Print side | Luk vindue

Er Canon EOS 1000D det rigtige valg ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Digital Foto
Forumbeskrivelse: Foto med digital kamera, digital spejlrefleks, tilbehør mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=87587
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 14:42

Emne: Er Canon EOS 1000D det rigtige valg ?
Skrevet af: BowieCool
Emne: Er Canon EOS 1000D det rigtige valg ?
Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 16:31
Mit kamera er desvære gået i stykker. Derfor har jeg bestemt mig for at vil købe et spejlreflekskamera. Jeg vil helst holde prisen nede. Jeg er typen der bare kører på auto indstilling hele tiden. Vil et Canon EOS 1000D ikke være et fint valg ? eller er der andre kamera jeg skal kigge på ?

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 16:50

Et sådan kamera fortjener så absolut ikke at blive brugt på Auto, det kan langt mere når det bliver brugt rigtigt på manuelt. Det vil så være bedre til dit brug med et mindre avanceret.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Et sådan kamera fortjener så absolut ikke at blive brugt på Auto, det kan langt mere når det bliver brugt rigtigt på manuelt. Det vil så være bedre til dit brug med et mindre avanceret.
Hvilket ?

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)

Skrevet af: justrace
Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 17:34
Nu er det ikke ligefrem Canon der fylder ret meget i min verden, men er den 1000D ikke en ældre udvandet model?

-------------
MVH
justrace
http://nikonforum.dk/ - "I AM Nikon"

Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Hvilket ?

Canon har nogle ganske udemærkede i deres AF serie. Købte et her i sommers på ferien, da jeg havde glemt af få mit SLR med. Det har 10 Mpix og Video i SD kvalitet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 18:28
1000D er ældre, men der er ikke kommet nogen afløser endnu.
Om det er bedre at købe et mindre avanceret vil jeg ikke mene. Her er der mulighed for at udvikle sig. Canon 1000D har stadig en del fordele fremfor et pocket model: Hurtigerer autofocus, medre støjforhold.

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 19:35
Jeg har et EOS 1000 og det helt nye Canon 1000HS kompaktkamera.

Selvom EOS 1000 har et par år på bagen, så tager det stadig bedre billeder end kompaktkameraerne. 1000HS har dog den kæmpe fordel (udover størrelsen) at det kan kan filme i fuld HD (1080p/24) i en fremragende kvalitet.

Så hvis du vil have et godt fuldautomatisk kompaktkamera (som stadig også kan indstilles manuelt), så kan jeg anbefale 1000HS. Prisen er vist nogenlunde den samme som EOS 1000.

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 20:58
Radiomand, det er som at sige, at man ikke har noget ud af en stor Mercedes, hvis man aldrig kører 200 km/h.

Et spejlrefleks er mere lækkert at fotografere med og giver mere lækre billeder, også på Auto. 

Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 21:00

Som at køre i en sportsvogn på en grusvej, mere behageligt måske, men den udnyttes ikke til det den kan.

-------------

Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 21:36

men den udnyttes ikke til det den kan.

Det er jo netop det, der er galt med dit argument.

Det kan være lige meget, om en genstand udnyttes til det, den kan. Det, der tæller, er, om den løfter opgaven bedre end alternativet.

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 21:48

Mit kamera er desvære gået i stykker. Derfor har jeg bestemt mig for at vil købe et spejlreflekskamera. Jeg vil helst holde prisen nede. Jeg er typen der bare kører på auto indstilling hele tiden. Vil et Canon EOS 1000D ikke være et fint valg ? eller er der andre kamera jeg skal kigge på ?

I entrylevel klassen burde du seriøst kigge på Nikon D3100. 

Canon 1000D er en lidt for skrabet model. Nikon's D3100 føles 20 gange mere lækker og er nyere med federe features og bedre ISO-ydelse.

Jeg ved godt Canon laver nogle lækre Ixus modeller.. men det er ikke ensbetydende med de er de eneste der kan finde ud af at lave kameraer.. langt fra endda Wink

Sony's nye Alpha modeller er også rigtig nice, ligesom Pentax'.

Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 04:07
Jeg købte et Canon 1000D her fornyelig til 2,5 K i Føtex. Jeg må sige, at det til prisen er et virkelig godt køb. Det kan jo alt fra fuld Auto til fuld manuel. Og det funker bare, er rimelig hurtigt, kan f.eks. fjernstyres fra din Mac, tager fine fotos og endelig kan det, hvis man gider at lege med det, ned i detaljen definere (nye) optage-funktioner (á la Portræt, Landskab etc.). Desuden holder batteriet vildt lang tid - jeg tror jeg tog ca 1.000 fotos, med flash på mindst halvdelen, på første opladning.

Selvfølgelig kan man altiid få noget der er bedre, og jeg ville da være et skarn hvis jeg ikke indrømmede at nu da jeg er blevet bidt af DSLR, at jeg da godt kunne tænke mig et 60D (som hører til i prosumerklassen) men så er prisen jo også steget med faktor 4!

/Nils

-------------
           

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 08:01

Det er da også helt lige meget. Han får muligheden for at skifte objektiver, bruge filte og alt muligt andet. Selvfølgelig kan og må han købe et dSLR og bruge auto.  1000D er netop lavet til folk der ikke vil op i xxxD klassen. Altså folk der vil kører med auto. 

Hvis du tænker på hvor meget tid Canon folket har brugt til at udvikle deres auto programmer på, så burde man måske sætte lidt mere pris på dem. 

Kan da kun anbefale OP at komme ud og købe 1000D. Også selv om du er auto bruger.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet af: D.I.Y
Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 08:18
Hej.
Eos 1000 er et super SLR til prisen-og derfor har den også vundet adskillige sammenligninger,og netop vundet på billedkvaliteten.
Et rigtigt fedt alternativ kunne være et Canon s-95....hvis det skal vare kompakt-men stadig lidt "prof"
Den køber jeg selv meget snart.

mvh LREV

-------------
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,

Skrevet af: Mr. Anderson
Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 16:00
Jeg har kigget på denne side af og til for at læse mig til det rette kamera. En af mange reviews sider på nettet.

http://www.dpreview.com/ - http://www.dpreview.com/

Nikon D3100 og Pentax K-x er nogle anmelder roste modeller i entrylevel klassen.

-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos

Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

I entrylevel klassen burde du seriøst kigge på Nikon D3100. 

Canon 1000D er en lidt for skrabet model. Nikon's D3100 føles 20 gange mere lækker og er nyere med federe features og bedre ISO-ydelse.

Jeg ved godt Canon laver nogle lækre Ixus modeller.. men det er ikke ensbetydende med de er de eneste der kan finde ud af at lave kameraer.. langt fra endda Wink

Sony's nye Alpha modeller er også rigtig nice, ligesom Pentax'.
Hvis man ser på prisen på det Nikon D3100, så skal man jo samligne det med et Canon EOS 500D Wink Men, jeg må nok hellere ta forbi den lokale fotohandler og få vist de forskellige modeller og så finde det, som passer mig bedst....

-------------

Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 16:42
Jeg vil gerne kunne få fremkaldt billeder af børnene op i A4 størrelse, så kan det måske godt være at EOS 1000D´s 10.1 Megapixel er lige lidt nok eller hvad ? (har sku ikke så meget forstand på det)

P.S. Tak for jeres svar....

-------------

Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 16:50
10MP er længe rigeligt.. det er 6MP for så vidt også...

Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 16:55
Vil du også mene, at det Nikon D3100 er på højde med Eos 500D ? Vinder JEG nået ved at smide de ekstra penge iforhold til EOS 1000 D ?

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 16:56
Det klarer mit gamle Casio 4 MP kamera sagtens. Også derfor det er blevet uinteressant at tale om megapixel. Det er andre ting der er vigtigere..

Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 17:05

Jeg har nemlig fået lavet nogle billeder i A4 størrelse med mit lommekamerea Canon 5,4 MP. Det har ikke været allesammen, der har været lige gode.... Men, det har så ikke noget med MP at gøre...

-------------

Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 18:37
Lommekameraer er generelt ikke så gode til store forstørrelser. Så det er helt rigtigt, at det ikke har noget med MP at gøre lige i den forbindelse.

Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 20:01
Tror efterhånden ikke man kan måle kvaliteten på MP. Når man rammer 3-4 MP, kan du lavet udemærkede A4 print, hvis ellers resten af kameraet er noget værd (elektronik, objektiv, osv.). Dette kræver så også at billedet er i hus første gang og ikke skal klippes i. Der hvor du vinder noget idag ved mange MP, er at du kan klippe i billedet (fx. i Photoshop), og stadig få et kanont billede til udprint.
EOS 1000D får rigtigt gode anmeldelser, men du skal nok lige starte med at kigge på hvad du alt i alt vil ofre. Så kan du derefter se på hvad du kan få for de penge. Der er mange nye ting der skal anskaffes til et spejlrefleks kamera, når du starter fra bunden af. Jeg købte et EOS 500D, som med alt udstyr endte i ca. 11K.

Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 20:06
Kan kun sige god, for E1000D kan tage nogle rigtig gode billeder også selvom du bruger auto købte selv et i sommers sammen med 18-55is og 55-250IS kan slet ikke undvære det mere , kom fra et ixus 65.

-------------
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K

Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Tror efterhånden ikke man kan måle kvaliteten på MP. Når man rammer 3-4 MP, kan du lavet udemærkede A4 print, hvis ellers resten af kameraet er noget værd (elektronik, objektiv, osv.). Dette kræver så også at billedet er i hus første gang og ikke skal klippes i. Der hvor du vinder noget idag ved mange MP, er at du kan klippe i billedet (fx. i Photoshop), og stadig få et kanont billede til udprint.
EOS 1000D får rigtigt gode anmeldelser, men du skal nok lige starte med at kigge på hvad du alt i alt vil ofre. Så kan du derefter se på hvad du kan få for de penge. Der er mange nye ting der skal anskaffes til et spejlrefleks kamera, når du starter fra bunden af. Jeg købte et EOS 500D, som med alt udstyr endte i ca. 11K.
Hvad er det præcis man skal ha udover hus og objektiv ? Jeg kan da kun komme i tanke om en taske og et sd-kort.

-------------

Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 20:44
En god flash.

-------------
MVH
justrace

Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 22:44
...og et objektiv mere.

...og et objektiv mere.

...og...

Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 11:43

Hvad er det præcis man skal ha udover hus og objektiv ? Jeg kan da kun komme i tanke om en taske og et sd-kort.

Jeg kan liste hvad jeg købte:

EOS 500D
Canon 18-200mm IS USM objektiv
Modlysblænde til objektiv
SD-kort
SD-kort læser
Canon flash model 430
Genopladelige batterier til flash
Oplader til genopladelige batterier
Taske
Stativ (tripod el. single pod)

Jeg mangler i mit sortiment:

Filter til objektiv
Et mere lysstærk objektiv
Et makroobjektiv

Mvh

Frank

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 12:01
Et batterigreb er nu heller ikke så tosset at anskaffe sig - meget bedre greb og mulighed for dobbelt batteritid.
Har haft batterigreb fra dag 1 på mine daværende EOS 400D + 40D og har det også nu på mit EOS 5D MkII.
Ligeså er modlysblænder til objektiverne imo nærmest et must. Især som beskyttelse af frontelementet. (De følger ikke med til alle objektiver.) 

I øvrigt så er EOS 1000 et udmærket entrylevel kamera, som jeg tror vil passe helt fint til dig.
Kender flere der er meget tilfredse med, hvad det kan præstere - især til prisen, som den ligger på nu.

Men pas på - det ka' blive en ret så dyr - men også en herlig hobby. Tongue

Jeg startede selv med et 400D og et Sigma 17-70mm objektiv og er nu endt ud i et ret stort - men absolut fedt foto setup:

Canon EOS 5D Mark II + Canon BG-E6
Canon EOS 1D Mark III + Canon WFT-E2
Canon EF 16-35mm f/2.8 L II USM
Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM
Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM
Canon EF 35mm f/1,4 L USM
Canon EF 85mm f/1,2 L II USM
Canon EF 100mm 2.8 L IS USM Macro
Canon EF 135mm f/2.0 L USM

Kenko - 1.4X Teleplus Pro 300 (Converter)
Canon - Okularforlænger EP-EX15
Lowepro Transporter - Halsrem (x2)
B+W F-PRO Cirkulært POL-filter 72mm
B+W F-PRO Cirkulært POL-filter 67mm

Canon Speedlite 580EX II
Canon OC-E3 Off shoe cord 
Stofen Omnibounce - EY
Canon TC-80N3 Timer Remote Conroller
Canon ET-1000N3 forl. kabel til TC-80N3
Canon RC-1 trådløs fjernbetjning

Hukommelskort:
Sandisk CF 16GB Extreme IV
Sandisk CF 8GB Extreme IV
Sandisk CF 8GB Extreme III
Sandisk SDHC 8GB Extreme 30mb/s
Sandisk SDHC 4GB Extreme III

Sandisk Extreme FireWire Reader
Sandisk Extreme 3-i-1 USB 2.0 Reader

1 stk. ekstra orig. Canon batt. i batterigrebet (5DMkII)
28 stk. Sanyo eneloop batterier (til flash og A710) + Ansmann Energy 16 intelligent oplader

Manfrotto 190CF CXPRO3 Tripod + Manfrotto 460 MG hoved
Velbon RUP-43 Monopod

Tamrac Adventure 7 (5547) Foto-rygsæk - Canon Gadgetbag 10EG
LowePro Rolling CompuTrekker Plus AW

More gear than talent - but I'm working on it. Wink

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 12:14
Flash er indviduelt, jeg har en 550 flash, men bruger den ALDRIG, har et 350D 550D og 5D MArk II men tager kun ferie billeder udendørs, og tager jeg natte billeder, så er det enten på monofod med lang lukke tid, eller med lysstærke objektiver. (kunne sagtens lade sig gøre at få rimlig skarpe billeder til Le MAns af biler der farede forbi med 250-300km/t.

Det man bliver bidt af er objektiver, og nu er jeg lidt af en anden mening, kvaliteten på 1000D er noget lig det gamle 350-400D det er umiddelbart ikke et dårligt kamera, der du dog får mest for pengene er 550D, da den kan levere samme billedkvalitet som 7D bare uden magnesium hus og en masse masse ekstra features, men den rå billed kvalitet er = ....

550D giver dig også nogle lækre 1080p muligheder, som jeg bliver mere ogmere interesseret i..

Er du  meget udendørs, så kan et magnesium chassie være krævet og så er 50-60D faktisk noget af det der er fornuftigt prissat..

Så kommer problemet med mm´erne, og grunden til jeg egentlig ikke tager så mange indendørs billeder, 1000D, 500D, 550D har den irriterende faktor pga det ikke er fullframe, så 15mm er ikke 15mm det er 15mm x 1.6 så du kommer tættere på, så billeder i små rum kan være svære at tage, derfor jeg har en 5D.

Men nok om det..

du skal starte med et KIT og intet andet.. 18-55 mm og 1000D en god taske, og et par SD kort, lad være med at gå AMOK i SD kort til millioner, fordi de er ENORMT hurtige, de kamera kan max udnytte Class 6 speed, og kingston Class 6 er noget af det der pris / performance er bedst, har extreme til 5D´eren men bruger kun de billige Class 6 i de små kameraer. du henter ingen skyde hastighed med det andet..

Grunden til du skal starte med et KIT er du skal finde ud af hvad du vil. du skal ikke begynde at købe middelmådig optik, hvis du finder det interessant, og omvendt, du aner ikke endnu om det er 70-300mm du vil... eller 18-55mm, eller du vil have noget der dækker hele spektrummet.

Så nøjes med det basale, du kommer langt med lidt redigering, så kan du levere næsten lige så gode billeder som folk kan med meget andet.

Personligt er mit sæt følgende.

350D (old beater) 550D (med batterigreb), 5D Mark II
Canon 550Flash
18-55mm kit IS objektiv fra 550D (når konen tager billeder)
70-200MM L F2.8 IS USM Canon Zoom + en Extender hvis nødvendigt
100MM F2.8 Canon USM  (Macro / men også natur) bedste objektiv i min skuffe
50MM F1.4 Canon
70-300MM Tamron F4.6 (craptastisk objektiv god billedkvalitet i yderpunkter men ren plast)
24-70MM F2.8 SIGMA EX DG DF ASFERICAL 82mm filter (800grams monster, All round)
Monopod
Loewepro taske + rygsæk
Ekstra lithium celler, har 4 til 5D og 4 til 550D. (halvdelen til hver er no name resten original canon)
SD kort 4-8gb størrelser en 50-60GB og så Compact flash en 10gb stykker.

Køber ALTID optik efter blænde.. vigtigt med lav blænde.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 16:18
Tak for nogle rigtige gode svar.... Jeg har i dag været hos den lokale fotohandler. Han var ikke i tvivl om hvilket kamera, han vil anbefale mig, som nybegynder på området. Det var et Nikon D3100. Han forklarede mig, at det var mere brugervenligt end Canon´s modeller (en vigtig ting for mig). Han forklarede også, at en af de største fordele ved Nikon frem for Canon, var hvis man f.eks skulle ta et billed af en person med en mørk trøje på indenfor, var måden Nikon kameraet målte lyset/farven på. Der vil Canon kameraerne altid bruge blitz, det vil Nikon´s ikke (håber jeg har skrevet noglunde rigtigt) Han fortalte også, at når man køber et Nikon kamera følger der et 3 timers kursus med, som er rigtig godt.
Jeg vil også, som der anbefales ovenfor, starte med grund kittet "Hus, 18-55 Objektiv og sd kort" + evt en taske.

-------------

Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 17:09
Og var du gået ind i en "Canon" butik..som eks.vis Kamerahuset,så havde han sagt at du skulle vælge Canon frem for Nikon....sådan er DET bare.

Den med trøjen er ren teori.....og ikke virkelighed....det er så min mening om det.

Der er sågar folk som ligefrem "hader" enten Nikon eller Canon....(man tror det er løgn)..mage til barnlig pladder skal man da lede længe efter.

lrev

-------------
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,

Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 17:09
Jeg vil bare sige godt valg.

-------------
MVH
justrace

Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af D.I.Y D.I.Y skrev:

Og var du gået ind i en "Canon" butik..som eks.vis Kamerahuset,så havde han sagt at du skulle vælge Canon frem for Nikon....sådan er DET bare.

Den med trøjen er ren teori.....og ikke virkelighed....det er så min mening om det.

Der er sågar folk som ligefrem "hader" enten Nikon eller Canon....(man tror det er løgn)..mage til barnlig pladder skal man da lede længe efter.

lrev
Jeg havde ikke fornemmelsen af det var en "Nikon" butik jeg kom ind i.... Jeg forklarede jo bare, at jeg var nybegynder på området, og fortalte at brugervenligheden var et vigtig parameter. Derudover er det da fint med et lille kursus oven i hatten, når man køber Nikon....

-------------

Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 17:52
Nej..men det var det,der er de 2 muligheder,og en Canon butik havde ikke sagt du skulle købe et Nikon...men det opdager du hen ad vejen.

Iøvrigt koster det ene kit 2500,og det du snakker om over 4000,00-så måske ikke en helt fair sammenligning.
Du spurgte om et eos 1000 er det rigtige valg?.JA....men det er et NIKON 7000 også!!

lrev

-------------

Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 17:54
Det lyder som om du selv er en af dem der hader et andet mærke. Sådan noget barnligt pjat?

-------------
MVH
justrace

Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 17:56

Nej..men det var det,der er de 2 muligheder,og en Canon butik havde ikke sagt du skulle købe et Nikon...men det opdager du hen ad vejen.

Iøvrigt koster det ene kit 2500,og det du snakker om over 4000,00-så måske ikke en helt fair sammenligning.
Du spurgte om et eos 1000 er det rigtige valg?.JA....men det er et NIKON 7000 også!!

lrev
Hov, glemte helt at skrive, at forhandleren fortalte, at de slet ikke havde EOS 1000D mere og heller ikke kunne få den mere, da det var en udgået model. Det skulle jeg selvfølgelig ha´ skrevet i det forgående indlæg. Han fortalte også, at der ikke kom en afløser for det....

-------------

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 20-Oktober-2010 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Det lyder som om du selv er en af dem der hader et andet mærke. Sådan noget barnligt pjat?

Hvis ikke du gider at læse hvad jeg skriver,så lad dog være med at kommentere på det:Jeg nævner faktisk et Nikon.....men hva med at tage højde for prisen? Et eos 1000 kan købes for 2500kr...en latterlig lav pris...ikke mere end man skal betale for et bedre kompakt kamera.Til denne pris er der INTET andet...et Nikon 3100 koster 4000+

Men det er da klart at manden prøver at sælge ham noget andet,når han ikke har det kunden efterspørger.

Jeg ville skam gerne eje et Nikon....men da jeg ikke vil betale prisen for et Nikon 7000,så "nøjes" jeg gerne med mit EOS 550D......SOM ER ET FOR FEDT KAMERA.Wink

JO...et eos 1000 er et fint valg.
lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.

Skrevet den: 20-Oktober-2010 kl. 10:26

Nikon D3100 koster 4.144 kr http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4266142 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4266142

Canon EOS 550D koster 5.697 kr http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=780216 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=780216
Så der jo 1.553 kr i forskel Wink

-------------

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 20-Oktober-2010 kl. 11:53
Hva snakker du om???????

Det var eos 1000 der blev debatteret her.....ikke mit eget 550d.Mådke du skulle læse tråden fra start...

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.

Skrevet den: 20-Oktober-2010 kl. 11:57
Øh... det er BowieCool, som har startet tråden. Det vil du kunne se, hvis du læser den fra start...

Men jeg blev nu også lidt paf over prissammenligningen mellem D3100 og EOS 550D. Den virkede ikke helt relevant.

Bowiecool, i den billige ende er der også Sonys A230, som fås til ca. 2300 med et 18-55 mm objektiv. Objektivet har fået en del ros for at være ganske godt af et kit-objektiv at være - og i hvert fald langt bedre end det gamle 18-70 mm, som Sony før brugte. Sony har opkøbt Konica Minolta, så det er faktisk kameraer fra en rigtig foto-fabrikant, selv om der står Sony på dem.

Sony har billedstabiliseringen indbygget i huset, hvor Canon og Nikon har den indbygget i objektivet. Det betyder, at man kan købe gamle Minolta-objektiver fra før, billedstabiliseringen blev opfundet.

Jeg har ikke i øvrigt noget forhold til forskellen på de nævnte modeller. Jeg går selv i indkøbstanker, og da jeg har nogle ret gode objektiver fra et Minolta, er min beslutning lidt mere låst.

Skrevet den: 20-Oktober-2010 kl. 14:17
Ligner et godt valg til en nybegynder. Man kan altid starte med Nikon, og så senere hen købe et rigtigt kamera ;) ... Altså, Canon. 

-------------

Skrevet den: 20-Oktober-2010 kl. 14:21
... man vender s'gu da aldrig tilbage til en fuser. :) :)

-------------
MVH
justrace

Skrevet den: 20-Oktober-2010 kl. 15:12
Siger manden med Nikon i hans signatur LOL

Der er mange gode! :)

-------------

Skrevet den: 20-Oktober-2010 kl. 16:05
Hvis ikke du har investeret i kameraet endnu, så prøv at tage i et par andre butikker inden du køber (fx. som tidligere nævnt Kamerahuset i Kbh.). Vær også opmærksom på at få lov til at prøve kameraet med det objektiv, som du påtænker at købe. Prøv også at tage billeder med kameraet. Hvis du er frisk på netkøb, så bestil kameraet over nettet, så du kan prøve det i 14 dage.

Skrevet den: 20-Oktober-2010 kl. 16:35
"Øh... det er BowieCool, som har startet tråden."...og???????

lrev

-------------

Skrevet den: 20-Oktober-2010 kl. 16:35

Hvis ikke du har investeret i kameraet endnu, så prøv at tage i et par andre butikker inden du køber (fx. som tidligere nævnt Kamerahuset i Kbh.). Vær også opmærksom på at få lov til at prøve kameraet med det objektiv, som du påtænker at købe. Prøv også at tage billeder med kameraet. Hvis du er frisk på netkøb, så bestil kameraet over nettet, så du kan prøve det i 14 dage.

ClapClapClap
lrev

-------------

Skrevet den: 20-Oktober-2010 kl. 16:47

"Øh... det er BowieCool, som har startet tråden."...og???????

lrev

Hvor tit ser du en trådstarter blive opfordret til at læse tråden fra begyndelsen?

Hvor mange identiteter har du i øvrigt?

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 20-Oktober-2010 kl. 18:15
Heldigvis er der kameraer, som vi hver især synes er fede. Om det hedder det ene eller det andet, er vel i og for sig bedøvende ligegyldigt.
Det handler vel om, at vi hver i sær er glade, for det fotogrej vi har - eller hür ?

Ift. trådens spørgsmål - så vil jeg mene, ja - 1000D er et rigtigt godt køb i den her prisklasse !

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet den: 05-December-2010 kl. 14:23
Nu har jeg så endelig fået det Nikon D3100 kamera. Lige et spørgsmål: Hvor hurtige sd-kort kan kameraet udnytte ? Gider jo ikke købe de dyreste extreme kort, hvis kameraet ikke kan udnytte dem alligevel....

-------------

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 05-December-2010 kl. 15:19
køb Class 4 kingston du får ikke mere speed ud af de små cams, min Eos 550D tager ikke billeder hurtigere og længere med et Sandisk EXTREME som mine CLASS 4 kingston skal så siges de kingston er heller ikke langsomme de er en del hurtigere end normalt CLASS 4.

og det er nogle af de billigste SD kort du kan købe.

Fordelen er dog ved de hurtigere, at du hurtigere kan få offloaded en masse billeder på pc´en.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet den: 05-December-2010 kl. 15:30
Der er også sådan et kort her:

http://www.itrends.dk/27603/ - http://www.itrends.dk/27603/

Ved dog ikke hvilke hastigheder det kører med.

Mvh

Frank

Skrevet af: db89
Skrevet den: 05-December-2010 kl. 15:46
Helt personligt bruger jeg kun de lidt dyre Sandisk Extreme 30MB/s kort, og jo det er mange penge at lægge nu og her, men til gengæld er det vist også noget nær det bedste kort du kan få og der holder i flere år. Der burde forhåbentligt også være lidt bedre kvalitetskontrol på de lidt dyrere kort, så man ikke risikerer at have taget en stak uerstattelige billeder og kortet så bryder sammen og man derfor mister dem.

PS: man kan også sammenligne det lidt med de gamle kameraer med 35mm-film, der var man glad hvis man på tilbud kunne få en film med 27billeder for 20-25kr og derefter gav man nok næsten det dobbelte for at få billederne fremkaldt og finde ud af at flere af dem var så dårlige at de kunne kasseres.

Print side | Luk vindue