Print side | Luk vindue

WD TV Live Hub

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88572
Udskrevet den: 25-Maj-2024 kl. 07:38


Emne: WD TV Live Hub
Skrevet af: Bric
Emne: WD TV Live Hub
Skrevet den: 09-November-2010 kl. 07:54
Nogen ide om, hvornår den dukker op i dk ?

Den danske brugermanual er klar .....
http://products.wdc.com/library/UM/DAN/4779-705046.pdf - http://products.wdc.com/library/UM/DAN/4779-705046.pdf



Svar:
Skrevet af: Bric
Skrevet den: 09-November-2010 kl. 12:30
Nå, nu fik dustin den til bestilling, men endnu ikke på lager. Har bestilt en - så må vi se :)



Skrevet af: Bric
Skrevet den: 18-November-2010 kl. 16:29
Så er i den postenBig smile


Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 18-November-2010 kl. 17:23
Jeg har selv kig på en så lyder spændende.
 
Du må gerne vende tilbage med ris/ros, jeg kunne godt tænke mig at vide om den larmer meget fra blæser og overførselshastighed via netværket, når den nu kan køre giga.
 
Theilo
 


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 17:53
Min WD TV Live Hub er på vej, indtil da har jeg fundet nogle test
hvor galt kan det gå 365.kr for en media player. selve hardisken koster 1079.kr
det billigste sted jeg kunne finde og jeg gav 1444.kr + fagt hos Dustin så jeg
syntes at det virker som et godt køb.Smile
 
http://www.legitreviews.com/article/1456/1/ - http://www.legitreviews.com/article/1456/1/
 
 
http://www.anandtech.com/show/3990/western-digital-wdtv-live-hub-review - http://www.anandtech.com/show/3990/western-digital-wdtv-live-hub-review
http://hometheater.about.com/od/MediaPlayersDVRReviews/fr/WD-TV-Live-Hub-Review.htm - http://hometheater.about.com/od/MediaPlayersDVRReviews/fr/WD-TV-Live-Hub-Review.htm
 


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 21:49
Hvordan med understøttelse af cover/fanart alá XBMC? Hvis det fungere smertefrit out-of-the-box - er dette helt sikker min nye afspiller.

EDIT* - fandt vist selv svaret: http://www.wired.com/reviews/2010/11/wdtv_livehub/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+wired%2Fgadgets+%28Wired%3A+Gadgets%29&pid=289

Ser ud til der skal én ny afspiller i huset.


-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 22-November-2010 kl. 19:16
Har fået den i dag, har fået sat den op til at køre filer fra min WIN 7 Pro
super kvalitet i min første prøve. afspiller sub på mkv.Smile 
 
 
 


Skrevet af: humperdink
Skrevet den: 22-November-2010 kl. 19:33
Et par af de ting som jeg VIRKELIG savner på min nuværende WDTV Live er autoskift af "refreshrate" således at eksempelvis 24p (BD rips) & 50i (DVD rips) materiale afvikles korrekt uden judder. Kapitelskift er også en stor mangel da spolning er en noget langsom affære.
 
Er det noget du har konstateret om den kan klare?


-------------
Alt for meget grej at opgradere på.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 22-November-2010 kl. 21:07
Nu sidder jeg selv og kigger meget på sådan en her, og har læst en smule om den. Der står rundt omkring at den ikke kan afspille DRM. Hvad betyder det? 

Kan jeg f.eks. Ikke rippe mine DvD´s til harddisken i ISO format og så få den til at afspille dem?


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 22-November-2010 kl. 22:08
humperdink, den køre heletiden 1080P / 50 HZ jeg har sat HDMI til auto 
 
PF, jeg har afprøvet, ISO, MKV, MPEG4, VOB, AVI, MP3, WAW, MPEG, uden problemer altsammen streamet fra min computer.


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 22-November-2010 kl. 22:16
Hvordan med coverart - funger det out-of-the-box?

-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: PF
Skrevet den: 22-November-2010 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

humperdink, den køre heletiden 1080P / 50 HZ jeg har sat HDMI til auto 
 
PF, jeg har afprøvet, ISO, MKV, MPEG4, VOB, AVI, MP3, WAW, MPEG, uden problemer altsammen streamet fra min computer.

Det lyder da alt for lækkert. Den ryger direkte på ønskesedlen :O)


Skrevet af: jesperph
Skrevet den: 22-November-2010 kl. 23:01

hvordan har du fået sat den op til køre win 7?

jeg kan ikke finde mine shares,kan kun afspille fra min nasAngry
vil sætte stor pris på lidt hjælp..
Mvh


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 22-November-2010 kl. 23:21
Er lige gået igang her til aften. 
Foreløbig alt problemfrit.
UI virker fin.
WiFi med dongle med uproblematisk. 
Er igang med at smide 500 GB film over på det interne drev - det tager lidt tid....
Vender tilbage.


Skrevet af: kumpel2000
Skrevet den: 23-November-2010 kl. 13:12
Kan den afspille HE-AAC lyd optaget fra Boxer kanaler eller DR HD. Jeg bruger DVBviewer recordingservice og det kunne da være fedt hvis den kunne afspille det som jeg har optaget med HE-AAC lyd.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 23-November-2010 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af jesperph jesperph skrev:

hvordan har du fået sat den op til køre win 7?

jeg kan ikke finde mine shares,kan kun afspille fra min nasAngry
vil sætte stor pris på lidt hjælp..
Mvh
du skal huske at dele drevet med alle, derefter dele de enkelte mapper med alle, husk at sætte arbejdsgruppe til det samme,
 
 
 
 
 
ang. coverart det aner jeg ikke hvordan man gør med dvd mapper mit ser ud som nedenstående
billede  
 
 
men med musik er der ingen problemer Smile
 
 
 


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 23-November-2010 kl. 19:59
hvordan virker det Itunes server?
Er det sådan at man kan spille musik direkte fra boksen. Styret via sin Ipod touch?
 
 


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 24-November-2010 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Oprindeligt skrevet af jesperph jesperph skrev:

hvordan har du fået sat den op til køre win 7?

jeg kan ikke finde mine shares,kan kun afspille fra min nasAngry
vil sætte stor pris på lidt hjælp..
Mvh
du skal huske at dele drevet med alle, derefter dele de enkelte mapper med alle, husk at sætte arbejdsgruppe til det samme,
 
 
 
 
 
ang. coverart det aner jeg ikke hvordan man gør med dvd mapper mit ser ud som nedenstående
billede  
 
 
men med musik er der ingen problemer Smile
 
 
 

Gå ind på en film. Tryk på options på remote. Tryk på "Get Content Info" og hvis det navn du har givet film-filen kan identificere den i online basen (som jeg ikke ved hvilken er...) får du mulighed for at tilføje coveret til filmens visning. Hvis WD ikke umiddelbart kan identificere filmen får du mulighed for at gå ind i søgemenu.
Værd opmærksom på at filmen ændrer navn til sin engelske titel samtidigt.


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 24-November-2010 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

hvordan virker det Itunes server?
Er det sådan at man kan spille musik direkte fra boksen. Styret via sin Ipod touch?
 
 
vil jeg også meget gerne vide, for så er den ved at opfylde samtlige mine behov - og jeg sparer udgiften til en Sonos.


-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 24-November-2010 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

hvordan virker det Itunes server?
Er det sådan at man kan spille musik direkte fra boksen. Styret via sin Ipod touch?
 
 
vil jeg også meget gerne vide, for så er den ved at opfylde samtlige mine behov - og jeg sparer udgiften til en Sonos.
 
Det kan jeg ikke svarre på, da jeg intet ejer fra Appel desværre.Embarrassed


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 24-November-2010 kl. 16:47
Bric tak for hjælpen, det spiller bare for vildt nøj hvor det virker.Thumbs Up
 
 


Skrevet af: kumpel2000
Skrevet den: 24-November-2010 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af kumpel2000 kumpel2000 skrev:

Kan den afspille HE-AAC lyd optaget fra Boxer kanaler eller DR HD. Jeg bruger DVBviewer recordingservice og det kunne da være fedt hvis den kunne afspille det som jeg har optaget med HE-AAC lyd.
 
Er der ikke lige en som kan svare på om den kan afspille HE-AAC lyd fra Boxer inden jeg selv køber boksen ?


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 25-November-2010 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af kumpel2000 kumpel2000 skrev:

Oprindeligt skrevet af kumpel2000 kumpel2000 skrev:

Kan den afspille HE-AAC lyd optaget fra Boxer kanaler eller DR HD. Jeg bruger DVBviewer recordingservice og det kunne da være fedt hvis den kunne afspille det som jeg har optaget med HE-AAC lyd.
 
Er der ikke lige en som kan svare på om den kan afspille HE-AAC lyd fra Boxer inden jeg selv køber boksen ?
http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=891 - http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=891


Skrevet af: kumpel2000
Skrevet den: 25-November-2010 kl. 08:43
Har nu været inde på den side, men kan dog ikke lige frem se at den understøtter HE-AAC fra Boxer og DR HD.


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 25-November-2010 kl. 10:11
Prøv evt at spørge dustin på chatten 


Skrevet af: Mark RL
Skrevet den: 25-November-2010 kl. 21:04
Hvordan går det med subtitles der ligger inde i .mkv filer? Samt flere lydspor i samme .mkv :D Ser ellers meget fornuftigt ud :D

-------------
Med venlig hilsen

Mark


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 09:02
Ja eneste den ser ud til at mangle er understøttelse DTS-HD og DTS-MA - eller gør den?

-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: DonBirger
Skrevet den: 28-November-2010 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Mark RL Mark RL skrev:

Hvordan går det med subtitles der ligger inde i .mkv filer? Samt flere lydspor i samme .mkv :D Ser ellers meget fornuftigt ud :D

Begge dele virker perfekt... Wink


Skrevet af: DonBirger
Skrevet den: 28-November-2010 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Ja eneste den ser ud til at mangle er understøttelse DTS-HD og DTS-MA - eller gør den?

Det er korrekt, de lydspor mangler den understøttelse af, mener kun det Dolby Digital HD( Eller hvad det nu hedder) der understøttes...


Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 29-November-2010 kl. 08:36
nogen der ved om hd audio er noget der kommer eller vi skal regne med at det ikke bliver bedre end nu?
Kan den læse iso menuer på dvd?


Skrevet af: Ikkenemt
Skrevet den: 29-November-2010 kl. 11:33
Hej
Er der en der kan hjælpe mig med dette
 
Har lige haft købt en Lacie Cinema HD og på denne stod der at den kun afspille ISO filer
Det kunne den også men den "frøs" ca 5-10 gange inde i filmen. Den er nu afleveret tilbage
 
Kan den nye WD TV Live Hub afspille Iso uden denne fejl. Er der en der har prøvet det?? 

 

 


 
 
 
 


Skrevet af: DonBirger
Skrevet den: 29-November-2010 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

nogen der ved om hd audio er noget der kommer eller vi skal regne med at det ikke bliver bedre end nu?
Kan den læse iso menuer på dvd?

Det kommer næsten sikkert ikke, det er vist noget med at gøre med licens, så tror ikke de kommer til denne udgave, men måske 2.generation, ligesom det var med dts, fra wdtv til wdtv live...

Og den spiller fint menuer fra iso filer, det gør wdtv live nu også efter de sidste par firmware updates...


Skrevet af: DonBirger
Skrevet den: 29-November-2010 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Ikkenemt Ikkenemt skrev:

Hej
Er der en der kan hjælpe mig med dette
 
Har lige haft købt en Lacie Cinema HD og på denne stod der at den kun afspille ISO filer
Det kunne den også men den "frøs" ca 5-10 gange inde i filmen. Den er nu afleveret tilbage
 
Kan den nye WD TV Live Hub afspille Iso uden denne fejl. Er der en der har prøvet det?? 

Ja og ved mig virker det bare... Rart at man kan se ekstramateriale og menuer på sine gamle dvd kopier igen... :-)


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 30-November-2010 kl. 22:21
Har for en ½ time siden fundet en android app inde på market der gør det muligt at aktivere musik afspilleren i wd tv hub uden at tænde fjernsynet, du kan lave playlister.
Den kan også fint styre wifi streaming fra min NAS til hubben.

Den hedder UPnPlay, der er afgjort ikke Sonos funktionalitet endnu men det smager  lidt af fisk. Skal lige lege lidt mere med den men er umiddelbart meget begejstret. 


Skrevet af: PF
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 00:27
Hvad følger der med af kabler?


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Hvad følger der med af kabler?


Et fint strømkabel og adapter.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 16:56
Okay. Bruger man bare et USB kabel til at overføre til den indbyggede harddisk? Eller kan man tage harddisken ud og sætte i sin egen maskine og så overføre på den måde?


Skrevet af: JakobVH
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 17:40
Hej,
 
Er der nogen der ved, hvilket password man skal skrive for at starte webbrugergrænsefladen?
I manualen (s.73) står der, at man skal taste standard adgangskoden, men den er jeg ikke lige stødt på..
 
Er dette nødvendigt for at komme i kontakt med itunes serveren?
 
mvh


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 19:57
admin

du kan også slå itunes til inde i fjernsyns GUIen.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 20:06
Bric: Ved du om det er et ganske alm. USB kabel man bruger til at overføre fra PC > WD? Altså alm. USB stick i begge ender.

Og kan man overføre til den vha. En USB-key?


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 21:35
Et almindeligt internetkabel, wifi, usb key eller usb hardisk. Huben er også en NAS.  Du kan ikke komme til hard-disken fysisk.


Skrevet af: JakobVH
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 22:14
Tak for koden :)
 
Jeg har siddet og prøvet lidt frem og tilbage, men jeg kan ikke få mit itunes bibliotek frem via WD, selvom jeg har slået itunes til inde i GUIen.
De eneste filer jeg kan finde er et par mp3 filer i Windows Media Player og ikke AAC filerne fra itunes.
 
Er der nogen der ved, hvordan jeg kan få itunes frem?
 
mvh


Skrevet af: Viking30
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 14:21
Kan den købes i nogen fysisk butik i Kbh? Har lidt lyst til at tage en med hjem fra arbejde :)


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 03-December-2010 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

hvordan virker det Itunes server?
Er det sådan at man kan spille musik direkte fra boksen. Styret via sin Ipod touch?
 
 

Hvordan iTunes delen virker ved jeg ikke, men med en android telefon og PlugPlayer eller UPnPlayer er svaret på dit spørgsmål ja.
 Har aldrig selv ejet en Sonos, men det eneste jeg savner lige nu er at kunne styre internetradio fra min  telefon, og såvidt jeg kan se er det på vej til UPnPlayer.


Skrevet af: Crelle
Skrevet den: 06-December-2010 kl. 21:29
Okii, så fik man testet denne lille boks lidt :) har dog et par "spørgsmål" 
 
 
Når man adder sin share "fx en nas" så kan man kun adde den overordnet share, dvs. selve NAS'en.. WD TV LIVE HUB, går så selv ind og finder ud af hvad der er hvad, og dette er da også mægtigt smart MEN ! så er jeg tvunget til og se Albums Covers blandt mine privat billeder :S ????
 
Det er kropsumuligt og gå ind og vælge shares under sin overordnet share,
 
Nu hvor jeg er tvunget til og lade WD styrer hvad der er hvad, kan man så på en eller anden måde specificere at når det kommer fra DENNE mappe, skal det HEROVER, og ikke                DEROVER ???
 
 
 
Ligeledes kan man sætte sin WD TV live hub til og synkronisere fra et netværksdrev, også lokalt ned på WD'en "faktisk skide smart" DOG finder man så ud af at man kun, kan vælge ET share man vil synkronisere ???
 
Arhh tænker man, det kan ikke passe, jeg trykker på Options knappen, for så og kan markere flere shares med multiple funktionen.. De bliver markeret og jeg trykker ok, hvor jeg så ender op med: Copy, Cut, Paste Clap Og dette var altså i valg af shares der skulle synkroniseres lokalt ? "HOST" Arhhh WD ?????
 
   
 
Ellers fin bette maskine, man skal jo tag den for hvad den er :)
 
De skøndhedsfejl der nu må være, kan WD jo altid rette i en firmware :)


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 08-December-2010 kl. 07:07
da jeg ikke har en andriod men en ipod touch er jeg iintereseret i at høre om nogle benytter den som remote for musik.


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 12-December-2010 kl. 21:21
OK, så er jeg løber ind i et irriterende problem. Jeg har en NAS - wd my book world 2 TB edition
http://www.dustinhome.dk/pd_5010257108.aspx? - http://www.dustinhome.dk/pd_5010257108.aspx?
Da jeg efterhånden har fyldt hubén godt og grundigt op har jeg ønsket at lægge en del af dvd´er over på den. 65 stk , fulde kopier, alle lagt i VIDEO_TS filer, som wd anbefaler, under en overordnet mappe med filmens navn. 
Virker perfekt når de ligger på hubben eller når de afspilles fra en usb-harddisk tilkoblet hub´en.
 Men når jeg forsøger at afspille dem fra NASen kan hubben ikke identificere dem som en overordnet DVD, men prøver at afspille hver enkelt VTS som enkelt filer. Coverart kan jeg glemme alt om......

Wd tv live hub identificerer iøvrigt kun min NAS som medieserver, den kan ikke se den som NAS ??

Jeg er ikke rigtig imponeret, specielt ikke eftersom det er to produkter fra samme firma....

Jeg har skrevet til WD, men hvis nogen herinde har løsningsforslag ville jeg være taknemmelig.

På forhånd tak.


Skrevet af: runesteiness
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 19:07
Jeg har researchet, researchet og researchet, og jeg har et par spørgsmål om WD Hubben, som jeg håber I kan svare mig på:

Kan jeg sidde ved min bærbare (i stuen, soveværelset, haven etc.) og starte musikken i eksempelvis Winamp og så høre det via mine højtalere uden at skulle starte op i hubben først. Altså på samme simple måde som ved Apple Airport, hvor jeg ikke behøver at tænde tv'et, et mediecenter osv.? Og kan jeg gøre det samme med film? Kender I andre devices, der kan det med både film og musik? Eller et device, der kan supplere Airport på filmsiden? Airport kan jo kun håndtere musik. Dette er dog overflødigt, hvis WD'en kan det.

Min frygt er, at brugergrænsefladen er dårligere end eksempelvis Winamp. Det har jeg nemlig set flere eksempler på efterhånden i andre mediecentre. Og derudover vil jeg gerne slippe for at skulle starte hubben op hver gang.

Måske er min frygt overflødig? Og fordi interfacet bare er så lækkert, vil man gerne starte hubben op hver gang (eller lade den køre)?




Skrevet af: Bric
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Bric Bric skrev:

OK, så er jeg løber ind i et irriterende problem. Jeg har en NAS - wd my book world 2 TB edition
http://www.dustinhome.dk/pd_5010257108.aspx? - http://www.dustinhome.dk/pd_5010257108.aspx?
Da jeg efterhånden har fyldt hubén godt og grundigt op har jeg ønsket at lægge en del af dvd´er over på den. 65 stk , fulde kopier, alle lagt i VIDEO_TS filer, som wd anbefaler, under en overordnet mappe med filmens navn. 
Virker perfekt når de ligger på hubben eller når de afspilles fra en usb-harddisk tilkoblet hub´en.
 Men når jeg forsøger at afspille dem fra NASen kan hubben ikke identificere dem som en overordnet DVD, men prøver at afspille hver enkelt VTS som enkelt filer. Coverart kan jeg glemme alt om......

Wd tv live hub identificerer iøvrigt kun min NAS som medieserver, den kan ikke se den som NAS ??

Jeg er ikke rigtig imponeret, specielt ikke eftersom det er to produkter fra samme firma....

Jeg har skrevet til WD, men hvis nogen herinde har løsningsforslag ville jeg være taknemmelig.

På forhånd tak.

Så har WD meldt tilbage - hvis man skal streame er man nødt til konvertere til et single file format. Skuffende........



Skrevet af: Bric
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af runesteiness runesteiness skrev:

Jeg har researchet, researchet og researchet, og jeg har et par spørgsmål om WD Hubben, som jeg håber I kan svare mig på:

Kan jeg sidde ved min bærbare (i stuen, soveværelset, haven etc.) og starte musikken i eksempelvis Winamp og så høre det via mine højtalere uden at skulle starte op i hubben først. Altså på samme simple måde som ved Apple Airport, hvor jeg ikke behøver at tænde tv'et, et mediecenter osv.? Og kan jeg gøre det samme med film? Kender I andre devices, der kan det med både film og musik? Eller et device, der kan supplere Airport på filmsiden? Airport kan jo kun håndtere musik. Dette er dog overflødigt, hvis WD'en kan det.

Min frygt er, at brugergrænsefladen er dårligere end eksempelvis Winamp. Det har jeg nemlig set flere eksempler på efterhånden i andre mediecentre. Og derudover vil jeg gerne slippe for at skulle starte hubben op hver gang.

Måske er min frygt overflødig? Og fordi interfacet bare er så lækkert, vil man gerne starte hubben op hver gang (eller lade den køre)?



Jeg kender ikke noget program til pc, der kan det du søger (det er ikke det samme som at det ikke findes, eller er gemt inde i feks mediaplayer hvis man kigger nok..).
 Men både twonky, plugplayer og kan UPnPlayer til android telefoner kan fjernstyre musikken uden at du behøver tænde fjernsynet. UPnPlayer kan også starte film, men så er fjernsynet jo tændt og så foretrækker jeg personligt hubéns fine GUI.


Skrevet af: runesteiness
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 19:42
Er de tre applikationer du nævner nogen, der kan bruges med WD Hubben? Men kun via en mobiltelefon? Det synes jeg ikke fremgår helt klart af dit svar. Måske er det bare mig, der er træt efter en dag med research! :-) Eller kan man styre musikken via pc'en via de applikationer? Men ikke video.


Skrevet af: Slabb
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Har fået den i dag, har fået sat den op til at køre filer fra min WIN 7 Pro
super kvalitet i min første prøve. afspiller sub på mkv.

Smile 

 


 

 
Altså f.eks. Sikkerhedskopier af bluray film med pgs-subs? -og ikke bare alm undertekster?

-------------
Denon avr 2310, Front: Dali 400, center og surround: Dali 104, PS3 fat 40gb, Toshiba HD-DVD, WDTV Live, Sanyo z5


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 15-December-2010 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af runesteiness runesteiness skrev:

Er de tre applikationer du nævner nogen, der kan bruges med WD Hubben? Men kun via en mobiltelefon? 
Ja
Oprindeligt skrevet af runesteiness runesteiness skrev:

Det synes jeg ikke fremgår helt klart af dit svar. Måske er det bare mig, der er træt efter en dag med research! :-) 
Måske
Oprindeligt skrevet af runesteiness runesteiness skrev:

Eller kan man styre musikken via pc'en via de applikationer? Men ikke video.
Mediaplayer opdager også hub´og "siger" den kan aktivere den og streame til den - i praksis har jeg ikke fået det til at fungere endnu. Den her kunne måske være løsningen
http://www.twonky.com/products/twonkymanager/tryit.aspx - http://www.twonky.com/products/twonkymanager/tryit.aspx
Deres mobil app virker ihvertfald.


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 15-December-2010 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Bric Bric skrev:

 
Mediaplayer opdager også hub´og "siger" den kan aktivere den og streame til den - i praksis har jeg ikke fået det til at fungere endnu. Den her kunne måske være løsningen
http://www.twonky.com/products/twonkymanager/tryit.aspx - http://www.twonky.com/products/twonkymanager/tryit.aspx
Deres mobil app virker ihvertfald.

Okay nu fungerer windows mediaplayer og hub´en helt sømfrit sammen. Når mediaplayer har opdaget Hub´en (det sker automatisk ved første opstart, hvis begge er tændte og på samme net) opstår muligheden for at "afspille til" ved at højreklikke på et nummer, et album, en playliste etc. etc.
Ved ikke hvorfor jeg ikke kunne få det at virke først, mistænker at min medieserveren på min NAS (hvor musikken ligger) er ustabil. Problemerne forsvandt ihvertfald efter en genstart af NAS.

Nåede aldrig at få twonkymanager til at fungere og endte med i arrigskab at afinstallere den - den var formentlig uskyldig i. 


Skrevet af: reneAalborg
Skrevet den: 15-December-2010 kl. 18:16
Lyder godt at den fungerer som en NAS - lyder som den billige løsning min bror har ledt efter.
Men vigtigt spørgsmål, når man løber tør for plads på den interne 1GB HDD, kan man så tilslutte en ekstern USB HDD til WD´en og se filerne på WD´en og USB´en som en samlet disk?
Eller skal man vælge at se filerne fra enten den interne eller den eksterne, når man vil afspille på TV´et - og hvad kan man se på ens netværk på PC´en?


Skrevet af: PF
Skrevet den: 25-December-2010 kl. 23:43
Jeg kan bare ikke få den til at streame fra min Win 7 Ultimate. Nogen ideer til hvad jeg kan gøre?


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 01-Januar-2011 kl. 14:04
Ny firmware Smile
 
Release 2.03.24 (12/30/10)
  • Added ability to turn on/off Auto Update Notification. Setup/System/"Auto Detect New Firmware".
  • Added copy and move capabilities to Samba (Network Share).
  • Supports Enhanced Video Playback (detect frame rate). Setup/Audio/Video Output (Set HDMI and everything else Auto). This setting will force 8 bit color.
  • Added "Reset all settings except online service accounts" option in settings.
  • Added easy access to recently viewed (video, photos and music) on the dashboard.
  • Supports Flickr photostream.
  • Supports additional search criteria capabilities (Director, Actor, Title).

    General Info:
    We have temporarily blocked USB mounting of Advanced Format (4k sector) HDD greater than 2TBs.



Skrevet af: larmlabel
Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 12:08
Bare kort
 
Står lidt over overvejer Boxee Box eller WD TV Hub. Har én WD TV gen 1 allerede.
 
Hvor hurtig er den til at vise covers på film?
 
Er der cache af cover og movie info? Eller skal den hente hvergang ved opstart.
 
Og er coverflow hurtigt. Altså viser den hurtigt billederne eller går der lige et par sek inden de kommer frem.
 
Tilsidst, har nogle af jer prøvet de forskellige Themes der er kommet? Og hvad er jeres erfaring.
 
Geek
 
 


Skrevet af: Ikkenemt
Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 12:34
Hej Alle
Håber at der er en der ved noget ang. dette som jeg synes er et problem
 
jeg har sådan en WD Live Hub og en LG nas server som jeg streamer imellem, og der er også fint
Det er bare sådan at jeg synes at de begge kører på fuld tryk hele tiden også selvom WD er slukket, Compiling eller hvad det hedder, er det ikke noget der kan slås fra og hvilken konsekvens vil det have.
Mvh IKKENEMT
  


Skrevet af: Bananabot
Skrevet den: 16-Januar-2011 kl. 13:05
Hejsa
Min bror har netop anskaffet sig en live hub, men har problemer med at komme på internettet(Stofa). Desværre bor han i den anden ende af landet så jeg har lidt svært ved at hjælpe ham da jeg ikke kender live huben. Er der nogen af jer der ved om man skal ind og rode med routerens opsætning el. lign? Hvad har i gjort for at komme på nettet? Han kan godt tilgå Live hub'en fra sin pc, der er bare ikke hul videre ud...
Jeg vil sætte stor pris på alle input og erfaringer...



Skrevet af: Bric
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Bananabot Bananabot skrev:

Hejsa
Min bror har netop anskaffet sig en live hub, men har problemer med at komme på internettet(Stofa). Desværre bor han i den anden ende af landet så jeg har lidt svært ved at hjælpe ham da jeg ikke kender live huben. Er der nogen af jer der ved om man skal ind og rode med routerens opsætning el. lign? Hvad har i gjort for at komme på nettet? Han kan godt tilgå Live hub'en fra sin pc, der er bare ikke hul videre ud...
Jeg vil sætte stor pris på alle input og erfaringer...


Har han koblet den til sin router  ?




Skrevet af: Ikkenemt
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 11:32
Hej
Ja jeg koblede den bare til nettet og så lavede HD selv en tilslutning til nettet og opdaterede


Skrevet af: Max Power
Skrevet den: 16-Februar-2011 kl. 14:08
Er der nogen der har forsøgt at tilslutte et eksternt DVD drev, og har fået det til at fungerer med afspilning direkte herfra?

Mvh

Mads

-------------
Mvh

Mads


Skrevet af: Ikkenemt
Skrevet den: 16-Februar-2011 kl. 14:10
Hej Mads
Ja det har jeg og det fungere helt fint men den skal lige have tid til at compile (sammenligne drev) eller hvad den skriver
 
 


Skrevet af: Ikkenemt
Skrevet den: 16-Februar-2011 kl. 14:11
Hej Mads
Ja det har jeg og det fungere helt fint men den skal lige have tid til at compile (sammenligne drev) eller hvad den skriver


Skrevet af: Max Power
Skrevet den: 16-Februar-2011 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Ikkenemt Ikkenemt skrev:

Hej Mads
Ja det har jeg og det fungere helt fint men den skal lige have tid til at compile (sammenligne drev) eller hvad den skriver


Super, tak for det hurtige svar!

-------------
Mvh

Mads


Skrevet af: jan0112
Skrevet den: 17-Februar-2011 kl. 10:02
Nogen som ved om man kan bruge HUB til at streame ? Jeg har i øjeblikket en WD tv live som jeg vil placerer i soveværelset. Vil man så kunne se de film der ligger på Hub på sin TV Live ?

 


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 17-Februar-2011 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af jan0112 jan0112 skrev:

Nogen som ved om man kan bruge HUB til at streame ? Jeg har i øjeblikket en WD tv live som jeg vil placerer i soveværelset. Vil man så kunne se de film der ligger på Hub på sin TV Live ?

 
du bør nok kunne dele din interne harddisk med din HUB, så igennem folder deling, kan du få direkte adgang.. mener ikke at wdtv hub understøtter DLNA som server, kun som klient.


Skrevet af: Jlowe
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 00:30
Hej, jeg håber I kan hjælpe mig med et problem. Jeg har knoklet hele dagen med mine nye Hub og den vil ikke finde min NAS. Jeg har tjekket at den er på "workgroup" hvor min NAS er på, jeg har opdateret firmware, genstartet nas, router og hub. Jeg har ingen problemer med at tilgå nas som upnp, men jeg vil helst adde den som en "network share". Der er hul igennem til nettet og jeg kan se youtube. Jeg har 2 andre computere på mit netværk og dem plejer jeg også at kunne se på shares, men de er heller ikke at finde. Jeg havde tidligere et WD TV live og det kunne sagtens finde nas og de 2 computere..
Jeg er simpelthen helt blank nu - så hvis I har en god ide vil jeg være meget taknemmelig.


Skrevet af: bb123
Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 13:28
Hej alle,
Meget informativ tråd!!

Er der nogen der har erfaring eller mulighed for at undersøge hvordan det fungerer med instant replay af spillelister via sine numeriske taster på remote'en eller via et numerisk keyboard...

Det jeg gerne vil opnå er, at have f.eks. 5 playlists med videofiler som jeg kan starte med at afspille ved blot et enkelt tryk på enten remote'en eller et nummerisk tastatur...

I manualen står der noget om, at dette skulle være muligt ved musik-playlister, men er det også muligt ved video-playlister?!?!?

Er der nogen der ved noget eller har mulighed for at teste?

På forhånd tak... :-)


Skrevet af: Darknezs
Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 14:04
Jlowe: hent
WD Discovery Software
http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=1010&sid=110&lang=en - http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=1010&sid=110&lang=en

Det hjalp mig


Skrevet af: JHO
Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 15:43
Hej

Jeg har bestilt en wd live hub hos dustin, men jeg er kommet i tvivl om hvor vidt den kan afspille xvid HD filer direkte.
Er der noget her, som har erfaring med det?


-------------
Med venlig hilsen

JHO


Skrevet af: Jlowe
Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Darknezs Darknezs skrev:

Jlowe: hent
WD Discovery Software
http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=1010&sid=110&lang=en - http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=1010&sid=110&lang=en

Det hjalp mig

Super, det prøver jeg ASAP. Takker...


Skrevet af: daskino
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 07:50
nogen der har fået en bit torrent klient til at køre på denne afspiller?
of hvad med unrar?

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: wibolt
Skrevet den: 26-Februar-2011 kl. 11:56
Mine 2 eksterne harddiske kan den sagtens se, men ikke de 2 interne...hvad kan der være galt, syntes jeg har prøvet alt.
Jeg kører Win 7

-------------
Mvh. Wibolt


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 26-Februar-2011 kl. 16:10
du skal huske at dele drevet med alle, derefter dele de enkelte mapper med alle, husk at sætte arbejdsgruppe til det samme,


Skrevet af: wibolt
Skrevet den: 27-Februar-2011 kl. 12:33
Jeg syntes jeg har delt alt hvad der kan deles, sjovt nok vises mapperne kortvarigt på hubben når den har været genstartet.

-------------
Mvh. Wibolt


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 27-Februar-2011 kl. 13:23
 kan du se din PC (se billeder) jeg køre med WIN 7, 64.bit , jeg har både delt drev og mapper på mit E drev / avanceret deling delt med alle, jeg håber det hjælper
 
 
 


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 05-Marts-2011 kl. 21:13
Hej

Har mistet evnen til at afspille musik, både via twonky, UPnP, Plugplayer etc, men også direkte fra hub`ens eget interface.
Hvis jeg prøver at spille via UPNP fra min android telefon får jeg enten en "kan ikke initiere afspiller" besked (alle UPNP programmerne detekterer fint afspilleren) eller også sker der bare intet. Inde i afspillerens egen GUI kan jeg fint se al min musik (både intern, USB og NAS) og når jeg forsøger at afspille fortæller den fint nok at den afspiller, men så sker der ikke ikke mere - ingen fremdrifrt i afspilning på sangens tidslinie og ingen lyd.
Videoer (inkl lyd) virker forsat fint, men you tube er også holdt med at fungere.
Nyeste firmware.
Wi-Fi (der virker, vejret opdateres stadig fint).

Andre der oplever lignende ?
Nogen bud på en løsning ?

På forhånd tak 


Skrevet af: speer
Skrevet den: 06-Marts-2011 kl. 19:21
Hjælp Hjælp. er der en der kan forklare mig, hvordan jeg kommer til at kunne se på min media server, hvad jeg har liggende på min pcer. Et sted beder den om beder den om bruger navn og adgangskode uanset hvad jeg skriver er det forkert. Et andet sted be.der jeg den om at se billeder på pcen så skriver den at der ikke er nogler filer. Er der ikke en it nørd der kan hjælpe mig


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 07-Marts-2011 kl. 11:08

Oprindeligt skrevet af Bric Bric skrev:

Hej

Har mistet evnen til at afspille musik, både via twonky, UPnP, Plugplayer etc, men også direkte fra hub`ens eget interface.
Hvis jeg prøver at spille via UPNP fra min android telefon får jeg enten en "kan ikke initiere afspiller" besked (alle UPNP programmerne detekterer fint afspilleren) eller også sker der bare intet. Inde i afspillerens egen GUI kan jeg fint se al min musik (både intern, USB og NAS) og når jeg forsøger at afspille fortæller den fint nok at den afspiller, men så sker der ikke ikke mere - ingen fremdrifrt i afspilning på sangens tidslinie og ingen lyd.
Videoer (inkl lyd) virker forsat fint, men you tube er også holdt med at fungere.
Nyeste firmware.
Wi-Fi (der virker, vejret opdateres stadig fint).

Andre der oplever lignende ?
Nogen bud på en løsning ?

På forhånd tak 

Factory reset. Så kører det igen Confused Smile
OS´en kan åbenbart blive ustabil - eller også har ungerne pillet (men jeg kunne nu ikke finde noget der ikke stod som det skulle).


Skrevet af: NTHM
Skrevet den: 10-Marts-2011 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af speer speer skrev:

Hjælp Hjælp. er der en der kan forklare mig, hvordan jeg kommer til at kunne se på min media server, hvad jeg har liggende på min pcer. Et sted beder den om beder den om bruger navn og adgangskode uanset hvad jeg skriver er det forkert. Et andet sted be.der jeg den om at se billeder på pcen så skriver den at der ikke er nogler filer. Er der ikke en it nørd der kan hjælpe mig

Password er admin

prøv med det...


Skrevet af: NTHM
Skrevet den: 11-Marts-2011 kl. 00:05
Vedr. Mappe Struktur, kan ikke rigtig få det her til at virke...

Jeg har lavet nogle mapper på netværks drevet..
bla. en der hedder videos, der vil jeg lægge alle mine film ind, men når det er gjort kan jeg ikke finde dem på WD live hub, men flytter jeg dem ud i "rodden" kan den godt se filerne!!!

Lidt det samme problem er med billederne har lavet en mappe der hedder Pictures, når jeg kopiere mine mapper med billeder over i Pictures, og går ind i WD live hub, så kan jeg se alle billederne, men de ligger ikke i mapper mere?? nederen.. Angry nogle der har erfaring med det...
kan man lave en mappe med kode på, tænker på hvis man ligger nogle gyserfilm ind er det nok ikke smart at ungerne selv kommer til at finde/se dem.. så vil høre om der er nogle der har prøvet det...


Skrevet af: speer
Skrevet den: 12-Marts-2011 kl. 23:09
Hvorfor er der ikke lyd på når jeg henter musik eller film fra WDtvlive hubben og over til WDtvlive hubben, men der er hvis jeg sender dem fra pcen og over på live hubben, så de bliver set direkte fra hubben.


Skrevet af: donaldrap
Skrevet den: 17-Maj-2011 kl. 14:19
Hej :)

Jeg har brugt to uger på at finde den rigtige afspiller, den skal kunne tilsluttes en ekstern harddisk, have wi-fi og se DR´s podcast. Der står, at Live Hub understøtter RSS feeds - betyder det, at man kan se DR´s podcasts hvis man smiden en wi-fi dongle i?

På forhånd tak.



Skrevet af: Bric
Skrevet den: 20-Maj-2011 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af donaldrap donaldrap skrev:

Hej :)

Jeg har brugt to uger på at finde den rigtige afspiller, den skal kunne tilsluttes en ekstern harddisk, have wi-fi og se DR´s podcast. Der står, at Live Hub understøtter RSS feeds - betyder det, at man kan se DR´s podcasts hvis man smiden en wi-fi dongle i?

På forhånd tak.


Ja.


Skrevet af: donaldrap
Skrevet den: 20-Maj-2011 kl. 16:23
Jeg siger rigtig mange tak for svaret!:)


Skrevet af: gullip
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Bric Bric skrev:


Gå ind på en film. Tryk på options på remote. Tryk på "Get Content Info" og hvis det navn du har givet film-filen kan identificere den i online basen (som jeg ikke ved hvilken er...) får du mulighed for at tilføje coveret til filmens visning. Hvis WD ikke umiddelbart kan identificere filmen får du mulighed for at gå ind i søgemenu.
Værd opmærksom på at filmen ændrer navn til sin engelske titel samtidigt.

Arh, kan den ældre model ikke det? WD HD TV LIVE... For det ser da alt for lækkert ud.


Skrevet af: JonN
Skrevet den: 27-Maj-2011 kl. 18:36
Er der nogen der ved om man kan tilgå WD tv live hub via USB som en ekstern harddisk?
Har planer om at købe en live hub sammen med et Sony fjernsyn med USB-PVR funktion. Så skulle alle mine film kunne afspilles via HDMI og alle optagne tv-udsendelser via USB.

Er der nogen der har erfaringer med det? Og er der nogen der har prøvet et fjernsyn med USB-PVR og ved om man kan gemme optagelserne over netværket i stedet for USB?


Skrevet af: KongenDk
Skrevet den: 30-Maj-2011 kl. 09:33
Lige til orientering så er Live Hub ikke kompetibel med QNAP NAS har prøvet både med 109 pro og 219PCry


Skrevet af: JacobHN
Skrevet den: 24-Oktober-2011 kl. 18:54
Hvordan er jeres erfaring med serier? Tænker både udenlandske og danske (Politijagt, Politistationen osv.)


Skrevet af: mmgala
Skrevet den: 24-Oktober-2011 kl. 22:49
Hej
'
Har selv en wdtv live men denne boks ser jo næsten perfekt ud.

Er der nogen der har leget med Netflix på den.

Jeg faldet over denne blog

http://www.martin-wickings.dk/netflix-i-danmark-kraever-ikke-vpn.html

Og i følge den burde det kunne lade sig gøre....nogen der her prøvet????????


Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 25-Oktober-2011 kl. 09:18
Hvordan virker youtube på denne maskine? Kan den vise HD video?

-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 26-Oktober-2011 kl. 17:44
Er der gode erfaringer med at bruge den som musikafspiller med  musik fra Spotify, og kan det lade sig gøre at betjene det fra sin android mobil såman ikke skal tænde tv for at høre musik?


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 26-Oktober-2011 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Er der gode erfaringer med at bruge den som musikafspiller med  musik fra Spotify, og kan det lade sig gøre at betjene det fra sin android mobil såman ikke skal tænde tv for at høre musik?

Virker (kræver premium konto), men interfacet er ikke imponerende - det letteste er at sammensætte en playliste fra computeren og så spille den via Spotify på Hubén. Spotify kan (imodsætning til lokalt indhold) ikke styres din android eller computer - hvis du have den funktionalitet er jeg bange for det kræver en Sonos (eller måske en squeeze box touch).



Skrevet af: Michaelds
Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 08:48
Nogen der ved om den understøtter SSL FTP streaming? Eller bare FTP streaming i almindelighed?




Skrevet af: Hr.Bjarne
Skrevet den: 14-Juli-2012 kl. 20:43
Er der nogen der ved om denne WD TV LIVE HUB kan afspille dvd-film i iso-format ?
http://www.hifipriser.dk/medieboks/wd-tv-live-hub-wdbaca0010bbk-id-4395322.aspx - http://www.hifipriser.dk/medieboks/wd-tv-live-hub-wdbaca0010bbk-id-4395322.aspx


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 14-Juli-2012 kl. 21:18
Det kan den godt

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: ice666m
Skrevet den: 27-Juli-2012 kl. 15:43
Jeg har lige købet en WD tv live hub media center på 1TB
 Når jeg har brugt den kører blæser på fuld tryk hele tiden også selvom WD er slukket
Har hente de siste nye firmware
Håber der er noge der kan hjælpe mig 

MVH ice666m 


Skrevet af: B.Smith
Skrevet den: 04-August-2012 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af ice666m ice666m skrev:

Jeg har lige købet en WD tv live hub media center på 1TB
 Når jeg har brugt den kører blæser på fuld tryk hele tiden også selvom WD er slukket
Har hente de siste nye firmware
Håber der er noge der kan hjælpe mig 

MVH ice666m 
Jeg har nøjagtig samme problem .
Min WD tv live hub er efter 8 mdr. begyndt at larme voldsomt.
Den er slukket og blæseren kører så man dårligt kan holde ud at være i stuen.
Jeg har nogle gange fjernet strømmen til den i ca. 20 min. Det har ingen effekt udover at det tager 100 år for live hubben at starte op igen. (ja, den har fået alle opdateringer)
Hvem kan hjælpe ???Shocked
MVH  B:Smith



Print side | Luk vindue