Elgigantens netbutik - og brug af fysisk butik?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88467
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 07:13
Emne: Elgigantens netbutik - og brug af fysisk butik?
Skrevet af: reneAalborg
Emne: Elgigantens netbutik - og brug af fysisk butik?
Skrevet den: 07-November-2010 kl. 10:44
Hej,
jeg har spurgt om lidt forskelligt på det sidste, fordi jeg er lige på kanten til endelig at bestille det plasma TV jeg har læst mig frem til "at det ska´jeg da ha´!"
Mit spørgsmål er: hvis jeg køber et tv på elgigantens hjemmeside - er jeg så ligeså berettiget til service i de fysiske butikker som en alm. kunde? Jeg kan godt lide netprisen, men er også glad for at have muligheden for at møde op i en butik og søge hjælp/brokke mig.
Tillægsspørgsmål: kan man købe varer i butikken til samme pris som på nettet - hvis man evt. gør dem opmærksom på forskellen?
Cheers René
|
Svar:
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 07-November-2010 kl. 10:58
reneAalborg skrev:
Hej,
jeg har spurgt om lidt forskelligt på det sidste, fordi jeg er lige på kanten til endelig at bestille det plasma TV jeg har læst mig frem til "at det ska´jeg da ha´!"
Mit spørgsmål er: hvis jeg køber et tv på elgigantens hjemmeside - er jeg så ligeså berettiget til service i de fysiske butikker som en alm. kunde? Jeg kan godt lide netprisen, men er også glad for at have muligheden for at møde op i en butik og søge hjælp/brokke mig.
Ja, du har de samme rettigheder.
Tillægsspørgsmål: kan man købe varer i butikken til samme pris som på nettet - hvis man evt. gør dem opmærksom på forskellen?
Nogen gange. Mit tidligere tv blev sat ned med 1500kr butikken. Nogle ting kan man også bestille på nettet, og så hente det i butikken.
Cheers
René |
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 07-November-2010 kl. 11:04
Lyder jo godt med samme rettigheder, men kunne godt forstille mig - sådan lidt pessimistisk - at hvis et TV købt på nettet skulle indleveres til Elgiganten, ville de ikke tage imod det i butikken, men insistere på at det skal sendes til dem..
Mht at "prutte" om prisen, har jeg ikke arvet min fars evne til at ligge alle hæmninger ved døren og bare køre på indtil sælger gir sig - kunne self tage ham med og stille mig i baggrunden - 33 år med far i hånden ;)
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 07-November-2010 kl. 11:17
Jeg har aldrig haft problemer med at aflevere i ilgiganten. Nu med skærme, der kan det jo være en fordel, hvis det bliver hentet. De fylder jo lidt.
Du behøver jo heller ikke at prutte. Du bestiller den på nettet, og så i stedet for levering, så henter du i collect-store, der kan man vælge hvilken butik man vil afhente. Og så har du jo internet prisen ud at prutte.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 07-November-2010 kl. 11:18
reneAalborg skrev:
Lyder jo godt med samme rettigheder, men kunne godt forstille mig - sådan lidt pessimistisk - at hvis et TV købt på nettet skulle indleveres til Elgiganten, ville de ikke tage imod det i butikken, men insistere på at det skal sendes til dem..
Mht at "prutte" om prisen, har jeg ikke arvet min fars evne til at ligge alle hæmninger ved døren og bare køre på indtil sælger gir sig - kunne self tage ham med og stille mig i baggrunden - 33 år med far i hånden ;) |
De er tit til at snakke med, som regel (næsten) kan man få dem til, at ændre prisen på en given ting i varehuset, så den er ens med deres hjemmeside, hvis den er billigere.
|
Skrevet den: 07-November-2010 kl. 11:27
Jeg har lige puttet 63" TV i indkøbsvognen på elgiganten.dk og man kan kun vælge forskellige variationer af fragtmandslevering - med et tidsinterval der hedder mellem 8-17, hvilket betyder jeg skal tage fri en hel dag, medmindre de har en service hvor fragtmanden ringer en halv time før han kommer så man kan nå hjem? Ingen mulighed for selv at afhente, og de har det ikke på lager alligevel i mange af deres butikker. Men kunne jeg få det til netprisen, ville jeg gladeligt vente en uge på at de fik det hjem til butikken, men ved ikke om det er noget de er villige til når man ikke betaler butiksprisen..? For hvis man bare møder op i butikken og køber det ganske normalt til normal butikspris, er de vel nødt til at få det hjem?
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 07-November-2010 kl. 12:19
reneAalborg skrev:
Jeg har lige puttet 63" TV i indkøbsvognen på elgiganten.dk og man kan kun vælge forskellige variationer af fragtmandslevering - med et tidsinterval der hedder mellem 8-17, hvilket betyder jeg skal tage fri en hel dag, medmindre de har en service hvor fragtmanden ringer en halv time før han kommer så man kan nå hjem? Ingen mulighed for selv at afhente, og de har det ikke på lager alligevel i mange af deres butikker. Men kunne jeg få det til netprisen, ville jeg gladeligt vente en uge på at de fik det hjem til butikken, men ved ikke om det er noget de er villige til når man ikke betaler butiksprisen..? For hvis man bare møder op i butikken og køber det ganske normalt til normal butikspris, er de vel nødt til at få det hjem?
|
Nu ved jeg ikke hvor langt du bor fra en Elgiganten, men tag ned og snak med dem, som sagt er de tit til tale med, når man snakker priser, de har vist åben i dag.
|
Skrevet den: 07-November-2010 kl. 21:45
Nå, en update:
Fik rejst mig fra sofaen og kom ud i Elgiganten, og fandt en ekspedient. De kører for tiden med fri fragt på deres hjemmeside, og har derfor de samme priser på ihvertfald Tv´ene i deres fysiske butikker hvor folk selv afhenter. De har så desværre ikke TV´et på lager i butikken før d. 10/12.
Så planen må blive at jeg bestiller på nettet, og allierer mig med familie/ven der kan hænge ud i min lejlighed og vente på fragtmanden mellem 8-17, ihvertfald indtil jeg selv kan nå hjem. Alternativet er at lægge 500 ekstra for transport, så kan man få at vide hvornår fragten kommer og blive advaret telefonisk før han ankommer. Dyrt, når det stadig alligevel kun er til kantstenen-levering.
Tak for input
|
|