Print side | Luk vindue

Waoo tv over elnet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88275
Udskrevet den: 07-Juni-2025 kl. 14:41

Emne: Waoo tv over elnet
Skrevet af: wads
Emne: Waoo tv over elnet
Skrevet den: 02-November-2010 kl. 21:46
Hej Allesammen

Svigermor har fået waoo TV med en amino boks. Det er tilsyneladene ikke muligt, at lave en trådløs løsning til denne boks, og trække nye kabler igennem rørene ude ved væggen, virker lidt uoverskueligt for mig i øjeblikket.

Er der nogen der har erfaringer med, at køre det over elnettet via noget i denne stil

http://komputer.dk/test/blandet-hardware-test/devolo-dlan-200-avsmart-starter-kit

Hvis der er andre gode løsninger til, at skjult forbindelse, så er jeg meget modtagelig ;o)

Pft

Henrik

Svar:
Skrevet af: timzor
Skrevet den: 02-November-2010 kl. 22:09

tror sagtens den el løsning kan køre det. Ellers er kabling den eneste vej frem, desværre.

Skrevet af: togo
Skrevet den: 03-November-2010 kl. 07:54
Som timzor skriver, vil jeg også mene det vil virke.

Skrevet af: B75
Skrevet den: 04-November-2010 kl. 19:08
Der findes en løsning hvor du via en adaptor kan konvertere fiberboksens signal til det eksisterende coax-kabel (antennekabel, som allerede er trukket i huset). Dette krævere en adaptor ved fiberboksen, hvor du så kommer PDS kablets RJ45 stik ind i adaptoren og efterfølgende tilslutter en F-Connector til coax-nettet. Når du så når frem til tv'et monterer du endnu en adaptor som kører den anden vej! Det fungerer fint og der er ikke noget spild på signalstyrken.

Skrevet af: Insomniaz
Skrevet den: 06-December-2010 kl. 14:52
Der findes en del trådløse sender - modtager sæt pt. der virker...
Denne er testet over længere tid: Interno Zap 100 Video Bridge.

Der er givetvis flere, men denne virker bedre ind de typer der går igennem elstikket. Vi har tidligere testet amitech løsning på 200 mbits og den virker rimeligt.

Print side | Luk vindue