Print side | Luk vindue

Spørgsmål om DVD-R skiver

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=8918
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 19:02

Emne: Spørgsmål om DVD-R skiver
Skrevet af: mads_t
Emne: Spørgsmål om DVD-R skiver
Skrevet den: 13-Januar-2006 kl. 16:42

Hej alle,

Som nybegynder indenfor DVD har jeg nogle spørgsmål, som nogle af jer sikkert har set mange gange, men man skal jo starte et sted !

Jeg har lige i dag modtaget en Pioneer DVR-530H, men jeg har endnu ingen DVD-er, jeg tænkte som så, nå ja, jeg kan jo gå ned i byen og købe nogle !

Nå, da jeg kom ned i byen, skulle jeg godt nok ikke have købt noget som helst, til de priser, ca. 30 kr. pr stk for almindelige DVD-R

Så kommer spørgsmålene, hvorfor er dvd skiver så dyre i almindelige butikker, er der store afgifter på dem ?

Eller er butikkerne bare ude på at tjene mange penge?

Jeg gik så på Internet her i eftermiddag, og fandt også nogle billigere DVD-er:

50 stk. Verbatim DVD-R 16x hvid fullfaceinkjet printbar overflade hos burn-a-lot.dk til kr. 176 + levering.

Er der nogen, der har erfaringer med de skiver og har nogen handlet med dette firma ?

Hvis der er afgifter på DVD-er i DK, så kommer man vel også til at betale disse afgifter, hvis man køber i Sverige eller Tyskland ?

Kan i anbefale andre dvd skiver og forhandlere, der kan levere ret hurtigt og til en rimelig pris ?

Jeg håber, at nogen gider at hjælpe mig på rette vej

-------------
Mvh. Mads

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-Januar-2006 kl. 16:56

Køb du roligt Verbatim. Især hvis du kan få dem med dette nr. 434745. Det skulle være TY medier. Forhandlere: bl.a billigmedien.de, mediecentralen.com, medieshoppen.dk, discsonline.dk

EU frihandel så ingen afgifter.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 13-Januar-2006 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Køb du roligt Verbatim. Især hvis du kan få dem med dette nr. 434745. Det skulle være TY medier. Forhandlere: bl.a billigmedien.de, mediecentralen.com, medieshoppen.dk, discsonline.dk

EU frihandel så ingen afgifter.

Du mener jo nok 43475. Disse er ikke nødvendigvis Taiyo Yuden TYG02 medier, du kunne også risikere at få de oprindelige Verbatim MCC 02RG20 medier (som også er gode). Men ingen af disse har altså en printbar overflade!

Der kommer ganske rigtigt ikke afgifter på (bortset fra MOMS), hvis man importerer blanke medier som privatperson. Hvis man gør det som virksomhed er det en helt anden og langt mere kompliceret snak.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet af: Carser
Skrevet den: 13-Januar-2006 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af mads_t mads_t skrev:

Så kommer spørgsmålene, hvorfor er dvd skiver så dyre i almindelige butikker, er der store afgifter på dem ?

Ja og ja.

Moms + afgift på en blank etlagsskive til 30,- udgør ca. 16 kr. af prisen.

På 4-timers VHS bånd er det i øvrigt også tæt på 50%.

...Man skulle tro, der var brugt tobak i fremstillingen af medierne!  

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 13-Januar-2006 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af mads_t mads_t skrev:

Nå, da jeg kom ned i byen, skulle jeg godt nok ikke have købt noget som helst, til de priser, ca. 30 kr. pr stk for almindelige DVD-R

Afgiften i Danmark var i 2005  9,87 kr pr  skive eksklusiv moms. Alene det forøger udsalgsprisen med 12,33 kr.

Regnskabet for en almindelig DVD i æske og styksalg ser nogenlunde således ud:

Indkøbspris 3 Kr
Fortjeneste 5 til 10 Kr
Afgift 10 kr

Udsalgspris 22-28 Kr rundes op til 29,95 på "tilbud"

/MichaelS

-------------
mvh MichaelS

Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 13-Januar-2006 kl. 18:17

Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Udsalgspris 22-28 Kr rundes op til 29,95 på "tilbud"

Ja kom så ikke og sig' at det ikke kan betale sig at gå på tilbudsjagt.

Claus

Print side | Luk vindue