Print side | Luk vindue

Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=87565
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 03:02

Emne: Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685
Skrevet af: PlasmaOskar
Emne: Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685
Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 08:31
 Nu kan Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685 købes til 7990 kr. Jeg synes at det lyder billigt for et 3d tv. Er der nogle der erfaring med det ?
Jeg synes ikke at der er meget info. på deres hjemmeside - er der mon briller med og black filter ?

Svar:
Skrevet af: Zuppe
Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 09:04
Hvor har du set det til den pris?

Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 09:07
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=608779 - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=608779
det lyder meget billigt, men det er vist ikke den tynde udgave.

Skrevet af: SoronSR
Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 10:44
Nogen der kan fortælle hvad der skulle være negativt ved dette tv.?

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 11:10
Tv'et er ikke tyndt ligesom de andre Samsung modeller, men det virker lovende. Jeg har set det, og det har mange af de samme karakteristika som Samsungs andre plasma-TV.

Jeg skulle i øvrigt snart modtage det til test på FlatpanelsDK.

Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 11:12
Okay.. tykkelse gør umiddelbart ligemeget da det ikke skal hænge på vægen.. Men vil meget gerne hører mere om den test..

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 15:44
Mener den bla mangler muligheden for at optage via USB . Men det er klart at den på flere punkter vil være lidt neddroslet i forhold til C7705.

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 15:48
det bliver spændende at se en test - super rasmus.

Skrevet af: Mr. Myx
Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af PlasmaOskar PlasmaOskar skrev:

det bliver spændende at se en test - super rasmus.

Ja og det kan kun gå for langsom Tongue Det klør i fingerne får at trykke køb nu. Jeg har idag været ude og se på Samsung C7705, da jeg ikke aner hvor jeg kan se en 50C685 i midtjylland. Kan  50C685 nærme sig C7705, men hensyn til kontrast og sort niveau. Så er jeg en sikker køber.

Skrevet af: tuffdisc
Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 19:22
Hej..

Jeg snakket med samsung idag, og de siger det er en nordisk model, ja så langt så godt, jeg spørger så hvad den hedder i dk og de siger "ps50c675"
det kan jeg ikke få til at passe!!?? snakket så med komplett dk som lover der kommer mere info på ps50c685 IDAG
nogen der har mere info...står og skal ha ny fladskærm..og er lun på denne her...

Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 23:15
Er der noget nyt omkring fjernsynet?

Skrevet den: 21-Oktober-2010 kl. 11:05
Der skulle komme info i denne uge på samsungs hjemme side, det har de lovet, så er det bare at vente lidt på det.......

Skrevet den: 21-Oktober-2010 kl. 16:40

Komplett har opdateret deres hjemmeside at et sæt 3d briller følger med.  

Skrevet af: psychotic
Skrevet den: 21-Oktober-2010 kl. 20:17
Jeg har netop bestilt tvet hos komplett, jeg skriver mine erfaringer her i tråden når jeg har modtaget det, regner med at modtage det mandag.

Skrevet den: 21-Oktober-2010 kl. 21:14
Lyder spændende, vi glæder os til at høre nærmere :)

Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 05:23

Det bliver rart med lidt info, jeg står og skal ha en ny skærm
NU!! og denne lyder spændende...

Skrevet af: Denner
Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 08:59
Der er en længere tråd om UK versionen af dette fjernsyn her;

http://www.avforums.com/forums/3d-plasma-tvs/1338183-samsung-ps50c680-official-owners-thread.html - http://www.avforums.com/forums/3d-plasma-tvs/1338183-samsung-ps50c680-official-owners-thread.html

Skrevet af: Rod83
Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af psychotic psychotic skrev:

Jeg har netop bestilt tvet hos komplett, jeg skriver mine erfaringer her i tråden når jeg har modtaget det, regner med at modtage det mandag.

Super eller en lille brugeranmeldelse her på forum Big smile.. men alt andet lige så er 8k for et 50" plasma 3d tv billigt Embarrassed

-------------
Panasonic TX-P50G20E ( http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79511&title=brugeranmeldelse-af-panasonic-txp50g20e - anmeldelse )|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim

Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 13:35
Ja, meget gerne en test så den kan blive sammenholdt med C7705'eren.

Hurtigst mulig tak...

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C

Skrevet af: kerovan
Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 19:48
Ja glæder mig da også til at høre dine erfaringer med det nye tv, for jeg kunne virkelig også godt finde på at trykke på "køb" Wink

-------------
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse

Skrevet af: niepe
Skrevet den: 24-Oktober-2010 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Mener den bla mangler muligheden for at optage via USB . Men det er klart at den på flere punkter vil være lidt neddroslet i forhold til C7705.

PS50C680 skulle vist have USB optagelse så hvis det passer så har 685 vel også.. Big smile

http://www.comet.co.uk/shopcomet/product/687235/SAMSUNG-PS50C680/tab/specification - http://www.comet.co.uk/shopcomet/product/687235/SAMSUNG-PS50C680/tab/specification

http://www.laskys.com/tv_and_dvd/plasma_tvs/50_inches_and_above/samsung_ps50c680.html - http://www.laskys.com/tv_and_dvd/plasma_tvs/50_inches_and_above/samsung_ps50c680.html

Tror vist jeg bliver nød til at bestille idag....

Skrevet den: 24-Oktober-2010 kl. 12:51
Er det sikkert at det er den samme som den danske model?
Depth=30.2cm, håber da at det er inklusiv stander.

Skrevet den: 25-Oktober-2010 kl. 00:30
 tvet er 7,1 cm tykt uden fod/stand. jeg tvivler stærk på at tvet er i stand til at optage via USB, det fremgår i øvrigt heller ikke af specifikationer for den tyske udgave på samsungs tyske hjemmeside som kan ses på dette link:

http://samsung.de/de/Privatkunden/TVHeimkino/Fernseher/PlasmaTV/ps50c687/PS50C687G5SXZG/detail.aspx - http://samsung.de/de/Privatkunden/TVHeimkino/Fernseher/PlasmaTV/ps50c687/PS50C687G5SXZG/detail.aspx

Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 11:16
Er der ikke nogen der har modtaget dette tv, der kan komme med lidt inputs om det :)

Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Er der ikke nogen der har modtaget dette tv, der kan komme med lidt inputs om det :)

Min er pakket og afsendt igår, forventer at modtage idag eller imorgen. Når jeg modtager skal jeg nok komme med en førstehånds vurdering fulg op af en vurdering after burn-in :)

Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 11:46
Lyder lækkert :) Er nemlig selv blevet lidt hooked på det..

Skrevet af: kerovan
Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Mr. Myx Mr. Myx skrev:

Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Min er pakket og afsendt igår, forventer at modtage idag eller imorgen. Når jeg modtager skal jeg nok komme med en førstehånds vurdering fulg op af en vurdering after burn-in :)

Husk billederne Wink

-------------
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse

Skrevet af: rapsacdk
Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 13:25
jeg har talt med Bring som skal levere tv´et og de kommer hos mig i dag ml 15-21Big smile.

jeg ringede dog selv til dem og rykkede og mit indtryk var, at hvis ikke jeg havde ringet var det ikke kommetConfused.

så mr. myx- ring 70103103 og aftal et leveringstidspunkt hvis ikke de selvfølgelig allerede har kontaktet digWink

Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 13:43
Lyder lovende :) ser frem til at høre mere..

Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 13:43
Rapsacdk må jeg spørge hvornår du bestilte dit og hvornår det blev afsendt? Jeg bestilte nemlig torsdag aften hvor det så blev afsendt fredag over middag. Den eneste status jeg kan se når jeg laver en track and trace er: EDI created, 2010-10-25 07:06. Status OK, Registered. 

Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 15:04
jeg bestilte torsdag aften og fik endelig ordrebekræftigelse om fredagen. I går kunne jeg så se mit trackingnr og EDI created blev registreret kl 0706 og kl 0902 blev den så registreret som afhentet i Kastrup.

Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 15:34
Tak for svar. min blev først registreret som afhentet i Århus her kl 09:54 kan jeg se nu. så jeg går udfra den først kommer i morgen, jeg bor i Jylland og går ud fra du bor på sjælland så der går sikkert en dag mere med min levering.

Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 19:36
Mit tv kom sørme idag alligvel, fragtmanden ringede en halv time inden han kom. Jeg finjusterer lige indstillingerne og så vender jeg tilbage senere idag med mine indtryk. Kan dog allerede sige at min indtryk indtil videre er ganske positivt. Kan ihvertfald sige at designet er rigtig flot, den blå kant forneden er slet ikke så tydelig som på billederne, og det synes jeg personligt er en god ting. 

Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 21:52
er din fod også en kryds-fod og ikke den firkantede som illustreret på hjemmesiden?

Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 22:39
Ja det er den, regnede egentlig også med at den var da alle de officielle produkter billeder jeg har set af tvet er med den. Jeg tror det skyldes at produktbilledet de bruger jo kompletts hjemmeside er fra PS50C675 modellen. Synes egentlig kryds-foden er ganske nydelig.

Men for lige at skrive lidt om tvet til nysgerrige. 

Billede: 

Er ganske tilfreds med billedet, farvegengivelsen virker naturlig og tvet håndterer panoreringer ganske fornemt. Der er ingen fosfor-slør at spore. Billedet er ikke kunstigt som det er på de fleste tv når Motion Interpolation er aktiveret( Intelligent frame creation, Trumotion, Motion plus osv.) Så man får ikke fornemmelsen af at film er optaget med håndhold kamera. 

Dog er sortniveauet ikke særlig imponerende, men jeg håber det bliver bedre når "break-in" perioden er overstået og jeg har pillet lidt mere ved indstillingerne. Tvet er også ret følsom overfor retention, men det er igen noget jeg håber der bliver bedre når tvet er nået igennem "break-in" perioden er overstået.

Lyd:

Lyden er som på mange andre tv ikke særlig imponerende og virker lidt dåse agtig, dog er den bedre end den er på samsungs led-tv. Jeg kan desuden tilføje at ARC (Audio Return Channel) fungerede upklageligt og dermed også betød at jeg kunne skrue op for ned for lyden på min Onkyo TX-SR608 via fjernbetjeningen til mit samsung tv hvilket er ganske praktisk.

Media: 

Jeg sluttede min eksterne harddisk til der er formateret med NTFS. Jeg havde nogle mkv filer liggende i 1080p dem afspillede tvet uden problemer, hvilket jeg var ganske imponeret over. Tvet afspillede også Mp3 filer uden problemer.

Hvis nogen har nogle specifikke spørgsmål skal de være ganske velkomne

Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 22:58

Ja det er den, regnede egentlig også med at den var da alle de officielle produkter billeder jeg har set af tvet er med den. Jeg tror det skyldes at produktbilledet de bruger jo kompletts hjemmeside er fra PS50C675 modellen. Synes egentlig kryds-foden er ganske nydelig.

Men for lige at skrive lidt om tvet til nysgerrige. 

Billede: 

Er ganske tilfreds med billedet, farvegengivelsen virker naturlig og tvet håndterer panoreringer ganske fornemt. Der er ingen fosfor-slør at spore. Billedet er ikke kunstigt som det er på de fleste tv når Motion Interpolation er aktiveret( Intelligent frame creation, Trumotion, Motion plus osv.) Så man får ikke fornemmelsen af at film er optaget med håndhold kamera. 

Dog er sortniveauet ikke særlig imponerende, men jeg håber det bliver bedre når "break-in" perioden er overstået og jeg har pillet lidt mere ved indstillingerne. Tvet er også ret følsom overfor retention, men det er igen noget jeg håber der bliver bedre når tvet er nået igennem "break-in" perioden er overstået.

Lyd:

Lyden er som på mange andre tv ikke særlig imponerende og virker lidt dåse agtig, dog er den bedre end den er på samsungs led-tv. Jeg kan desuden tilføje at ARC (Audio Return Channel) fungerede upklageligt og dermed også betød at jeg kunne skrue op for ned for lyden på min Onkyo TX-SR608 via fjernbetjeningen til mit samsung tv hvilket er ganske praktisk.

Media: 

Jeg sluttede min eksterne harddisk til der er formateret med NTFS. Jeg havde nogle mkv filer liggende i 1080p dem afspillede tvet uden problemer, hvilket jeg var ganske imponeret over. Tvet afspillede også Mp3 filer uden problemer.

Hvis nogen har nogle specifikke spørgsmål skal de være ganske velkomne

Hvad med optagelse på USB stick/HDD?

Skrevet af: rolighed
Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 23:00
Fandt du ud af om det er PVR-klar?

Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 23:47
Det kan ikke optage via USB nej, hvilket jeg også forventede da jeg ikke har set noget officielt om det.

Skrevet den: 27-Oktober-2010 kl. 08:01

Tja, et skridt nærmerer køb af dette tv...
jeg skal mest bruge det som skræm til min mini mac
og håber ikke der er problemer der (film/musikvideoer o.s.v)
Lidt ked af den sorte farve ikke helt er i top, men for 8 kg
kan det vel gå an..
jeg kunne godt tænke mig et billede af det bagfra "stik o.s.v"

ps, var der et par 3d briller med??

Skrevet den: 27-Oktober-2010 kl. 08:24
stikkene er bagudvendte og der følger et sæt briller med.

Skrevet af: allando
Skrevet den: 27-Oktober-2010 kl. 08:26
Er der nogen buzz/summen lyd?

Skrevet den: 27-Oktober-2010 kl. 08:54
Har du luret lidt på flatpanels test af 7705?

Efter kalibrering målte jeg et sort-niveau på 0,06 cd/m2. Før kalibrering målte jeg et sort-niveau på 0,18 cd/m2. Lad mig knytte nogle ord til dette lidt besynderlige resultat, som er usædvanligt for Plasma-TV, der typisk har stort set identisk sort-niveau før og efter kalibrering.

Jeg fandt, at Samsung C7705 har meget forskellige sortniveauer før og efter kalibrering, så jeg gravede lidt dybere for at undersøge, hvorfor dette skete. Jeg fandt, at Tv ’et har langt værre sortniveau i Standard billedprofilen end når du skifter til Film-profilen. I Strandard billedprofilen forværres sortgengivelsen betydeligt.

Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 27-Oktober-2010 kl. 12:45
Min bror har ogsaa lige faaet sit, og naevner ligesom psychotic, at der er retention - kan man forvente, at det bliver bedre? Jeg tror det faktisk ikke...det blev aldrig bedre paa min PZ85 (dog har det aldrig vaeret generende, bare skuffende).

Hvilke indstillinger kan i anbefale til at starte med?

-------------

BORING!

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 27-Oktober-2010 kl. 14:03
Retention bliver ikke bedre. Det har storebroderen C7705 dog også. Panasonic VT20 har også en smule retention og generelt lader det til at være en tendens at 3D-plasma-TV har lidt retention pga. den nye type fosfor de anvender.

Skrevet af: bleze
Skrevet den: 27-Oktober-2010 kl. 14:13
PS63C7705 har ingen retention sammenlignet med PS58B855, så man skal ikke give 3D skylden for retention i nuværrende generation

-------------
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner

Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 27-Oktober-2010 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

PS63C7705 har ingen retention sammenlignet med PS58B855, så man skal ikke give 3D skylden for retention i nuværrende generation

Der må være forskel fra model til model, da jeg På min PS50B850, slet ingen problemer her med retention, den er på niveau med min tidligere Panasonic PZ85 skærm. 

Skrevet den: 27-Oktober-2010 kl. 17:08
Altså min PZ85 har retention..som sagt..

Jeg har dog set plasma-skærme hvor jeg ikke kunne se det, og lige så mange, der lider af det..irriterende..

Nu har jeg set min brors, og der er en del retention..mere end min PZ85..jeg vil returnere det, hvis det var mig..

Det er ikke fedt, at skifte fra THE VOICE til en 16:9 film, og se VOICE logoet i de sorte bjælker..

-------------

BORING!

Skrevet den: 27-Oktober-2010 kl. 22:46
Til Allando: Der er buzz/summen, men den er overhovedet ikke slem, jeg sidder cirka 3 meter fra mit tv og når jeg har slået lyden fra kan jeg svagt høre den, så den er overhovedet ikke noget der generer og vil gætte på den er på højde med de fleste plasma skærme der ikke er kendt for at døje med buzz/summen. Summen er væsentlig lavere på dette tv end den er på PS50B855.

Skrevet den: 28-Oktober-2010 kl. 07:01
min herstal touch loftslampe tænder og slukker når tv´et er tændtConfused. er der nogen der har en forklaring på dette???

Skrevet af: allando
Skrevet den: 28-Oktober-2010 kl. 07:54

Til Allando: Der er buzz/summen, men den er overhovedet ikke slem, jeg sidder cirka 3 meter fra mit tv og når jeg har slået lyden fra kan jeg svagt høre den, så den er overhovedet ikke noget der generer og vil gætte på den er på højde med de fleste plasma skærme der ikke er kendt for at døje med buzz/summen. Summen er væsentlig lavere på dette tv end den er på PS50B855.

På 63C7705 blev buzzlyden højere når 3D var i funktion. Har du bemærket om der er forskel på buzzen ved 2D og 3D?
På 63C7705 kom buzzen fra fronten af panelet, hvad er din oplevelse?
På 63C7705 var buzzen konstant uanset om skærmen var lys eller mørk, hvordan opfatter du det?
vh
Allando
(hader buzz som pesten Dead, men vil gerne have et fedt 3D plasma TV Smile, kan det overhovedet lade sig gøre Cry)

Skrevet den: 28-Oktober-2010 kl. 08:49
Hej Alle..

Har også modtaget mit nu. Og er ret interesseret i at vide hvordan i indstiller jeres. Er første gang jeg ejer et plasma tv, så kunne godt bruge noget rådgivning. På forhånd tak.

ps. Har ikke bemærket nogle buzzen/summen overhovedetmen har nok heller ikke lyttet efter det. :)

Skrevet den: 28-Oktober-2010 kl. 09:12
Ja, kunne sku ikke vente mere, så har bestilt mit nu, og jeg kunne
osse godt bruge lidt om hvordan jeg indstiller det best muligt..
takker på forhånd...

Skrevet af: Pongman
Skrevet den: 28-Oktober-2010 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af rapsacdk rapsacdk skrev:

min herstal touch loftslampe tænder og slukker når tv´et er tændtConfused. er der nogen der har en forklaring på dette???

Nu ved jeg ingenting om tv, men det har da vist noget med magnetisme at gøre (?). Det sker vist også når folk har en touch lamper over et induktions komfur.

Skrevet den: 28-Oktober-2010 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af allando allando skrev:

På 63C7705 blev buzzlyden højere når 3D var i funktion. Har du bemærket om der er forskel på buzzen ved 2D og 3D?
På 63C7705 kom buzzen fra fronten af panelet, hvad er din oplevelse?
På 63C7705 var buzzen konstant uanset om skærmen var lys eller mørk, hvordan opfatter du det?
vh
Allando
(hader buzz som pesten Dead, men vil gerne have et fedt 3D plasma TV Smile, kan det overhovedet lade sig gøre Cry)
Ikke ALLE plasma skærme larmer, jeg har idag en Panasonic TH42PX70 der siger INTET har aldrig oplevet buzz eller andre problemer. Jeg har også en panasonic TH37PX80 hvor jeg har oplevet en meget svag buzz men aldrig noget som har generet mig. Så Plasma skærme uden buzz findes :)

Jeg modtager idag mit Samsung PS50C685 og er meget spændt på kvalitetet både af billede men også på om man kommer til at opleve buzz. Vender tilbage imorgen med en rapport.

Skrevet den: 28-Oktober-2010 kl. 11:56

Den har en meget svag buzz, som man kun hoere uden lyd, og inden for en halv meter fra TV'et.

Maerkeligt nok synes jeg, at den dynamiske billedindstilling er den bedste, generelt er det enten for svage farver med en graalig "hinde" over billedet ellers er de for kraftige.

Glaeder mig til Flatpanels kommer med test og indstillinger..

-------------

BORING!

Skrevet den: 28-Oktober-2010 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Pongman Pongman skrev:

Nu ved jeg ingenting om tv, men det har da vist noget med magnetisme at gøre (?). Det sker vist også når folk har en touch lamper over et induktions komfur.

nu er dette mit tredie plasma og problemet har ikke været der før

Skrevet den: 28-Oktober-2010 kl. 14:45
Det har desværre vist sig at mit tv har en pixelfejl, så nu får jeg da testet om Samsungs Prestige Service lever op til navnet.

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 28-Oktober-2010 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Maerkeligt nok synes jeg, at den dynamiske billedindstilling er den bedste, generelt er det enten for svage farver med en graalig "hinde" over billedet ellers er de for kraftige.

Ja, det lyder da helt ude i hampen Confused . Dynamisk plejer at booste farverne langt ud i ekstremerne . Jeg ville tage udgangspunkt i Flatpanels test af 7705 - sandsynligvis med visse forbehold . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 28-Oktober-2010 kl. 21:16
Så er skærmen hængt op, jeg har svært ved at vurdere skærmen 100% før jeg er færdig med burn-in men er slet ikke i tvivl om at der er kæmpe potiental i denne skærm.

Jeg paster lige de indstillinger som er på Film som default, mine egne indstillinger under Burn in og så et forslag fra AV forum som jeg har planer om at teste når de første 100 timer er overstået:

Default Min egen Burn in CS fra AV forum
Tilstand Film Film Film
Cellelys 15 11 15
Kontrast 95 49 89
Lysstyrke 55 49 79
Skarphed 20 10 0
Farve 50 30 50
Tone (G/R)     50/50
Avanceret indstillinger      
Sort tone Fra Fra Fra
Dynamisk kontrast Fra Fra Fra
Gamma 0 -1 -1
Kun RGB-tilstand Fra Fra  
Farverum auto auto Auto
Hvidbalance Default Default Default
Hudfarve 0 0 0
Kant forbedring off off off
Billed indstillinger      
Farvetone Varm2 VarmVarm1 Warm 1
Størrelse Auto-Bred Auto - Bred Auto - Bred
Skærmtilstand 16:09 16:09 16:09
Digital støjfilter Fra Fra Fra
MPEG-støjfilter Fra Fra Fra
HDMI, sort niveau Normal Normal Normal
Film Fra Fra Fra

Ang. Buzz så var min fornemmelse at der ikke var Buzz overhovedet, men det skulle selvfølgelig testes med øret helt ind til skærmen, først da opdagede jeg en Buzz lyd midt på skærmen. Denne lyd  er hørebar 1 meter væk fra skærmen uden lyd fra højtaleren (ikke generende) 3-4 væk fra skærmen høre jeg det ikke selv uden lyd på skærmen og unden larm fra resten af huset. Så Buzz ikke 100% men klart acceptablet :) Så kommer vi til retention, som der er skrevet en del. Dette mere udbredt en på mine Panasonic skærme, men noget jeg sagtens kan leve med da jeg tror det fortager sig når skærmen er færdig med Burn in. Ang. bevægelse har jeg idag set formel 1 på TV2 sport det var helt klart godkenct :)

Det var alt for nu :)

Mr. Myx

Skrevet den: 29-Oktober-2010 kl. 10:06
Er jeg den eneste der syntes det er sjovt du laver BURN-IN de første 100 timer og ikke break-in
Tongue

Skrevet den: 29-Oktober-2010 kl. 10:14
Sorry - Jeg mener selvfølgelig Break-In Wink  Da jeg IKKE ønsker Burn-in LOL

Skrevet den: 29-Oktober-2010 kl. 10:56
Hehe, nemlig Wink men ellers fint med det skema du har lavet.

Skrevet af: Jon@s
Skrevet den: 02-November-2010 kl. 09:24
Spændende om det er køb I anbefaler........Wink

-------------
Samsung PS50C685 + LE40M87, Pioneer VSX 921-K, Dali 404 Front, Dali Fazon LCD Bag, B&W CMC Center, QNAP TS-239PRO, PS4

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 07:30
Ja meget følger også med i denne tråd ,
Nogle som ved ,hvor længe kører komplet med dette tilbud på denne skærm ?

VEnter så meget på en Test af denne skærm .....

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 07:59
Min forrige skærm var en 50" panasonic X10 og  med udgangspunkt i den kan jeg klart anbefale samsungen. Billedet ved digitalt tv-signal er markant bedre. Skarpere billede, mere klare farver samt tekst som scroller hen over skærmen står skarpere/tydeligere.

Og så er der selvfølgelig den lille detalje med 3D Big smile.

Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 03-November-2010 kl. 08:37

Min forrige skærm var en 50" panasonic X10 og  med udgangspunkt i den kan jeg klart anbefale samsungen. Billedet ved digitalt tv-signal er markant bedre. Skarpere billede, mere klare farver samt tekst som scroller hen over skærmen står skarpere/tydeligere.

Og så er der selvfølgelig den lille detalje med 3D Big smile.

Uden tvivl står billedet rigtig godt i 2d, men jeg var ikke imponeret over 3d. Sorry mate, men man kan heller ikke forlange vt20 kvalitet i denne klasse. Clap

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 03-November-2010 kl. 09:01

Bare det så ikke er kunstig tilføjet skarphed og overdrevede "pang" farver.

Det er nogle af de tricks branchen bruger for at imponere forbrugerne, men det er ikke nødvendigvis et korrekt billede og man bliver træt i øjnene i længden.

Jeg siger ikke at dit nye TV er fejlindstillet, men et godt indstillet TV vil typisk tage sig lidt "kedelig" ud ift. et TV i "pang" mode. 

Jeg bruger som regel "Theatre"-mode på mit Sony TV, der er farverne mest korrekte, kunstig skarphed og anden billed korrektion er slået fra.

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 11:09
Søger stadig nogle indstillings råd. HAr haft fjernsynet i en uge nu og har ikke ændret på noget. Nogen der har nogle råd?

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 16:10
skriver lige igen....

Er der Nogle som ved ,hvor længe kører komplet kører med  dette tilbud på denne skærm ?

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 16:12
på forsiden er der en timer der tæller ned, pt er den på 3 dage og 6 timer. ved ikke om det er deadline?

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 16:16
okay tak for info rapsacdk

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C

Skrevet af: Nielsb90
Skrevet den: 03-November-2010 kl. 16:33
Ok hvor mange ejer denne skærm og kan i anbefale den? Jeg spiller rigtig meget PS3 så vil gerne vide om retention er slemt ved denne skærm? Hvordan er sort niveauerne? Jeg har selv et halv-ringe 42" LCD skærm så det skal være en billedmæssig opgradering!
Er meget interesseret i at høre jeres meninger da jeg har utrolig svært ved at finde anmeldelser på nettet!

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 23:59
Jeg har haft glæde af skærmen en uge nu og ja, der er retention. Men ikke mere end det forsvinder lynhurtigt igen. Som jeg har skrevet tidligere kommer jeg fra en pana x10 (og før den, en pv500) og samsungen levere ganske tilfredsstillende. Billedkvaliteten, både ved tv samt ved bd/ps3 spil er markant bedre.

Inde på avforums.com kan du finde flere tråde omhandlene dette tv, der hedder den bare 680 i stedet for 685.

Skrevet den: 06-November-2010 kl. 21:08
Nogle der ved om man kan tage DVB C med fjernsynet, syntes ikke Kanal 9 og DR HD kommer frem når jeg søger efter kanaler på yousee ?

Skrevet den: 07-November-2010 kl. 05:53
Full-HD, 4xHDMI, Wirereless DLNA, Cinema Smooth, USB2.0 Movie, DVB-T/C/S

Det skulle du kunne???

Skrevet den: 07-November-2010 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af tuffdisc tuffdisc skrev:

Full-HD, 4xHDMI, Wirereless DLNA, Cinema Smooth, USB2.0 Movie, DVB-T/C/S

Det skulle du kunne???

Hej tuffdisc var lidt for hurtug gik på TDC´s hjemmeside og kunne se man bare skulle taste netværks ID ind så væltede det ind med digitale kanaler :) Er ved at være færdig med Break-in periode og er ved at være rigtig glad for fjernsynet :) nu mangle jeg bare at finde ud af hvordan jeg kobler eksterne lyd til. Nogle af jer som har købt PS50C685, som ved om man kan trække lyd ud via phone kabler eller om det kun kan lade sig gøre med digital lyd ?

Skrevet den: 09-November-2010 kl. 09:18
http://www.komplett.dk

Ups så bliv den "lidt" dyrer!!!!!

Skrevet den: 09-November-2010 kl. 12:20
Ja det skal jeg lige love for ..... 4 kilo

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C

Skrevet den: 19-November-2010 kl. 09:24

ups, så udgik den vist.....

Skrevet den: 19-November-2010 kl. 12:18
Ja det var godt nok ikke lang tid de havde den skærm Shocked

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 19-November-2010 kl. 14:01
Det kan være forklaringen skal findes her:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4423&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4423&zoneid=5

Mon ikke de er ved at rydde lagrene for "gamle" modeller.

Skrevet den: 19-November-2010 kl. 17:59
tror nu nærmere forklaringen skal findes her:  http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=616069 - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=616069

Os der troede vi havde gjort et kanon køb i ps50c685 for sig selv 7990 og ikke troede det kunne gøres billigere tog fejl. Det her er nok et af de mest aggressive tilbud på forbruger elektronik jeg nogensinde har set.

Skrevet den: 19-November-2010 kl. 18:24

tror nu nærmere forklaringen skal findes her:  http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=616069 - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=616069

Os der troede vi havde gjort et kanon køb i ps50c685 for sig selv 7990 og ikke troede det kunne gøres billigere tog fejl. Det her er nok et af de mest aggressive tilbud på forbruger elektronik jeg nogensinde har set.

Tongue

Skrevet den: 19-November-2010 kl. 18:33
Er der  noget galt med den skærm - det kan næste ikke være rigtigt ? Hvad siger folk til den ?

Skrevet den: 19-November-2010 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af PlasmaOskar PlasmaOskar skrev:

Er der  noget galt med den skærm - det kan næste ikke være rigtigt ? Hvad siger folk til den ?

Den er ret ny, så der er nok ikke så mange der har den endnu, Rasmus Larsen fra flatpanels. dk skriver på hans hjemmeside, at de prøver et få en til test.

Skrevet den: 19-November-2010 kl. 18:44

Hvis man regner lidt baglæns så er denne skærm ekstrem billig.

8000-1500(Bluray)- 1000(2 ekstra briller) – 1500 (15 film) så selv konservativt er vi nede på 4000 kr for skærmen. De er mærkeligt specielt set i lyset af at den allerede var billig for et par uger siden til 8000 kr.  !

Hvad er på vej ?Geek

Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 19-November-2010 kl. 22:35
Hold da op det er billigt.
Efter at have haft LCD tv i mange år, overvejer jeg at springe på plasma, og har egentligt kigget mest på Pana GT20/VT20. Men er lidt betænkelig ved at smid 12-15k efter et plasma, hvis plasma alligevel ikke er mig, samt om 50" er for voldsomt. 
Men til den pris , så er det da lige før jeg bare springer på plasmavognen uden den store betænkning.
Det eneste der lige nu gør mig betænkelig, er at modellen ikke findes på de nordiske Samsung sites, og at jeg ikke synes jeg kan finde specs på lige det modelnummer. Passer feks. DVB-C tuneren til danske forhold?

Skrevet den: 20-November-2010 kl. 10:30
Er der nogen der ved hvordan det foregår i praksis? Køber man fjernsynt og så registrerer sig online hos Samsung, der så sender de ekstra ting med posten?

Det ser jo ud til at det er en pakke fra Samsung til alle der køber Samsung 3D TV større en 46"? Så når jeg nu lige har købt PS50C7705, så burde jeg vel også være "berettiget" til den uanset det ikke lige er hos Komplett?

/Rolighed

Skrevet den: 20-November-2010 kl. 10:33
Kan umiddelbart kun finde noget "officielt" på det norske Samsung site:  http://www.3dled-tv.no/infocus/shrek-info - http://www.3dled-tv.no/infocus/shrek-info

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 14:00
Jeg overvejer meget at købe dette sæt, har læst denne tråd på AVforums:
http://www.avforums.com/forums/3d-plasma-tvs/1338183-samsung-ps50c680-owners-thread-part-1-a-34.html - http://www.avforums.com/forums/3d-plasma-tvs/1338183-samsung-ps50c680-owners-thread-part-1-a-34.html

Der er beskrevet af der er problemer med at brillerne slukker og tænder i meget aktive scener, og det kan løses med en lille stykke elektrisk tape som man sætter over en bestemt sensor. Er der nogle ejere som har opdaget dette?

Samtidigt, hvordan er jeres erfaring med retention og buzz?

Skrevet den: 20-November-2010 kl. 14:43

Det har desværre vist sig at mit tv har en pixelfejl, så nu får jeg da testet om Samsungs Prestige Service lever op til navnet.

Hvordan gik det med Samsung DK's service på dette tv?

Skrevet den: 20-November-2010 kl. 16:33
Så blev der handlet - kan se at deres lager beholdning flytter sig meget hurtigt. Nu er der kun 17 stk tilbage. Smile

Skrevet den: 20-November-2010 kl. 17:15
Jeg sprang sgu også på. Så må vi se hvad det er for noget. Smile
Deres beholdning gik fra 35-30 mens jeg handlede tidligere i dag, så jeg turde ikke vente.
Pt er der kun 6 tilbage.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 17:38

jeg har talt med Bring som skal levere tv´et og de kommer hos mig i dag ml 15-21Big smile.

jeg ringede dog selv til dem og rykkede og mit indtryk var, at hvis ikke jeg havde ringet var det ikke kommetConfused.

så mr. myx- ring 70103103 og aftal et leveringstidspunkt hvis ikke de selvfølgelig allerede har kontaktet digWink
Jamen dog. Har du fået æov til at få et 3D tv?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 20-November-2010 kl. 18:08
Ja sgu da, konen kan ikke både klare at høre på børnenes samt mine tiggerierWink.

Og har ikke fortrudt valget- bortset lige fra at jeg selvfølgelig kunne ha fået en3d bd afspiller, ekstra briller samt film hvis jeg havde ventetLOL.

Du er naturligvis velkommen hvis du en dag kommer forbi Rødovre.

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg overvejer meget at købe dette sæt, har læst denne tråd på AVforums:
http://www.avforums.com/forums/3d-plasma-tvs/1338183-samsung-ps50c680-owners-thread-part-1-a-34.html - http://www.avforums.com/forums/3d-plasma-tvs/1338183-samsung-ps50c680-owners-thread-part-1-a-34.html

Der er beskrevet af der er problemer med at brillerne slukker og tænder i meget aktive scener, og det kan løses med en lille stykke elektrisk tape som man sætter over en bestemt sensor. Er der nogle ejere som har opdaget dette?

Samtidigt, hvordan er jeres erfaring med retention og buzz?

Det dér med, at brillerne slukker er godt noget jeg har bemærket i CoD: Black Ops. Men det går så hurtigt og så sjældent at det ikke er noget der forstyrre (mig). 

Retention er ligeledes tilstede- mere end på min foregående skærm, Panasonic X10, men det forsvinder lynhurtigt igen. Buzz har min kone bemærket på et tidspunkt da hun sad i en bestemt vinkel i forhold til tv´et. Selv sidder jeg lige foran tv´et i en afstand af to meter og bemærker ikke noget.

Skrevet den: 20-November-2010 kl. 18:47

Ja sgu da, konen kan ikke både klare at høre på børnenes samt mine tiggerierWink.

Og har ikke fortrudt valget- bortset lige fra at jeg selvfølgelig kunne ha fået en3d bd afspiller, ekstra briller samt film hvis jeg havde ventetLOL.

Det er da bare fedt. Tillykke med det. Kan du heller ikke, få de 4 shrek film med? Det kan være hårdt at være for tidligt med tingene.
Det kunne da være fedt at se det en dag.Smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Rod83
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 19:47
Ja det er godt nok billigt for sættet.. meget billigt. Hvis jeg stod og sku købe tv så ville jeg stærkt overveje dette Big smile... Åh nej 3D insektet har bidt mig LOLWink!  

-------------
Panasonic TX-P50G20E ( http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79511&title=brugeranmeldelse-af-panasonic-txp50g20e - anmeldelse )|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim

Skrevet den: 21-November-2010 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det er da bare fedt. Tillykke med det. Kan du heller ikke, få de 4 shrek film med? Det kan være hårdt at være for tidligt med tingene.

er der da en speciel måde for de hurtige at få dem på? er der noget jeg har overset??Smile

Skrevet den: 21-November-2010 kl. 09:54

er der da en speciel måde for de hurtige at få dem på? er der noget jeg har overset??Smile
Muligvis. Man kan få dem med alle samsung over 46", efter en vis dato.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1289980800&nyhedsbrev - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1289980800&nyhedsbrev

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 21-November-2010 kl. 10:49

Muligvis. Man kan få dem med alle samsung over 46", efter en vis dato.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1289980800&nyhedsbrev - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1289980800&nyhedsbrev
Det gælder fra den 8/11 og frem til nytår.
http://3dledtv.dk/infocus/shrek-info - http://3dledtv.dk/infocus/shrek-info

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Print side | Luk vindue