Print side | Luk vindue

Ingen kanaler

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89591
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 20:03

Emne: Ingen kanaler
Skrevet af: Boost
Emne: Ingen kanaler
Skrevet den: 30-November-2010 kl. 20:11
Hej alle

Her til aften var DR1 og TV2 forsvundet fra min favorit liste, og jeg ville derfor foretage en opdatering af kanal listen, men det resulterede i at ALLE kanaler forsvandt.
Det er ikke verdens undergang tænkte jeg, og ville så bare lave en auto søgning, men fjernsynet kan kun finde netværks id 0, og der er ikke nogen kanaler at finde.

Er jeg den eneste med det problem ?

Skal lige siges at de analoge kanaler er OK på et andet TV, og Yousee boksen virker også fint.

-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473

Svar:
Skrevet af: reiler
Skrevet den: 30-November-2010 kl. 20:17
Hej

Jeg har lignende problem på mit Win7 Media Center med digitale tunere (Anysee)

Flere kanaler, bla. DR1 og TV2 er der ikke noget signal på, jeg har genscannet, MC finder kanalerne, men der er ikke noget signal på, påstår den :-(

De virker fint på et tv med indbygget tuner.

Jeg er træt af MC.

-------------
mvh
Michael

Skrevet af: Epedemic
Skrevet den: 30-November-2010 kl. 23:38
Har samme problem her til aften. Kun kanalerne på 370mhz (dvs inkl DR1+2+TV2)

Er på Frederiksberg, og bruger mediaportal, men går ud fra det er yousee der roder rundt i forbindelse med de varslede kanalomlægninger...

Skrevet af: volleborg
Skrevet den: 30-November-2010 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Hej alle

Her til aften var DR1 og TV2 forsvundet fra min favorit liste, og jeg ville derfor foretage en opdatering af kanal listen, men det resulterede i at ALLE kanaler forsvandt.
Det er ikke verdens undergang tænkte jeg, og ville så bare lave en auto søgning, men fjernsynet kan kun finde netværks id 0, og der er ikke nogen kanaler at finde.

Skal lige siges at de analoge kanaler er OK på et andet TV, og Yousee boksen virker også fint.
Det er et generelt problem med Panasonic 10. Prøv at lave en fuld søgning i stedet for en hurtig.
Kig evt. i emnet "Guide på X10"

Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 00:42
Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Har samme problem her til aften. Kun kanalerne på 370mhz (dvs inkl DR1+2+TV2)

De har flyttet kanalerne på 370 MHz til 378 MHz. Samtidig ligger der nogen udgaver af bl.a. DR1 og DR2 uden signal, hvilket øjensynlig forvirrer nogen modtagere.

http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm - http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm findes en liste opdateret over kanalerne, som de pt. ser ud i hovedstadsområdet.

-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 03:12
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

De har flyttet kanalerne på 370 MHz til 378 MHz. Samtidig ligger der nogen udgaver af bl.a. DR1 og DR2 uden signal, hvilket øjensynlig forvirrer nogen modtagere.

http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm - http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm findes en liste opdateret over kanalerne, som de pt. ser ud i hovedstadsområdet.

DR1 og DR2 på 538 MHz "mangler" i din liste. Jeg kan heller ikke finde dem længere (også København).

Tidligere var 370 MHz DVB-T udgaverne, mens 538 MHz var de udgaver som YouSee selv encodede ud fra SDI (og som havde noget højere bitrate). Forhåbentlig er de ikke fjernet permanent?

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 01-December-2010 kl. 06:53
Oprindeligt skrevet af volleborg volleborg skrev:

Det er et generelt problem med Panasonic 10. Prøv at lave en fuld søgning i stedet for en hurtig.
Kig evt. i emnet "Guide på X10"

Det hjælper ikke med en fuld søgning, den kan stadig kun finde netværks id 0, og jeg skal bruge id 151.

-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
Yamaha RX-V473

Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

DR1 og DR2 på 538 MHz "mangler" i din liste. Jeg kan heller ikke finde dem længere (også København).

Tidligere var 370 MHz DVB-T udgaverne, mens 538 MHz var de udgaver som YouSee selv encodede ud fra SDI (og som havde noget højere bitrate). Forhåbentlig er de ikke fjernet permanent?
Det vil være rigtig kedeligt, hvis de forsvinder. Men da de ikke var der i går efter omlægningen, så måtte de jo væk fra listen.
De er stadig med på 538 MHz men pt. uden indhold, så der er måske håb endnu:

-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information

Skrevet af: Rambo_qdk
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 09:55
Mistede også de første 2 kanaler i går på mine LG fjernsyn, kørte en søgning, prøvede 3 gange, og den finder 17 digital kanaler som alle sammen er udenlandske og kræver kort, alle de andre er der kun når man går fra digital over til analog, så alle kanaler er altså pt analoge, så noget må da være helt galt, de fleste af kanalerne var der jo inden søgning og er der stadig på det TV jeg ikke har lavet ny søgning på.

Skrevet af: Rambo_qdk
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 10:07
Hmm

Prøvede lige en 4 søgning nu hvor der var gået en times tid, søgningen er ikke færdig men pt er den på over 100 digitale kanaler, så noget tyder på at yousee lige skal have noget tid til at få det hele til at køre ?

Skrevet den: 01-December-2010 kl. 10:23
Jeg fik alle mine kanaler tilbage igen her til morgen, uden at jeg selv gjorde noget.

-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
Yamaha RX-V473

Skrevet den: 01-December-2010 kl. 11:29

Jeg fik alle mine kanaler tilbage igen her til morgen, uden at jeg selv gjorde noget.

Incl dobbelt udgaverne af DR1 og DR2?

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 01-December-2010 kl. 12:01

Hvad menes der med dobbelt udgaverne ?

Jeg har fuldpakken, og har flere af de samme programmer liggende på forskellige kanalnumre.
Tror det har noget at gøre med at jeg også ser de samme kanaler fra mellem og grundpakken, men er dog ikke sikker.

Har egentlig undret mig over hvilken man skal vælge til sin favorit liste, men i bund og grund betyder det vel ingen ting ?

-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
Yamaha RX-V473

Skrevet den: 01-December-2010 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Det vil være rigtig kedeligt, hvis de forsvinder. Men da de ikke var der i går efter omlægningen, så måtte de jo væk fra listen.
De er stadig med på 538 MHz men pt. uden indhold, så der er måske håb endnu:

Vi må krydse fingre... Der burde være plads nok i mux'et til DR1 og DR2. Jeg har også to tomme kanaler i mit scan (på en computer, min Dreambox finder ikke noget).

-------------

Skrevet den: 01-December-2010 kl. 12:12

Hvad menes der med dobbelt udgaverne ?

At du har to udgaver af DR1+DR2 som begge virker uden kort.

-------------

Skrevet af: Spagnum.dk
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 13:20

Havde samme problem, DR1 og DR2 var “væk” fra min favorit liste.

En kanal update hjalp ikke, var forbi Yousee hjemmeside, ingen hjælp.

Valgte at lave en genindlæsning af alle kanaler, her spørger der efter netværksid, den har altid været 250 for mit område. Jeg laver et check på Yousee hjemmeside og her står der at netværksid skal være 251, hvis det er et DVB-C tv og 250 hvis det er en Digital boks.

Satte den til 251, og DR1 samt DR2 kom på plads igen, jeg er næsten sikker på den stod til 250 før Smile

Skrevet af: xkmn
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 14:45

Hej alle

Jeg oplevede nøjagtigt det samme - og havde travlt med at finde kvittering og forsikringspolice frem i morges da jeg troede den digitale tuner i mit Panasonic var stået af !!  :-/

Men det beroliger mig at se at andre har oplevet det samme. Kan næsten ikke vente med at komme hjem i aften og se om det er ok nu. Er der nogen der ved om det er ok i 2400 København ?

-------------
mvh
Kim

Skrevet den: 01-December-2010 kl. 19:47
Det er vist ikke helt i orden endnu.
Jeg mangler Kanal 5 og Kanal 5 HD.
Jeg kan ikke lave en ny søgning da der stadig kun kan findes netværks ID 0.

-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
Yamaha RX-V473

Skrevet af: Aduck
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 21:24
Kunne heller ikke finde DR1, DR2 og TV2, men en søgning på 378 MHz i MediaPortal gjorde udfaldet. MediaPortal skal vist have opdateret sin frekvensliste for YouSee. Nogen der ved hvem der vedligeholder den liste?

Print side | Luk vindue