Print side | Luk vindue

X10 mini og download fra Android Market

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Android udstyr
Forumbeskrivelse: Udstyr baseret på Google Android som smartphones og tablets
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=87631
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 08:02


Emne: X10 mini og download fra Android Market
Skrevet af: Splinten
Emne: X10 mini og download fra Android Market
Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 12:56

Jeg har fået et (lille?) problem med at opdatere og downloade applikationer fra Android Market.

Det er sket efter jeg opdaterede min X10 mini med ny software fra SonyEricsson via "Update Service", men jeg har ikke bemærket om det er sket i forbindelse med opdateringen, eller om det er noget andet der efterfølgende har givet problemerne.
 
Men når jeg enten vil downloade en ny applikation eller opdatere en eksisterende, så står progress baren med "Starter download", download-ikonet vises og efter nogle sekunder får jeg at vide at download af applikationen mislykkedes.
 
Nogle der har et bud på, hvad der kan være gået galt her?


-------------
Semper fidelis

https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.



Svar:
Skrevet af: afn
Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 17:29
Samme telefon, samme opdatering og samme problem Cry


Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 19:55

Hej afn og velkommen til recordere.dk

Mht til X10 - så er vi da to LOL, ikke at det trøster. Men enten har vi lavet samme fejl i forbindelse med opdateringen, eller også har SonyEricsson klokket i opdateringen Ouch Men jeg synes ikke at jeg har kunnet finde noget om det nogle steder.

Er der andre, der har et bud???



-------------
Semper fidelis

https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.


Skrevet af: Vagnen
Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 22:12
Samme problem her.

X10 mini pro.
Har ikke foretaget nogen opdatering.


Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 22:06

Det lyder som om der er et generelt problem med X10.

Ingen der har en løsning?



-------------
Semper fidelis

https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 22:38
har i prøvet at køre en "factory reset"..
symptomet i beskriver, kan være at den fejler pga. en signatur som ikke mere matcher den som er i build.prop delen for den aktuelle revision.
Så når den nye patch opdaterer framework,build.prop eller lægger en ny security key på, så vil nye installs altså fejle da den gamle "signatur" stadig ligger i registerings databasen, og skal nulstilles/factory reset, før det virker normalt igen.

altså kort: factory reset, og prøv så igen.


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 22:45
Sidste gang jeg havde fanget se i at fejle i deres software tog det dem kun små 3 mdr at få rettet fejlen, så håber da for jer i er mere heldige (min bug var syncroniseringsoftwaren ikke kørte på winmob 6.5 på en X2) så jeg ville da skynde mig at skrive til se support jo før jo bedre

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 22:52

Efter at have søgt lidt fandt jeg et par mulige løsning:

http://www.google.com/support/forum/p/Android+Market/thread?tid=334b1ec8b49c9487&hl=en - http://www.google.com/support/forum/p/Android+Market/thread?tid=334b1ec8b49c9487&hl=en

http://www.google.td/support/forum/p/Android+Market/thread?tid=6e66bcee3e4df563&hl=en - http://www.google.td/support/forum/p/Android+Market/thread?tid=6e66bcee3e4df563&hl=en

http://androidforum.dk/forum/viewtopic.php?f=71&t=2782&p=15162 - http://androidforum.dk/forum/viewtopic.php?f=71&t=2782&p=15162

Det ser ikke ud til at virke på min X10, så jeg har stadig problemet. Men måske det kan gavne andre, og give en løsning...? Det ser ud til at skyldes ændringer i Android Market ifm. med overgangen til betalingsmarkedet.



-------------
Semper fidelis

https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.


Skrevet af: Vagnen
Skrevet den: 20-Oktober-2010 kl. 10:27
Så virker det igen på min X10 mini pro

Indstillinger -> Programmer -> Administrer programmer -> og valgte Marked, dernæst "Afinstaller opdateringer"


Skrevet af: afn
Skrevet den: 20-Oktober-2010 kl. 19:01
Sådan Vagnen........, det ser ud til at være løsningen. Tongue Takker 


Skrevet af: afn
Skrevet den: 27-Oktober-2010 kl. 21:18
Så er den gal igen Dead  Download mislykkes uanset hvilken app jeg prøver at hente. Problemet er at der denne gang ikke er nogen opdateringer jeg kan afinstallere.

Har I et bud

(X10mini)


Skrevet af: afn
Skrevet den: 29-Oktober-2010 kl. 17:39
Jeg valgte at geninstallere softwaren....... det hjalp  Tongue


Skrevet af: knudsendk
Skrevet den: 29-Oktober-2010 kl. 17:54
Min x10 pro mini kører sku også halv dårligt. Er der nogen der har nogen ideer. Skulle der ikke komme en android 2.x til x10 mini også? Er der nogen der ved hvornår


Skrevet af: mreiche
Skrevet den: 30-Oktober-2010 kl. 23:48
Opdateringen være tilgængelig søndag aften d. 31/10 dvs. imorgen.

Se mere på:

http://www.xperiax10.net/2010/10/29/xperia-x10-android-2-1-update-rolling-out-from-sunday-evening-nordic-handsets-first/#more-1595 - http://www.xperiax10.net/2010/10/29/xperia-x10-android-2-1-update-rolling-out-from-sunday-evening-nordic-handsets-first/#more-1595

/M


Skrevet af: Muele
Skrevet den: 02-November-2010 kl. 08:25
Jeg har lagt 2.1 på nu og det ser ud til at have fikset problemet med Marked.
 
Jeg vil anbefale at installere appbrain og synkronisere sine apps inden man opdaterer. Den mister AL opsætning. Men appbrain husker hvilke apps man havde, så det er nemt at få dem igen.


Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 03-November-2010 kl. 14:53

Nu lykkedes det endelig også for mig at Marked til at virke igen! Jeg havde synkroniseret de installerede apps via AppBrain og og også lavet en sikkerhedskopiering af telefonen via "Backup and restore", så kontakter, sms, indstillinger m.m. kunne hentes igen.

Så opdaterede min X10 mini til 2.1, men havde stadig problemet med at jeg ikke kunne downloade fra Marked.

Som pendec foreslog lavede jeg en factory reset  ("Nulstilling til fabriksdata": Indstillinger->Fortrolighed->Nulstililling...) og nu virker Marked også her efter meget besvær. Tak for inputtet, pendec. Det var lidt tidskrævende alt i alt, men nu virker det (forhåbentligt).



-------------
Semper fidelis

https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.


Skrevet af: MikkelZ
Skrevet den: 08-November-2010 kl. 20:34

Ved mig virker marked stadig ikk og jeg har os prøvet og nulstille fabriksdata, det virkede ikk, og hvis jeg går ind i programoplysninger og vælger marked så kan jeg ik afinst. nogen opdateringer?



Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 08-November-2010 kl. 22:58
Min X10 mini har også mistet "forbindelsen" til Marked igen. Har opgraderet til 2.1 og nulstillet. Det virkede en dags tid eller to, og nu kan jeg ikke downloade programmer igen... Ouch What to do?

-------------
Semper fidelis

https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.


Skrevet af: Muele
Skrevet den: 09-November-2010 kl. 07:50
Ditto.
 
Jeg prøvede igår at fjerne appbrain og fast webinstaller. Og så kunne jeg få hentet ting ned. Men det virkede ikke ret godt, så jeg er ikke 100% på at det var det der hjalp.
Er der nogen der har lavet en supportsag hos SE?


Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 09-November-2010 kl. 11:46
Jeg har oprettet en supportsag hos SE, så nu må vi se hvad de kan komme op med af løsninger.

-------------
Semper fidelis

https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.


Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 09-November-2010 kl. 15:47

Jeg prøvede af http://forum.tdc.dk/t5/Mobil/Problemer-med-Market-download/m-p/3909 - slette proxy jf. dette indlæg på TDC's forum : Indstillinger -> Trådløst og netværk -> Mobilnetværk -> Navne på adgangspkt.-> MIN WAP ADGANG -> Proxy.

Her slettede jeg den IP, der stod i Proxy, klikkede på venstre knap (menuknap) og valgte "Gem", slukkede telefonen, genstartede og vupti, så virkede Marked igen... mystisk Disapprove Hvem dælen kan gætte sig til sådanne løsninger??? Censored


-------------
Semper fidelis

https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.


Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 09-November-2010 kl. 18:58

Og det var så også hvad SE svarede:

"Tak for at du kontaktede Sony Ericsson Contact Center.

Prøv venligst i første omgang at teste med at slette eventuelle proxy og port indstillinger i din internet konto. Dette kan findes under > Menu > Indstillinger > Trådløst og netværk/Trådløse kontrolelementer > Mobilnetværk > Navne på adgangspunkt > Vælg din internetkonto og her fjern indstillinger for Proxy og Port.

Med venlig hilsen,
/Joen
Sony Ericsson Contact Center"

Så det hjælper åbenbart - lige her og nu i hvert fald.



-------------
Semper fidelis

https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.


Skrevet af: Muele
Skrevet den: 19-November-2010 kl. 09:12
Jeg har fulgt ovenstående instruks, og det ser ud til at have hjulpet. Tak.



Print side | Luk vindue