Print side | Luk vindue

Pakke mistet af postDK - jeres mening

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88925
Udskrevet den: 28-September-2024 kl. 07:44


Emne: Pakke mistet af postDK - jeres mening
Skrevet af: zeroXTC
Emne: Pakke mistet af postDK - jeres mening
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 15:50
En køber herinde har af mig købt et produkt for nogle uger siden, jeg sendte produktet efter han havde betalt via en bankoverførelse. 

PostDanmark har åbenbart mistet pakken på en eller anden måde. 
Jeg har en postkvittering på at den er blevet afsendt. Jeg har efterlyst pakken hos PostDanmark og de har efterfølgende sendt mig et brev hvori de beder om en postkvittering, denne sendte jeg til dem i går. 

Nu kræver køber pengene tilbage af mig. Jeg mener ikke jeg er forpligtet til at tilbagebetale køber før jeg har fået et svar fra PostDanmark. Jeg har skrevet til familieadvokaten som har fortalt mig at rent juridisk har jeg mit på det rene - og at jeg sagtens kan afvente svar fra posten.

Hvad mener i, er det ikke ok at vente og se hvad posten siger? Hvis pakken pludselig dukker op hos køber, er der nemlig intet juridisk der forpligter ham, at sende den retur.



-------------
Pioneer KRP-500A
Pioneer BDP-320






Svar:
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 15:59
Mener du skal skrive i jura-forummet :-)

-------------
mvh Christian


Skrevet af: zeroXTC
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 16:11
Takker jeg flytter det lige :)

-------------
Pioneer KRP-500A
Pioneer BDP-320





Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 16:25
er den sendt som pakke med track og trace eller som maxibrev ?


Skrevet af: bjorno
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 16:28
Hvis du en kvittering med T&T dækker postdk's forsikring vel når de ikke finder den.

Derudover er risikoen alt andet lige overgået til køber ved indlevering til postdk.

Så selv om det er ærgerligt for køber, er der nok ikke så meget andet at gøre for ham end at vente.


Skrevet af: zeroXTC
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 16:49
Pakke med T&T - Problemet er den aldrig er blevet scannet. iflg. en dame i kundeservice i postdk kan det være den er tabt på vej til et af sorteringscenterne hvor den bliver scannet.... Tak for jeres svar.

-------------
Pioneer KRP-500A
Pioneer BDP-320





Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 17:21
Hvis du har en kopi af den T&T pakke label du skrev, burde der ikke være de store problemer. Så bliver beløbet dækket for værdien af pakken


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Hvis du har en kopi af den T&T pakke label du skrev, burde der ikke være de store problemer. Så bliver beløbet dækket for værdien af pakken
Op til 4800 medmindre den er sendt som værdi pakke.
 
Jeg ville også vente til du har hørt fra Post DK. For det kan sagtens være at modtageren skal skrive under på tro/love erklæring om at den ikke er modtaget før der udbetales erstatning.


Skrevet af: nAlen
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 21:46
Tror jeg ville ringe køber op og tage snakken med ham/hende istedet for via en tråd i forum..

Det lyder jo til fakta i sagen er ret klar, så i min verden burde i to, i samråd kunne finde frem til, hvad der er moralsk korrekt fra begge parter :)


Skrevet af: bomndk
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af bjorno bjorno skrev:

Hvis du en kvittering med T&T dækker postdk's forsikring vel når de ikke finder den.

Derudover er risikoen alt andet lige overgået til køber ved indlevering til postdk.

Så selv om det er ærgerligt for køber, er der nok ikke så meget andet at gøre for ham end at vente.


Det er ikke korrekt.
Sælgers ansvar overgår først til køber når denne har modtaget pakken - ikke før.


-------------
Mvh
Bo



Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 22:04
det kommer normalt an på hvad der er aftalt, ab levering eller andet. 

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 22:11
I forbrugerkøb, nej.

Da er det sælgers ansvar (eller PostDKs) lige indtil køber kvitterer for modtagelsen af pakken.

Køber overtager først ansvaret ved modtagelsen:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/skader?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A - Varen forsvinder eller beskadiges .

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af zeroXTC zeroXTC skrev:

En køber herinde har af mig købt et produkt for nogle uger siden, jeg sendte produktet efter han havde betalt via en bankoverførelse. 

PostDanmark har åbenbart mistet pakken på en eller anden måde. 
Jeg har en postkvittering på at den er blevet afsendt. Jeg har efterlyst pakken hos PostDanmark og de har efterfølgende sendt mig et brev hvori de beder om en postkvittering, denne sendte jeg til dem i går. 

Nu kræver køber pengene tilbage af mig. Jeg mener ikke jeg er forpligtet til at tilbagebetale køber før jeg har fået et svar fra PostDanmark. Jeg har skrevet til familieadvokaten som har fortalt mig at rent juridisk har jeg mit på det rene - og at jeg sagtens kan afvente svar fra posten.

Hvad mener i, er det ikke ok at vente og se hvad posten siger? Hvis pakken pludselig dukker op hos køber, er der nemlig intet juridisk der forpligter ham, at sende den retur.

Jeg har været ude for helt det samme med et medlem på recordere.dk (HDMI switch). Jeg tilbagebetalte fluks pengene tilbage til køber, lavede en sag ved Pestdk, køber bekræftede overfor pestdk handlen, og jeg fremsendte en kvittering på det oprindelige købsbeløb til pestdk. God forretning, i stedet for 300 kr fik jeg 1100 kr returClap

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Jimmbo
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 22:26
Tager jeg helt fejl, hvis men tror at TS lige så gerne vil vide, hvad det etisk korrekte er at gøre, her på forumet?

-------------
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

I forbrugerkøb, nej.

Da er det sælgers ansvar (eller PostDKs) lige indtil køber kvitterer for modtagelsen af pakken.

Køber overtager først ansvaret ved modtagelsen:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/skader?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A - Varen forsvinder eller beskadiges .


Du citerer handel med firma.

I privathandel anses det for ude af sælgers hænder når sælger har overladt varen til transportfirma (post, GLS, fragtmand eller lignende).

Sælger bærer risikoen for salgsgenstandens hændelige undergang eller forringelse, indtil varen er overgivet til den, der skal fragte varen til køber. Hvis intet andet er aftalt, er Post Danmark at anse for normal fragtfører.

Til den aktuelle sag: Kunne køber ikke lige vente på hvad efterlysningen ved post.dk bringer ? Men er det et større beløb kan jeg da godt forstå køber gerne vil have pengene tilbage. Men hvad gør post.dk egentlig hvis de finder pakken, sender de den til modtager eller retur til afsender ?
 


Skrevet af: binne
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 23:00
Personligt vil jeg mene køber ikke har fået sin vare og dermed er uden skyld.
Jeg har ofte budt på vare hvor jeg har budt incl Porto. Nogen gange har sælger skrevet at de sender som brev eller maxi, hvor jeg ar skrevet ol, men hvis den forsvinder så betaler de.
Dog har du sendt som pakke og kan jo heller ikke gøre mere pt.


Skrevet af: bjorno
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:


Oprindeligt skrevet af bjorno bjorno skrev:

Hvis du en kvittering med T&T dækker postdk's forsikring vel når de ikke finder den.

Derudover er risikoen alt andet lige overgået til køber ved indlevering til postdk.

Så selv om det er ærgerligt for køber, er der nok ikke så meget andet at gøre for ham end at vente.
Det er ikke korrekt.Sælgers ansvar overgår først til køber når denne har modtaget pakken - ikke før.


Hvis der var tale om at sælger var erhvervsdrivende og køber forbruger, ville jeg give dig helt ret. Det er blot ikke tilfældet. Levering er sket ved overdragelse til første selvstændige fragtfører.

Edit. Kan se Heartware har fået samme svar tidligere.


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af zeroXTC zeroXTC skrev:

Hvad mener i, er det ikke ok at vente og se hvad posten siger? Hvis pakken pludselig dukker op hos køber, er der nemlig intet juridisk der forpligter ham, at sende den retur.


Der skal helt klart ventes på postdanmark.

Køber har valgt ikke at hente pakken selv, men i stedet bede dig overlade pakken til postdanmark. Du har overholdt din del af aftalen ved at indlevere pakken til postdanmark. Tilbage er nu at postdanmark får fundet pakken og afleveret den til køber, det er en proces køber må vente på.

Du har efterlyst pakken og jeg synes du bør holde køber løbende orienteret om din korrespondance med postdanmark så han/hun kan følge med i om der sker noget i sagen. Du skal ikke ud i noget med at betale pengene tilbage. Sat lidt på spidsen så kunne køber have lettet måsen og selv have hentet pakken hos dig, men valgte i stedet at postdanmark skulle stå for transporten. Nu må køber så væbne sig med tålmodighed og vente på at postdanmark får transporteret pakken.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 00:25
Jeg var selv ude for noget lignende tilbage i december sidste år. Jeg sendte nogle film til en bruger på DAHF, som desværre aldrig dukkede op. Da de var sendt som maxibrev, var der jo desværre ikke noget at gøre med pesten. Han havde købt for omkring 80kr. og ville have mig til at betale pengene tilbage. Han havde måske ret til sine penge, men jeg følte bare at mit tab var langt større end de 80kr. for filmene var langt mere værd, men jeg ville bare af med dem, og derfor røg de billigt. Under alle omstændigheder endte det med at jeg mistede min bruger på DAHF.

Jeg ved ikke hvad der er det mest moralske at gøre i sådan et tilfælde, og mange vil nok mene at jeg handlede forkert dengang. Jeg var bare røvtræt af hele situationen. Jeg havde haft min bruger inde på siden i mange år, og egentlig ville den stadig være langt mere end de 80kr. værd, men af princip nægtede jeg i hvert fald dengang. Den dumme stolthed :P


Skrevet af: Hessi
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 01:55
Jeg ville bede køber have en smule tålmodhed til der var lidt klarhed omkring sagen. Hvis det viser sig at pakken ikke lige umiddelbart kan findes og der er ingen bevis er for at pakken er afleveret og modtaget af én så ville jeg refundere pengene da pakken er forsikret. Hvis det derimod viser sig at pakken kan findes og leveres, men der kan gå lidt ekstra tid, ville jeg holde køber orienteret og bede om forståelse (tror nu også det kommer helt af sig selv).

Jeg har kæmpe forståelse for både sælger og køber.


-------------
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

http://minfotoverden.dk - MinFotoVerden.dk


Skrevet af: u2pia
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af zeroXTC zeroXTC skrev:

Pakke med T&T - Problemet er den aldrig er blevet scannet. iflg. en dame i kundeservice i postdk kan det være den er tabt på vej til et af sorteringscenterne hvor den bliver scannet.... Tak for jeres svar.
Det er netop et stort problem med PostDanmarks Track & Trace, at pakken ikke bliver scannet ved aflevering, men først når den ankommer til postcenteret.
 
Her gang jeg afleverer en pakke beder jeg om at få den scannet, og hver gang kigger postmedarbejden tåbeligt på mig og siger at det ikke kan lade sig gøre, og at jeg bare skal lægge pakken i buret.
 
Så er det at jeg spørger om der ikke er andre der kan snuppe min pakke fra buret, og hvilken værdi TRacck & Trace har, når pakken ikke scannes ved modtagelse. Her modtager jeg typisk himmelvendte øjne, og betragtes helt sikkert som ham den irriterende og påståelige kunde :-)
 
Jeg har aldrig reelt oplevet problemet, og jeg er ked at det på dine vegne, for det er i virkeligheden PostDanmark der har et problem med en Track & Trace løsning med et gevaldigt sikkerhedshul.
 
Jeg håber iøvrigt at du sendte dem en kopi af kvitteringen... den kan jo også blive væk...
 


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

 
Her gang jeg afleverer en pakke beder jeg om at få den scannet, og hver gang kigger postmedarbejden tåbeligt på mig og siger at det ikke kan lade sig gøre, og at jeg bare skal lægge pakken i buret.
 
Så er det at jeg spørger om der ikke er andre der kan snuppe min pakke fra buret, og hvilken værdi TRacck & Trace har, når pakken ikke scannes ved modtagelse. Her modtager jeg typisk himmelvendte øjne, og betragtes helt sikkert som ham den irriterende og påståelige kunde :-)
 
Hvis du gør det hver gang, når du udmærket ved hvordan systemet virker, så ER du ham den irriterende og påståelige kunde.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

 
Her gang jeg afleverer en pakke beder jeg om at få den scannet, og hver gang kigger postmedarbejden tåbeligt på mig og siger at det ikke kan lade sig gøre, og at jeg bare skal lægge pakken i buret.
 
Så er det at jeg spørger om der ikke er andre der kan snuppe min pakke fra buret, og hvilken værdi TRacck & Trace har, når pakken ikke scannes ved modtagelse. Her modtager jeg typisk himmelvendte øjne, og betragtes helt sikkert som ham den irriterende og påståelige kunde :-)
 
Hvis du gør det hver gang, når du udmærket ved hvordan systemet virker, så ER du ham den irriterende og påståelige kunde.


Det kan godt være at man er den irriterende påstålige kunde, men man må ofte presse på før tingene ændrer sig.

Mit posthus ønskede aldrig at se ID når jeg hentede værdipakker på flere tusinde kroner.
Jeg brokkede mig flere gange og til sidst blev et brev sendt til postmesteren. Det lykkedes endelig at trænge igennem til postdanmark og nu ønsker de altid at se ID. Der har sikkert været en masse foruden jeg som har ønsket det og presset på. Det er også langt ude at én eller anden kan fiske en kvittering op af postkassen og få udleveret eksempelvis en betalt laptop uden fremvisning af ID.


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 09:27
Hvem er det der kan søge erstatning/efterlysning for en pakke? Hvis det kun er afsender, er  det vel også afsender der modtager erstatningen, og så skal man ikke samtidig beholde betalingen fra køber?

-------------
mvh Christian


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

 
Her gang jeg afleverer en pakke beder jeg om at få den scannet, og hver gang kigger postmedarbejden tåbeligt på mig og siger at det ikke kan lade sig gøre, og at jeg bare skal lægge pakken i buret.
 
Så er det at jeg spørger om der ikke er andre der kan snuppe min pakke fra buret, og hvilken værdi TRacck & Trace har, når pakken ikke scannes ved modtagelse. Her modtager jeg typisk himmelvendte øjne, og betragtes helt sikkert som ham den irriterende og påståelige kunde :-)
 
Hvis du gør det hver gang, når du udmærket ved hvordan systemet virker, så ER du ham den irriterende og påståelige kunde.
Men han har jo ret... Og hvis ikke man brokker sig, så får de da aldrig systemet lavet om. Den indleverede pakke BURDE da blive scannet ved indleveringen, og ikke et sekund senere, det gør da T&T servicen bedre og mere sikker...

Jeg vil så sige at vi på vores posthus ikke bare selv skal lægge pakkerne i et bur, for her kan man jo reelt stjæle hinandens pakker... Og de er ikke engang scannet...


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hvem er det der kan søge erstatning/efterlysning for en pakke? Hvis det kun er afsender, er  det vel også afsender der modtager erstatningen, og så skal man ikke samtidig beholde betalingen fra køber?
Begge kan søge erstatning... Her burde det vel reelt være køber der gjorde det, for det var ham der "har mistet" sine penge... Sælger/afsender skal jo så selvfølgelig fremvise sine beviser på afsendelsen...

Men sender man en gave med posten, så er det jo afsenderen der har mistet værdien, og afsenderen der bør søge erstatningen...


Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 10:10
Kan på sin vis godt forstå køber. Jeg står via et andet forum som køber i en sag, hvor GLS har fået pakken væk. Sælger er vist ikke så gammel, så det går ikke lige så stærkt og det er trods alt ham der skal lave efterlysningen. For mit vedkommende er det næste 3 uger siden at jeg overførte knap 700 kr, så jeg vil gerne snart have det afsluttet. 


Skrevet af: bjorno
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 10:12
De alm. forretningsbetingelser for postpakker.
 
Udbetaling af erstatning for bortkomst, herunder helt eller delvist tab af indhold, kan betinges af, at modtager underskriver en erklæring på tro og love om, at modtager ikke har modtaget pakken eller det pågældende indhold.
 
Erstatning kan med frigørende virkning udbetales til afsender. Hvis pakken er udleveret til modtager, udbetales erstatningen dog til modtager.


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af zeroXTC zeroXTC skrev:



<span ="apple-style-span"="" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px; "><div style="font-weight: bold; "><span ="apple-style-span"="" style="font-weight: normal; -webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; "><span ="apple-style-span"="" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px; "><span ="apple-style-span"="" style="font-weight: normal;">En køber herinde har af mig købt et produkt for nogle uger siden, jeg sendte produktet efter han havde betalt via en bankoverførelse. </span></span></span>
<div style="font-weight: normal; "><div style="font-weight: normal; ">PostDanmark har åbenbart mistet pakken på en eller anden måde. <div style="font-weight: normal; ">Jeg har en postkvittering på at den er blevet afsendt. Jeg har efterlyst pakken hos PostDanmark og de har efterfølgende sendt mig et brev hvori de beder om en postkvittering, denne sendte jeg til dem i går. <div style="font-weight: normal; "><div style="font-weight: normal; ">Nu kræver køber pengene tilbage af mig. Jeg mener ikke jeg er forpligtet til at tilbagebetale køber før jeg har fået et svar fra PostDanmark. Jeg har skrevet til familieadvokaten som har fortalt mig at rent juridisk har jeg mit på det rene - og at jeg sagtens kan afvente svar fra posten.<div style="font-weight: normal; "><div style="font-weight: normal; ">Hvad mener i, er det ikke ok at vente og se hvad posten siger? Hvis pakken pludselig dukker op hos køber, er der nemlig intet juridisk der forpligter ham, at sende den retur.<div style="font-weight: normal; "></span>




Nu har jeg læst indlæg og svarene, og der en side af sagen som ikke nævnes. nemlig at køber HAR fået pakken og at du pålægges at tilbagebetale uden dokumentation for at køber virkelig ikke har modtaget pakken.

Så i denne forbindelse kan du godt tilbageholde pengene indtil du har PostDK's medhold på at pakken virkelig er forsvundet. Det må i begge også kunne blive enige om. Er køber uening er der nok noget galt med sagen som er præsenteret.

det ville være surt at data( i postmandens computer) for pakker registering liger i en enhed som endnu ikke har set til central databasen, så denne registrering først findes sent i sagen, og så finder i ud af at pakken var modaget :-)

ps: Hvad skete der lige der? HTML?


Skrevet af: joensson
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 13:06
@Pendec
Men du overser at posten aldrig har nået at scanne pakken. Så sandsynligheden for at den skulle være nået frem til køber og blevet udleveret uden overhovedet at være blevet scannet er ca. 0

Oprindeligt skrevet af zeroXTC zeroXTC skrev:

Pakke med T&T - Problemet er den aldrig er blevet scannet. iflg. en dame i kundeservice i postdk kan det være den er tabt på vej til et af sorteringscenterne hvor den bliver scannet.... Tak for jeres svar.

Jeg kan sagtens sætte mig i både køber og sælgers sted, men ville som køber også (hvis ikke jeg kendte sælger gennem tidligere handler, eller omtale på fora) være noget usikker på om jeg var ved at blive røvrendt.

Jeg ville i sælgers sted formentlig snakke med posten, og spørge til hvad proceduren er når pakken dukker op og der er en "forsvundet" sag på den. Returneres den så til afsender, eller sendes den rent faktisk videre til modtageren. Hvis det sidste er tilfældet så vil jeg bede om købers tålmodighed, men hvis det første er tilfældet ville jeg refundere beløbet til køber med det samme og tage resten med posten... og så bruge GLS næste gang ;-).
< ="utf-8">


Skrevet af: confused
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 13:17
Iflg . jakabov, er GLS nok ikke nogen bedre løsning Wink

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 13:49
Nej det går ikke stærkt når noget er galt. :-) Men billige er de, så kommer da nok til at bruge dem igen. 


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Nu har jeg læst indlæg og svarene, og der en side af sagen som ikke nævnes. nemlig at køber HAR fået pakken og at du pålægges at tilbagebetale uden dokumentation for at køber virkelig ikke har modtaget pakken.
Du kan være 100% sikker på at modtager ikke har fået pakken, for SÅ mange gange glemmer de ikke at scanne pakken...

Men lad os nu rent hypotetisk sige at modtager har fået pakken som aldrig er blevet scannet (posthus,fordeling og udlevering), hvordan skulle den person kunne bevise noget som helst?

Hvordan kan du dokumentere for en pakke du ikke har modtaget???


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Du kan være 100% sikker på at modtager ikke har fået pakken, for SÅ mange gange glemmer de ikke at scanne pakken...

Men lad os nu rent hypotetisk sige at modtager har fået pakken som aldrig er blevet scannet (posthus,fordeling og udlevering), hvordan skulle den person kunne bevise noget som helst?


I sådan et tilfælde har sælger indleveret pakken og fået en kvittering med et track& trace nummer. Postdanmark har ingen kvittering på at de har udleveret pakken til køber, ergo må de betale erstatning for den pakke der er "forsvundet"..

Der er kun to mulige udfand af sagen:

1) Postdanmark finder pakken bag en reol, skanner den og sender den over til køber hvor de får en underskrift på at pakken er leveret.

2) Postdanmark finder ikke pakken og må efter et par uger opgive at lede. Sælger vifter med kvitteringen med track&trace nummeret og får udbetalt erstatning for den forsvundne pakke. Sælger betaler køber tilbage med erstatningsbeløbet.

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Hvordan kan du dokumentere for en pakke du ikke har modtaget???


Lige pt. er det postdanmark der skal dokumentere at de har udleveret pakken, sælger kan dokumentere at den er indleveret og køber har ikke brug for at dokumentere noget som helst.


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Du kan være 100% sikker på at modtager ikke har fået pakken, for SÅ mange gange glemmer de ikke at scanne pakken...

Men lad os nu rent hypotetisk sige at modtager har fået pakken som aldrig er blevet scannet (posthus,fordeling og udlevering), hvordan skulle den person kunne bevise noget som helst?


I sådan et tilfælde har sælger indleveret pakken og fået en kvittering med et track& trace nummer. Postdanmark har ingen kvittering på at de har udleveret pakken til køber, ergo må de betale erstatning for den pakke der er "forsvundet"..

Der er kun to mulige udfand af sagen:

1) Postdanmark finder pakken bag en reol, skanner den og sender den over til køber hvor de får en underskrift på at pakken er leveret.

2) Postdanmark finder ikke pakken og må efter et par uger opgive at lede. Sælger vifter med kvitteringen med track&trace nummeret og får udbetalt erstatning for den forsvundne pakke. Sælger betaler køber tilbage med erstatningsbeløbet.

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Hvordan kan du dokumentere for en pakke du ikke har modtaget???


Lige pt. er det postdanmark der skal dokumentere at de har udleveret pakken, sælger kan dokumentere at den er indleveret og køber har ikke brug for at dokumentere noget som helst.
Prøv nu at læse det indlæg jeg quotede! Dead


Skrevet af: db89
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 19:05
Det her får mig til at tænke på at man ved handler ofte glemmer en ting lidt for sin egen sikkerhed ved salg over nettet, normalt sender man jo den originale kvittering osv., men hvor mange gemmer lige en kopi af den originale kvittering så man overfor postDK kan dokumentere hvad varen er værd?


Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Det her får mig til at tænke på at man ved handler ofte glemmer en ting lidt for sin egen sikkerhed ved salg over nettet, normalt sender man jo den originale kvittering osv., men hvor mange gemmer lige en kopi af den originale kvittering så man overfor postDK kan dokumentere hvad varen er værd?

Jeg tror ikke jeg i de sidste 5 år har solgt noget brugt som jeg ikke har købt over nettet og derfor stadig har kvittering på mail for. Kunne forestille mig det i mange tilfælde (selvfølgelig ikke alle) er sådan :)

@Hother synes foresten pestdk joken er ved at være lidt gammel og slidt....


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Prøv nu at læse det indlæg jeg quotede! Dead


Har lige læst det igen, hvilken del af mit svar er det du mener rammer forbi?

Pendec spekulerer i om køberen kan have modtaget pakken uden at kvittere for den. Det ville være enormt kvajet af postdanmark, for sælgeren har jo kvittering på at have indleveret pakken og hvis ikke postdanmark kan bevise at de har udleveret pakken til køberen, så må de hoste op med en erstatning til sælgeren for at have smidt hans pakke væk. Sælger behøver kun bevise at pakken er sendt. Køberen behøver ikke bevise noget som helst. Postdanmark skal bevise at de har leveret pakken.

Du spørger Pendec hvordan modtageren skal kunne bevise ikke at have modtaget pakken. Mit svar til dig er at modtager ikke behøver bevise noget som helst, bevisbyrden ligger lige pt. hos postdanmark.


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 18-November-2010 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Prøv nu at læse det indlæg jeg quotede! Dead


Har lige læst det igen, hvilken del af mit svar er det du mener rammer forbi?

Pendec spekulerer i om køberen kan have modtaget pakken uden at kvittere for den. Det ville være enormt kvajet af postdanmark, for sælgeren har jo kvittering på at have indleveret pakken og hvis ikke postdanmark kan bevise at de har udleveret pakken til køberen, så må de hoste op med en erstatning til sælgeren for at have smidt hans pakke væk. Sælger behøver kun bevise at pakken er sendt. Køberen behøver ikke bevise noget som helst. Postdanmark skal bevise at de har leveret pakken.

Du spørger Pendec hvordan modtageren skal kunne bevise ikke at have modtaget pakken. Mit svar til dig er at modtager ikke behøver bevise noget som helst, bevisbyrden ligger lige pt. hos postdanmark.
Hvis nu du lige googler ordet hypotetisk, så tror jeg du opdager betydningen af mit indlæg...


Skrevet af: Thomas H
Skrevet den: 18-November-2010 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

 
Her gang jeg afleverer en pakke beder jeg om at få den scannet, og hver gang kigger postmedarbejden tåbeligt på mig og siger at det ikke kan lade sig gøre, og at jeg bare skal lægge pakken i buret.
 
Så er det at jeg spørger om der ikke er andre der kan snuppe min pakke fra buret, og hvilken værdi TRacck & Trace har, når pakken ikke scannes ved modtagelse. Her modtager jeg typisk himmelvendte øjne, og betragtes helt sikkert som ham den irriterende og påståelige kunde :-)
 
Hvis du gør det hver gang, når du udmærket ved hvordan systemet virker, så ER du ham den irriterende og påståelige kunde.
Men han har jo ret... Og hvis ikke man brokker sig, så får de da aldrig systemet lavet om. Den indleverede pakke BURDE da blive scannet ved indleveringen, og ikke et sekund senere, det gør da T&T servicen bedre og mere sikker...

Jeg vil så sige at vi på vores posthus ikke bare selv skal lægge pakkerne i et bur, for her kan man jo reelt stjæle hinandens pakker... Og de er ikke engang scannet...
 
Hvis det er et problem, så send med UPS. Du kender vilkårene, og det står dig fri for at vælge en anden leverandør af forsendelse.


-------------
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 18-November-2010 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

 
Her gang jeg afleverer en pakke beder jeg om at få den scannet, og hver gang kigger postmedarbejden tåbeligt på mig og siger at det ikke kan lade sig gøre, og at jeg bare skal lægge pakken i buret.
 
Så er det at jeg spørger om der ikke er andre der kan snuppe min pakke fra buret, og hvilken værdi TRacck & Trace har, når pakken ikke scannes ved modtagelse. Her modtager jeg typisk himmelvendte øjne, og betragtes helt sikkert som ham den irriterende og påståelige kunde :-)
 
Hvis du gør det hver gang, når du udmærket ved hvordan systemet virker, så ER du ham den irriterende og påståelige kunde.
Men han har jo ret... Og hvis ikke man brokker sig, så får de da aldrig systemet lavet om. Den indleverede pakke BURDE da blive scannet ved indleveringen, og ikke et sekund senere, det gør da T&T servicen bedre og mere sikker...

Jeg vil så sige at vi på vores posthus ikke bare selv skal lægge pakkerne i et bur, for her kan man jo reelt stjæle hinandens pakker... Og de er ikke engang scannet...
 
Hvis det er et problem, så send med UPS. Du kender vilkårene, og det står dig fri for at vælge en anden leverandør af forsendelse.
Er det rigtigt???... Jeg troede ikke man bare kunne vælge et andet fragtfirma, det må jeg nok sige... Og her gik jeg og troede PostDK var de eneste... Tak for oplysningen LOL


Skrevet af: Thomas H
Skrevet den: 18-November-2010 kl. 10:05
Ja, det er helt fantastisk ikke? :)

-------------
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 18-November-2010 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af joensson joensson skrev:


@Pendec
Men du overser at posten aldrig har nået at scanne pakken. Så sandsynligheden for at den skulle være nået frem til køber og blevet udleveret uden overhovedet at være blevet scannet er ca. 0

Jeg har flere gange modtaget pakker som T&T ikke var opdateret på, og slet ikke blev det..

men ok, problematikken omkring dette var ikke at mistænke køber, men bare det faktum at sætte posten pakken udenfor døren, og en anden løber med den, så kan et T&T som viser pakken er modtager og aldrig kom frem, eller pakken slet ikke er scannet, altså stadig betyde modtager har den, men postdk aldrig registrerede det. eller anden person fik den :-)

alt ialt en kvittering fra postdk er alt der skal til, så er køber og sælger glade, især hvis køber får den gratis og sælger får fuld pris hjem som læst i andre tråde.. og måske lidt kompensering for postdk høje told gebyr her når tilfældet er ude.

men ikke at sige man skal snyde med noget.. men det sker altså, og især i opgange i byen hvor posten er lidt for let omgås at stille pakken uden for ens dør..


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 18-November-2010 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Hvis nu du lige googler ordet hypotetisk, så tror jeg du opdager betydningen af mit indlæg...


Du stiller et hypotetisk tilfælde op og jeg svarer med et "I sådan et tilfælde", hvorfor er det så indviklet?


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 19-November-2010 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Hvis nu du lige googler ordet hypotetisk, så tror jeg du opdager betydningen af mit indlæg...


Du stiller et hypotetisk tilfælde op og jeg svarer med et "I sådan et tilfælde", hvorfor er det så indviklet?
Jeg kommenterede på den opstilling der var skrevet i indlægget jeg quotede, ikke hvordan det rent faktisk ville foregå... Det er der den glipper for dig.

Mit indlæg ville jo slet ikke have relevans hvis det var ment som en kommentar til hvordan det rent faktisk hænger sammen.


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 19-November-2010 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Jeg kommenterede på den opstilling der var skrevet i indlægget jeg quotede, ikke hvordan det rent faktisk ville foregå... Det er der den glipper for dig.


Jøsses..

Pendec skrev:
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Nu har jeg læst indlæg og svarene, og der en side af sagen som ikke nævnes. nemlig at køber HAR fået pakken og at du pålægges at tilbagebetale uden dokumentation for at køber virkelig ikke har modtaget pakken.


Du skrev:
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Du kan være 100% sikker på at modtager ikke har fået pakken, for SÅ mange gange glemmer de ikke at scanne pakken...

Men lad os nu rent hypotetisk sige at modtager har fået pakken som aldrig er blevet scannet (posthus,fordeling og udlevering), hvordan skulle den person kunne bevise noget som helst?

Hvordan kan du dokumentere for en pakke du ikke har modtaget???


Jeg svarede:
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

I sådan et tilfælde har sælger indleveret pakken og fået en kvittering med et track& trace nummer. Postdanmark har ingen kvittering på at de har udleveret pakken til køber, ergo må de betale erstatning for den pakke der er "forsvundet"..


Altså, Pendec opsatte en hypotese.

Du legede med på hypotesen og stillede helt konkret spørgsmålene "hvordan skulle den person kunne bevise noget som helst?" og "Hvordan kan du dokumentere for en pakke du ikke har modtaget???".

Jeg legede med på hypotesen og besvarede dine spørgsmål.

Beklager til de øvrige af jer at det bliver så flueknepperagtigt, men når jeg skal høre for at jeg ikke har læst det der bliver svaret på og tilmed at jeg skal øve mig på betydningen af ordet hypotetisk, så går jeg sgu i "Jørgen Clevin"-mode og snitter tingene ud i pap.. LOL


Skrevet af: tommykjensen
Skrevet den: 21-November-2010 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Det her får mig til at tænke på at man ved handler ofte glemmer en ting lidt for sin egen sikkerhed ved salg over nettet, normalt sender man jo den originale kvittering osv., men hvor mange gemmer lige en kopi af den originale kvittering så man overfor postDK kan dokumentere hvad varen er værd?
 
Når jeg sælger noget brugt så får køber aldrig original kvittering, han får en kopi og jeg beholder originalen. Som oftest fordi der er andre ting på kvitteringen som jeg ikke sælger. Kan køber ikke acceptere kun at få en kopi så må køber finde en anden at handle hos.


-------------
Tommy Jensen


Skrevet af: confused
Skrevet den: 21-November-2010 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af tommykjensen tommykjensen skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Det her får mig til at tænke på at man ved handler ofte glemmer en ting lidt for sin egen sikkerhed ved salg over nettet, normalt sender man jo den originale kvittering osv., men hvor mange gemmer lige en kopi af den originale kvittering så man overfor postDK kan dokumentere hvad varen er værd?
 
Når jeg sælger noget brugt så får køber aldrig original kvittering, han får en kopi og jeg beholder originalen. Som oftest fordi der er andre ting på kvitteringen som jeg ikke sælger. Kan køber ikke acceptere kun at få en kopi så må køber finde en anden at handle hos.
 
Det var da en underlig form for logik - hvis du dermed ikke mener at en kopi af kvitteringen, er lige så dækkende som originalen, stiller du jo med vilje køber i en ringere situation.
 
Men ok - som du selv siger, kan man jo så bare lade være med at handle med dig LOL


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: tommykjensen
Skrevet den: 21-November-2010 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af tommykjensen tommykjensen skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Det her får mig til at tænke på at man ved handler ofte glemmer en ting lidt for sin egen sikkerhed ved salg over nettet, normalt sender man jo den originale kvittering osv., men hvor mange gemmer lige en kopi af den originale kvittering så man overfor postDK kan dokumentere hvad varen er værd?
 
Når jeg sælger noget brugt så får køber aldrig original kvittering, han får en kopi og jeg beholder originalen. Som oftest fordi der er andre ting på kvitteringen som jeg ikke sælger. Kan køber ikke acceptere kun at få en kopi så må køber finde en anden at handle hos.
 
Det var da en underlig form for logik - hvis du dermed ikke mener at en kopi af kvitteringen, er lige så dækkende som originalen, stiller du jo med vilje køber i en ringere situation.
 
Men ok - som du selv siger, kan man jo så bare lade være med at handle med dig LOL
 
Jeg skrev faktisk ikke noget om at jeg mener original er mere dækkende end kopien! Det er din tolkning ;-)
 
Hvis kvitteringen gælder for mere end een vare kan jeg absolut ikke se hvorfor jeg skulle give en køber den originale kvittering. Til dato er der ingen købere der har haft indvendinger mod dette.


-------------
Tommy Jensen


Skrevet af: confused
Skrevet den: 21-November-2010 kl. 12:10
Læg mærke til at jeg kun tolker udfra dine egne handlinger - men hvis du mener jeg tolker forkert, giver du jo bare køber originalen næste gang Big smile

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: tommykjensen
Skrevet den: 21-November-2010 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Læg mærke til at jeg kun tolker udfra dine egne handlinger - men hvis du mener jeg tolker forkert, giver du jo bare køber originalen næste gang Big smile
 
Du tolker forkert Wink men det ændrer ikke noget på at jeg beholder original kvitteringer i fremtiden også.
 
Så det vil sige at hvis du har købt et lcd tv og en blu-ray samlet og du sælger blu-ray så får køber altså original kvitteringen for både tv og blu-ray?


-------------
Tommy Jensen


Skrevet af: confused
Skrevet den: 21-November-2010 kl. 13:07
Nu var det jo ikke mine holdninger det handlede om, men dine argumenter for at beholde en original kvittering fremfor en kopi.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: tommykjensen
Skrevet den: 21-November-2010 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Nu var det jo ikke mine holdninger det handlede om, men dine argumenter for at beholde en original kvittering fremfor en kopi.
 
Tjaa men nu spurgte jeg jo dig om hvad du konkret ville gøre i en given situation. At du ikke vil svare kan jeg jo kun tolke som at du da også vil beholde original kvitteringen men du vil bare ikke være ved det Wink 


-------------
Tommy Jensen


Skrevet af: confused
Skrevet den: 21-November-2010 kl. 18:17
Som jeg har prøvet at forklare dig, er essensen hvor vidt man vil beholde den originale kvittering eller ej. Du vil altid beholde den originale, hvorfor du jo må tro at den giver en større sikkerhed. Dermed snyder du, i mine øjne, køberen.
 
Og så håber jeg at du udfra ovenstående sætning, kan regne ud hvor vidt jeg ville beholde originalen eller ej.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 21-November-2010 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Som jeg har prøvet at forklare dig, er essensen hvor vidt man vil beholde den originale kvittering eller ej. Du vil altid beholde den originale, hvorfor du jo må tro at den giver en større sikkerhed. Dermed snyder du, i mine øjne, køberen.
 
Og så håber jeg at du udfra ovenstående sætning, kan regne ud hvor vidt jeg ville beholde originalen eller ej.
 
Der er vel ikke noget ikke vejen for at tage en kopi af en kvittering. Jeg tvivler på at en forretning vil beklage sig over det. Snyd er det da ikke.
 
Har jeg købt noget i en forretning, hvor kvitteringen er kassestrimlen, (og dermed ikke er af typen der er skrevet ud af en printer), tager jeg også en kopi af den, da farven ofte forsvinder. Jeg har endda været ude for at butikken selv har lavet en kopi til mig eller i det mindste har opfordret mig til at tage en kopi. Jeg har 3 gange brugt en kopi af kvittering i reklamationssager uden at have hørt noget for det. 2 af gangene blev jeg endda rost for at have en kopi man rent faktisk kunne læse.
 
 


Skrevet af: tommykjensen
Skrevet den: 22-November-2010 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Dermed snyder du, i mine øjne, køberen.
 
Hvordan det ? Du siger jo at kopien er lige så god som originalen.
 


-------------
Tommy Jensen


Skrevet af: confused
Skrevet den: 22-November-2010 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af tommykjensen tommykjensen skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Dermed snyder du, i mine øjne, køberen.
 
Hvordan det ? Du siger jo at kopien er lige så god som originalen.
 
 
Nej, det er lige netop det jeg IKKE siger - men du må jo synes originalen er mere værd end kopien, når du insisterer på at beholde denne ?  


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: zeroXTC
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 17:58
Jeg må tage hatten af for postdks kundeservice denne gang. Sagen er nu afviklet og de erstatter pakken. Hele processen har taget en 2-3 uger, hvilket faktisk ikke er så slemt. Jeg troede der ville gå længere tid! Men det er løst så både køber og sælger er glade igen :).

-------------
Pioneer KRP-500A
Pioneer BDP-320





Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af zeroXTC zeroXTC skrev:

Jeg må tage hatten af for postdks kundeservice denne gang. Sagen er nu afviklet og de erstatter pakken. Hele processen har taget en 2-3 uger, hvilket faktisk ikke er så slemt. Jeg troede der ville gå længere tid! Men det er løst så både køber og sælger er glade igen :).


Godt at høre SmileSmileSmile

Hvordan beviser man overfor PostDK, hvad pakken skulle indeholde? - jeg mener hvordan fastsætter de en erstatning.


Skrevet af: zeroXTC
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 18:15
De spurgte både mig (sælger) og køber hvad den indeholdte. De spørg efter en kvittering, som jeg heldigvis havde en kopi af på min mail. Hvis det hele stemmer overens, så skulle det bare være det :) De dækker kun op til 4800 kroner, men mindre den var forsikret yderligere :)

-------------
Pioneer KRP-500A
Pioneer BDP-320





Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 22:24
Det var da godt I fik erstatning. Fik i erstatning efter salgsværdien, eller genanskaffelsesværdien? Og fik køber egentlig sine penge tilbage i sin tid, eller ventede du til nu?

-------------
mvh Christian


Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 16-Januar-2011 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af zeroXTC zeroXTC skrev:

Jeg må tage hatten af for postdks kundeservice denne gang. Sagen er nu afviklet og de erstatter pakken. Hele processen har taget en 2-3 uger, hvilket faktisk ikke er så slemt. Jeg troede der ville gå længere tid! Men det er løst så både køber og sælger er glade igen :).


har hørt fra zeroXTC igen og har fået forklaring og undskyldning og den er jeg meget forståne over for :)



Print side | Luk vindue