Print side | Luk vindue

Guide på X10

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89044
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 12:53


Emne: Guide på X10
Skrevet af: Jamic
Emne: Guide på X10
Skrevet den: 18-November-2010 kl. 19:50
Hej
 
Jeg har for nylig byttet mig til til et Panasonic X10 her på forum.
Jeg er meget tilfreds med TV'et men kan ikke få guiden til at fungere på DVB C tuneren.
Jeg kan godt se at der var problemer da TV'et var forholdsvis nyt, der er nogle emner der omhandler problemet, men de er alle mindst et år gamle.
Når jeg trykker på guide kommer der bare en kanal liste.
Tv'et er en Y model med firmware 1.206.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
 
Mvh. Jacob



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-November-2010 kl. 20:01
 
 Det skulle vist virke når brugsland er stillet til Sverige.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Jamic
Skrevet den: 19-November-2010 kl. 01:03
Det virker desværre ikke ned Sverige som land.
Så kan jeg ikke vælge netværks ID og den fider kun 7 kanaler.
Andre foreslag er velkomne.
 
Mvh. Jacob


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Det virker desværre ikke ned Sverige som land.
Så kan jeg ikke vælge netværks ID og den fider kun 7 kanaler.
Andre foreslag er velkomne.
Mvh. Jacob

Hvad bruger du så, hvis ikke Sverige?

Måske er der ikke EPG på dit Panasonic X10Y tll kabel-tv?

På dette sted http://avantix.dk/catalog/product_info.php?products_id=3128&from=kelkoo&utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick - http://avantix.dk/catalog/product_info.php?products_id=3128&from=kelkoo&utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick
er der angivet dette:

EPG for DVB-T (7days) 7-Days SI EPG



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Hej
 
Jeg har for nylig byttet mig til til et Panasonic X10 her på forum.
Jeg er meget tilfreds med TV'et men kan ikke få guiden til at fungere på DVB C tuneren.
Jeg kan godt se at der var problemer da TV'et var forholdsvis nyt, der er nogle emner der omhandler problemet, men de er alle mindst et år gamle.
Når jeg trykker på guide kommer der bare en kanal liste.
Tv'et er en Y model med firmware 1.206.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
 
Mvh. Jacob
 
Hvad skulle der ellers komme frem når man trykker på guide ???      
 
Jeg har selv et 50x10y jeg får osse den menu frem du snakker om... så det er nok helt normalt.
 


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Hvad skulle der ellers komme frem når man trykker på guide ???   
 
Jeg har selv et 50x10y jeg får osse den menu frem du snakker om... så det er nok helt normalt.

Hm, jeg er ikke rigtig med. En EPG (tv-guide) skulle jo gerne være en oversigt over udsendelserne på de forskellige kanaler.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Hvad skulle der ellers komme frem når man trykker på guide ???   
 
Jeg har selv et 50x10y jeg får osse den menu frem du snakker om... så det er nok helt normalt.

Hm, jeg er ikke rigtig med. En EPG (tv-guide) skulle jo gerne være en oversigt over udsendelserne på de forskellige kanaler.
 
Jeg tror ikke du kan få sådan en guide frem som du omtaler uden at kører med sådan et ca modul ell hvad det hedder.   Du kan vist højst få den menu ved at trykke 2 gange på  " i "  som viser beskrivelse...  af hvad der blir sent.
 
fandt dog nogle billeder af det du tænkte på , men tror som sagt ikke det er muligt uden ca modul... men det må nogle af de andre panasonic tv ejere da vide eller hvad.    her er et billede som det du efterlyser ..
 


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 19:16
Det er så absolut muligt at få en EPG frem. Det kræver som sagt enten at man har valgt Sverige eller Finland som landevalg og så har det intet med et evt. CA modul at gøre. Vælger man Danmark får man, som flere har opdaget, bare en kanaliste.

Forskellen er også at du ved valg af Sverige eller Finland som land får mulighed for at søge på DVB-C tuneren med det samme ved opsætning. Når man vælger Danmark skal man først søge på DVB-T og derefter tilføje DVB-C via menuen.

Hvis du ikke har mulighed for at tilføje netværks ID osv vil jeg anbefale at du nulstiller dit TV fuldstændigt og tager den derfra, da det skal være muligt at indtaste alle værdier manuelt. Sådan har det i hvert fald været på alle de 2009 Pana modeller jeg har installeret. Det kan umiddelbart se ud som om du søger på DVB-T tuneren hvis du ikke får muligheden og kun finder få kanaler.


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Det er så absolut muligt at få en EPG frem. Det kræver som sagt enten at man har valgt Sverige eller Finland som landevalg og så har det intet med et evt. CA modul at gøre. Vælger man Danmark får man, som flere har opdaget, bare en kanaliste.

Forskellen er også at du ved valg af Sverige eller Finland som land får mulighed for at søge på DVB-C tuneren med det samme ved opsætning. Når man vælger Danmark skal man først søge på DVB-T og derefter tilføje DVB-C via menuen.

Hvis du ikke har mulighed for at tilføje netværks ID osv vil jeg anbefale at du nulstiller dit TV fuldstændigt og tager den derfra, da det skal være muligt at indtaste alle værdier manuelt. Sådan har det i hvert fald været på alle de 2009 Pana modeller jeg har installeret. Det kan umiddelbart se ud som om du søger på DVB-T tuneren hvis du ikke får muligheden og kun finder få kanaler.
 
måske man skulle prøve det engang mere, mener bare ikke jeg havde nogle land muligheder .. men husker muligvis forkert Big smile


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 19:33
 
 Du skal jo for at vælge brugsland lave en Fabriksindstilling, så får du hele installationsmenuen frem. Efter at have valgt Sverige, installerer du så det hele igen, du kan stadig vælge dansk i menusprog.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Du skal jo for at vælge brugsland lave en Fabriksindstilling, så får du hele installationsmenuen frem. Efter at have valgt Sverige, installerer du så det hele igen, du kan stadig vælge dansk i menusprog.
 
 
vil det så se ud som det billede jeg satte ind ?  lidt oppe.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 20:13
 
 Ja, så skulle der gerne være den fulde EPG.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Ja, så skulle der gerne være den fulde EPG.
 
måske man lige sku prøve det engang, og så lige skrive indstillingerne ned først ..LOL   ,   sletter den mon osse alt på hdmi og component indstillinger ??
 
 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 20:20
 
 Alle indstillinger går jo tilbage til hvad de var da det blev købt.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 20:25
[QUOTE=bulk]
fandt dog nogle billeder af det du tænkte på , men tror som sagt ikke det er muligt uden ca modul...QUOTE]

Ja, en tv-guide eller EPG skal se ud som på billedet. Det har intet med et CA-modul at gøre.

Hvis du og trådstarter allerede har fundet DVB-C-kanaler, og tv'et ikke kan vise en EPG, så tyder det på at tv'et ikke kan vise en sådan. Det er jo ikke alle tv der har EPG, og jeg henviste i mit tidligere indlæg til at specifikationerne tydede på at Pan X10Y kun havde EPG på DVB-T (modtagelse via egen antenne).

Hvis du allerede har fundet dine DVB-C-kanaler, nytter det ikke at søge igen med Sverige som land.

Hvis det bliver bekræftet, at Pan X10Y ikke af sig selv kan vise en EPG på DVB-C-kanaler, kan man kun få det ved en digital modtagerboks der kan.




-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Alle indstillinger går jo tilbage til hvad de var da det blev købt.
 
jep har lige taget billeder af indstillingerne.  Og nulstillet...
 
satte den til sverige..  men sku måske have skrevet et id for den fandt 0 på dvb-c
 
men tilgengæld ser det sådan her ud nu , hvis man trykker på guide i analog godt nok ..
 


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 20:47
den skriver sådan under netværks id ved valg af sverige og fandt ingen kanaler på dvb-c
 
 
 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 20:47
 
 Der er jo ikke EPG på Analog TV, det vil se ud på samme måde ved Digital, men med alle programmerne i de tomme bjælker.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Der er jo ikke EPG på Analog TV, det vil se ud på samme måde ved Digital, men med alle programmerne i de tomme bjælker.
 
men den fandt ingen på dvb-c    ....   prøver lige finland nu jeg er igang med det .. LOL


Skrevet af: Jamic
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 20:52
Hej
Jeg har nulstillet i fabriksindstillinger og valgt sverige som land når TV'et starter op igen.
Jeg får også mulighed for at skrive mit netværksid ind samt søgefrekvens og Modulation (143000 og 6875 iflg. yousee).
Når jeg så starter søgningen skriver den at den opdaterer netværks ID og efterflg kan jeg kun vælge noget den kalder 0 og standardnetværk.
Derefter finder den 7 kanaler der alle hedder noget med canal +, de 6 er krypterede og den eneste jeg kan se er en trailerkanal.
Så jeg er gået tilbage til DK som land, der har jeg ingen problemer med at finde mine kanaler men må leve uden guide. Når jeg trykker på guide kommer der kun en kanalliste hvor kanalerne er listet ligesom på Bulks billede ude til venstre, men uden EPG.
 
Mvh. Jacob 


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Hej
Jeg har nulstillet i fabriksindstillinger og valgt sverige som land når TV'et starter op igen.
Jeg får også mulighed for at skrive mit netværksid ind samt søgefrekvens og Modulation (143000 og 6875 iflg. yousee).
Når jeg så starter søgningen skriver den at den opdaterer netværks ID og efterflg kan jeg kun vælge noget den kalder 0 og standardnetværk.
Derefter finder den 7 kanaler der alle hedder noget med canal +, de 6 er krypterede og den eneste jeg kan se er en trailerkanal.
Så jeg er gået tilbage til DK som land, der har jeg ingen problemer med at finde mine kanaler men må leve uden guide. Når jeg trykker på guide kommer der kun en kanalliste hvor kanalerne er listet ligesom på Bulks billede ude til venstre, men uden EPG.Mvh.
 Jacob


Men hvilke kanaler finder du når du bruger Danmark? Er det DVB-C-kanaler eller kun analoge kanaler?  Har du sådanne kanaler som DR Update, Folketinget, TV4, NRK1, der kun sendes digitalt?




-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Jamic
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 21:20
Ja, jeg søger kun på DVB-C tuneren og finder alle de nævnte kanaler.
 
Mvh. Jacob


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Ja, jeg søger kun på DVB-C tuneren og finder alle de nævnte kanaler. 
Mvh. Jacob

Så tyder alt på at dit tv ikke kan vise en EPG på DVB-C kanaler.

Når vi i øvrigt snakker Sverige, skyldes det at Panasonic tv sædvanligvis ikke kan tilgå DVB-C kanalsøgning når man vælger Danmark som land.




-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 21:26
Hvilken antenneforening er du medlem af? Og har de eget udbud eller er de på YouSee regionsudbud?

Alle X10Y modeller kan vise fuld EPG på både DVB-C og DVB-T tuner, men der kan til gengæld være faktorer på det netværk hvorpå fjernsynet er tilkoblet der gør at EPG ikke fungerer.


Skrevet af: Jamic
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 22:23
Der er ingen antenneforening indover. Det er kabel direkte fra yousee, netværks ID 151 (Frederiksværk)
 
Mvh. Jacob


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 20-November-2010 kl. 22:47
Du har også været alle muligheder igennem med "fuld scanning" og "gratis kanaler" osv når du scanner?


Skrevet af: Jamic
Skrevet den: 21-November-2010 kl. 00:07
Ja, jeg valgte alle kanaler.


Skrevet af: volleborg
Skrevet den: 21-November-2010 kl. 23:14
Jeg har et P37x10, som på det sidste har haft problemer med søgningerne på DVB-C kanalerne fra Yousee. Tidligere kunne jeg opdatere kanallisten uden problemer, men hvis jeg gør det i dag, forsvinder alle kanalerne, og jeg må lave en fuld søgning for at få dem igen.
Tidligere havde jeg indstillet land til Sverige, men der finder jeg ingen kanaler ved DVB-C søgning. Nu har jeg genopsat fjernsynet og valgt Finland; dvs. jeg skal vælge en eller anden by, eks Helsinki. Der finder jeg dog ingen kanaler, men ved at gå ind i DVB-C indstillingsmenuen bagefter og foretage en autosøgning, hvor jeg ikke ændrer indstillingerne med undtagelse af menupunktet Søgning til fuld, dukker kanalerne op igen.


Skrevet af: Jamic
Skrevet den: 21-November-2010 kl. 23:28
Hej Volleborg
 
Har du så efterflg. en fungerende TV guide?
Jeg har skrevet til Panasonic support, så nu venter jeg lige på svar fra dem, før jeg prøver flere alternativer.
 
Mvh. Jacob


Skrevet af: volleborg
Skrevet den: 21-November-2010 kl. 23:30

Ja Guiden virker fint



Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 22-November-2010 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

den skriver sådan under netværks id ved valg af sverige og fandt ingen kanaler på dvb-c 
 
 


Jeg er havnet i samme situation som Bulk og flere andre i denne tråd. Mit tv er Panasonic V10, og med Sverige som land (som jeg altid har brugt), findes der kun dette Standardnetværk med netværks-id 0. Der findes derfor ingen DVB-C-kanaler og uden nogen indstillingsmuligheder går søgningen automatisk videre til DVB-T, hvor der af gode grunde heller ikke findes nogen, og så automatisk videre til Analog søgning, hvor den finder de analoge kanaler i min tv-pakke fra YouSee.
Efter at søgningen er afsluttet, vises kun en analog indstillingsmenu, og derfor ingen adgang til en søgning af DVB-C-kanaler.

Jeg tror at der er en fejl eller mangel i YouSee's signal i øjeblikket, for det kan ikke passe at så mange har det samme problem. Ved tidligere automatiske søgninger fandt Panasonic tv'et altid en lang række netværks-id, hvor man kunne vælge det man selv skulle bruge. I mit tilfælde 151.

Der var for et års tid siden også en fejl i det signal YouSee leverede, således at kanalsøgning var forgæves. Det blev rettet efter en uges tid.

Jeg har forgæves spurgt YouSee Support der henviser til Panasonic. Nu har jeg forklaret sagen for Theis og Dan fra YouSee Support, der af og til skriver på Recordere Forum.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-November-2010 kl. 19:39
 
 Har lige været hos mine forældre og opsætte et P37C2, blev opsat med Danmark som land, valgte DVB-C, (You See) indtastede Netværk ID, og alle kanaler kom frem med fuld EPG og Guide. Alt var i orden og kørende på en ½ time.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Jamic
Skrevet den: 23-November-2010 kl. 15:16
Jeg har modtaget svar fra Panasonic Support der skriver at Yousee har ændret udsendelsen af EPG, og at det derfor ikke virker længere på deres 10 modeller.
 
Jeg mener at EPG i dag må anses som en standard feature og det kan simpelthen ikke være rigtigt at panasonics 2009 modeller ikke kan modtage EPG fra landets største kabel TV leverandør.
 
En dag ved lejlighed vil jeg dog prøve foreslaget med Finland og se om det hjælper.
 
Mvh. Jacob


Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 25-November-2010 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:



Jeg er havnet i samme situation som Bulk og flere andre i denne tråd. Mit tv er Panasonic V10, og med Sverige som land (som jeg altid har brugt), findes der kun dette Standardnetværk med netværks-id 0. Der findes derfor ingen DVB-C-kanaler og uden nogen indstillingsmuligheder går søgningen automatisk videre til DVB-T, hvor der af gode grunde heller ikke findes nogen, og så automatisk videre til Analog søgning, hvor den finder de analoge kanaler i min tv-pakke fra YouSee.
Efter at søgningen er afsluttet, vises kun en analog indstillingsmenu, og derfor ingen adgang til en søgning af DVB-C-kanaler.

Jeg tror at der er en fejl eller mangel i YouSee's signal i øjeblikket, for det kan ikke passe at så mange har det samme problem. Ved tidligere automatiske søgninger fandt Panasonic tv'et altid en lang række netværks-id, hvor man kunne vælge det man selv skulle bruge. I mit tilfælde 151.

Der var for et års tid siden også en fejl i det signal YouSee leverede, således at kanalsøgning var forgæves. Det blev rettet efter en uges tid.

Jeg har forgæves spurgt YouSee Support der henviser til Panasonic. Nu har jeg forklaret sagen for Theis og Dan fra YouSee Support, der af og til skriver på Recordere Forum.
Hej Wilhem,
Som nævnt i tidligere privat besked, så kigger vi på sagen.
Jeg vil teste problemstillingen på et Panasonic V10, som du skriver du har.
Det kan godt tage en lille uges tid før jeg vender tilbage med svar, der er lidt travlt på kontoret i øjeblikket.
Theis.


-------------
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/



Skrevet af: Circon
Skrevet den: 25-November-2010 kl. 08:49

Ja, jeg havde det samme problem ,men nu kører det fint igen. Man skal nu bruge Finnland LOL



Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 25-November-2010 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Ja, jeg havde det samme problem ,men nu kører det fint igen. Man skal nu bruge Finnland LOL


Hverken Sverige eller nogen af de forskellige regioner i Finland virker i øjeblikket på Panasonic V10, i hvert fald ikke i min boligforening (ikke antenneforening) på Østerbro, Kbh. Jeg søger fra fabriksindstillinger.

Før problemet opstod, var der ingen problemer.  Da jeg fik tv'et for et år siden, brugte jeg Sverige og fandt hvad jeg skulle, og det har også været tilfældet efterfølgende.

Det kan ikke passe at et af de nyeste og mest prisbelønnede tv ikke kan finde de digitale DVB-C kanaler fra YouSee.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: volleborg
Skrevet den: 25-November-2010 kl. 11:22
På mit X10 finder jeg ingen kanaler, når jeg søger efter dem under opsætningen (land: Finland), men når jeg bagefter går ind og laver en fuld søgning på DVB-C, dukker hele listen op, og det er inklusiv kanaler, som ikke sendes i mit område.


Skrevet af: Circon
Skrevet den: 25-November-2010 kl. 11:36
volleborg.Så har du jo også epg `en, eller?


Skrevet af: Circon
Skrevet den: 25-November-2010 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Ja, jeg havde det samme problem ,men nu kører det fint igen. Man skal nu bruge Finnland LOL


Hverken Sverige eller nogen af de forskellige regioner i Finland virker i øjeblikket på Panasonic V10, i hvert fald ikke i min boligforening (ikke antenneforening) på Østerbro, Kbh. Jeg søger fra fabriksindstillinger.

Før problemet opstod, var der ingen problemer.  Da jeg fik tv'et for et år siden, brugte jeg Sverige og fandt hvad jeg skulle, og det har også været tilfældet efterfølgende.

Det kan ikke passe at et af de nyeste og mest prisbelønnede tv ikke kan finde de digitale DVB-C kanaler fra YouSee.
Jeg sender dig en mail via pm med en vejledning.
 
Vh
Circon


Skrevet af: volleborg
Skrevet den: 25-November-2010 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

volleborg.Så har du jo også epg `en, eller?
Ja


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 25-November-2010 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Ja, jeg havde det samme problem ,men nu kører det fint igen. Man skal nu bruge Finnland LOL

Hverken Sverige eller nogen af de forskellige regioner i Finland virker i øjeblikket på Panasonic V10, i hvert fald ikke i min boligforening (ikke antenneforening) på Østerbro, Kbh. Jeg søger fra fabriksindstillinger.

Før problemet opstod, var der ingen problemer.  Da jeg fik tv'et for et år siden, brugte jeg Sverige og fandt hvad jeg skulle, og det har også været tilfældet efterfølgende.

Det kan ikke passe at et af de nyeste og mest prisbelønnede tv ikke kan finde de digitale DVB-C kanaler fra YouSee.
Jeg sender dig en mail via pm med en vejledning.
Vh
Circon

Mange tak for din hjælp. Det er nu lykkedes at finde mine DVB-C kanaler på mit Panasonic V10. Der er også TV Guide, som det skal være.

Jeg havde allerede efter fabriksindstilling valgt Finland, region Helsinki.
DVB-C autosøgning havde ikke fundet nogen digitale kanaler, kun de analoge kanaler fra YouSee blev fundet.
Jeg fulgte nu Panasonic V10- manualens punkt "Genindstilling fra indstilling".
Man skal først trykke på input-knappen TV og vælge DVB-C. Dette punkt er nødvendigt, i hvert fald på mit tv, for at komme videre  til dette punkt:

Derefter går jeg ind i MENU og på sædvanlig vis vælger jeg INDSTILLING, DVB-C INDSTILLINGSMENU, AUTOSØGNING.

Jeg valgte nu Gratis kanaler, Fuld søgning (Hurtig søgning giver ingen resultater), og Netværks-id 151.

Den finder nu alle mine digitale kanaler, men desværre også en del som ikke hører til under 151 (bl.a. TV 2 lokalstationer).

Sorteringen er helt hen i vejret. Den første kanal, som tv'et også åbner på, har nummer 1000 (Event-kanalen med et YouSee prøvebillede). De digitale radiokanaler starter med nr. 3000. Her er der 33 stk. med i hvert fald 10 eksemplarer af P4 (en for hver landsdel, men de spiller det samme). Det har jeg ikke set før.

Tidligere, da jeg kunne bruge Sverige, var det hele meget mere enkelt. I første hug finder man lige netop de kanaler, man har, og i samme kanalnummerorden som YouSee bruger med DR1 som nr. 1.

Ved at bruge Finland, bliver tidszonen forkert, men det lader sig dog ændre i menuen "Andre indstillinger" (GMT + 1).

Tilføjelse: Fandt ud af at samme metode som ovenfor også virkede med Sverige som land. Søgningen giver nøjagtigt samme resultat som Finland.



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 12:35
Det er sørgeligt at alverdens TV fabrikanter  ikke har fundet ud af at lille Danmark ikke mere er et Analog land men er overgået til Digital signalforsyning både på DVB-C & DVB-T (Snart DVB-T2).
TV fabrikanter burde have et spark i "måssen" for ikke at komme med software løsninger så det virker korrekt med Dansk landekode - det kan man altså ikke laste YouSee for...


-------------
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 27-November-2010 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Det er sørgeligt at alverdens TV fabrikanter  ikke har fundet ud af at lille Danmark ikke mere er et Analog land men er overgået til Digital signalforsyning både på DVB-C & DVB-T (Snart DVB-T2).
TV fabrikanter burde have et spark i "måssen" for ikke at komme med software løsninger så det virker korrekt med Dansk landekode - det kan man altså ikke laste YouSee for...

Ja, jeg regnede med at vi havde et NorDig-samarbejde mellem tv-producenter og distributører, der sikrede bestemte specifikationer overholdt.

YouSee må jo have ændret sit netværks-signal, for tidligere gik kanalsøgningen glat, når man blot havde valgt Sverige på mit Panasonic TX-P42V10E. Men YouSee har ikke givet nogen besked derom.

Der er heller ikke givet nogen meddelelse om den ændring som Jamic skriver om i dette klip fra trådens s. 4:
 
Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Jeg har modtaget svar fra Panasonic Support der skriver at Yousee har ændret udsendelsen af EPG, og at det derfor ikke virker længere på deres 10 modeller.
 
Jeg mener at EPG i dag må anses som en standard feature og det kan simpelthen ikke være rigtigt at panasonics 2009 modeller ikke kan modtage EPG fra landets største kabel TV leverandør.
...Mvh. Jacob

Jeg er enig. Jeg synes at nogen læner sig op ad en forbrugersag?
Foreløbig ville jeg være glad for en forklaring fra YouSee.



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Circon
Skrevet den: 27-November-2010 kl. 14:48
Hvorfor har jeg så epg på min pana fra 2009 ? Det hænger jo ikke sammen, eller  !!!
Når det er muligt for mig, må det også være muligt for andere.
Vh
Circon


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 28-November-2010 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Hvorfor har jeg så epg på min pana fra 2009 ? Det hænger jo ikke sammen, eller  !!!
Når det er muligt for mig, må det også være muligt for andere.
Vh
Circon


Jeg kan godt forstå du undrer dig. Jeg har jo også TV Guide på Pana V10.

Jeg bygger på hvad Panasonic har skrevet til Jacob (Jamic). Men det er måske en forhastet meddelelse fra Panasonic?




-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Circon
Skrevet den: 28-November-2010 kl. 12:42
Det tror jeg. Måske skulle vi give support til PanasonicLOL
 
Vh
Circon


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 28-November-2010 kl. 16:15
Jamen tak for det gode forslag. Så fik jeg også Tv-Guide på min U10 med Finland som nation. Ikke at jeg havde savnet det, for det viste godt nok programinfo i bjælken for neden. Tak igen


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 07:14
Jeg har samme problem med mit G10. Den finder kun netværks id 0.
Jeg i tidernes morgen valgt Sverige som land, men uanset om jeg laver en fuld eller hurtig søgning på Alle kanaler eller Gratis kanaler, finder den ingen ting.

Er det virkelig nødvendigt med en fabriks-indstilling ?


-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 08:26
Nu er alle mine kanaler kommet tilbage på magisk vis, uden at jeg har gjort noget.
Dejligt Smile


-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 19:52
Hmm.. mangler stadig Kanal 5 og Kanal 5 HD.
Men prøver jeg at lave en ny søgning, kan der stadig kun findes netværks ID 0.


-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Hmm.. mangler stadig Kanal 5 og Kanal 5 HD.
Men prøver jeg at lave en ny søgning, kan der stadig kun findes netværks ID 0.

Ja, på Pana finder man kun standardnetværksnr. 0, men tryk OK, så kommer kanalerne. Vælg Gratis Kanaler eller Alle kanaler. Vælg Fuld søgning, da hurtig søgning ikke dur.

Her 2100 Ø fik jeg i dag efter 16.00 alle mine kanaler (Grundpakken), også 5 HD.
Jeg kan stadig se Kanal 4 som ellers skal flytte til Mellempakken, og fra Mellempakken har jeg mærkelig nok også en velfungerende TV3+HD.



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Ja, på Pana finder man kun standardnetværksnr. 0, men tryk OK, så kommer kanalerne. Vælg Gratis Kanaler eller Alle kanaler. Vælg Fuld søgning, da hurtig søgning ikke dur.

Ok, det må jeg prøve. Men sådan har det ikke været før.
Men hvis bare det kommer til at virke, så er det fint nok Smile


-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 20:37
Nej, desværre fungerer kanalsøgningen på Pana'erne ikke som tidligere. Jeg afventer svar fra YouSee, for det må være YouSee der har ændret måden at sende netværksoplysninger på. Søgningen tager nu hen ved 10 min. hvor man tidligere fik det overstået på 3.

Søgningen giver også kanaler uden signal (bl.a. en masse TV 2 lokalstationer) og dubletter af P4 radiostationer og andet bras.  Både Finland og Sverige kan bruges som land og fungerer ens. Jeg anbefaler Sverige for at få korrekt  tidszone. Jeg fik dubletter af DR1 og DR2, men uden signal på dubletterne.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 21:05
Jeg har efter en fuld søgning fået Kanal 5 (HD) igen.
Ser frem til at høre fra Yousee.


-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: cato
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 13:19
Jeg har også problemer med min epg. Jeg har panasonic 10E Og panasonic fortæller at fjernsynet ikke understøtter guiden mere, kan dog stadig godt se når man skifter kanal hvilket program som kører, men ingen guide mere :-(!!!

Jeg bruger danmark som land da jeg over kundeservice igår fik sat tv' et op da alle mine kanaler pludselig forsvandt.

Nogen som kan løse problemet, ville jeg være yderst taknemmelig.




Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af cato cato skrev:

Jeg har også problemer med min epg. Jeg har panasonic 10E Og panasonic fortæller at fjernsynet ikke understøtter guiden mere, kan dog stadig godt se når man skifter kanal hvilket program som kører, men ingen guide mere :-(!!!
Jeg bruger danmark som land da jeg over kundeservice igår fik sat tv' et op da alle mine kanaler pludselig forsvandt.
Nogen som kan løse problemet, ville jeg være yderst taknemmelig.


Som du kan se i mange indlæg i denne tråd, er der problemer med Panasonic, men jeg mener at Panasonic kundeservice er forkert på den, for ved at vælge Sverige eller Finland får man TV Guide.

Jeg løb selv ind i problemer med V10E, men har løst problemet.

Lav en reset og vælg Sverige. Der bliver tale om 2 søgninger. Den første DVB-C kanalsøgning giver kun analoge kanaler. Følg derefter vejledningen  som beskrevet i mit indlæg i denne tråd den 25-November-2010 kl. 22:41.
Meld venligst tilbage.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: cato
Skrevet den: 03-December-2010 kl. 13:21
Men hvis jeg laver en reset via fjernbetjeningen, mon så den igen siger 0 netværk fundet? Da jeg jo lige har fået panasonic til at lave alt muligt mærkeligt ved tv'et. Tror jeg venter til mandag med at prøve så jeg kan ringe til kundeservice hvis det går helt galt igen.
Med reset Vilhelm mener du vel at jeg skal gendanne fabriksindstillingerne?

MVH

Lars


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 03-December-2010 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af cato cato skrev:

Men hvis jeg laver en reset via fjernbetjeningen, mon så den igen siger 0 netværk fundet? Da jeg jo lige har fået panasonic til at lave alt muligt mærkeligt ved tv'et. Tror jeg venter til mandag med at prøve så jeg kan ringe til kundeservice hvis det går helt galt igen.
Med reset Vilhelm mener du vel at jeg skal gendanne fabriksindstillingerne?
MVH  Lars


Ja, meningen er at gendanne til fabriksindstillingerne. Derefter slukker du for tv'et, og når du tænder igen, vælger du dansk som sprog og Sverige som land.

Der skal som anført laves 2 søgninger, idet den første ikke giver digitale kanaler. Før den 2. søgning skal  man trykke på fjernbetjeningens knap TV og vælge DVB-C, hvorefter man i menuen kan vælge DVB-C Autosøgning. Vælg her Fuld søgning, men gerne Gratis kanaler.

Du skal sige OK til Standardnetværk (der er ikke andre muligheder).

Men fuld forståelse for at du venter til mandag. Måske skulle du tale med Panasonic support først.

Du har sagt at dit tv er Panasonic 10E, men er det V10 som mit, eller X10E, S10E eller ..? Du er sikker på at dit tv har DVB-C tuner? Ellers er det hele forgæves.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: cato
Skrevet den: 05-December-2010 kl. 10:37
det er et TX-p42s10E

MVH

Lars


Skrevet af: cato
Skrevet den: 05-December-2010 kl. 10:37
Ja det har DVB-C tuner...


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 05-December-2010 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af cato cato skrev:

det er et TX-p42s10E MVH Lars

Manualerne til S10E og mit V10E synes at være helt identiske men hensyn til kanalsøgning.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: cato
Skrevet den: 06-December-2010 kl. 12:38
hej

Jeg har nu prøvet med Sverige og det fungerer ikke, men talte med panasonic og de fortalte at man ikke kan vælge netværksnummer (mit er 151) når man vælger Sverige som land og derfor fungerer Sverige ikke mere. Ved dog ikke om dette er rigtigt.

Så jeg håber at tdc support måske får det ordnet??? Der er vist en i denne tråd fra tdc support måske du kan forklare hvorfor guiden ikke virker mere på mit TV?

MVH

Lars



Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 06-December-2010 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af cato cato skrev:

hej

Jeg har nu prøvet med Sverige og det fungerer ikke, men talte med panasonic og de fortalte at man ikke kan vælge netværksnummer (mit er 151) når man vælger Sverige som land og derfor fungerer Sverige ikke mere. Ved dog ikke om dette er rigtigt.

Så jeg håber at tdc support måske får det ordnet??? Der er vist en i denne tråd fra tdc support måske du kan forklare hvorfor guiden ikke virker mere på mit TV?
MVH Lars 

Der er forskellige tråde om problemet, og der er tilbagemeldinger om at man kan få det til at fungere både m.h.t. G10, X10 og V10. Så mon ikke også S10?

Du har prøvet med Sverige, forstår jeg. Efter den første forgæves søgning, har du så lavet endnu en Fuld DVB-C Autosøgning?


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 06-December-2010 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af cato cato skrev:

Så jeg håber at tdc support måske får det ordnet??? Der er vist en i denne tråd fra tdc support måske du kan forklare hvorfor guiden ikke virker mere på mit TV?

MVH

Lars

Vær opmærksom på at det ikke er TDC, men Yousee der leverer dit tv signal.


-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 06-December-2010 kl. 14:30
Theis fra YouSee Support har lovet at se på problemet, men er fortsat travlt beskæftiget med andre opgaver.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 06-December-2010 kl. 16:19
Jeg har en V10. Jeg kan godt finde alle kanaler med Sverige som land og fuld søgning. MEN når jeg har haft slukket for tv'et "glemmer" det nogle af kanalerne. Bl.a i den favoritliste jeg har lavet. Og så kan jeg heller ikke se dem, selvom jeg vælger alle kanaler. Så står den som krypteret.

Det problem har jeg ikke haft det sidste halvandet år, så det må være noget der er sket i forbindelse med YouSee's omlægning.



-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 06-December-2010 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Jeg har en V10. Jeg kan godt finde alle kanaler med Sverige som land og fuld søgning. MEN når jeg har haft slukket for tv'et "glemmer" det nogle af kanalerne. Bl.a i den favoritliste jeg har lavet. Og så kan jeg heller ikke se dem, selvom jeg vælger alle kanaler. Så står den som krypteret.
Det problem har jeg ikke haft det sidste halvandet år, så det må være noget der er sket i forbindelse med YouSee's omlægning.

Jeg har som dig V10 og har brugt Fuld kanalsøgning med Sverige som land. Sidste søgning var 1. dec.
Jeg har alle de kanaler som jeg skal have og som jeg fandt ved søgningen 1. dec. Min Favoritlsite er intakt. Jeg slukker for tv'et når jeg ikke bruger det, og  det er det meste af tiden.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 06-December-2010 kl. 18:54
 
Nu lykkes det at få den Epg guide til at virke  Big smile    valgte finland som osse er beskrevet... og det ser helt fint ud nu når man trykker på Guide  (EPG)  . 
 
 r
 


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 06-December-2010 kl. 20:28
Det var godt, Bulk! Dit tv, er det et Panasonic X10Y?

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 06-December-2010 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Det var godt, Bulk! Dit tv, er det et Panasonic X10Y?
 
ja


Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 10-December-2010 kl. 14:53

Hej alle.

 

Vi har testet, og været i kontakt med Panasonic.

 

Prøv følgende:

 

Gendan fabriksindstillinger på TV'et

 
Sæt fjernsynet til Danmark og sprog dansk.
 

Fjernsynet søger nu de analog kanaler ind på DVBT nettet.

 

Tryk på TV knappen for at komme ind i DVBT menuen/kanalerne når det har søgt kanalerne ind.

 

I DVBT menuen kan du nu tilføje DVBC kanaler. (Menu - indstillinger - DVBT indstillinger)

 

Sluk fjernsynet (på power knappen på fjernsynet) efter DVBC er tilføjet.

 

Nu laver fjernsynet en fuld scanning af DVBC og DVBT nettet.

 
Når denne søgning er færdig, gå så i menu – indstillinger – og vælg autosøgning

 

Vælg følgende:

 

Alle kanaler

 

Hurtig scanning

 

143 khz

 

6875

 

Dit netværksnummer

 

Derefter søger fjernsynet nu kanalerne ind på DVBC og finder de digitale kanaler.

 

 

Vi melder noget mere ud i løbet af næste uge, men prøv eventuelt dette.

 

Mvh Dan

 

 



-------------
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/



Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 10-December-2010 kl. 15:47
Tak til Theis og Dan fra YouSee Support.

Jeg har nu på mit Panasonic tv, model TX-P42V10E, prøvet den opskrift som YouSee Support præsenterer ovenfor.

Gennem denne indviklede 3-trins søgning finder jeg alle mine DVB-C kanaler og med de kanalnumre som YouSee bruger i sine kanaloversigter.

Men der er ingen normal TV Guide med 7-dages oversigt over udsendelserne! Der er dog information om den udsendelse jeg aktuelt ser, og den næste på samme kanal.

Når jeg trykker på "Guide", får jeg kun en liste over de kanaler der er fundet og ingen 7-dages guide. Det er absolut ikke acceptabelt. Derfor vil jeg for mit vedkommende igen vælge Sverige som land, og  efter en søgning der kun finder analoge kanaler, trykke på inputtasten TV og vælge DVB-C, hvorefter jeg i menuen kan lave en Fuld DVB-C kanalsøgning. Med denne metode finder jeg også mine kanaler (dog med kanalnumre fra 1000 og opefter, og nogle kanaler uden signal fra andre områder af landet. Det ordner jeg med en Favorit-liste). MEN JEG FÅR MIN SÆDVANLIGE 7-DAGES TV GUIDE!

Forskellige tilbagemeldinger i denne tråd og andre steder kunne tyde på at man på nogle Panasonic 10-modeller skal vælge Finland i stedet for Sverige.

Tilføjelse: Jeg forstår at YouSee har været i kontakt med Panasonic, der åbenbart finder det acceptabelt at præsentere en "løsning" for kunderne uden TV Guide. Det finder jeg ikke i orden. Tværtimod finder jeg det meget kritisabelt og en mangel i forhold til købeloven. Der et tale om tv der tidligere har fungeret med en enkel DVB-C kanalsøgning og en velfungerende TV Guide, sådan som det i øvrigt fremgår af den manual jeg er i besiddelse af. YouSee og Panasonic må finde en løsning.

(I øvrigt er det 143 MHz, der bruges)!



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: lagerfeldt
Skrevet den: 11-December-2010 kl. 21:57
Jeg har fået samme problem med YouSee, som andre i tråden her efter d. 29. november 2010, hvor der var en kanalomlægning hos YouSee.

Derudover er der kommet regelmæssige signaludfald på DR1, DR2 og TV2, som alle ligger på samme frekvens: 378 MHz (ikke 210, 203 m.v. som YouSee skriver på deres hjemmeside). Andre frekvenser har ikke udfald.

Jeg bor på Frederiksberg C og skal benytte Netværks-ID 151, som ikke kan findes på normal vis efter YouSee's kanalomlægning.

Løsningsforslaget, der er præsenteret her i tråden af YouSee fungerer som sagt ikke af flere årsager:

1) Der er ingen programguide
2) Der er stadig regelmæssige udfald på DR1, DR2 og TV2.
3) Ved efterfølgende kanalopdateringer skal man begynde forfra
4) Kanalerne ligger hulter til bulter og der forefindes en masse blanke regionalstationer

-
FYI, min udbyder står som "Actual" på listen. Jeg benytter et Panasonic TX-P50V10E købt hos Panasonic Center i 2009.

-------------
-
http://www.onlinemastering.dk/


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 11-December-2010 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af lagerfeldt lagerfeldt skrev:

Jeg har fået samme problem med YouSee, som andre i tråden her efter d. 29. november 2010, hvor der var en kanalomlægning hos YouSee.
Derudover er der kommet regelmæssige signaludfald på DR1, DR2 og TV2, som alle ligger på samme frekvens: 378 MHz (ikke 210, 203 m.v. som YouSee skriver på deres hjemmeside). Andre frekvenser har ikke udfald.
Jeg bor på Frederiksberg C og skal benytte Netværks-ID 151, som ikke kan findes på normal vis efter YouSee's kanalomlægning.
Løsningsforslaget, der er præsenteret her i tråden fungerer som sagt ikke af flere årsager:
1) Der er ingen programguide
2) Der er stadig regelmæssige udfald på DR1, DR2 og TV2.
3) Ved efterfølgende kanalopdateringer skal man begynde forfra
4) Kanalerne ligger hulter til bulter....

Velkommen til Recordere Forum!
Du nævner frekvenserne 210, 203 m.v. Det er de analoge kanalers frekvenser. YouSee angiver ikke i sin kanaloversigt de digitale kanalers frekvenser.

Men det er rigtigt at de digitale udgaver af DR1, DR2 og TV2 ligger på 378 MHZ i netværksområdet 151, som jeg også hører til. Jeg kender ikke noget til udfald på disse kanaler, og andre i denne tråd har heller ikke nævnt det. Det kan skyldes et dårligt antennekabel - I hvert fald tror jeg ikke at udfaldene har noget at gøre med den måde kanalsøgningen er foregået på. Dog, måske har din kanalsøgning givet dig dubletter af DR1, DR2 og TV2 på andre frekvenser hvor kanalerne ikke har signal, uden at du er opmærksom på det?

Har du forsøgt med Sverige? Jeg har V10E, og med Sverige har jeg TV Guide.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: lagerfeldt
Skrevet den: 12-December-2010 kl. 00:42
Ok, ja det forklarer så diskrepansen på frekvensoplysninger, tak.

Citér Det kan skyldes et dårligt antennekabel

Det virker ikke sandsynligt, at det er her fejlen med udfaldene findes.

1) Jeg har aldrig tidligere haft udfald. Udfaldene opstod først efter kanalomlægningen d. 29/11.
2) Alle andre kanaler virker perfekt, det er således kun DR1, DR2 og TV2 (alle på netop 378 MHz)
3) Jeg har fuld signalstyrke og kvalitet (10/10) for pludselig at få kortvarige, periodiske udfald på kun disse kanaler.

Hvor lå DR1, DR2 og TV2 rent frekvensmæssigt før omlægningen? Hvis de er flyttet i denne forbindelse vil det sandsynliggøre at frekvensskiftet er den afgørende faktor for udfaldene. Om antennekablets kvalitet spiller ind i forbindelse med et sådan frekvensskifte skal jeg ikke kunne sige, men af ovenstående årsager virker det ikke plausibelt med mindre 378 MHz skulle være et specielt følsomt område. Men så lægger man vel ikke netop DR1, DR2 og TV2 dér.

Citér Dog, måske har din kanalsøgning givet dig dubletter af DR1, DR2 og TV2 på andre frekvenser hvor kanalerne ikke har signal, uden at du er opmærksom på det?

Den forstod jeg ikke?

Jeg har ingen dubletter udover TV2 Nabo. Dog en masse regionalkanaler som ikke har signal/indhold.

Citér Har du forsøgt med Sverige? Jeg har V10E, og med Sverige har jeg TV Guide.

Jeg har oprindeligt (siden 2009) haft den kørende som Sverige netop for at få EPG. Efter kanalomlægningen er jeg nødt til at skifte til Finland af uvisse årsager.



-------------
-
http://www.onlinemastering.dk/


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 12-December-2010 kl. 10:17
Udfald og pixeleringer af kanaler på samme frekvens kan skyldes dårligt antennekabel, men kan det udelukkes, må du vist fejlmelde hos YouSee. Både nu og før kanalomlægningen ligger DR1, DR2, TV2, TV2 Nabo og Hovedstaden/Tegnsprogskanalen  på 378 MHz. Har du udfald på alle disse kanaler? DR1 og DR2 blev før omlægningen også sendt på 538 MHz. Disse 2 kanaler havde jeg efter omlægningen 30. nov. som dubletter uden signal, men ved senere kanalsøgning er de forsvundet.

Sverige/Finland: Vi har begge Panasonic V10E. Jeg bruger Sverige og har TV Guide. Det der er ændret, er at søgningen er kompliceret, og at søgeresultatet er rodet og med kanaler uden for ens område (uden signal).


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: lagerfeldt
Skrevet den: 12-December-2010 kl. 15:33
Der er ingen pixelering. Som sagt 10/10 i kvalitet pånær disse totale udfald periodisk. Alle andre kanaler er perfekte og har hverken pixelering eller udfald.

Ja, jeg har udfald på kun DR1, DR2, TV2, TV2 Nabo (og sikkert også Hovedstaden/Tegnsprogskanalen, som jeg ikke har checket), som alle ligger på 378 Mhz.

Da det som sagt opstod efter kanalomlægningen d. 29. så må der være en sammenhæng.



-------------
-
http://www.onlinemastering.dk/


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 12-December-2010 kl. 16:04
Fejlmeld til YouSee, Lagerfeldt.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: lagerfeldt
Skrevet den: 12-December-2010 kl. 16:14
Jeps :-)

-------------
-
http://www.onlinemastering.dk/


Skrevet af: lagerfeldt
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 21:44
Jeg har i dag været forbi Sommer A/S Panasonic Center i Rødovre.

Jeg fik en guide der hedder "Yousee Kabel TV guide Til Panasonic 10 Series".

Jeg har fulgt guiden punkt for punkt, men det virker ikke som beskrevet. Jeg prøvede at forklare sælgeren, at jeg var nødt til at vælge Finland og ikke Sverige, men han sagde at guiden altså virkede.

Andre som har modtaget denne guide? Selvom jeg følger den insisterer mit TV på at vælge "0 Standardnetværk" og ikke ID 151, selvom dette er indtastet korrekt.

-------------
-
http://www.onlinemastering.dk/


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af lagerfeldt lagerfeldt skrev:

..
Selvom jeg følger den insisterer mit TV på at vælge "0 Standardnetværk" og ikke ID 151, selvom dette er indtastet korrekt.

Dette problem er beskrevet i denne tråd lige siden 18. november. Desværre synes Panasonic ikke at læse med. Kan du ikke kort skrive, hvad der står i den vejledning du har fået fat i?



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af lagerfeldt lagerfeldt skrev:

Jeg har i dag været forbi Sommer A/S Panasonic Center i Rødovre.

Jeg fik en guide der hedder "Yousee Kabel TV guide Til Panasonic 10 Series".

Jeg har fulgt guiden punkt for punkt, men det virker ikke som beskrevet. Jeg prøvede at forklare sælgeren, at jeg var nødt til at vælge Finland og ikke Sverige, men han sagde at guiden altså virkede.

Andre som har modtaget denne guide? Selvom jeg følger den insisterer mit TV på at vælge "0 Standardnetværk" og ikke ID 151, selvom dette er indtastet korrekt.
 
Jeg har selv valgt finland og det virker super !   mener jeg skrev på side 7 hvordan jeg gjorde det...
 
her er et par billeder af min tvguide lige nu, og så lige en uge fremme osse  Smile   det virker upåklageligt.
 
 


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 22:49
 
 
Det er på side 5 øverst .. fuldte Vilhelms råd og valgte finland ,, det virker perfekt som du kan se på billederne jeg postede lige før.
 
 
 


Skrevet af: lagerfeldt
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 00:39
Hvordan ligger dine kanaler når du vælger Finland? Hulter til bulter?

-------------
-
http://www.onlinemastering.dk/


Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 13:22
Hej alle igen,
 
Ifølge  Panasonic er det korrekt, at man ikke kan få guide når landevalget er Danmark.
Dette var konceptet i 2009.
Så konklusionen fra vores side er, ønsker man guide, så skal man bruge Sverige eller Finland som landevalg.
Er kanalerne ikke i den "rigtige" rækkefølge, anbefales det at man opretter en favoritliste på Tv´et, så får man det også lige som man vil have det (kanal mæssigt).
 
Vi kan desværre ikke hjælpe mere i denne sag.


-------------
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/



Skrevet af: bulk
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af lagerfeldt lagerfeldt skrev:

Hvordan ligger dine kanaler når du vælger Finland? Hulter til bulter?
 
 
Nej det gør de ikke, min fandt dem sådan her .. 
 
dr
dr2
dr hd
dr k
tv2
zulu
tv2 charlie
tv3
tv3+
tv3+ hd
 
osv osv  .. Wink
 
man kan jo lave en favorit liste selv bagefter .. Wink   
 


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 15:26
Er det ikke noget Panasonic kunne fikse med en firmware update ?

Er nyere Panasonic fjernsyn blevet bedre på dette område ?
Og i så fald, hvilke modeller skal man så gå efter ?
Jeg tænker mere på om man i fremtiden stadig skal anbefale Panasonic til venner og familie.
Jeg ved jo godt hvem der kommer til at hænge på den når det ikke virker som den skal ;)


-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: psk
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 15:35

Jeg har samme problem på et X10Y.

 
Panasonic's løsning dur ikke, som tidligere beskrevet er der ingen EPG overhovedet. Det mener de åbenbart selv er godt nok.

Land = Sverige giver, som tidligere beskrevet EPG, men tilfældig programrækkefølge startende fra nr. 1000 og op, samt tomme programmer fra andre regioner. Det er noget rod.

Som andre har oplevet, på div. andre 10 modeller, så virker Finland, se bla. side 5 og 7.

 

Jeg har lavet en lille "punkt for punkt -guide", som i hvert fald virker på X10Y i min antenneforening (Nyborg, netværks-id = 421)

 

Nulstil til fabrik indstilling:

Tryk MENU

Vælg Indstilling

Vælg System

Vælg Fabriksindstilling

Tryk OK tre gange

Sluk for tv'et med knappen på fronten af tv'et når det står på skærmen.

Alt er nu slettet.

 

Indstilling af tv og søgning af programmer:

Vælg Dansk

Vælg Finland

Vælg Helsinki

Spring autosøgning af DVB-C programmer over ved at trykke EXIT

DVB-T og analog søgning kan også skippes ved at trykke EXIT, hvis man ønsker det.

Vælg Hjemme

Der er nu kun analoge programmer eller Tv'et skriver at der ikke er nogen kanaler (hvis du sprang begge søgninger over).

Tryk på TV og vælg DVB-C

Tryk MENU

Vælg Indstilling

Vælg DVB-C indstillingsmenu

Vælg Autosøgning

Kanalvalg = Alle kanaler eller Gratis kanaler, alt efter hvad du vil have

Søgning = Fuld

Frekvens = Automatisk

Symbol-rate = Automatisk

Ved Netværks ID skal du manuelt indtaste det som passer til din antenneforening/område

Tryk OK

Når tv'et er færdig med at søge ligger alle programmer i den rigtige rækkefølge og 7 dages EPG virker også.

 

Indstil Sprog:

Tryk MENU

Vælg Indstilling

Vælg Sprog

Skærmmenusprog er allerede Dansk

Vælg de Lyd-, Undertekst- og Tekst-tv- sprog som du ønsker

 

Indstil Tidszonen:

Vælg Andre indstillinger

Vælg Tidszone = GMT+1

Husk selv at indstille til sommertid ved at vælge GMT+2


-------------
Mvh. psk


Skrevet af: psk
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Er det ikke noget Panasonic kunne fikse med en firmware update ?

Er nyere Panasonic fjernsyn blevet bedre på dette område ?
Og i så fald, hvilke modeller skal man så gå efter ?
Jeg tænker mere på om man i fremtiden stadig skal anbefale Panasonic til venner og familie.
Jeg ved jo godt hvem der kommer til at hænge på den når det ikke virker som den skal ;)
 
Hvis man har YouSee kan man her se om et bestemt tv er godkendt af YouSee til at virke korrekt med deres systemer.
 
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Om_tv/YouSee_Ready.aspx - http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Om_tv/YouSee_Ready.aspx


-------------
Mvh. psk


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 21:47
Tak til psk! Det er meget prisværdigt at du gør det arbejde, som man i en sådan sag synes Panasonic kundeservice skulle påtage sig. Men Panasonic har holdt sig tilbage og har endda over for sine kunder foreslået en dødssyg metode med Danmark som land og uden TV Guide.

For mit vedkommende, med Panasonic V10E, giver den anviste medode, hvad enten Sverige eller Finland vælges som land, en hulter-til-bulter uorden på kanalerne og med hen ved 25 tv- og radiokanaler som slet ikke skulle være der. Men TV-Guiden har jeg.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af YouSeesupport YouSeesupport skrev:

Hej alle igen,
 
Ifølge  Panasonic er det korrekt, at man ikke kan få guide når landevalget er Danmark.
Dette var konceptet i 2009.
Så konklusionen fra vores side er, ønsker man guide, så skal man bruge Sverige eller Finland som landevalg.
Er kanalerne ikke i den "rigtige" rækkefølge, anbefales det at man opretter en favoritliste på Tv´et, så får man det også lige som man vil have det (kanal mæssigt).
 
Vi kan desværre ikke hjælpe mere i denne sag.

Men vi har jo ikke fået nogen forklaring på, hvorfor tidligere automatisk opsætning og efterfølgende autosøgning ikke længere fungerer i henhold til Panasonic's brugervejledning. Problemet er først dukket op i november måned i år. Der kan kun tænkes én forklaring: YouSee har ændret noget i de data der sendes for at opnå en enkel og vellykket kanalsøgning. Da jeg fik mit Panasonic V10E for et år siden, vidste jeg at jeg skulle vælge Sverige, og i løbet af 3 minutter havde en automatisk DVB-C-søgning givet mig mine kanaler i YouSee's kanalnummerorden og med en velfungerende TV Guide. Tv'et var derefter klar til brug.

Både Panasonic og YouSee synes at ville smutte ud af denne sag uden at give en forklaring og uden at påtage sig et ansvar.



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: psk
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Tak til psk! Det er meget prisværdigt at du gør det arbejde, som man i en sådan sag synes Panasonic kundeservice skulle påtage sig. Men Panasonic har holdt sig tilbage og har endda over for sine kunder foreslået en dødssyg metode med Danmark som land og uden TV Guide.

For mit vedkommende, med Panasonic V10E, giver den anviste medode, hvad enten Sverige eller Finland vælges som land, en hulter-til-bulter uorden på kanalerne og med hen ved 25 tv- og radiokanaler som slet ikke skulle være der. Men TV-Guiden har jeg.
 
Har du indtastet netværks-id manuelt, når du prøver med Finland?
Jeg har prøvet at lade det være Automatisk og så fik jeg samme resultat som ved Sverige.


-------------
Mvh. psk


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 21:57
Ja, jeg har indtastet netværks-id manuelt, både ved søgning med Sverige og med Finland som land.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: psk
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Ja, jeg har indtastet netværks-id manuelt, både ved søgning med Sverige og med Finland som land.
 
Det er en skam.
 
Desuden er jeg meget enig i din mening om Panasonic og YouSee.
 
Da jeg købte mit tv stod der ikke noget om at man ikke kunne forvente at alle DVB-C funktioner ville fungere. Da jeg gjorde opmerksom på problemerne fik jeg faktisk oplyst at tv'et var godkendt til Danmark, og at det nok ver YouSee der ikke gav mig de oplysninger jeg skulle bruge eller at det var mig der ikke kunne finde ud af det.
 
Jeg vil gøre brug af min 2 års reklamationsret og se hvad der sker.


-------------
Mvh. psk


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Tak til psk! Det er meget prisværdigt at du gør det arbejde, som man i en sådan sag synes Panasonic kundeservice skulle påtage sig. Men Panasonic har holdt sig tilbage og har endda over for sine kunder foreslået en dødssyg metode med Danmark som land og uden TV Guide.

For mit vedkommende, med Panasonic V10E, giver den anviste medode, hvad enten Sverige eller Finland vælges som land, en hulter-til-bulter uorden på kanalerne og med hen ved 25 tv- og radiokanaler som slet ikke skulle være der. Men TV-Guiden har jeg.
 
mærkeligt her hos mig kom de ikke i "hulter til bulter" , den har fundet hele fuldpakken hos mig..
 


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af psk psk skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Ja, jeg har indtastet netværks-id manuelt, både ved søgning med Sverige og med Finland som land.
 
Det er en skam.
 
Desuden er jeg meget enig i din mening om Panasonic og YouSee.
 
Da jeg købte mit tv stod der ikke noget om at man ikke kunne forvente at alle DVB-C funktioner ville fungere. Da jeg gjorde opmerksom på problemerne fik jeg faktisk oplyst at tv'et var godkendt til Danmark, og at det nok ver YouSee der ikke gav mig de oplysninger jeg skulle bruge eller at det var mig der ikke kunne finde ud af det.
 
Jeg vil gøre brug af min 2 års reklamationsret og se hvad der sker.
 
kunne du ikke få det til at virke med finland og helsinki og dit netværksid ?   det har vi andre i tråden jo kunne
 


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 23:36
Hurra, det er lykkedes! Kanalerne ligger i den rigtige orden. Der er kun de kanaler der skal være. Der er TV Guide. Jeg anvendte Finland, Helsinki, på mit Panasonic V10E.

Bulk provokerede mig til at gøre endnu et forsøg, selv om jeg 2 gange tidligere i dag har prøvet psk's opskrift,  både med Sverige og Finland, Helsinki. Et eller andet må desværre være smuttet, for jeg ved at jeg i begge forsøg indtastede mit netværksnummer og brugte Fuld søgning.

Jeg har for nogle dage siden prøvet at finde ud af hvad der sker ved at køre en "Opdatering af kanalliste". Der skete det at alle kanaler, også min Favoritliste, forsvandt. Jeg tør slet ikke forsøge igen. Det kan vel ikke være meningen at en opdatering af kanallisten skal slette de kanaler man allerede har?




-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 15-December-2010 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Hurra, det er lykkedes! Kanalerne ligger i den rigtige orden. Der er kun de kanaler der skal være. Der er TV Guide. Jeg anvendte Finland, Helsinki, på mit Panasonic V10E.

Bulk provokerede mig til at gøre endnu et forsøg, selv om jeg 2 gange tidligere i dag har prøvet psk's opskrift,  både med Sverige og Finland, Helsinki. Et eller andet må desværre være smuttet, for jeg ved at jeg i begge forsøg indtastede mit netværksnummer og brugte Fuld søgning.


 
sådan   Big smile


Skrevet af: psk
Skrevet den: 15-December-2010 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Hurra, det er lykkedes! Kanalerne ligger i den rigtige orden. Der er kun de kanaler der skal være. Der er TV Guide. Jeg anvendte Finland, Helsinki, på mit Panasonic V10E.

Bulk provokerede mig til at gøre endnu et forsøg, selv om jeg 2 gange tidligere i dag har prøvet psk's opskrift,  både med Sverige og Finland, Helsinki. Et eller andet må desværre være smuttet, for jeg ved at jeg i begge forsøg indtastede mit netværksnummer og brugte Fuld søgning.

Jeg har for nogle dage siden prøvet at finde ud af hvad der sker ved at køre en "Opdatering af kanalliste". Der skete det at alle kanaler, også min Favoritliste, forsvandt. Jeg tør slet ikke forsøge igen. Det kan vel ikke være meningen at en opdatering af kanallisten skal slette de kanaler man allerede har?


 
Det var godt.
 
Kunne heller ikke forstå at der skulle være forskel på metoden ved Panasonic tv som er ens.


-------------
Mvh. psk


Skrevet af: cato
Skrevet den: 15-December-2010 kl. 14:43
Har et Panasonic tx-p42s10E

Har lige prøvet Sverige og Finland, men det virker ikke desværre, bor på kbh V.

Ham som i denne tråd gerne vil klage, det lyder spændende tænker også på at klage over ens guide ikke virker. Men det jo svært at finde ud af hvem som har ansvaret panasonic eller yousee?

Måske man skulle lave en fælles klage så vi måske står stærkere?

Det er virkeligt for dårligt at epg'en ikke virker...



Print side | Luk vindue