at jeg ikke engang ville have denne model hængende på mit lokum. |
Personligt er jeg bedøvende ligeglad med rammen. Det er billedet på skærmen der tæller og det er det jeg ser på.
Jeg kan forstå at du fokuserer mere på rammen end på billedet - det har jeg det okay med, der skal være plads til alle.
Klaus
|
Skrevet af: pipper
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 19:04
Det er rigtig billigt for Sharp'en og glem alt op det opreklamerede pis til G20
|
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 20:38
Opreklameret for dig Pipper...Måske, men ikke for de tusindvis af andre mennesker der har købt åbenbart. Lad mig endnu endgang henlede opmærksomheden på at billedkvalitet rent faktisk jo kan måles...Så at billedkvaliteten er god er indiskutabelt.
DIY, det går skam ikke for stærk. Jeg undres bare over at du skriver noget om designet når det ikke har med tv'et at gøre. Når det så er sagt så går jeg meget op i design i vores hjem.... Og jeg synes G20 er en flot skærm. har aldrig forstået hvorfor nogle mennesker kan synes en skærm i højglans der er sort kan være grim, men ok, sådan er vi så forskellige.
Pipper, er du ikke flink at fortælle hvorfor den er opreklameret i stedet for at slynge om dig med ord der er hule. Tager alle eksperter samt folk der har købt denne skærm fejl? I så fald, PLEASE enlighten us?
PS. Sidst, men ikke mindst undrer jeg mig til tider over om folk der brokker sig over genskin ikke har et arbejde eller en familie eller lignende der gør at de ikke kan sidde inde hele dagen og se film... I så fald så køb nogle mørklægningsgardiner.
|
Skrevet af: Novatic
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 21:56
Strange skrev:
Opreklameret for dig Pipper...Måske, men ikke for de tusindvis af andre mennesker der har købt åbenbart. Lad mig endnu endgang henlede opmærksomheden på at billedkvalitet rent faktisk jo kan måles...Så at billedkvaliteten er god er indiskutabelt.
DIY, det går skam ikke for stærk. Jeg undres bare over at du skriver noget om designet når det ikke har med tv'et at gøre. Når det så er sagt så går jeg meget op i design i vores hjem.... Og jeg synes G20 er en flot skærm. har aldrig forstået hvorfor nogle mennesker kan synes en skærm i højglans der er sort kan være grim, men ok, sådan er vi så forskellige.
Pipper, er du ikke flink at fortælle hvorfor den er opreklameret i stedet for at slynge om dig med ord der er hule. Tager alle eksperter samt folk der har købt denne skærm fejl? I så fald, PLEASE enlighten us?
PS. Sidst, men ikke mindst undrer jeg mig til tider over om folk der brokker sig over genskin ikke har et arbejde eller en familie eller lignende der gør at de ikke kan sidde inde hele dagen og se film... I så fald så køb nogle mørklægningsgardiner.
|
Fordi der er problemer med mange G20 skærme, som ikke bliver fortalt om i anmeldelserne.
Bare læs her og på flatpanels - mange (inkl. jeg) har været igennem Panasonic cirkuset, og gider ikke længere.
Takker forresten trådstarter for link. Efter en LG 850 der havde sindssyg banding, er der kun Sharp 820 og Sony HX800 tilbage for mig i denne års udgivelser.
Krydser fingre for den stadig kan fås senere på måneden. Save me Sharp, you're my only hope.
|
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 22:56
Strange skrev:
|
Jamen Strange det gør jeg da gerne.
Jeg har selv haft et G20 så jeg kan skrive af mine erfaringer, og ikke af hvad diverse test magasiner og lign. mener. G20 har et utroligt flot billede på HD og bluray, men er bestemt ikke bedre på SD end andre skærme er. Mit havde også en høj brummen som så mange andre oplever. Desuden er jeg en af dem (desværre) der kan se at plasma blinker af helvedes til, og det var netop denne blinken der drev mig til vanvid. Det er iorden at du syntes det er et super flot og godt tv, men derfor må andre incl. mig selv vel godt mene at det er et grimt tv.
|
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 23:26
Novatic: Til dit svar vil jeg bruge tesen at jo flere skærme der sælges jo større er sandsynligheden også for at man hører om de skærme der er problemer med. Det er eksempelvis ret sjældent at man hører om Hanspree skærme herinde og deres problemer. Er det fordi de bare laver SUPER tv, eller er det fordi der er få mennesker der ejer dem? Jeg ved godt hvad jeg sætter en 10'er på...
Pipper: Selvfølgelig må du og andre synes den er grim - det er bare underligt at blande det ind i en diskussion der intet har med design at gøre. det er som sagt subjektivt...hvilket brummen fra et tv også er. Nogen har mere følsomme ører end andre. At du kan se det blinker må være MEGA træls... Men størstedelen af folk kan nok ikke se det... Ligesom en stor del mennesker aldrig opdager eksempelvis backlight bleeding på et LCD... det ændrer dog ikke på at man som nævnt kan lave en facitliste for billedkvalitet og her kommer man ikke udenom at G20 er med blandt toppen af poppen....og så endda til en pris der giver konkurrenter der skider billedkvalitet et stykke helt ekstremt baghjul.
|
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 23:35
Der kan man se. Man får næsten at vide at man er dum fordi man ikke syntes om G20.
Var det ikke dig selv der skrev at du syntes at skærmen var pæn ???
|
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 23:43
Øh jo, jeg skrev jeg synes skærmen er pæn som et modsvar til en der skrev den var grim... Det kaldes kommunikation og samtale :-)
|
Skrevet af: Novatic
Skrevet den: 15-Oktober-2010 kl. 00:18
Strange skrev:
Novatic: Til dit svar vil jeg bruge tesen at jo flere skærme der sælges jo større er sandsynligheden også for at man hører om de skærme der er problemer med. Det er eksempelvis ret sjældent at man hører om Hanspree skærme herinde og deres problemer. Er det fordi de bare laver SUPER tv, eller er det fordi der er få mennesker der ejer dem? Jeg ved godt hvad jeg sætter en 10'er på...
Pipper: Selvfølgelig må du og andre synes den er grim - det er bare underligt at blande det ind i en diskussion der intet har med design at gøre. det er som sagt subjektivt...hvilket brummen fra et tv også er. Nogen har mere følsomme ører end andre. At du kan se det blinker må være MEGA træls... Men størstedelen af folk kan nok ikke se det... Ligesom en stor del mennesker aldrig opdager eksempelvis backlight bleeding på et LCD... det ændrer dog ikke på at man som nævnt kan lave en facitliste for billedkvalitet og her kommer man ikke udenom at G20 er med blandt toppen af poppen....og så endda til en pris der giver konkurrenter der skider billedkvalitet et stykke helt ekstremt baghjul.
|
Buzz-fænomenet på G20 har været meget omtalt overalt. Mange har været igennem flere modeller, for til sidst at give op, eller bare finde en der er lige til at holde ud.
Min havde foruden irriterende støj også floating blacks.
Desuden, springet fra sidsteårs G10 til G20 er ikke særlig stort. På det punkt har plasma generelt ikke rørt sig, hverken Panasonic eller Samsung. VT20en er ligenu toppen, men stigende sortniveau er lidt af en killer, og selve billedet er alligevel ikke Kuro. C7705 følger sidsteårs B850 skandale med uudholdelig støj. At Samsung ikke har gidet ordne problemet forbløffer mig.
Man bliver nødt til at accepterer folks valg. Mange kan heller ikke have plasma, pga. børn eller de gider bare ikke skulle spekulere over burn-in.
|
Skrevet den: 15-Oktober-2010 kl. 00:25
Som sagt, hvad man betragter som støj er subjektiv. Der bliver solgt i tusindvis af disse skærme og jeg vil nærmest forsikre at det kun er os nørder herinde der lægger mærke til støj og taler om sortniveau osv... Ingen teknologi er perfekt. Jeg kan også høre mit G20... Men jeg ser heller ikke tv på mute og jeg sidder ikke 1 meter fra skærmen.
Når du siger mange har været igennem flere skærme osv... Hvad er mange så? 4 mennesker....400 mennesker, 4000 mennesker? 400.000 mennesker?? PS. jeg har selv ombyttet en G20 og synes den nye siger mindre end den første... Men jeg er også en af nørderne :-)
|
Skrevet den: 15-Oktober-2010 kl. 06:13
Novatic skrev:
Mange kan heller ikke have plasma, pga. børn |
Hvad har børn med sagen at gøre?
Mit plasma er snart 4 år gammelt og knægten snart 5. De fungerer ret godt sammen.
Klaus
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-Oktober-2010 kl. 07:43
Novatic skrev:
Mange kan heller ikke have plasma, pga. børn
|
Æhva?
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 15-Oktober-2010 kl. 08:30
KlausDM skrev:
lrev på jobbet skrev:
Jeg er bestemt ikke imponeret over Panasonic-alene designet gør at jeg ikke engang ville have denne model hængende på mit lokum. |
Personligt er jeg bedøvende ligeglad med rammen. Det er billedet på skærmen der tæller og det er det jeg ser på.
Jeg kan forstå at du fokuserer mere på rammen end på billedet - det har jeg det okay med, der skal være plads til alle.
Klaus
|
Hej.
NEJ...det har du så ikke forstået.Var ikke klar over at du selv var ejer af pågældende skærm da jeg skrev først....det forklarer jo alt-og gør vel at det er umuligt at kome videre.Og så lad være med at bilde dig selv ind,at der SLET ikke findes andet som dur...
mvh
Lrev
|
Skrevet den: 15-Oktober-2010 kl. 08:46
KlausDM skrev:
Klaus
|
Hvorfor er det at du mener at fordi man ikke vægter billede 100%, så vægter man automatisk rammen minimum 51%?
Man KAN faktisk godt vægte billede 90% og "ramme" 10%.... Og så faldt G20 jo allerede bort. 
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 15-Oktober-2010 kl. 09:32
Strange skrev:
PS. Sidst, men ikke mindst undrer jeg mig til tider over om folk der brokker sig over genskin ikke har et arbejde eller en familie eller lignende der gør at de ikke kan sidde inde hele dagen og se film... |
Arbejdsløshed er et udbredt fænomen. I endnu større grad er det at være single, så det er der ikke noget nyt i. Det er ikke alle der arbejder om dagen; jeg arbejder f.eks. om aftenen, og har en familie. Det gør dog ikke den store forskel hvornår ens arbejdstid ligger, hvis man har en sydvendt stue.
Strange skrev:
I så fald så køb nogle mørklægningsgardiner.
|
Hvis det er det eneste løsningsforslag, vil jeg hellere have en skærm med mindre genskin. Billedet kan være nok så godt og korrekt, men hvad nytter det hvis man kigger ind på noget der minder om et spejl? Det er ikke møntet specielt på G20. Det er absolut ikke det værste tv hvad angår reflektioner.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 15-Oktober-2010 kl. 11:20
Som udgangspunkt har PanaG20 bedre billedkvalitet end noget som helst LCD i prisklassen . Men dermed ikke sagt at det er det rigtige valg for alle . Er man feks disponeret for "buzz-frekvensen" eller Pippers "flimren" , - så kan man åbenbart have et problem .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: niepe
Skrevet den: 15-Oktober-2010 kl. 11:43
AV Precision skrev:
Novatic skrev:
|
Æhva? |
Mine børn kan godt finde på at sætte WII'en på pause og derefter gå ud og lege i haven..
3 timer senere opdager jeg så dette og slukker... (Dette er efterhånden sket en del gange)
Eller de glemmer at slukke for wii'en (og TV) inden de går i skole..
Denne situation er jeg sikker på at mit LCD håndtere bedre end et plasma.. (Burnin)
|
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 15-Oktober-2010 kl. 13:20
niepe skrev:
AV Precision skrev:
Novatic skrev:
|
Æhva? |
Mine børn kan godt finde på at sætte WII'en på pause og derefter gå ud og lege i haven..
3 timer senere opdager jeg så dette og slukker... (Dette er efterhånden sket en del gange)
Denne situation er jeg sikker på at mit LCD håndtere bedre end et plasma.. (Burnin) |
Mit forholdsvis billige LG finder selv ud af at dimme skærmen (sænke kontrast og lys) efter et defineret antal minutter uden billedskift. Det ville undre mig hvis andre ikke har noget lignende.
|
Skrevet af: niepe
Skrevet den: 15-Oktober-2010 kl. 13:26
pilehave skrev:
niepe skrev:
AV Precision skrev:
Novatic skrev:
|
Æhva? |
Denne situation er jeg sikker på at mit LCD håndtere bedre end et plasma.. (Burnin) |
Mit forholdsvis billige LG finder selv ud af at dimme skærmen (sænke kontrast og lys) efter et defineret antal minutter uden billedskift. Det ville undre mig hvis andre ikke har noget lignende.
|
Tja. Men når de "glemmer" at slukke, så vil der i nogle tilfælder stadig være en minimal bevægelse i billedet selv om 99% statisk.. (Mario der danser lidt eller ligende:-)
Dette er IKKE et udtryk for en negativ holdning overfor plasma og overvejer pt MEGET en Pxxc7705
Men trør næsten ikke :-|
|
Skrevet den: 15-Oktober-2010 kl. 14:18
niepe skrev:
|
Okay, jeg har lært knægten at slukke - anyhow, så kan du altså også få retention på en LCD.
Klaus
|
|