Print side | Luk vindue

Maximum T-641 VA PVR Ris , ros og anmeldelse

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88212
Udskrevet den: 12-Maj-2025 kl. 16:27

Emne: Maximum T-641 VA PVR Ris , ros og anmeldelse
Skrevet af: Mads333
Emne: Maximum T-641 VA PVR Ris , ros og anmeldelse
Skrevet den: 01-November-2010 kl. 16:55
Har bestilt en Maximum T-641 VA PVR som bliver leveret imorgen.
Og så kunne jeg godt tænke mig at høre fra andre der har erfaring med denne hvad de synes er genialt eller hvad der er skod.
Er der nogen irrettrende softwarefejl?
Er den logisk eller ulogisk opbygget?
Har den nogle smarte features som andre bokse ikke har?
Alt har interresse.
Har erfaring fra andre tråde at hvis der er gennemgående problemer som bør kunne løses er sådan en tråd god til at ryste producenterne lidt igang.

Svar:
Skrevet af: Benny From
Skrevet den: 02-November-2010 kl. 08:39
Du skal ikke regne med, at du kan bruge andre harddiske end de 3 der anbefales af leverandøren - ellers fryser boksen hele tiden.

Mi erfaring med Kjærulff, er at de retter nogle fejl, hvis det ikke er strengt nødvendigt - har tidligere haft en rigtig skodboks derfra, og dette er den sidste jeg får fra dem

Skrevet den: 02-November-2010 kl. 09:02
Går udfra det er en af de anbefalede harddiske der kommer med.
Den er bestilt sammen med boksen.
Men har du selv boksen?

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:

Går udfra det er en af de anbefalede harddiske der kommer med.
Den er bestilt sammen med boksen.
Men har du selv boksen?
Ja

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 12:17
Og du bruger ikke en af de anbefalede HDD?

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 12:35
Nej jeg fik før købet en bekræftelse på, at jeg i princippet kunne bruge en hvilken som helst HD - teknikeren som udtalte sig således til mig, havde desværre ikke ret

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Nej jeg fik før købet en bekræftelse på, at jeg i princippet kunne bruge en hvilken som helst HD - teknikeren som udtalte sig således til mig, havde desværre ikke ret
Så er det jo klart du har en dårlig oplevelse med boksen.
Har du fået en anden HDD?

Skrevet den: 08-November-2010 kl. 12:33
Så har jeg pakket den ud og sat den til og leget ganske lidt med den.
Mangler stadig min HDD som er i restordre og har "kun" sat den til med scart.
Jeg har stadig min box fra canal digital som ryger retur 1/12 og så kommer HDMIstikket op i den nye box.
Så jeg vil starte med et par førstehåndsindtryk.
Fin lille box. Den er meget diskret med kun 3 små knapper på fronten(kanal + og - og standby.)
Den er lidt plastikagtig men det er de fleste boxe og denne er hverken merre eller mindre.
Fjernbetjeningen er den klassike far Maximum. Ligger godt og virker solid men designet af den må de snart få gjort lidt ved. Nu har den set sådan ud så længe jeg husker. Men den virker helt suverænt. Jeg kan bruge den overalt i stuen. Jeg har stået i en vinkel på 180gr og skiftet kanal og endda bag ved boxen og peget ind i væggen på en afstand af 5cm uden problemer.
Boxen er super nem at installere. Det tog under 5min.
Selv med scartstik er billedet super godt så jeg ser frem til at få HDMIstikket i.
Så nu skal der bare eksperimenteres med Flerkanalslyd, serieoptagelser og alle de andre punkter jeg har fundet i menuen.
Det største minus jeg har fundet er placeringen af HDD. Hvorfor faen skal den side i siden når der ikke er et dæksel man kan sætte på????
Den burde de nok have sat bagpå eller have lavet et dæksel til. Det er sgu en ommer.

Men der kommer mere så snart jeg har gravet dybere i vidunderet.

Skrevet den: 10-November-2010 kl. 13:13
Brugsanvisningen er dog lidt mangelfuld når det kommer til undermenu'erne.
Der er en del punkter der ikke er beskrevet.

Under timing af optagelser er der et punkt der hedder" Every episode" men jeg kan ikke vælge denne. Er det en funktiopn til serieoptagelser der ikke er aktiveret endnu?

Under menu'en Lyd er der en valgmulighed for flerkanalslyd eller stereo. Kan denne boks sende i 5.1 eller er denne en funktion en kodning af lyden så det lyder som surround?

Et sted i menu'en er der et punkt der hedder "Frigiv scart" Hvad er det? Lige nu er boksen tilsluttet med scart så jeg tænkte det skulle jeg bruge men så gik boksen i sort og jeg skulle slå det fra igen så kom billedet igen. Men hvad er det?

Nogen der kan byde ind med svar på dette?

Skrevet af: KimHdk
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 20:18
Har lige købt mig en Maximum T-641 VA og er indtil videre godt tilfreds :-) 
Er dog lige stødt på et mærkeligt problem.... 
- Har sat boxen til at optage en udsendelse imens jeg ikke var hjemme og slukket på fjernbetjeningen.
- Kommer hjem og kan høre at disken snurrer, så den må være igang med at optage udsendelsen.
- Tænder TV for at se en anden kanal.... WTF...Jeg kan intet se. Det er som om jeg ikke kan tænde boxen (Som egentlig kører fordi den optager)...

Kan det passe at man ikke kan tænde boxen, når den er programmeret til at optage?

PS. Jeg har ikke oplevet problemer med at optage en kanal og se en anden, så længe optagelsen er startet imens boxen var tændt.

Boxen er forbundet il TV med scart, hvis det skulle betyde noget.

Nogen der oplever det samme, eller nogen som har en løsning på problemet... (Håber bare det er mig der har overset en detalje..)

/Kim

Skrevet den: 16-November-2010 kl. 20:25
Nevermind..... fandt ud af man skulle trykke på powerknappen og altså ikke kunne få liv i den ved bare at trykke på et tal som man kan normalt Embarrassed

Har lige sat den til at optage 3 udsendelser der bliver sendt lige efter hinanden og er spændt på hvordan det endelige resultat bliver, når nu den er sat til at starte 5 min før og stoppe 5 min efter....?

Skrevet den: 17-November-2010 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af KimHdk KimHdk skrev:

Nevermind..... fandt ud af man skulle trykke på powerknappen og altså ikke kunne få liv i den ved bare at trykke på et tal som man kan normalt Embarrassed

Har lige sat den til at optage 3 udsendelser der bliver sendt lige efter hinanden og er spændt på hvordan det endelige resultat bliver, når nu den er sat til at starte 5 min før og stoppe 5 min efter....?
Jeg er skam også glad for min boks indtil videre.
Jeg har ikke haft problemer med at optage flere programmer lige efter hinanden.
Men det har også været på den samme kanal så måske boksen selv finder ud af at overlappe.

Skrevet den: 18-November-2010 kl. 20:35
Det gik også fint her med at optage 3 programmer i træk på samme kanal :-) 

Jeg har dog oplevet et par gange at den er frosset ved brug af timeshift funktionen. Har dog ikke fundet et mønster endnu, men måske har det været i tilfælde hvor der kun har været 20-30 sekunders pause....?

Skrevet den: 25-November-2010 kl. 15:12
Har nu leget med boksen lidt mere og er stadig meget positiv men......
Der er lidt problemer ind imellem.
Hvis man kommer til at pausen den ved en fejl og vil stoppe den igen låser boksen.
Den er åbentbart programmeret med en tidsfrist på 10sek før man kan genoptage eller stoppe timeshift. Det er simpelthen ikke iorden. Så skal boksen ihvertfald komme med en pop-up om at det ikke er muligt at fortsætte før om X-sekunder og så ellers ignorere signalet fra fjernbetjeningen. Det er ikke iorden at hvergang ungerne har haft fingrene i fjernbetjeningen at boksen skal genstartes.
Programoversigten er et fint alternativ til Boxernavigator. Programoversigten viser alle programmer nu og Navigator viser hele dagen for et program. Men problemet for dem begge er at skriften ikke passer ind i det felt det står. Altså den sidste del af sætningen er væk. Og dette gælder så også når man tager den udvidet info om et program.
Det må kunne løses med et breddere felt eller en rullende tekst. Navigator er nok ikke Maximum's opgave men Boxer's.
Indstilling af banner tid og margin ved optagelser er ikke fyldestgørende.
Der mangler ved bannertid at kunne sætte det til 1 eller 2  sekunder. Synes 3 sekunder er lige i overkanten.
Ved timermargin til optagelser kan man vælge 0 - 5 - 10 - 15minutter. Hvorfor ikke 1 - 2 - 3 eller 4 minutter?
Og så savner jeg at man kan spole tilbage i den udsendelse man ser og at man kan pause en udsendelse mens man optager en anden.
Jeg har nævnt det før men kan ikke se det er den store opgave at åbne op for USB-porten til at den med en USB-stick på minimum 4gb kan optage hele tiden det man ser så man kan spole tilbage i det man ser og optage på en anden kanal mens man pauser.
Hvis det blev gjort via en USB kan jeg ikke se det skulle gå ud over hvad HDD kan klare at arbejde med.
På min CanalDigital HDDboks kunne man optage 2 programmer mens man så et tredje eller pause 1 program mens den optog et andet.(Den har 2 DVB-S tunere og 1 DVB-T tuner). Fik aldrig testet om den kunne optage 2 mens man pausede 1.
Og så savner jeg man kan indstille den til at optage serier. Der er et sted der står "Every episode" under timer men den kan ikke vælges. Så spørgsmålet er om det er noget der kommer eller hvad det betyde.

Hvis nogen fra Kjaerulf1 kigger med i dette forum må de meget gerne byde ind med svar på dette eller om man kan forvente nogle opdateringer i fremtiden.

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 15:24
Kan tilslutte mig de små problemer du har med boxen. Jeg er også oplevet op til flere gange at mine børn ved en fejl er kommet til at slette store dele af programlisten..... Nu er det ikke den letteste opgave at få en 4 og 7 årig til at gengive hvad de trykkede på, men jeg tror det sker når de forsøger at skifte kanal imens boxen kører på timeshift? Herefter bliver jeg nød til at lade boxen installere alle kanaler igen.

Og lige et par spørgsmål:
 - Kan man undgå at boxen leder efter ny software under opstart.

- Og kan man undgå at boxen vil installere nye kanaler under opstart (Det sker ret ofte at den påstår at der er nye kanaler...?)

- Der står i brugermanualen at LAN stikket er til fremtidigt brug. Nogen der ved hvad der er planlagt for fremtiden med dette?

Skrevet den: 29-November-2010 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af KimHdk KimHdk skrev:

Kan tilslutte mig de små problemer du har med boxen. Jeg er også oplevet op til flere gange at mine børn ved en fejl er kommet til at slette store dele af programlisten..... Nu er det ikke den letteste opgave at få en 4 og 7 årig til at gengive hvad de trykkede på, men jeg tror det sker når de forsøger at skifte kanal imens boxen kører på timeshift? Herefter bliver jeg nød til at lade boxen installere alle kanaler igen.

Og lige et par spørgsmål:
 - Kan man undgå at boxen leder efter ny software under opstart.

- Og kan man undgå at boxen vil installere nye kanaler under opstart (Det sker ret ofte at den påstår at der er nye kanaler...?)

- Der står i brugermanualen at LAN stikket er til fremtidigt brug. Nogen der ved hvad der er planlagt for fremtiden med dette?
Du kan ikke undgå at den søger efter ny software og installerer den. Det er krav fra Boxer at den skal gøre det.
LAN- stikket er bare så boxen er klar HVIS Boxer en dag laver en VOD-service. Meeen nu synes jeg ikke Boxer er dem der er mest fremme i skoene med nye ting.

Skrevet den: 13-December-2010 kl. 15:53

Jeg er lidt forvirret ang. begrænsningen med at optage og pause på samme tid.

Hvis jeg optager et program og vil pause et andet kan det ikke lade sig gøre.
Det er 2 ting Software/HDD skal administrere

Hvis jeg optager et program og så begynder at at se det inden det er færdigoptaget kan jeg pause udsendelsen.
Det er 3 ting Software/HDD skal administrere. Men dog med samme program.

Hvis jeg optager et program kan jeg se et andet program fra HDD samtidig.
Det er 2 ting Software/HDD skal administrere og med 2 forskellige programmer.

Hvis jeg optager et program kan jeg se et andet program fra HDD samtidig og pause det.
Det er 3 ting Software/HDD skal administrere og med 2 forskellige programmer.

Hvad er det der gør at man ikke kan optage en kanal mens man pauser en anden kanal?

Skrevet den: 13-December-2010 kl. 16:00
hehe, efter at have konstateret at man ikke kan optage et program og pause et andet, har jeg slet ikke haft fantasi til at prøve de 3 andre sitiuationer du beskriver - Men fedt at disse ting kan lade sig gøre.

Jeg har bemærket at hvergang jeg har trykket 'pause' bliver udsendelsen gemt på harddisken, selvom jeg siger nejtak, når boxen spørger om jeg vil gemme eller ej..... Det er ret træls at slette alle disse 'tidsforskydninger', ungerne bruger det jo konstant. gør din box også det?

/Kim

Skrevet den: 13-December-2010 kl. 16:17
Kun nogen gange. I starten slettede jeg også hele tiden. Men det er som om det er gået over.
Tror måske i starten jeg trykkede forkert. Inden jeg nåede at læse teksten på skærmen var tiden jo gået.Smile
Og boksen har heller ikke læst sig de sidste par gange jeg har trykket på timeshift for hurtigt efter hinanden. Så har den bare talt videre til mellem 10 og 15 sekunder og så startet visningen igen.
Men jeg kan ikke huske den har opdateret men det kan være den har gjort det en dag børnene tændte for boksen.

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 16:35

Hvad er det der gør at man ikke kan optage en kanal mens man pauser en anden kanal?

Det er fordi boksen ikke kan optage fra to kanaler samtidig. Når du "pauser" en kanal er det fordi der optages fra denne kanal i baggrunden, såkaldt timeshift, og timeshift kan ikke bruges når du samtidig optager fra en anden kanal.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 13-December-2010 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det er fordi boksen ikke kan optage fra to kanaler samtidig. Når du "pauser" en kanal er det fordi der optages fra denne kanal i baggrunden, såkaldt timeshift, og timeshift kan ikke bruges når du samtidig optager fra en anden kanal.

Flemming
Men i bund og grund burde det vel kunne fixes.
Om den optager et program og afspiller et andet fra HDD eller om den optager et program og pauser et andet.
Når jeg tænker på Canal Digital's PVR-101 box som havde 2 sat tuner og en DVB-T tuner den kunne optage 2 programmer mens man så et tredje. Og den havde også kun en HDD.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 17:05

Det er ikke HDDen det kommer an på, det er antallet af Tunere.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 13-December-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er ikke HDDen det kommer an på, det er antallet af Tunere.
Så før den kan optage et program og pause et andet skal der så 3 tunere til?
Den har jo 2.

Skrevet den: 13-December-2010 kl. 17:35

Den ene Tuner er til optagelse, og den anden er til Live TV, så derfor kan den kun optage en ting af gangen. Den kan måske optage 2 udsendelser på samme tid når den ikke bruges til Live TV. Dette er dog kun et gæt.

Der står følgende i Specifikationer: • Muligt at optage et program og samtidigt se en optagelse fra Harddisken • Dobbelt tuner gør det muligt at optage ét program og samtidig se et andet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 13-December-2010 kl. 17:51

Den ene Tuner er til optagelse, og den anden er til Live TV, så derfor kan den kun optage en ting af gangen. Den kan måske optage 2 udsendelser på samme tid når den ikke bruges til Live TV. Dette er dog kun et gæt.

Der står følgende i Specifikationer: • Muligt at optage et program og samtidigt se en optagelse fra Harddisken • Dobbelt tuner gør det muligt at optage ét program og samtidig se et andet.
Jeg kan bare ikke få ind i mit hoved HVORFOR man ikke kan pause på den tuner man bruger til at se live-tv på.

Skrevet den: 13-December-2010 kl. 18:02

Live Tuneren er jo ikke på den måde i forbindelse med HDDen, da den er til Live TV. Så der kan kun laves Pause Live, når optagetuneren er ledig.

-------------

Skrevet den: 13-December-2010 kl. 18:06

Live Tuneren er jo ikke på den måde i forbindelse med HDDen, da den er til Live TV. Så der kan kun laves Pause Live, når optagetuneren er ledig.
Se nu begynder du at bruge ord jeg kan omsætte til forståelse.Smile
Men ville det teknisk set ikke være muligt at lave en softwareopdate der gjorde begge tunere til "optagetunere"?
Eller er de fysisk bygget op forskelligt?

Skrevet den: 13-December-2010 kl. 18:13

Det er vel sansynligt at den ikke er tiltænkt at blive brugt på den måde.

-------------

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 20-December-2010 kl. 09:48

Men ville det teknisk set ikke være muligt at lave en softwareopdate der gjorde begge tunere til "optagetunere"?

Det ved kun teknikerne der har stået for udviklingen af denne boks. Mit råd vil derfor være at anskaffe en boks der kan det der efterlyses.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 20-December-2010 kl. 10:03
Nu går jeg så ikke ud og anskaffer en ny boks når jeg kun har haft denne en måned.
Desuden er jeg ikke bekendt med en boks de kan dette med mindre den koster flere tusind.

Skrevet den: 20-December-2010 kl. 10:07
Håber også der kommer en SW update til boxen, der løser problemerne besskrevet i denne tråd. Min kører stadig på version 1.0 som vel nok er den første version til denne box?

Nogen der ved om kjaerulff generelt plejer at være gode til at komme med software opdateringer til deres produkter?

Skrevet den: 20-December-2010 kl. 10:36
Min har også stadig version 1.0.
Men prøv at sende en mail til kjaerulff med de ting som ikke fungerer optimalt og måske med ønsker til kommende opdatering.
Jeg har sendt en mail men hvis nu der er flere der sender ind til dem kan det være de bliver opmærksomme på det.
Jeg ved ikke om de læser med i dette forum men hvis de gør kunne det være rart hvis de kunne melde noget ud om de arbejder på en opdatering.

Skrevet af: JBay
Skrevet den: 24-December-2010 kl. 00:29
Jeg har netop afleveret en Sagem pvr boks tilbage, og overvejer nu om Maximum skal være min nye boks. Jeg vil dog rigtig gerne høre om jer der har den er tilfredse med jeres? Noget nyt om serieoptagelse?
Valget står mellem denne og Triax, eller at gå over til Viasat eller Canal Digital

Skrevet den: 27-December-2010 kl. 17:35
Jeg ville vælge Maximum da den har intern HDD.
Men om du vil vælge Viasat eller CD er et spørgsmål om man vil betale for det.
Jeg opsagde CD da de satte prisen helt vildt op og samtidig kunne jeg ikke acceptere den ringe PVR-boks de tilbød.
Læs evt. denne tråd om CD's PVR-boks:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38906&title=canal-digital-hd-boks-satellit - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38906&title=canal-digital-hd-boks-satellit
Viasat har jeg ikke kendskab til men synes der er for dyre.

Skrevet af: JBay
Skrevet den: 27-December-2010 kl. 23:19

Jeg opsagde CD da de satte prisen helt vildt op og samtidig kunne jeg ikke acceptere den ringe PVR-boks de tilbød.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38906&title=canal-digital-hd-boks-satellit - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38906&title=canal-digital-hd-boks-satellit

Tak for svaret. Jeg bestiller en Maximum boks, så håber jeg den lever op til forventningerne.

Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af JBay JBay skrev:

Tak for svaret. Jeg bestiller en Maximum boks, så håber jeg den lever op til forventningerne.
Så glæder jeg mig til at høre din mening og om du er tilfreds.

Skrevet af: Rob801
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 09:34
Slettet:

Fejl post .

-------------
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370

Print side | Luk vindue