Print side | Luk vindue

Maxi brev væk

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89364
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 14:07

Emne: Maxi brev væk
Skrevet af: Oil2bias
Emne: Maxi brev væk
Skrevet den: 25-November-2010 kl. 22:45
Hej Alle

Har købt en Alien Bluray boks af Akas her på siden.
Vi aftalte at dele portoen, som jeg forventede var i en pakke da jeg ikke mener en boks kan være i et brev.
Kan godt se idag at jeg ikke betalte nok i halv porto hvis det skulle i pakke, men det tænkte jeg ikke over ved handlen. Min fejl, men jeg blev ikke spurgt hvordan den skulle afsendes.

Nuvel, jeg har ikke modtaget noget som helst og Akas har holdt mig hen med snak i over en uge om at den skulle nok dukke op. Jeg har altid modtaget forsendelser 1-2 dage efter de er afsendt, så jeg så den alllerede væk for over en uge siden.

Jeg forventede egentlig at slå halv skade, som gentlemens, men det vil han ikke. Han vil heller ikke give mig sit navn og adresse så jeg kan efterlyse den hos Post Danmark, det vil han ikke da han ikke vil chikaneres!. Aner ikke hvad han mener med det. Han efterlyser den selv siger han!

Han mener også jeg bare kunne sige jeg ikke har modtaget den. Ja det kunne jeg jo, meeen som 39 årig er det nok lidt sent at begynde på sådan noget. Vil bare gerne have lidt super duper klassisk science fiction i hjemme biffen.

Det synes jeg sgu ikke er iorden, hvad burde jeg kunne forvente eller forlange?.
En lang næse, overhovedet ingenting, nogle penge retur, kvittering for afsendelse af maxibrev.

Stik mig jeres meninger, jeg kan klare det hele :-)

Mvh Ole

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 25-November-2010 kl. 23:08
For mig lugter det af, at den slet ikke er afsendt endnu....  Dead

Hvis jeg søger efter brugernavnet "Akas", finder jeg ikke noget, på recordere.dk?

M.v.h.

Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 25-November-2010 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Oil2bias Oil2bias skrev:

Jeg forventede egentlig at slå halv skade, som gentlemens, men det vil han ikke. Han vil heller ikke give mig sit navn og adresse så jeg kan efterlyse den hos Post Danmark, det vil han ikke da han ikke vil chikaneres!. Aner ikke hvad han mener med det. Han efterlyser den selv siger han!

På postdanmarks hjemmeside er det muligt at efterlyse breve, også selv om de er uden track&trace. En 4-5 dage efter man efterlyser et brev kommer der pr. brev en bekræftigelse på at de har sat en eftersøgning igang. Du må som minimum kunne bede om at kunne få en kopi af dette brev sendt på din mail, så du i det mindste kan se at gutten har kontaktet postdanmark og sat en eftersøgning igang.

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 00:04
Hejsa

Henrik B - Well, du har ret, men det vil jeg ikke beskylde ham for, der tror jeg altså på folk, men det er også derfor jeg ikke kan fatte at han ikke vil hjælpe mig til at efterlyse den, altså at give mig sit navn og adresse.

Den er solgt i denne tråd:   http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88604&PID=900471&title=blu-ray-alien-boks-solgt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88604&PID=900471&title=blu-ray-alien-boks-solgt

Strandvasker - Tak, det vidste jeg ikke. Spørgsmålet er om jeg kan få den af ham. Det vil jeg da prøve.

Mvh Ole

Skrevet af: zczc
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 02:15
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

... 

Hvorfor er det altid afsenderen, der skal mistænkes for dette og hint? Er afsendere altid mere uærlige end modtagere? Næppe.
--
I forbindelse med flytning fra Yousee til Stofa har jeg fået en Samsung 3106- og en Sageme-boks i overskud. De to velfungerende bokse kommer i min affaldscontainer. Jeg vil hverken sælge eller forære dem væk og efterfølgende [uden grund] beskyldes for ikke at have sendt dem.

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 03:58
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

... 

Hvorfor er det altid afsenderen, der skal mistænkes for dette og hint? Er afsendere altid mere uærlige end modtagere? Næppe.
--
I forbindelse med flytning fra Yousee til Stofa har jeg fået en Samsung 3106- og en Sageme-boks i overskud. De to velfungerende bokse kommer i min affaldscontainer. Jeg vil hverken sælge eller forære dem væk og efterfølgende [uden grund] beskyldes for ikke at have sendt dem.

. . . .   
Du synes måske det er helt okay, at afsender i det her tilfælde, f.eks. ikke vil oplyse sit navn og adresse, så de bl.a. kan søge efter maxi-brevet ???
Det kan da kun være plattenslagere - der nægter den slags. Folk med rent mel i posen, vil da gøre alt for, at en handel forløber til begges tilfredshed - eller hür ?? 

I øvrigt så handler jeg aldrig privat over nettet, hvis vi ikke starter med at udveksle navn, adresse, tlf. og email. Så er der nemlig ren r.. at trutte i - lige fra starten af.
Hvis modparten ikke vil spille med åbne kort - tja så ka' jeg sgutte stole på vedkommende og finder en anden at handle med ! 

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 08:48
Træls situation.
Men endnu engang viser det at man skal sørge for at aftale hvilken forsendelse der skal bruges og hvad man gør hvis noget går galt.
Jeg sender altid i pakke når jeg sælger (køber betaler porto), medmindre køber insisterer på andet. Hvis køber ikke vil have pakke post gør jeg det helt klart at jeg ikke er ansvarlig for forsendelsen.

Men er i øvrigt enig i at det lyder lidt uldent at han ikke vil oplyse navn etc. Personligt sørger jeg altid for at få det inden en handel...

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Men er i øvrigt enig i at det lyder lidt uldent at han ikke vil oplyse navn etc. Personligt sørger jeg altid for at få det inden en handel...

Om ikke andet får det da én til at tænke over det.

I løbet af mine mindst 70 private handler har jeg aldrig udbedt navn, adresse og lign. fra sælger. Jeg er heller aldrig blevet bedt om det som sælger.

Jeg er aldrig blevet snydt, eller har snydt nogen.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 10:55

Hvis jeg søger efter brugernavnet "Akas", finder jeg ikke noget, på recordere.dk?

Det er noget sludder:
member_profile.asp?PF=15939 - akas Bruger
Bruger
09-September-2007 218 I dag

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 10:59
Jep, har fundet ham - havde glemt at makere hvilke fora jeg ville søge i. Doh!

Men uanset - den sag lugter - specielt når man gentagne gange blot siger: "Den skal nok dukke op", hen over en uge...

M.v.h.

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 11:03

Jep, har fundet ham - havde glemt at makere hvilke fora jeg ville søge i. Doh!

???? Jeg søgte da bare på medlemmer.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 11:05
Der kommer intet frem ved mig. Jeg skal fysisk ned at markere f.eks. "Alle fora", så den blive blå.

M.v.h.

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 11:19

Klik på  Vis medlemmer members.asp - Medlemmer  skriv navn og tryk på søg.

-------------

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 12:15

Desværre er Post Danmark den værste skurk.

Jeg har før mistet forsendelser. Når man så kontakter firmaet er de pænt uforskammede.

Send aldrig noget af værdi som andet end pakke. Kan det ikke betale sig. Så lad være.

Når det er sagt er der noget jeg ikke forstår.

Du har mandens telefonnummer, har overført penge til ham. Kan du ikke finde ham på disse oplysninger?

Se at få ham røget ud af hulen.

Hvis det var mig ville jeg gøre alt for at finde pakken. Og holde køber skadesløs.

Du tilbyder ham oven i købet at betale halvdelen..............

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg har før mistet forsendelser. Når man så kontakter firmaet er de pænt uforskammede.

Send aldrig noget af værdi som andet end pakke. Kan det ikke betale sig. Så lad være.

Der findes brødne kar over alt, også i Post Danmark.

Jeg tror at hvis man ser på det antal der forsvinder i forhold til det antal der sendes, så er det meget lille. Og de gør også en del for at finde de brødne kar og komme af med dem.

Men lige som der findes brødne kar hos Post Danamrk, så findes de også hos kunderne. Jeg så engang en statistik, hvor de havde virklig undersøgt nogle sager og her var mange af sagerne faktisk kunderne der snød: Enten havde de ikke sendt eller også havde de modtaget (Jeg beskylder ingen i denne konkrete sag).

Men det er rigtig, at hvis du vil have garenti, så skal det sendes som pakke eller anbefalet.

Skrevet af: stigc
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Jeg ved hvor der står en god container LOLLOL

-------------
Stig

Blot min ringe mening !

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Der findes brødne kar over alt, også i Post Danmark.

Jeg tror at hvis man ser på det antal der forsvinder i forhold til det antal der sendes, så er det meget lille. Og de gør også en del for at finde de brødne kar og komme af med dem.

Men lige som der findes brødne kar hos Post Danamrk, så findes de også hos kunderne. Jeg så engang en statistik, hvor de havde virklig undersøgt nogle sager og her var mange af sagerne faktisk kunderne der snød: Enten havde de ikke sendt eller også havde de modtaget (Jeg beskylder ingen i denne konkrete sag).

Men det er rigtig, at hvis du vil have garenti, så skal det sendes som pakke eller anbefalet.
Det er kun forsendelser med DVDer og dens slags der forsvinder.

Aldrig regninger.LOL

Og jeg har mange dårlige erfaringer Post Danmark. Desværre.

Skrevet af: meta
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Om ikke andet får det da én til at tænke over det.

I løbet af mine mindst 70 private handler har jeg aldrig udbedt navn, adresse og lign. fra sælger. Jeg er heller aldrig blevet bedt om det som sælger.

Jeg er aldrig blevet snydt, eller har snydt nogen.
Jeg oplyser nærmest altid mit fulde navn, adresse og tlf nr, når jeg som sælger har indgået en handel. Beder også næsten altid om det fra sælger, når jeg køber. Jeg synes det giver lidt "sikkerhed", at man kan slå folk op på krak, hvis det ikke er en sælger, som man kender i forvejen. 

Men det mest beklagelige i denne sag er, at Akas står med 2 gode handler på "Købere og Sælgere" listen. Jeg mener han skal på banen i denne tråd og forklare sig...... Ellers må du poste en dårlig handel i "Købere og Sælgere" tråden

-------------
+ 70 positive handler!

Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 14:19

Når det er sagt er der noget jeg ikke forstår.

Du har mandens telefonnummer, har overført penge til ham. Kan du ikke finde ham på disse oplysninger?

Se at få ham røget ud af hulen.

Hvis det var mig ville jeg gøre alt for at finde pakken. Og holde køber skadesløs.

Du tilbyder ham oven i købet at betale halvdelen..............

Hvorfor er post danmark skurk? I det tilfælde at sælger slet ikke har sendt er det jo begrænset hvad de kan gøre og hvis vi går ud fra post danmark har modtaget den og så gjordt den væk så er det selvfølgelig beklageligt men det sker og afsender ved under hvilke vilkår han afsender brevet.

Kan tilføje at de gange jeg har været i kontakt med post danmark har de været meget flinke :)

Skrevet af: akas
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 14:58
hej ole .
At du nu hænger mig ud vil jeg have lov til at forsvare mig.
At du ikke har fået min addresse er at jeg må ærligt sige at jeg blev skide sur at du allerede dagen efter jeg skrev til dig at nu var din film sendt at du allerede ville have den eftersøgt da den ikke var kommet 2 dagen  og man eftersøger altså ikke efter 2 dage de ville grine af mig.Så jeg forklarere dig at lad os da lige vente men dine pm bliver ved at komme til mig og så bliver jeg sur jeg har solgt mange film herinde så at du nu hænger mig ud det er jeg får gammel til at godtage .Jeg har ikke holdt dig hen men man efterlyser altså ikke efter 2 dage og du skriver du altid får dine ting dagen efter så er du nok den eneste jeg har før måtte vente længe de kludre altså også hos postenThumbs Down
Ps den er sendt som almindelig brev derfor ingen kvitering det har jeg også forklaret havde du været mandfolk til at vente eller set hvad der sker efter jeg efterlyste den så havde jeg sikkert kunne gået med til at hvis den ikke kom til at vi kunne have delt tabet men efter du forsøger at hænge mig ud som svindler så har jeg ikke mere at sige dig.
Håber din film dukker op

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 15:32
Påstand mod påstand.

Jeg vover lige pelsen og siger endnu en gang.

Post Danmark er skurken.Wink

Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 16:56
Jeg ville nok ha sikkert mig en kvittering på portoen ved forsendelse, så man havde lidt bevis for, at den er sendt og hvilken dato.

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Jeg ville nok ha sikkert mig en kvittering på portoen ved forsendelse, så man havde lidt bevis for, at den er sendt og hvilken dato.
    Når jeg sender som almindelig brev og de bare sætter et frimærke på har jeg godt nok aldrig fået en kvitering mvh

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af akas akas skrev:

Når jeg sender som almindelig brev og de bare sætter et frimærke på har jeg godt nok aldrig fået en kvitering mvh og hvad er det for en kvitering man skulle fåShocked og hvad skulle man bruge en kvitering til at man havde købt et frimærke det tror jeg ikke der er nogen der får.

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 18:03

Når jeg sender som almindelig brev og de bare sætter et frimærke på har jeg godt nok aldrig fået en kvitering mvh og hvad er det for en kvitering man skulle fåShocked og hvad skulle man bruge en kvitering til at man havde købt et frimærke det tror jeg ikke der er nogen der får.

De gange jeg har sendt film som maxi brev, der har jeg altid fået en kvittering på den porto der er brugt. Selvfølgelige kan den ikke brugs som bevis som sådan, men man kan fremvise den, hvis der opstår problemer. Og vise man har sendt noget den pågældende dag.
Dette indlæg skal ikke forstås, at jeg ikke tro dig. Og jeg har hellere ingen løsning på, hvad man som sælger og køber kan gøre i en sådan sag. Andet, at jeg absolut ikke synes, at sælger skal stå med aben, hvis en forsendelse forsvinder.

Skrevet af: weirdo
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 18:29
Jeg tror nu også at det er postdk der er skurken

Jeg sendte 1 cd retur til KIEF herinde fra som han havde kommet til at sende med i en pakke til mig..
Den modtog han aldrig!
Cden var fra bibloteket, jeg valgte at betale ca halv omkostning af tabet!

En anden bruger herinde købte 5 ps3 spil af mig, der gik pludselig også 4-5 dage før han modtog pakken!

Alle sendt som maxi breve..

Jeg har et firma kørende hvor vi har mistet 10 maxi breve iløbet af 3 mdr...

Bare heads up :)

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 18:49

De gange jeg har sendt film som maxi brev, der har jeg altid fået en kvittering på den porto der er brugt. Selvfølgelige kan den ikke brugs som bevis som sådan, men man kan fremvise den, hvis der opstår problemer. Og vise man har sendt noget den pågældende dag.
Dette indlæg skal ikke forstås, at jeg ikke tro dig. Og jeg har hellere ingen løsning på, hvad man som sælger og køber kan gøre i en sådan sag. Andet, at jeg absolut ikke synes, at sælger skal stå med aben, hvis en forsendelse forsvinder.
  hej jeg er ikke helt klar over hvad i mener med maxi brev jeg har kommet filmen i en almindelig kuvert og så er der kommet frimærke på er det et maxi brev mvh

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 19:07
Maxibrev er som navnet siger, et stort brev - typisk en prøvekuvert, hvor flere film, spil og andet kan være i. Du kan se mere på Post DK hjemmeside. Så det er ikke omslaget der bestemmer, men størrelsen på "brevet" der bestemmer type og pris.

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 20:59
jeg kom af med 38 kr for porto så jeg ved ikke om det er stort brev eller maxi brev jeg ved bare at den er sendt det er utroligt skidt hele det kludder når der forsvinder noget man tror at det hele bare kører,

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 22:36
Hej Alle

Tak for alle svarene. Facit må være , at man skal selvfølgelig får købers og sælgers facts inden man handler, og aftale hvordan køber ønsker varen sendt.

Til Akas

Jeg vil gerne understrege jeg ikke hænger dig ud, for jeg er sikker på du har sendt den film. Det er hvad der efterfølgende er sket jeg ikke er tilfreds med og gerne ville have nogle meninger om.

Svar på dit indlæg:

Postdanmark skriver at et almindelig brev sendt som A post er til omdeling dagen efter, og som jeg skrev til dig har jeg altid fået min post til tiden, undtaget denne gang.

Så jeg er i min ret til at efterlyse på anden dagen, jo før jo bedere, og så vil Postdanmark gerne have at vide hvis brevet dukker op. Det lover man ved efterlysningens udførsel. Det må også være i Postdanmarks interesse at få og vide når de ikke lever op til deres målsætning. Så hvem griner af dig hos PostDK når du udfylder en efterlysning på anden eller tredie dagen på deres hjemmeside?

Og kan forstå nu at grunden til du ikke ville give mig din adresse var at du blev sur over efter din mening at jeg reagerede for tidligt. Det mener jeg så som køber ikke du har ret i.

Det er ikke dig som sælger der bestemmer hvornår jeg har lyst til at efterlyse mit og dit brev, for væk er det altså.
At du så stadig efter 1 1/2 uge ikke vil deltage i at jeg kan love Postdanmark jeg ikke har fået mit brev, samtidig med at jeg efterlyser det, finder jeg total underligt. Og selvom du så åbenbart har set dig sur på mig, synes jeg stadig du har pligt til at give mig muligheden for at udfylde en efterlysning.

Du har under hele forløbet givet udtryk for at det hele bare var ærgeligt for mig, og at det ikke var en formue det drejede sig om, at jeg i princippet kunne have modtaget filmen og ville have tilbagebetalt halvdelen! og at du ikke ville være med til at dele tabet hvilket jeg skrev til dig var min forventning. Det er så lidt kikset du nu skriver det offentligt her 9-10 dage efter vi har korresponderet via PM og ikke luftet det for mig at det "sikkert" havde været i orden.

Vil gerne igen pointere at jeg ikke har nogen intentioner om at hænge Akas ud for noget. For han har sendt den film, det er jeg sikker på, det er efterspillet jeg ikke er tilfreds med.
Jeg kan bare konkludere at jeg har betalt over 300,- for ingenting og ikke kan få hjælp til at rette lidt op på min situation.

Mvh Ole

Skrevet af: claus64
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 22:42
HVis jeg må komme med fine 5 øre ...

Når jeg sælger herinde og sender noget pr. BREV så er har man da ikke nødvendigvis kvittering fra portoen. Jeg har da for et par hundrede kr i frimærker herhjemme og regn ikke med jeg har kvittering for det. Hvis man slår halv skade om fragten så kan man jo allerede dér se om man overfører porto for et brev eller en pakke.

Synes altså det er køber der hænger på den her.

Og så er det nemt at være bagklog men kan anbefale at skrive noget der ligner dette i salgstrådene fremover:

Kan hentes i  XXX eller sendes for købers regning. Ønskes den sendt kan man vælge to måder. Maxibrev UDEN track & trace og UDEN garanti for leveringen (prisen finder jeg lige ud af hvis aktuelt) ELLER man kan vælge at få den sendt som pakke til 75 kr. Tracking nummeret sendes så til købers email. Ovenstående skriver jeg for at der er rene linjer fra starten :D Har tidliger læst om folk der beskylder hinanden for ikke fremsendte varer etc.

Ovenstående skriver jeg for så vidt muligt i mine salgstråde, så er der rene linjer :)

MVH Claus

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 22:51
Akas, hvis du går på http://postdanmark.dk og klikker på fanen "kundeservice" for oven, så kommer der en side hvor der er et punkt der hedder "reklamation/efterlysning". Under dette punkt kan du udfylde nogle småting som dato for afsendelse, beskrivelse af forsendelsen og den slags.

Om det skaffer brevet tilbage skal jeg ikke kunne sige, men jeg mener bestemt du får en kvittering med posten efter et par dage om at postdanmark har sat en eftersøgning igang, det fik jeg ihvertfald da jeg efterlyste et brev for et par år siden.

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 22:53
Hey

Claus64 -  Det er noteret Smile

Jeg beskylder ikke nogen for at der ikke er sendt noget.

Men udfylde en efterlysning, det vil jeg have ret til, også efter 2-3 dage.

Mvh Ole

Skrevet den: 26-November-2010 kl. 23:05
An. kvittering for brev, så kan det sagtens lade sig gøre, så længe man sender brevet fra et posthus.
Man tager denne blanket, og udfylder den med de nødvendige oplysniger, hvorefter Post DK stempler og kvitterer for afsendelse af ét stk. brev...
http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/Blanket_F42.pdf - http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/Blanket_F42.pdf

M.v.h.

Skrevet af: Jessemand
Skrevet den: 27-November-2010 kl. 00:48

An. kvittering for brev, så kan det sagtens lade sig gøre, så længe man sender brevet fra et posthus.
Man tager denne blanket, og udfylder den med de nødvendige oplysniger, hvorefter Post DK stempler og kvitterer for afsendelse af ét stk. brev...
http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/Blanket_F42.pdf - http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/Blanket_F42.pdf

M.v.h.

Med denne blanket har du vel stadig ikke bevis på hvem du har sendt til?
Så vidt jeg husker er det muligt at få en kvittering (som ved pakker, tror det hed indleveringsattest) med modtager på. Blot skal man betale et beløb tilsvarende et alm. standardbrev brev, var det ihvertfald da jeg brugte det sidst for nogle år tilbage. Og så har du beviset, men ingen erstatning!
Håber I finder en løsning.
Til sælger(e): Spørg altid hvordan køber ønsker at få sendt da jeg så mener det er købers eget ansvar om det bliver væk og der ikke kan opnås erstatning.

Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 27-November-2010 kl. 02:08
Et lille råd:
Man kan sende DVD'er for 49 kr hos GLS og det er incl track'n'trace.
Det koster 59 kr for lidt støre boxe a la denne sag, men er man to om at dele portoen, kan det være givet godt ud.

Hos PestDanmark kan man KØBE en forsendelses kvittering http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/Blanket_F1.pdf - INDLEVERINGSATTEST til 24 kr. Giver man andre 24 kr i porto, bør man igen tænke på GLS, som jeg selv bruger hvor det er muligt. Ved godt de ikke er tilstede i alle byer.

-------------
mvh Infinity

Skrevet af: JesA
Skrevet den: 27-November-2010 kl. 08:34
øh, ang. denne indleveringsattest fra PostDK...??..... bemærker at der står;

Der ydes ingen erstatning i forbindelse med bortkomst, beskadigelse eller manglende indhold.....

ØHHH......hvad skal/kan man så bruge denne attest til Dead  Og samtidig med at deres takster stiger, serviceniveau falder, er Pestdanmark er ved at blive Danmarks største rip-off firma.
MVH

Skrevet den: 27-November-2010 kl. 08:47

Hej Alle

Tak for alle svarene. Facit må være , at man skal selvfølgelig får købers og sælgers facts inden man handler, og aftale hvordan køber ønsker varen sendt.

Til Akas

Jeg vil gerne understrege jeg ikke hænger dig ud, for jeg er sikker på du har sendt den film. Det er hvad der efterfølgende er sket jeg ikke er tilfreds med og gerne ville have nogle meninger om.

Svar på dit indlæg:

Postdanmark skriver at et almindelig brev sendt som A post er til omdeling dagen efter, og som jeg skrev til dig har jeg altid fået min post til tiden, undtaget denne gang.

Så jeg er i min ret til at efterlyse på anden dagen, jo før jo bedere, og så vil Postdanmark gerne have at vide hvis brevet dukker op. Det lover man ved efterlysningens udførsel. Det må også være i Postdanmarks interesse at få og vide når de ikke lever op til deres målsætning. Så hvem griner af dig hos PostDK når du udfylder en efterlysning på anden eller tredie dagen på deres hjemmeside?

Og kan forstå nu at grunden til du ikke ville give mig din adresse var at du blev sur over efter din mening at jeg reagerede for tidligt. Det mener jeg så som køber ikke du har ret i.

Det er ikke dig som sælger der bestemmer hvornår jeg har lyst til at efterlyse mit og dit brev, for væk er det altså.
At du så stadig efter 1 1/2 uge ikke vil deltage i at jeg kan love Postdanmark jeg ikke har fået mit brev, samtidig med at jeg efterlyser det, finder jeg total underligt. Og selvom du så åbenbart har set dig sur på mig, synes jeg stadig du har pligt til at give mig muligheden for at udfylde en efterlysning.

Du har under hele forløbet givet udtryk for at det hele bare var ærgeligt for mig, og at det ikke var en formue det drejede sig om, at jeg i princippet kunne have modtaget filmen og ville have tilbagebetalt halvdelen! og at du ikke ville være med til at dele tabet hvilket jeg skrev til dig var min forventning. Det er så lidt kikset du nu skriver det offentligt her 9-10 dage efter vi har korresponderet via PM og ikke luftet det for mig at det "sikkert" havde været i orden.

Vil gerne igen pointere at jeg ikke har nogen intentioner om at hænge Akas ud for noget. For han har sendt den film, det er jeg sikker på, det er efterspillet jeg ikke er tilfreds med.
Jeg kan bare konkludere at jeg har betalt over 300,- for ingenting og ikke kan få hjælp til at rette lidt op på min situation.

Mvh Ole

Hej ole det er alså dig der har hængt mig ud her først jeg har kun forsvaret mig man efterlyser altså ikke et brev efter 2 dage jeg fik af vide da jeg ringede til pd at jeg skulle vente ihvertfald en uge tro mig jeg håber virkelig du snart for din film .Jeg synes også det er meget forkert af dig at sætte navn på herinde når vi slet ikke er færdige med post danmarkjeg synes du skulle have spurgt hvad andres mening er i sådan en situation istedet for at hænge mig ud  ofenligt det er da ikke så mærkelig at jeg bliver mopset angående om man skal deles når noget forsvinder jeg kan altså ikke lade være at tænke på du kan jo i realiteten have fået den og så vil have den får halv pris ikke at jeg beskylder dig for det men se det også fra min side .jeg er en gammel dreng på 55 så jeg er nok vandt til at ting kan tage tid.Jeg synes ikke det bare er ærgeligt for dig det er skide ireterende for dig at du ikke har fået din film endnu,men ole nu synes jeg ikke vi skal dele vores problem med alle andre herinde ofentlig mvh

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-November-2010 kl. 10:22
Når jeg sælger en film, så gør jeg utrykkeligt opmærksom på i min annonce, at filmen sendes som almindelig post, og at jeg ikke tager ansvar for en eventuel bortkomst af forsendelsen. Og den pasus kom i mine annoncer efter en tilsvarende sag - som jeg synes er meget beklagelig, men sådan er det.

Der er ingen der kan bevise, at den ene eller den anden ikke har rent mel i posen. I foråret mistede jeg 3 forsendelser over et par måneder på film sendt fra forhandlere. Så at miste en forsendelse kan altså forekomme.

Jeg tror kære venner at I skal lade sagen ligge her. Ærgeligt, men ikke så meget at gøre ved.Smile   

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 27-November-2010 kl. 14:23
Jeg er så slet ikke enig i, at man skal lade den ligge her.

Alle kan vel miste noget i posten uanset om man mener sælger eller køber bærer ansvaret, så har man jo ret til at få forsendelsen efterlyst. Om det så fører til noget kan man tvivle på med Postdanmark.

Uanset om man mener køber har hængt sælger ud eller ej, fratager det ham vel ikke retten til at få den eftersøgt og da sælger ikke rigtigt vil ud med om den er efterlyst eller ej, stopper sagen jo ikke? Få den efterlyst giv køber en kvittering / kopi af post dk's efterlysning, lad sagen gå sin gang, så har alle fået hvad de ønskede (læs efter det tilsyneladende er gået galt med posten).

-------------
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk

Skrevet den: 27-November-2010 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Jeg er så slet ikke enig i, at man skal lade den ligge her.

Alle kan vel miste noget i posten uanset om man mener sælger eller køber bærer ansvaret, så har man jo ret til at få forsendelsen efterlyst. Om det så fører til noget kan man tvivle på med Postdanmark.

Uanset om man mener køber har hængt sælger ud eller ej, fratager det ham vel ikke retten til at få den eftersøgt og da sælger ikke rigtigt vil ud med om den er efterlyst eller ej, stopper sagen jo ikke? Få den efterlyst giv køber en kvittering / kopi af post dk's efterlysning, lad sagen gå sin gang, så har alle fået hvad de ønskede (læs efter det tilsyneladende er gået galt med posten).

hvis du læser så er den eftersøgt hos posten og lad så sagen gå køber og sælger vi er desværre blevet uenige om hvordan det skal foregå mvh

Skrevet den: 27-November-2010 kl. 17:27
Hey

Akas, giv mig din adresse og navn så jeg kan efterlyse min film. Også gerne en kopi af en efterlysning fra dig hvis man får en sådan, længere er den ikke.

Jeg har ikke hængt nogen ud, jeg har bare "forsvaret" mig efter jeg har skrevet til dig flere gange over PM, men det er så også galt.

Er vi ikke enige om at jeg gerne vil lave en efterlysning fordi jeg ikke har fået min film, det lover man ved efterlsyningens udfyldning. Jeg kan vel straffes for bedrageri hvis det ikke er rigtigt.

Hvorimod du ikke vil gi mig din adresse og navn så jeg faktisk kan lave den efterlysning her efter 1 1/2 uges tid, men det er nok stadig for tidligt, hvilket kunne tyde på at du aldrig har afsendt et brev, men kun i realiteten jo som du selv skriver.

Ole

Skrevet af: julle.p
Skrevet den: 27-November-2010 kl. 17:32
Her er min mening rimelig klar.

Hvis køber kun betaler for forsendelse som brev er det køber der hænger på tabet. Men hvis køber har betalt for forsendelse som pakke, ja så løser det hele sig.

Jeg mener heller ikke at det er sælger der skal sørge for at spørge hvilken type det skal sendes som. Som udgangspunkt sender jeg også selv på den billigste måde, med mindre køber specificere at det skal sendes som pakke.

Men enig - man burde da være sikker på at det kommer frem selvom det sendes som brev... Det er bare ikke altid tilfældet :-S

Og så lige til det med en kvittering. Jeg kører altid i brugsen og køber frimærker, også selvom jeg skal på posthuset med brevet fordi det er for stort til postkassen. Jeg GIDER ikke stå i kø hos PostDK og hører på sure PostDK medarbejdere (ja ja, lidt en generalisering af PostDK, men har oplevet det SÅ tit).

Bare lige mit syn på sagen :-)

-------------
Mvh. Alex

Skrevet den: 27-November-2010 kl. 18:24

Hey

Akas, giv mig din adresse og navn så jeg kan efterlyse min film. Også gerne en kopi af en efterlysning fra dig hvis man får en sådan, længere er den ikke.

Jeg har ikke hængt nogen ud, jeg har bare "forsvaret" mig efter jeg har skrevet til dig flere gange over PM, men det er så også galt.

Er vi ikke enige om at jeg gerne vil lave en efterlysning fordi jeg ikke har fået min film, det lover man ved efterlsyningens udfyldning. Jeg kan vel straffes for bedrageri hvis det ikke er rigtigt.

Hvorimod du ikke vil gi mig din adresse og navn så jeg faktisk kan lave den efterlysning her efter 1 1/2 uges tid, men det er nok stadig for tidligt, hvilket kunne tyde på at du aldrig har afsendt et brev, men kun i realiteten jo som du selv skriver.

Ole
  ole nu gider jeg ikke at du bliver ved med at skylde skylden på mig håber du for din film du har fordrejet det hele herinde til din fordel dette er sidste gang jeg svarer dig filmen ER efterlyst
og hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg du har modtaget den men det kan jeg bare ikke bevise vores kontroverser hører slet ikke hjemme til ofentligt skue og at du startede på det gør mig bare endnu mere stejl med adressen til dig den havde du fået for længe siden hvis du havde startet denne kedlige sag på en god måde mvh

Skrevet den: 29-November-2010 kl. 00:22
Helt ærligt Akas !!!! Hvorfor er det lige - du ikke vil kommunikere ordentligt med køber ??
Hvorfor kan han ikke bare få dit navn og adresse ?????? - og hvorfor skal der være så meget ævl og kævl fra din side af - fordi han spø'r efter en sølle kvittering og din adresse ??
På mig virker det s.., som om du ikke har rent mel i posen - da du jo ikke er villig til, at spille med åbne kort og absolut ikke er særlig samarbejdsvillig.

Åbenhed og ærlighed må da være grundpiller i enhver form for privat handel over nettet ! Eller hür ??
Det var ihf. ikke nået til dette her bavl - hvis disse 2 simple ting havde været taget i brug !!

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar

Skrevet den: 29-November-2010 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Helt ærligt Akas !!!! Hvorfor er det lige - du ikke vil kommunikere ordentligt med køber ??
Hvorfor kan han ikke bare få dit navn og adresse ?????? - og hvorfor skal der være så meget ævl og kævl fra din side af - fordi han spø'r efter en sølle kvittering og din adresse ??
På mig virker det s.., som om du ikke har rent mel i posen - da du jo ikke er villig til, at spille med åbne kort og absolut ikke er særlig samarbejdsvillig.

Åbenhed og ærlighed må da være grundpiller i enhver form for privat handel over nettet ! Eller hür ??
Det var ihf. ikke nået til dette her bavl - hvis disse 2 simple ting havde været taget i brug !!
   Ole har fået min adresse og der er ikke noget fordekt vi havde bare en uoverenstemmelse med hinanden du ved jo ikke hvorfor men hvis du havde læst hvorfor tilligere i min begrundelse angående adressen  så viste du hvorfor undersøg lige inden du kommer med beskyldninger.Du skriver en sølle kvitering der er jo netop ikke nogen da den er sendt som almindelig brev prøv lige at følge lidt med i debatten istedet for kun at læse halvdelen.

Skrevet den: 29-November-2010 kl. 08:58
Det er sgu da stadig mærkeligt at du ikke bare giver ham adressen og så informere ham om at din erfaring er at det er for tidligt at efterlyse den istedet for bare at holde ham hen. Ville da også som køber blive ret skeptisk når sælger har alle mulige mærklige grunde til ikke lige at ville dit og dat.

Skrevet den: 29-November-2010 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Det er sgu da stadig mærkeligt at du ikke bare giver ham adressen og så informere ham om at din erfaring er at det er for tidligt at efterlyse den istedet for bare at holde ham hen. Ville da også som køber blive ret skeptisk når sælger har alle mulige mærklige grunde til ikke lige at ville dit og dat.
  sig mig er du blind kan du ikke se at der skrives at han har fået addresen og det netop var på grund af at ville efterlyse efter 2 dage det gør man altså bare ikke

Skrevet den: 29-November-2010 kl. 09:25
Lad da det være op til ham. Som jeg har forstået fik han først adressen en uge efter? og ikke der hvor han gerne ville have haft den første gang. Er det forstået korrekt?

Skrevet den: 29-November-2010 kl. 09:27

Lad da det være op til ham. Som jeg har forstået fik han først adressen en uge efter? og ikke der hvor han gerne ville have haft den første gang. Er det forstået korrekt?
jeg tror du skal blande dig helt uden om du ved slet ikke hele forløbet

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 29-November-2010 kl. 09:40
Helt ærligt, så ville jeg på intet tidspunkt begynde at efterlyse noget efter 2-3 dage. Jeg har rigtig mange gange ventet på pakker, sendt fra dk fra 1-10 dage, så at gå i spåner efter et par dage, det er at overreagere. Prøv også at se vejret udenfor, det er ikke nemt at komme frem.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 29-November-2010 kl. 09:47
Lad det da være op til køber hvornår han vil efterlyse en pakke istedet for at tilbageholde information. Hvis han bare havde fået adressen havde denne tråd aldrig blevet oprettet og sælger skulle ikke have tænkt mere over handlen.

Har heller aldrig oplevet ikke at få en pakke dagen efter men ville da alligevel nok ikke efterlyse så tidligt efter afsendelse. Men jeg vil da have informationen så det er muligt og kan ikke forstå man som sælger har problemer med at udlevere dette. 

Når det er sagt synes det det er underligt at køber ikke har ville have adresse osv. inden han har overført pengene... 

Hvis jeg ikke er inde i sagen er det fordi det ikke er beskrevet i tråden... er da ret sikker på jeg har læst det hele. 

Skrevet den: 29-November-2010 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Helt ærligt, så ville jeg på intet tidspunkt begynde at efterlyse noget efter 2-3 dage. Jeg har rigtig mange gange ventet på pakker, sendt fra dk fra 1-10 dage, så at gå i spåner efter et par dage, det er at overreagere. Prøv også at se vejret udenfor, det er ikke nemt at komme frem.
  hej flemming endelig en som kan se at det er helt godnat at gå helt op i spåner efter 2 dage og det var såmendt også det jeg forklarede ole og så blev vi desvære lidt uenige og jeg blev nok lidt sur og derfor det med adresen men nu har vi begge efterlyst den og ole har min adresse

Skrevet den: 29-November-2010 kl. 10:18

hej flemming endelig en som kan se at det er helt godnat at gå helt op i spåner efter 2 dage og det var såmendt også det jeg forklarede ole og så blev vi desvære lidt uenige og jeg blev nok lidt sur og derfor det med adresen men nu har vi begge efterlyst den og ole har min adresse
Jeg har fulgt med et stykke tid, og virkelig været forbavset over man går så vildt op i det efter så få dage. Vi kender vel alle post dk, de er ikke altid lige hurtige. Jeg tror heller ikke jeg ville oplyse om noget, og ville 100% ikke efterlyse noget jeg havde sendt efter så kort tid. Jeg skal ikke være til grin hos post dk.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 29-November-2010 kl. 10:29

Jeg har fulgt med et stykke tid, og virkelig været forbavset over man går så vildt op i det efter så få dage. Vi kender vel alle post dk, de er ikke altid lige hurtige. Jeg tror heller ikke jeg ville oplyse om noget, og ville 100% ikke efterlyse noget jeg havde sendt efter så kort tid. Jeg skal ikke være til grin hos post dk.
   hejsa det var også lige det jeg fik at vide hos posten vendt ca en uge den kan jo være forsinket og at begynde at efterlyse den efter 2 dage det ville de ikke da det er et stort arbejde de sætter igang nu efter 10 dage er den så efterlyst og så får man at vide der kan gå 2-3 uger med deres søgningConfused

Skrevet af: annmaria
Skrevet den: 30-November-2010 kl. 06:51
Vil så lige sige at at jeg stod i situationen med et maxibrev der var væk, meldte vi den forsvundet efter 3-4 dage. Viste sig som en god ide, da sælger havde skrevet adressen forkert, havde glemt husnummer, to dage efter dukkede den op med ekstra mærkat fra postdk, om at man skulle huske at oplyse sin fulde adresse til afsender.

Vil derfor mene det godt kan svare sig at melde den forsvundet på deres hjemmeside, og bruge de muligheder der nu er på deres hjemmeside tidligt i forløbet for begge parters skyld.

Skrevet den: 30-November-2010 kl. 23:33

Ole har fået min adresse og der er ikke noget fordekt vi havde bare en uoverenstemmelse med hinanden du ved jo ikke hvorfor men hvis du havde læst hvorfor tilligere i min begrundelse angående adressen  så viste du hvorfor undersøg lige inden du kommer med beskyldninger.Du skriver en sølle kvitering der er jo netop ikke nogen da den er sendt som almindelig brev prøv lige at følge lidt med i debatten istedet for kun at læse halvdelen.
Udover du overhovedet ikke skal bestemme, hvad jeg blander mig i !
Desuden så har jeg fulgt med i debatten !! Nemlig, at du spillede tvær og nægtede at give ham din adresse, da han efterspurgte den - men har gjort det efterfølgende !
Men det ændrer da sgutte en tøddel ved, at den her tråd - inkl. alt det her ævl og pladder - kunne være undgået, hvis du havde spillet med åbne kort lige med det samme - eller hür ?
Eller har du også en undvigeforklaring på dette faktum ??
Sorry - men så'n opfatter jeg altså din imo "jeg har ihf. ikke gjort noget forkert" facon.

Nå - men fint at der kom noget bedre kommunikation ud af det mellem jer to.
(Og jeg har fundet ud af nogle enkelte brugere, jeg ihf. ikke har lyst til evt. at ville handle med. 
Så alt i alt har denne her tråd, jo ikke været helt forgæves.  

Et lille hint: Husk at sætte nogle flere kommaer og knap så lange ud-i-en-sætninger. Så er der større chancer for ikke at misforstå, hvad det er du skriver og mener.
Håber det hele ender ud i en positiv løsning for jer begge. Over and out.

-------------

Skrevet den: 01-December-2010 kl. 00:13
Hey
Akas, tak for dine facts. Efterlysning sat i værk. Nu mangler vi bare at aftale hvad der skal ske hvis brevet ikke bliver fundet efter 1 måneds tid eller deromkring. Dele byrden?, måske det hele ender lykkeligt. Men vil satme helst have mine Alien klassikere tilbage på BlåStråle.

Annmaria - Præcis, også er jeg ret kold overfor om andre eller Post DK synes jeg er mærklig hvis jeg benytter deres efterlysningmulighed efter 2-3 dage. Det var ikke snevejr da filmenen blev sendt, for så kan jeg godt forstå en forsendelse kan blive forsinket nogle enkelte dage.

Roland -  Du har fuldstændig ret i sagens gang, og jeg har nu fået mulighed for at efterlyse selv Big smile

Mvh OP - Roger over and Done

Skrevet den: 01-December-2010 kl. 07:46

Udover du overhovedet ikke skal bestemme, hvad jeg blander mig i !
Desuden så har jeg fulgt med i debatten !! Nemlig, at du spillede tvær og nægtede at give ham din adresse, da han efterspurgte den - men har gjort det efterfølgende !
Men det ændrer da sgutte en tøddel ved, at den her tråd - inkl. alt det her ævl og pladder - kunne være undgået, hvis du havde spillet med åbne kort lige med det samme - eller hür ?
Eller har du også en undvigeforklaring på dette faktum ??
Sorry - men så'n opfatter jeg altså din imo "jeg har ihf. ikke gjort noget forkert" facon.

Nå - men fint at der kom noget bedre kommunikation ud af det mellem jer to.
(Og jeg har fundet ud af nogle enkelte brugere, jeg ihf. ikke har lyst til evt. at ville handle med. 
Så alt i alt har denne her tråd, jo ikke været helt forgæves.  

Et lille hint: Husk at sætte nogle flere kommaer og knap så lange ud-i-en-sætninger. Så er der større chancer for ikke at misforstå, hvad det er du skriver og mener.
Håber det hele ender ud i en positiv løsning for jer begge. Over and out.
   roland   SUK  SUK

Skrevet af: Ham_Der_Hansen
Skrevet den: 07-December-2010 kl. 14:27

Er der noget nyt i sagen?

Skrevet af: Baron
Skrevet den: 08-December-2010 kl. 17:55
Et råd til parterne (møntet mest på Akas)..

Hvis du mener, at du kan tillade dig at bede brugerne på dette forum om at "blande sig udenom", så var det måske en idé at få løst tingene over PM..det kunne nok have været en smartere løsning i stedet for at blive fornærmet over købers reaktioner på den manglende forsendelse.

Akas, kan godt forstå at du kan tolke det som en beskyldning, men du giver virkelig et dårligt billede af dig selv, og personligt ville jeg aldrig nogensinde handle med nogen der kommer med samme udtalelser, som du har gjort i denne tråd.

Håber i finder en fornuftig løsning på jeres fælles problem.

-------------
Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Baron Baron skrev:

Hvis du mener, at du kan tillade dig at bede brugerne på dette forum om at "blande sig udenom", så var det måske en idé at få løst tingene over PM..det kunne nok have været en smartere løsning i stedet for at blive fornærmet over købers reaktioner på den manglende forsendelse.

Akas, kan godt forstå at du kan tolke det som en beskyldning, men du giver virkelig et dårligt billede af dig selv, og personligt ville jeg aldrig nogensinde handle med nogen der kommer med samme udtalelser, som du har gjort i denne tråd.

Nu ved jeg ikke hvad du mener om at blande sig uden om, vi var jo netop ved at ordne tingene pr pm ,men så var det at køber lige pludselig oprettede denne tråd ,og kom med helt forkerte oplysninger med vores  pm til hinanden ,og jeg var kun irreteret fordi han ville efterlyse efter 2 dage,og da jeg ikke i starten have givet min adresse, han spurgte slet ikke da vi handlede, så det eneste jeg skrev på pm var at lad os lige se ugen ud om den ikke kommer,men han var helt vild efter 2 dage og derfor ventede jeg med at give ham adressen til efter 8 dage ,det var det posten sagde til mig jeg skulle vente med at efterlyse den.

PS det havde været godt hvis du havde lagt de citater ind af alle de brugere jeg skulle have bedt om at blande sig uden om mvh akas

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 19:27
Hey akas, kan du ikke lige sige mig hvor det var du efterlyste dit brev? Jeg har fået sendt et til mig i mandags, og det er ikke kommet endnu, så det må da efterlyses.Wink

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 19:36

Hey akas, kan du ikke lige sige mig hvor det var du efterlyste dit brev? Jeg har fået sendt et til mig i mandags, og det er ikke kommet endnu, så det må da efterlyses.Wink
  PÅ post danmarks hjemmeside selvfølgelig og jeg har også fået brev fra dem at der ikke ydes erstatning da det er sendt som brev og så står der at man kan anke afgørelsen men hvad kan man bruge det til Confused

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 19:44

Nu ved jeg ikke hvad du mener om at blande sig uden om, vi var jo netop ved at ordne tingene pr pm ,men så var det at køber lige pludselig oprettede denne tråd ,og kom med helt forkerte oplysninger med vores  pm til hinanden ,og jeg var kun irreteret fordi han ville efterlyse efter 2 dage,og da jeg ikke i starten have givet min adresse, han spurgte slet ikke da vi handlede, så det eneste jeg skrev på pm var at lad os lige se ugen ud om den ikke kommer,men han var helt vild efter 2 dage og derfor ventede jeg med at give ham adressen til efter 8 dage ,det var det posten sagde til mig jeg skulle vente med at efterlyse den.

PS det havde været godt hvis du havde lagt de citater ind af alle de brugere jeg skulle have bedt om at blande sig uden om mvh akas

Det kan jeg da godt, hvis du selv har problemer med at huske egne udtalelser, mente dog at det ville være som at tolke som hetz på dig, men når du selv beder om det.

Citat : Sendt: 29-November-2010 kl. 09:27
Citat: Briam

Redigeret af akas - 29-November-2010 kl. 09:28 Citat slut

Citat 2 :
Sendt: 29-November-2010 kl. 09:17

sig mig er du blind kan du ikke se at der skrives at han har fået addresen og det netop var på grund af at ville efterlyse efter 2 dage det gør man altså bare ikke

Citat slut.

Kan du ikke selv se hvordan du tiltaler / svarer folk, det er da helt sikkert at du (efter min personlige mening) udvider manglende respekt, for både din køber, samt dem der skriver på jeres åbne diskussion..

-------------
Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 19:54

Det kan jeg da godt, hvis du selv har problemer med at huske egne udtalelser, mente dog at det ville være som at tolke som hetz på dig, men når du selv beder om det.

Citat : Sendt: 29-November-2010 kl. 09:27

Redigeret af akas - 29-November-2010 kl. 09:28 Citat slut

Citat 2 :
Sendt: 29-November-2010 kl. 09:17

Citat slut.

Kan du ikke selv se hvordan du tiltaler / svarer folk, det er da helt sikkert at du (efter min personlige mening) udvider manglende respekt, for både din køber, samt dem der skriver på jeres åbne diskussion..

Hvis du ser så bander han åbenlyst af mig og det bryder jeg mig altså ikke om det fortolker så som ikke at han svarer pænt ,men det mener du måske ikke.

og den anden jeg svarer,at det er fordi han slet ikke ved sandheden, om hvad vi skrev pr pm

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 20:02
Siger bare ting som jeg ser det.

Du sagde jeg skulle citere den tekst, hvor du sagde at man skulle blande sig udenom.. hermed gjort.
Citat 2, var bare et eks. på at du ikke henvender dig særlig seriøst/pænt til andre mennesker, og det tror jeg stiller dig i et dårlig lys..

Kender dig ikke, så har ingen holdninger omkring din person eller andet, kan kun drage egne konklutioner omkring de ting du skriver.

Håber dog stadig at i finder et godt kompromis, og skal denne så ikke bare lukkes, inden der kommer for meget mudderkastning ind i samtalen, og derved kommer man jo helt væk fra sagens kerne (nemlig den forsvundne forsendelse)

-------------

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 20:06

Du sagde jeg skulle citere den tekst, hvor du sagde at man skulle blande sig udenom.. hermed gjort.
Citat 2, var bare et eks. på at du ikke henvender dig særlig seriøst/pænt til andre mennesker, og det tror jeg stiller dig i et dårlig lys..

Kender dig ikke, så har ingen holdninger omkring din person eller andet, kan kun drage egne konklutioner omkring de ting du skriver.

Håber dog stadig at i finder et godt kompromis, og skal denne så ikke bare lukkes, inden der kommer for meget mudderkastning ind i samtalen, og derved kommer man jo helt væk fra sagens kerne (nemlig den forsvundne forsendelse)

Godt du selv kan se det, vi lukker, fortsat god aftenTongue

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 20:08

LOL... og dog.. hvad menes der lige med det "godt du selv kan se det"?

Forstår jeg ikke lige helt, og det er endda efter mange års skolegang LOL

-------------

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 20:18

LOL... og dog.. hvad menes der lige med det "godt du selv kan se det"?

Forstår jeg ikke lige helt, og det er endda efter mange års skolegang LOL

SAGENS KERNEWink

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 20:24

Hvis du ser så bander han åbenlyst af mig og det bryder jeg mig altså ikke om det fortolker så som ikke at han svarer pænt ,men det mener du måske ikke.

og den anden jeg svarer,at det er fordi han slet ikke ved sandheden, om hvad vi skrev pr pm

Ja lad os da lige komme tilbage.... Hvor bander jeg af dig?

Desuden synes jeg stadig at det der er blevet gjort forkert i dette forløb hovedsageligt er tilbageholdningen af adressen. At du så har givet ham adressen nu er rigtigt fint men det ændre ikke ved hvordan du gjorde til at starte med. 

edit: unsubscriber fra tråden 

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 20:42

Ja lad os da lige komme tilbage.... Hvor bander jeg af dig?

Desuden synes jeg stadig at det der er blevet gjort forkert i dette forløb hovedsageligt er tilbageholdningen af adressen. At du så har givet ham adressen nu er rigtigt fint men det ændre ikke ved hvordan du gjorde til at starte med. 

Hvis du læser ,køber havde ikke spurgt efter adressen ved købet og jeg tilbageholdte den kun fordi køber ville efterlyse efter 2 dage og det synes jeg er for tidligt uanset hvad nogen kan mene og ja det er måske forkert men det kan vi ikke lave om på nu.Wink

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 20:49
Du synes det er forkert at give din adresse efter to dage. Men jeg forstår ikke hvorfor du så synes det er helt fint efter 5,7 eller hvor f.... mange dage der gik...men jeg er blevet klogere på hvem jeg vil handle med

-------------
+ 70 positive handler!

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Du synes det er forkert at give din adresse efter to dage. Men jeg forstår ikke hvorfor du så synes det er helt fint efter 5,7 eller hvor f.... mange dage der gik...men jeg er blevet klogere på hvem jeg vil handle med
     Suk suk ,det er det samme vi kører rundt i hele tiden,lad nu den sag ligge LOL  Hvorfor jeg synes det var i orden efter en uge,det var fordi jeg ringede og spurgte posten,, og de bad mig vente med at efterlyse ca 1 uge, og fordi han ikke fik den før, var fordi han så selv ville efterlyse efter en dag,og der blev jeg så tvær men sådan er vi alle forskellige

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 21:05

Suk suk ,det er det samme vi kører rundt i hele tiden,lad nu den sag ligge LOL

Ja lad det nu ligge. For du har jo nemlig ikke nogen plausibel grund til at nægte at opgive din adresse - det burde du allerede have gjort da I aftalte de endelige betingelser for handlen. Hvad der nu skal ske, det vil jeg ikke blade mig i. Men jeg ville selv være meget mere imødekommende end du er for det er bare så ringe reklame at være hovedperson i en tråd som denne

-------------
+ 70 positive handler!

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 08-December-2010 kl. 21:36
Hvad sker der lige i tråden?
Alle argumenter etc. har været oppe og vende tidligere, tråden ligger stille i en uge og pludselig er der nye deltagere der er klar til en runde mere??

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 21:50

Ja lad det nu ligge. For du har jo nemlig ikke nogen plausibel grund til at nægte at opgive din adresse - det burde du allerede have gjort da I aftalte de endelige betingelser for handlen. Hvad der nu skal ske, det vil jeg ikke blade mig i. Men jeg ville selv være meget mere imødekommende end du er for det er bare så ringe reklame at være hovedperson i en tråd som denne

Hvor meget ved du reelt om sagen, meta? Der har garanteret været noget privat korrespondance mellem Oil og Akas og selv om Oil udfra tråden virker stille og rolig, så kan han jo sagtens have været mere anmassende i sine breve til Akas. Det kan også tænkes at Oil har skrevet rolige og venlige mails til Akas, men at Akas måske har haft en tidligere oplevelse med en hidsigprop der har gjort at han idag er meget varsom med at aflevere personlige oplysninger. Det er ren spekulation fra min side, da jeg ikke kender hverken Akas eller Oil eller deres indbyrdes kommunikation. Spørgsmålet er hvor rimeligt det er at du afgør at Akas ikke havde nogen plausibel grund når du sandsyligvis kun kender til ca. 10% af historien?

Det er helt fint at du, baseret på det du har læst her i tråden, beslutter dig for om du vil handle med Akas eller Oil eller mig for den sags skyld, men det giver ikke mening at gør dig til dommer over hvad Akas havde grund til eller ej, når du ret beset hverken kender hans situation eller sagens komplette forløb.

Skrevet af: capperdude
Skrevet den: 08-December-2010 kl. 23:32
2 ting.

Jeg undrer mig over hvordan en Alien box kan være i et brev?Confused

OG, jeg undrer mig over hvorfor Akas ikke bare efterlyser pakken da køber beder ham om det. Køber må have ret til at efterlyse den ting han har betalt for NÅR HAN VIL. og IKKE når det passer ind i sælgers system...

Jeg synes denne tråd er et meget smukt eksempel på, hvorfor jeg ALDRIG kunne drømme om at sende penge for en vare (ved privat handel), uden : Navn, Adresse, Tlf nummer, KLAR aftale omkring hvordan varen sendes.. + jeg ville tjekke personen på Krak.dk.. og kunne jeg ikke finde ham der, så ville jeg ikke handle med personen..

Jeg har efterhånden læst så mange af disse oplevelser, til at tro på det uskyldige i mennesker.. om det så er køber, sælger eller pest DK, skal jeg ikke gøre mig til dommer over for..

Håber at i 2 har fundet en ordentlig løsning sammen...

Skrevet den: 08-December-2010 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af capperdude capperdude skrev:

Ifølge http://postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/eposthuset/postservices/formatgraenser.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/ekom_open_menu.xml&lang=dk - http://postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/eposthuset/postservices/formatgraenser.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/ekom_open_menu.xml&lang=dk kan et maxibrev kan være op til 60 cm langt, dog må længde + bredde + tykkelse max være 90 cm. Max vægt er 2 kg.

Der kan med andre ord godt være tale om sådan en stor, fed boblekuvert der er 30 cm. lang, 21 cm. bred og måske 20 cm. tyk, rigelig plads til fx. et dvd box sæt.

Skrevet den: 09-December-2010 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af capperdude capperdude skrev:

Ifølge http://postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/eposthuset/postservices/formatgraenser.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/ekom_open_menu.xml&lang=dk - http://postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/eposthuset/postservices/formatgraenser.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/ekom_open_menu.xml&lang=dk kan et maxibrev kan være op til 60 cm langt, dog må længde + bredde + tykkelse max være 90 cm. Max vægt er 2 kg.

Der kan med andre ord godt være tale om sådan en stor, fed boblekuvert der er 30 cm. lang, 21 cm. bred og måske 20 cm. tyk, rigelig plads til fx. et dvd box sæt.
   hej strandvasker, alien boksen er kun 4 cm tyk, så det kan den sagtens.Den fyldte kun det samme som 2 blu ray film ,igen en beskyldning ,det er virkelig trist at man skal dømme folk sådanThumbs Down

Skrevet den: 09-December-2010 kl. 09:50

Hvor meget ved du reelt om sagen, meta? Der har garanteret været noget privat korrespondance mellem Oil og Akas og selv om Oil udfra tråden virker stille og rolig, så kan han jo sagtens have været mere anmassende i sine breve til Akas. Det kan også tænkes at Oil har skrevet rolige og venlige mails til Akas, men at Akas måske har haft en tidligere oplevelse med en hidsigprop der har gjort at han idag er meget varsom med at aflevere personlige oplysninger. Det er ren spekulation fra min side, da jeg ikke kender hverken Akas eller Oil eller deres indbyrdes kommunikation. Spørgsmålet er hvor rimeligt det er at du afgør at Akas ikke havde nogen plausibel grund når du sandsyligvis kun kender til ca. 10% af historien?Det er helt fint at du, baseret på det du har læst her i tråden, beslutter dig for om du vil handle med Akas eller Oil eller mig for den sags skyld, men det giver ikke mening at gør dig til dommer over hvad Akas havde grund til eller ej, når du ret beset hverken kender hans situation eller sagens komplette forløb.

Jeg synes ikke jeg gør mig til dommer over noget som helst. Som jeg skrev ganske tidligt i denne tråd, opgiver jeg altid mit navn og adresse til køber, når vi aftaler betaling mv - altså inden der kan opstå evt leveringsproblemer. Det mener jeg er god opførsel

Men på et forum som dette, vil der være ca så mange opfattelser af denne problematik, som der er brugere. Og nej, vi kender ikke hele forløbet. Selvom vi gjorde, ville vi fortsat have forskellige opfattelser - både af forløbet og af selve problematikken. Sådan er det nu engang med mennesker.

-------------
+ 70 positive handler!

Skrevet den: 09-December-2010 kl. 10:00

hej strandvasker, alien boksen er kun 4 cm tyk, så det kan den sagtens.Den fyldte kun det samme som 2 blu ray film ,igen en beskyldning ,det er virkelig trist at man skal dømme folk sådanThumbs Down

Mit indlæg var nu ikke en beskyldning, det var bare lidt information til Capperdude om hvad et maxibrev kan være. Han undrede sig over om man kunne sende et dvd sæt som brev og jeg forsøgte at forklare at et maxibrev sagtens kan være en ordentlig kleppert med rigelig plads til dvd boxsæt.

Skrevet den: 09-December-2010 kl. 10:49

Mit indlæg var nu ikke en beskyldning, det var bare lidt information til Capperdude om hvad et maxibrev kan være. Han undrede sig over om man kunne sende et dvd sæt som brev og jeg forsøgte at forklare at et maxibrev sagtens kan være en ordentlig kleppert med rigelig plads til dvd boxsæt.
  Undskyld standvasker det var også ment til capperdude jeg fik bare skrevet dit citat sorryTongue

Skrevet af: Ham_Der_Hansen
Skrevet den: 10-December-2010 kl. 13:25
Jeg håber filmene dukker op eller I finder en løsning som alle parter kan leve med.

Print side | Luk vindue