Print side | Luk vindue

Hvor er det billigst at købe Verbatim?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=8952
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 18:58

Emne: Hvor er det billigst at købe Verbatim?
Skrevet af: Moef
Emne: Hvor er det billigst at købe Verbatim?
Skrevet den: 14-Januar-2006 kl. 22:24
Hejsa,

Det er jo en urskov, at finde rundt i de forskellige grænsehandels-butikker. Jeg skal have købe lidt ind til undertegnet selv og venner. Så jeg skulle gerne ha' 200 stk. DVD-R 16 x skiver (måske Azo+?, kender i noget til disse), og 200 stk. CD-R 80 min. alle verbatim mærket.

Jeg har handlet hos wesellcd.com flere gange, men DVDr.dk er billigere med lige netop nævnte sending. Er der nogen af jer som kender til drdr.dk shoppen, er den sikker?

wesellcd er ca. 200 kr. dyre end drdr.dk, men drdr.dk er måske lidt fusket?

Mvh. Moef

-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard

Svar:
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 14-Januar-2006 kl. 23:30

Jeg kender ikke dvdr.dk, men jeg kan da se at de p.t. er meget billige med de ovennævnte Verbatim 16x DVD-R medier.

Verbatim 16x DVD-R medierne er noget af det bedste du kan købe, forudsat selvfølgelig at din brænder eller recorder understøtter dem.

Verbatim Extra Protection CD-R er gode, men Verbatim Crystal Super AZO er endnu bedre, så dem ville jeg købe hvis jeg var dig (prisen er næsten den samme).

En anden billig netbutik syd for grænsen er http://it-netsupply.dk/shop/default.asp?SetLng=1 - IT-Netsupply.dk , men de er ikke ligeså billige med ovennævnte medier som dvdr.dk lige nu.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet den: 14-Januar-2006 kl. 23:45
Tak DrageMester,

Er alle alm. DVD-R Verbatim x 16 medier AZO+ medier ell. blot AZO?

Jeg tjekkede nemlig lige Verbatim-europe, og det ser ud til, at AZO+ er en forbedret udgave af deres alm. AZO skiver, med et ekstra beskyttelses lag. Så det ville jo være perfekt, hvis alle deres 16 x skiver er AZO+.

WeSellCd.com er pt. ca. 200 kr. dyrere end dvdr.dk på nævnte sending. Så der er jo en del at spare

Tak, Mvh. Moef

-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard

Skrevet af: Carser
Skrevet den: 15-Januar-2006 kl. 00:09

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Jeg tjekkede nemlig lige Verbatim-europe, og det ser ud til, at AZO+ er en forbedret udgave af deres alm. AZO skiver, med et ekstra beskyttelses lag. Så det ville jo være perfekt, hvis alle deres 16 x skiver er AZO+.

Hej Moef,

Ja og ja og: 

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8654 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8654

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet den: 15-Januar-2006 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Hej Moef,

Ja og ja og: 

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8654 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8654

Jamen hejse Carser

Okay, ja det ser ud til at alle 16 x er AZO+. Jeg blev bare i tvivl, eftersom dvdr.dk's 16 x skiver ikke direkte viser AZO+ logoet på deres grafik. Og WeSellCd viser nemlig et AZO+ logo på deres 16 x skiver, så jeg troede der fandtes forskellige versioner af Verbatims 16 x medier.

dvdr.dk er godt nok billige i forholde til - Wesellcd, Burnalot, billigmedien, mediecentralen... ja jeg tror snart jeg har tjekket dem alle

Men jeg er stadig lidt i tvivl omkring troværdigheden hos dvdr.dk. Jeg efterlyser lidt personer som har bestilt hos dem, og om det var en ok handel.

Men mange tak for linket, så fik jeg jo løst det problem

Mvh. Moef

-------------

Skrevet den: 15-Januar-2006 kl. 00:50

Hejsa.

DVDR.dk kender jeg ikke til erfaringsmæssigt pånær de nu rettede priser, jeg omtaler i den tråd, jeg linkede til.

Burnalot har drillet mig: Dankort transaktion over SSL gik ikke igennem i mange forsøg - påstod nærmest, at jeg ikke kunne taste rigtigt.

Jeg måtte simpelthen opgive.  Om det skyldes Burnalot eller dem, der står for "Dankorttrafik" ved jeg ikke. Jeg tastede skam rigtigt. 

Da jeg efter at have tømt min cache og bestilt hos IT-netsupply vendte tilbage til siden stod min bestilling der stadig og til efterkravsbetaling. 

Jeg mailede straks til dem, at hvis det betød, at de havde opfattet det som en bestilling, var den hermed annuleret! Jeg bad om elektronisk kvit. for læsning.

De har ikke kvitteret. De har ikke svaret. Der er gået 8 dage siden. 

Det udløser en  fra mig til Burnalot!

Jeg holder mig til IT-netsupply, der to gange har leveret helt uden koks og ganske hurtigt. Og de har også besvaret en mail på dansk, venligt og hurtigt. Ved min første bestilling var de i øvrigt suverænt billigst. 

Og for lige at mane enhver tvivl i jorden:

It is through the development of the proprietary recording dye, Metal AZO, that Verbatim was able to push ahead with 2x media. That development process has continued over the last few years and has resulted in Advanced AZO, which was initially used on 4x media and now confidently used on 8x media.  The latest 16x media uses Advanced AZO+.

Kilde:   http://www.verbatim-europe.com/index/product_view.php?article_id=56&lang_id=1 - http://www.verbatim-europe.com/index/product_view.php?articl e_id=56&lang_id=1  udfor AZO+ logoet.

Jeg har i øvrigt lige testet lidt på hvordan min Sony 710 brænder på dem, og det ser rigtigt fint ud i Nero CD/DVD speed. Bedste jeg hidtil har brændt (færrest fejl) i noget drev og på nogen DVD skive af dem, jeg har testet.

Nice!

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet den: 15-Januar-2006 kl. 01:00
Okay, jeg har strøget burnalot fra listen. Det lader til, at burnalot har et udestående serviceproblem overfor kunderne. Jeg hader bare, når man sender en mail der ikke svares tilbage på. Jeg mister troværdigheden med det samme, specielt hvis der går en hel uge uden svar 

Jeg prøver lige at sammenligne IT-supply og wesellcd. Sidstnævnte har jeg haft gode erfaringer med, men deres priser er lidt i den høje ende af det tilladte

Moef

-------------

Skrevet den: 15-Januar-2006 kl. 01:26

God fornøjelse med opgaven at finde noget til en passende pris hos nogen, der formår at kommunikere professionelt. Jeg har det på samme måde som dig m.h.t. manglende service og svar.

Jeg er ikke sikker på andet end, at tysk moms netop er steget lidt og at nogen måske også har solgt med tab i priskrig - blot en idé, jeg har.

Never mind - kan man få en rigtig god blank skive til 3-5 kr. incl. forsendelse ved storkøb (og det kan man!) er jeg ikke den, der er utilfreds.

Vidste du i øvrigt, at verbatim betyder ordret eller udenad?

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet den: 15-Januar-2006 kl. 01:32
It-netsupply og WeSellCd er ca. lige dyre på omtalte bestilling. Måske god service koster lidt ekstra :)

Nej, jeg har ikke tænkt over betydningen af ordet Verbetim. Der ligger sikkert en overført betydning til grunde for betydningen?

Moef

-------------

Skrevet den: 15-Januar-2006 kl. 01:47

Det er da min teori (og jeg har arbejdet med eng.-da. oversættelse og korrektur på en hel del teknisk materiale):

Mediet kan lære udenad "ord for ord", altså bit for bit, byte for byte, o.s.v.

Tilsvarende: Memorex = Memory Excellence = perfekt hukommelse.

Jo, der er en grund til de navne, mange firmaer har valgt at vælge. Og jeg fortæller alle de unge ekspedienter i Danmark, der anbefaler mig "Verbatiiiiiim", at det altså udtales "verbæjtemm" og hvad det betyder.
De synes muligvis, at jeg virker lidt bedrevidende  - men dem om det. De kan jo altid lære lidt mere engelsk.

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet af: Birdynamnam
Skrevet den: 15-Januar-2006 kl. 10:46
Hej
Jeg bestilte 4 x 25stk verbatim dvd-r 16speed, + 100 stk slim cases
hos DVDr.dk i søndags.
Kunne afhente dem onsdag eftermiddag på posthuset, ingen problemer
der.

Ps. Der stod azomedia på postanvisningen
Ps.azo+ mærket er på de runde boxe.

Skrevet den: 15-Januar-2006 kl. 15:07
Tak Birdy, det lyder jo godt. Det er godt med en succes historie 

Ja, jeg har ikke købt endnu, så jeg napper nok drdr.dk. De er jo som sagt ca. 200 kr. billigere end de øvrige padborg forsendelses shops.

Moef

-------------

Skrevet af: bulc
Skrevet den: 17-Januar-2006 kl. 17:44

Jeg har lige modtaget 100 stk (2 x 50 i cakebox) Verbatim 16x printable for kr. 412,- via Burnalot og det fungerede faktisk fint.

Jeg bestilte og havde varen hjemme dagen efter. Så det kan altså lade sige gøre. Det er muligt at de fås billigere andre steder, men jeg ville blot lige respondere på ovenstående kedelige oplevelser m Burnalot.

mvh.

bulc

Skrevet den: 17-Januar-2006 kl. 18:46
Ja, der er sikkert enkelte svipsere hos alle DVD medie butikkerne. Jeg har bestil hos dvdr.dk, som muligvis er 1 dag ell. 2 længere om leveringen (dog uden at vide det 100%). På dvdr.dk står der 1-2 dages levering, og i den mail jeg fik stod der vidst nok 3-5 dage. I mit tilfælde er det de 3-5 dage der gælder. Men det er helt ok med mig 

Men det er da godt, at Burnalot også kan levere til tiden

Mvh. Moef

-------------

Skrevet af: henrikkrebs
Skrevet den: 17-Januar-2006 kl. 19:58

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Jeg er ikke sikker på andet end, at tysk moms netop er steget lidt og

Sælger de ikke alle sammen med dansk moms?

(det kræver lovgivningen jo, hvis deres danske omsætning overstiger en bestemt grænse)

Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 18-Januar-2006 kl. 22:51

Hej,

Bliver dvd-skiver købt i udlandet ikke belagt med danske afgifter når de importeres til Danmark ?

Mvh Kurt.

Skrevet af: larsl
Skrevet den: 18-Januar-2006 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Bliver dvd-skiver købt i udlandet ikke belagt med danske afgifter når de importeres til Danmark ?

Hej

Ikke når de kommer fra et EU-land

mvh

Lars

Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 18-Januar-2006 kl. 23:40

Jo hvis der eksporteres for mere end et bestemt beløb der ikke er særligt højt (kan ikke huske beløbet). De fleste butikker syd for grænsen ryger vist alle over denne grænse. Men det er jo de manglende afgifter (i Tyskland) der virkeligt betyder noget.

Claus

Skrevet af: henrikkrebs
Skrevet den: 19-Januar-2006 kl. 01:03

Ja, køber du fra et land undenfor EU pålægges der dansk moms når pakken kommer over grænsen.

Køber du som privat fra et andet land i EU betaler du det pågældende lands moms, fx 16% fra Tyskland (19% fra 2007). Er butikkens omsætning til Danmark over 280.000 skal de dog i stedet opkræve 25% dansk moms.

Spørgsmålet er nu helt konkret: Er der nogen der har købt til lavere udenlandsk momssats. Medieafgiften er naturligvis den største besparelse, men lidt momsbesparelse kan man da osse tage imod.

Skrevet den: 19-Januar-2006 kl. 06:00
Jeg købte som sagt hos DVDR.DK, og varerne kom 3 dage efter bestillingen, så ingen problemer der. Der er så vidt jeg kan se betalt engelsk moms.

DVDR.DK, et udemærket sted, ikke den hurtigt padborgs forsendelse shop, men en af de billigste på alm. Verbatim DVD og CD'er.

Mvh. Moef

-------------

Skrevet af: bulc
Skrevet den: 20-Januar-2006 kl. 14:43

Burnalot = 25% dansk moms

Skrevet den: 20-Januar-2006 kl. 15:56

Oprindeligt skrevet af henrikkrebs henrikkrebs skrev:

Spørgsmålet er nu helt konkret: Er der nogen der har købt til lavere udenlandsk momssats. Medieafgiften er naturligvis den største besparelse, men lidt momsbesparelse kan man da osse tage imod.

Hvis priserne i forvejen (på hjemmesiden) er opgivet i DKK inkl. moms så er det vel som køber uden betydning om det er dansk eller udenlansk moms. Det er det samlede beløb i DKK der har betydning. Har dog kun handlet nogle få gange og kun i butikker i Tyskland og Sverige men der har prisen altid været opgivet i DKK inkl. moms . Hvis man handler i UK er det måske noget andet. Ved nedenstående sted er priserne også opgivet i DKK inkl. moms. 

Jeg købte som sagt hos DVDR.DK, og varerne kom 3 dage efter bestillingen, så ingen problemer der. Der er så vidt jeg kan se betalt engelsk moms.

Claus

Skrevet af: doc2
Skrevet den: 26-Januar-2006 kl. 16:30

Ret skal være ret.

Jeg har handlet de fleste gange hos Nierle, som kan være lidt lang tid om ekspederingen, men jeg får altid varerne efter ca. 1 uge.

Billigst med Verbatim synes at være Burnalot.dk.

Godt 2 kr per DVD (8 og 16 x) både ved 25 og 5o stk.

Jeg har handlet der et par gange og altid fået varen efter 2-3 dage.

V.h Ole

-------------
LG RH 7500 300 GB

Skrevet den: 26-Januar-2006 kl. 17:04

Oprindeligt skrevet af claes claes skrev:

Nej det er en tysk butik. (Harrislee)

derfor tysk moms og ingen blankbånds afgift.

Claes

Hugget fra deres web.

Firmaet er dannet primo 2003
og er beliggende i Harrislee, Tyskland.

Burn A Lot
Postfach 1130
Werkstrasse 4
D-24955 Harrislee

Tlf.: +49 1703228190

Øhh har du læst ovenstående . Firmaets fysiske placering er jo irrelevant hvis omsætningen til DK er større end 280.000 kr. men måske Burnalot kan holde sig under (og ikke blot syd for ) grænsen.

Claus

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 27-Januar-2006 kl. 09:47

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Øhh har du læst ovenstående . Firmaets fysiske placering er jo irrelevant hvis omsætningen til DK er større end 280.000 kr. men måske Burnalot kan holde sig under (og ikke blot syd for ) grænsen.

Claus

Jo det var bare en kommentar til det citerede.

Nå, men så er din kommentar forkert. Selv om butikken er tysk skal der opkræves dansk moms 22%, forsåvidt at omsætningen mod Danmark overstiger 280.000 Dkr

[jeg mener da kun at blankbånds afgiften er en 10'er så egentlig burde danske butikker vel kunne sælge dem for en 13kr.!!!

Iøvrigt skal du også lægge moms til blankbåndsafgiften, så den en DVD-skrive er vel afgiftsbelagt med 12,50, snarere end med 10 kr......

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 28-Januar-2006 kl. 11:31

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Nå, men så er din kommentar forkert. Selv om butikken er tysk skal der opkræves dansk moms 22%, forsåvidt at omsætningen mod Danmark overstiger 280.000 Dkr

Ja denne kommentar er jo heller ikke 100% korrekt - det er da vist ca. 20 år siden at man kunne slippe med 22% i moms .

Claus

Print side | Luk vindue