Print side | Luk vindue

Opsætning VU+ Viasat

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=87956
Udskrevet den: 10-Januar-2025 kl. 04:02

Emne: Opsætning VU+ Viasat
Skrevet af: Eidur
Emne: Opsætning VU+ Viasat
Skrevet den: 25-Oktober-2010 kl. 21:06
Hej Alle,

Jeg har lige købt en Vu+, men jeg kan ikke få den til at finde Sirius. Begge mine dreambokse finder den fint, så jeg tror ikke der er noget galt med lnb'en.

Mit setup er 1 lnb dual på Thor samt 1 lnb dual på Sirius. Jeg har sat den op som Diseq A/B

Er der nogen der kan hjælpe? Har i sat jeres op anderledes?

Mvh
Eidur

Svar:
Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 09:36
Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt.

Mvh
Eidur

Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 20:01
Bump, er sku' lidt træt af det ikke gider som jeg vil, så alt hjælp er kærkomment. 

Skrevet af: Neobi/q
Skrevet den: 27-Oktober-2010 kl. 15:24
Prøv at ændre frekvensen til 11996H

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 27-Oktober-2010 kl. 21:55
er det monoblock eller twin lnb? der findes vist ikke en "dual" ?

mono = indbygget diseqc
twin = seperat diseqc

hvad hedder dine diseqc's? er de ens? (da du skriver begge hoveder er dual og er det twin edition, må du have 2 diseqc?)

A/B skulle være ok, har du checket at den samme diseqc virker på din dreambox, og har du så kopieret konfig fra dreambox?

Skrevet den: 01-November-2010 kl. 20:47
Undskyld det sene svar, men har ikke været hjemme. Det er selvfølgelig twin jeg mener

Mit setup er:
En skærm med to twin hoveder. 1 twin til Thor samt 1 twin til Sirius.
Mine discq er disse: Koscom SWP 201
http://www.bmradio.dk/product_info.php?cPath=73_174&products_id=2790
Mine LNB'er der disse:
http://www.triax.dk/Antennemateriel/LNB/LNB.aspx?productId={DEB64037-9964-4F63-807D-94A931352FC4}&Tab=0

Her er et screen shot af min indstilling:

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt, så alt hjælp vil virkelig blive værdsat :)

Skrevet den: 08-November-2010 kl. 18:36
Hmm, har stadig ikke fundet ud af hvad der er galt......
Tror i det vil hjælpe at skifte mine LNB'er?

Skrevet af: rasmuzzen
Skrevet den: 09-November-2010 kl. 09:14

Det plejer nu at være dreambox der har problemer når eks. discq ikke er 100% i sin opførsel.

Skift af LNB tror jeg ikke hjælper noget. Det kan du jo prøve ved at sætte et kabel direkte på dit lnb over til din problem boks, gætter på at det har du prøvet.

Jeg har gode erfaringer med SPAUN DiseqC, men dette kun set fra dreambox siden.

Bruger nu selv et Monoblock QUAD udgang til 4 modtagere køb i tyskland for ca. 500 kr. Der sidder en dreambox og 2 PC Sat kort på. Kører rigtig godt. Dette inden du smider for mange penge efter DiseqC switche.

MVH

Skrevet af: sapi100
Skrevet den: 09-November-2010 kl. 10:49
Din tuner indstilling er ok.Lad være med at købe noget dyre diseqc,Vu+ har ikke det problemer som Dreambox har med diseqc switch.Jeg bruger Vialund diseqc til Vu+ og til Dreambox og fungerer perfekt og prisen er også ok.

Du kan hurtig tjeke diseqc om den virker.Bytt A og B om på diseqc switch og på tuner indstillingen også.Så kan du se hvad der kommer ind.

Men husk at når du søge efter Viasat programmer så skift også til den rigtig diseqc indgang.

-------------

Skrevet af: brian-hkd
Skrevet den: 09-November-2010 kl. 15:39

Jeg går ud fra at det er en VU+ Duo du har ?

Har selv sådanne en og har 4 stk. twin LNB + 2 diseqc 4 ports switche og det fungerer fint.

Prøv evt. at forbinde en LNB direkte til indgang A på din VU+ og se om det virker. Så du altså ikke har nogen Diseqc på og så sæt indstillingerne til det og lav en søgning eller brug Satfinderen i den.

Jeg går ud fra at du har noget i både din A og B indgang på VU'en ?

-------------
QNAP TS-439 4x1 TB NAS server, Dreambox DM800PVR, Xtreamer og logitech Squeezebox Duet og Boom.

Skrevet af: Tealc
Skrevet den: 15-November-2010 kl. 15:27
Det lyder som en typisk diseqc fejl.

Når diseqc funktionen ikke fungere, så sender den bare port A direkte igennem.

Prøv check efter kortslutninger i dine kabler, eller prøv en anden switch.

Skrevet den: 21-December-2010 kl. 17:01
Hej alle,

Ved godt det er et stykke tid siden jeg har svaret i denne tråd, men har haft super travlt så har ikke fået leget videre før i dag.

Jeg har afprøvet min vu+ hos min svorger og den virkede med sirius med hans setup, men ikke hos mig.
Jeg har prøvet med en ny diseqc, men det hjalp ikke. Jeg har også prøvet at tilslutte den direkte til LNB'en heller ikke her var der signal. Det mærkelige er at alle gangene var der signal på min dm600.

Jeg fatter simpelthen hat af hvad der er galt........Angry

Nogle forslag?

Mvh
Eidur

Skrevet den: 22-December-2010 kl. 21:15
Bump og hjælp :)

Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 13:12
Hmmm der er ikke så meget hjælp at hente.....

Har prøvet at skifte min XML fil med den fra min DM600 samt en anden en fra nette, men lige lidt hjælper det. Fatter simpelthen ikke hvad der kan være problemet.

Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 14:41
Jeg tror stadigvæk på at du har problemer med dine kabler ud til LNB/switch.
Prøv at skift kablet eller sæt den direkte til lnb med et kort kabel.

Hvis der er den mindste kortslutning i kablet, kan der ske meget underlige ting...

Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 14:56
Hvis der er noget galt med mine kabler burde det vel også gå ud over min DM600, burde det ikke?

Min nye Triax switch har et par dioder indbygget så man kan se om den fanger LNB1 el. 2. Disse skifter fint, hvis jeg skifter fra Thor til Sirius på boksen.

Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 14:58
Måske, måske ikke...

Synes det er meget forskelligt hvad man kan opleve ved kabelproblemer.

Du siger jo selv du ikke helt forstår hvad problemet er, da det ikke giver mening.

Det skader vel ikke at prøve et kort kabel direkte til lnb.

Skrevet den: 22-Oktober-2011 kl. 15:59
Så leger jeg med boksen igen, da min dm7020 er afgået ved døden. Denne gang skal jeg havde det til at virke.....

Jeg kan stadig ikke fange sirius, den fanger den fint på min dm600 med indstillingerne simpel A/B. Jeg har sat den op på samme måde på min VU+, men fanger den kun thor.

Boksen er opdateret med seneste version af vix image.

HJÆLP :)

Skrevet af: kdalbjerg
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 11:52
tag din vu+ med helt ud til din parabol og prøv der uden switch eller noget. kan den finde det der?

Skrevet af: michaele
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 21:36
når nu du har vix image på skal du vælge 0.8w ku band og 4.8e også lave en ny kanalsøgning du kan ikke overføre det fra et andet image for nogle af dem bruger 0.9w og 5e og det dur ikke .

Print side | Luk vindue