Print side | Luk vindue

ny 3126 -rullende tvbillede

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=87789
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 20:13

Emne: ny 3126 -rullende tvbillede
Skrevet af: kjo2
Emne: ny 3126 -rullende tvbillede
Skrevet den: 21-Oktober-2010 kl. 23:36
Hej alle,

Jeg har idag modtaget min nye boks og installeret denne. Jeg får wifi dongle tilsendt imorgen.

Installationen gik efter bogen (tror jeg - hehe). Problemet med rullende billede skete efter en uautu
orisseret udgang af cinema.

Boksen gik agurg med - boot load - exit 3 gange. Når jeg så går HDMI1 som kilde, ruller billedet med en tyk (15cm)  bred grøn/lyserød stribe.

Er der nogen som har en ide til løsning af dette problem.

Pfh tak

PS. når jeg går i guide og menu så booter den af sig selv

-------------
KJO2
--------
TV      Sony KDL40W4230
BD      Sony BDL-S300
HDD     Samsung SMT-H3126

Svar:
Skrevet af: kimols
Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 07:05
Prøv at slukke boksen bagpå/tænd igen....

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld

Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af kjo2 kjo2 skrev:

Hej alle,

Jeg har idag modtaget min nye boks og installeret denne. Jeg får wifi dongle tilsendt imorgen.

Installationen gik efter bogen (tror jeg - hehe). Problemet med rullende billede skete efter en uautu
orisseret udgang af cinema.

Boksen gik agurg med - boot load - exit 3 gange. Når jeg så går HDMI1 som kilde, ruller billedet med en tyk (15cm)  bred grøn/lyserød stribe.

Er der nogen som har en ide til løsning af dette problem.

Pfh tak

PS. når jeg går i guide og menu så booter den af sig selv
Hej kjo2.

Hvis du stadig har problemet, så er du meget velkommen til at sende os dit kundenummer, adresse og kontaktnummer.

Så kigger vi lige på sagen.

Mvh Dan

-------------
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/

Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 14:51
tak Dan.

Men efter boxen var slukket over natten så var billedet iorden her til morgen.Tongue

Dog kunne den ikke finde kortet i boxen. Efter en re-boot fandt den kortet. Så lige nu virker den efter hensigten. Forhåbentlig vil den virke fremover.

En ting jeg ikke forstår - er at den grønne linkknap lyser og siger jeg har internet over antennestikket? Jeg har trådløs Parknet og ikke noget bredbånd fra Yousee. Hvordan virket så internettet via boxen?? Kun nysgerrig.

-------------
KJO2
--------
TV      Sony KDL40W4230
BD      Sony BDL-S300

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 14:59

En ting jeg ikke forstår - er at den grønne linkknap lyser og siger jeg har internet over antennestikket? Jeg har trådløs Parknet og ikke noget bredbånd fra Yousee. Hvordan virket så internettet via boxen??

Det er netop fordi du IKKE har Webspeed, at der er forbindelse til modtageren. Det virker ikke hvis du har.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 18:21

... En ting jeg ikke forstår - er at den grønne linkknap lyser og siger jeg har internet over antennestikket? Jeg har trådløs Parknet og ikke noget bredbånd fra Yousee. Hvordan virket så internettet via boxen?? Kun nysgerrig.

Så behøver du ikke nogen usb-dongle.

Internetforbindelsen opnås i reglen via returvej i kabel-tv-nettet. Men har man bredbånd hos YouSee eller Dansk Kabel TV, skal boksen bruge bredbåndsforbindelsen, og dertil kan man bruge usb-donglen.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 19:31
Tak for svarene - så blev jeg meget klogere Smile

-------------
KJO2
--------
TV      Sony KDL40W4230
BD      Sony BDL-S300

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 22-Oktober-2010 kl. 19:58

Tak for svarene - så blev jeg meget klogere Smile
Hvis du ikke har gjort det, kan du hente den udvidede brugervejledning http://yousee.dk/~/media/pdf/Hjaelp%20og%20support/Tv/YP_Brugervejledning%20YouSee%20Boksen.ashx - her .
God fornøjelse med boksen.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 25-Oktober-2010 kl. 08:39

tak Dan.

Men efter boxen var slukket over natten så var billedet iorden her til morgen.Tongue

Dog kunne den ikke finde kortet i boxen. Efter en re-boot fandt den kortet. Så lige nu virker den efter hensigten. Forhåbentlig vil den virke fremover.

En ting jeg ikke forstår - er at den grønne linkknap lyser og siger jeg har internet over antennestikket? Jeg har trådløs Parknet og ikke noget bredbånd fra Yousee. Hvordan virket så internettet via boxen?? Kun nysgerrig.
Hej kjo2.

Det er korrekt hvad de andre skriver, omkring returvejen.

Skulle du have andre problemer med boksen, er du meget velkommen til at kontakte os.

Mvh Dan

-------------
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/

Print side | Luk vindue