Print side | Luk vindue

Udgivelsesdato på JVC X3

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89626
Udskrevet den: 08-Januar-2025 kl. 19:03

Emne: Udgivelsesdato på JVC X3
Skrevet af: L'er
Emne: Udgivelsesdato på JVC X3
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 15:37
Var det ikke meningen at JVC X3 (JVC's billigste 3D projektor. Den er dog ikke videre billig da den koster 30k., men det er en anden sagWink) skulle udkomme i dag d. 1. december?
Jeg synes jeg har hørt at udgivelsesdatoen er rykket til d. 16. december, men kan det passe?

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U

Svar:
Skrevet af: wadia
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 17:42
Prøv at ring til forhandler og spør......  

-------------
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83

Skrevet af: MortenCombat
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 13:17
Jeg har i dag fået at vide af min forhandler at X3 er forsinket (i DK) og forventet levering er d. 20. december. Unhappy

Denne besked kommer direkte fra Imagosonas som er importør af JVC i DK.

Skrevet den: 02-December-2010 kl. 15:15
okay, ærgeligt.

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af MortenCombat MortenCombat skrev:

Jeg har i dag fået at vide af min forhandler at X3 er forsinket (i DK) og forventet levering er d. 20. december. Unhappy

Denne besked kommer direkte fra Imagosonas som er importør af JVC i DK.
Ja, det er surt. Jeg venter også på at den dukker op. Hmmm, sikke en julegave at købe til sig selv. Tongue

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet af: Mads Nørskov
Skrevet den: 03-December-2010 kl. 22:57
det er korrekt at X3 er blevet forsinket, og forventer at lande i butikkerne den 20. december. Hold øje med forummet for præsentation flere steder i Danmark ugen op til.

-------------
Mads Nørskov
www.imagosonas.dk

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 04-December-2010 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Mads Nørskov Mads Nørskov skrev:

det er korrekt at X3 er blevet forsinket, og forventer at lande i butikkerne den 20. december. Hold øje med forummet for præsentation flere steder i Danmark ugen op til.

Følger der 3D briller med ?

Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 04-December-2010 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Mads Nørskov Mads Nørskov skrev:

Følger der 3D briller med ?
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4426&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4426&zoneid=5

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 04-December-2010 kl. 13:51
@BowieCool: Der står ikke noget om det, men både i Tyuskland og England følger der 2 stk. briller og signal sender med.

Edit: Nå ja, det er så nævnt i kommentarer Embarrassed. Kunne man monstro lige redigere artiklen, så man ikke skal finde sådan en vigtig ting under kommentarer.

Skrevet af: Mads Nørskov
Skrevet den: 05-December-2010 kl. 23:38
Der følger 2 stk. briller og 1 sender med, på bestillinger lagt i december 2010

-------------
Mads Nørskov
www.imagosonas.dk

Skrevet af: Bruce
Skrevet den: 08-December-2010 kl. 15:26
En bruger som har fået X7'eren, har taget lidt håndskudte billeder af X7'erens kontrastpotentiale. Tages med et gran salt, men tendensen er vist klar

http://i234.photobucket.com/albums/ee88/damnsam77/IMG_1852.jpg - Hvid
http://i234.photobucket.com/albums/ee88/damnsam77/IMG_1853.jpg - Sort
http://i234.photobucket.com/albums/ee88/damnsam77/IMG_1857.jpg - Hvid/Sort

Skrevet af: hjernemadsen
Skrevet den: 09-December-2010 kl. 09:47
På Cine4home.de er der en preview af de nye modeller (på tysk), hvor der blandt andet måles kontrast på X3 :

http://www.cine4home.de/tests/projektoren/JVC-DLA-X3/JVC_X3_X7_X9_Preview2.htm - http://www.cine4home.de/tests/projektoren/JVC-DLA-X3/JVC_X3_X7_X9_Preview2.htm

Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 10-December-2010 kl. 18:21
Jeg glæder mig også til at få min X3 til test så jeg kan se hvor godt det der nymodens 3D sjov virkerWink

-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.

Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 10-December-2010 kl. 19:47
Læste den lige den test.
Som jeg altid har påstået skriver de jo at kontrast er afhængig af zoom også.
Så vil jeg jo gerne vide som jeg tidligere har spurgt om.
Hvis man nu har mulighed for at placere sin projektor det mest optimale sted i forhold til bedste billede.
Hvor er så det ???????

-------------
SVP03

Skrevet den: 10-December-2010 kl. 20:45
Projectorcentral har en calculator for en given projektor, mht. siddeafstand, lys etc. Måske er det dette du efterlyser?

Her for JVC 350

http://www.projectorcentral.com/JVC-DLA-HD350BE-projection-calculator-pro.htm - http://www.projectorcentral.com/JVC-DLA-HD350BE-projection-calculator-pro.htm

Skrevet den: 10-December-2010 kl. 20:58
Det siger vel intet om det eller er der noget jeg overser.
Men jeg har netop en 350er i dag og med mir SR lærred i 103 diagonalt foreslår den 417 cm, jeg har 420, så det er jo fint. Den kan stå 320->500 cm fra.
Men er 417 det mest optimale ??

-------------
SVP03

Skrevet den: 10-December-2010 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Læste den lige den test.
Hvis man nu har mulighed for at placere sin projektor det mest optimale sted i forhold til bedste billede.
Hvor er så det ???????

Der er ikke en placering der er entydigt bedst ifht. billedet - det kommer an på hvad du vægter højest.

Jo kortere afstand til lærredet, jo større lysoutput (for samme billedstørrelse), og jo lavere on/off kontrast. Tilsvarende vil længere afstand til lærredet give dig mindre lysoutput men større on/off kontrast.

Skrevet af: hjernemadsen
Skrevet den: 11-December-2010 kl. 18:01

Læste den lige den test.
Hvor er så det ???????

Der er ikke en placering der er entydigt bedst ifht. billedet - det kommer an på hvad du vægter højest.

Jo kortere afstand til lærredet, jo større lysoutput (for samme billedstørrelse), og jo lavere on/off kontrast. Tilsvarende vil længere afstand til lærredet give dig mindre lysoutput men større on/off kontrast.

Det er for så vidt rigtigt nok. Men hvis projektoren placeres tættest muligt på lærredet vil det være muligt at blænde mere ned for irisen i objektiven for at opnå det samme lysoutput. Når der blændes mere ned for iris opnås der også en bedre kontrast. Størrelsen og typen af lærred har også betydning for hvor langt der kan blændes ned for lyset.

Den optimale placering er derfor en afvejning af flere faktorer. Men irisens indstilling har mindst lige så stor betydning for kontrasten som indstillingen af zoom.

Skrevet den: 11-December-2010 kl. 18:38
Lysudbyttet må jo primært være afgørende efter hvor stort et lærred man har.
Jeg er stadig af den opfattelse at zoom skal være ca. midt imellem yderpunkterne,
så er man ikke ude i yderpunkterne i linsen.

-------------
SVP03

Skrevet den: 14-December-2010 kl. 16:55
Jeg håber nogle vil byde ind med oplevelser fra aftenarrangementerne tirsdag-torsdag i denne uge omkring de nye JVC projektorers performance. Har fulgt med den sidste uge på AVSForum omkring en X3'er og X7'er i aktion og det lyder meget meget lovende.

Skrevet den: 14-December-2010 kl. 17:41
Jeg skal i hvert fald ind og se X3'eren på torsdag i Tape connection Århus. Så skal jeg nok give lidt feedback på hvordan det så udSmile

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U

Skrevet den: 15-December-2010 kl. 20:37
Ingen som var med på gårsdagens seance? :) Ellers må man vel vente til imorgen ... eller i overmorgen :)

Skrevet af: wads
Skrevet den: 16-December-2010 kl. 12:09

hej

Var nede i sønderborg og se den. Selvom jeg ikke var vanvittigt imponeret af 3D effekten, så avatar dog bedre ud end i den Real3D biograf jeg var inde og se den i. Syntes også både farver og kontrast så ganske godt ud, selvom den ikke var kalibreret.

Det var første gang jeg var nede og se AV-Connection iøvrigt, og det var en dejlig oplevelse. Det er ikke ofte jeg har været i en Butik, hvor de ansatte virkede så entusiastiske omkring AV udstyr generelt.

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 11:13

Er der ikke andre, der kan fortælle om oplevelsen af X3´eren ? Der var vel en del, der var forbi Otto (Tapeconnection) i går Smile

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Er der ikke andre, der kan fortælle om oplevelsen af X3´eren ? Der var vel en del, der var forbi Otto (Tapeconnection) i går Smile

Jeg var inde og se den. Jeg har en meget lille, nærmest ikke-eksisterende reference da det udover HD350 er den eneste projektor jeg har set indenfor nyere tid.

Den skyder et rigtigt flot billede. Min eneste anke var at sortniveauet ikke var helt så godt som jeg havde håbet, men det skal i den sammenhæng bemærkes, at irisen var åbnet helt, det var på et relativt lille lærred (omkring 100" vist nok), og jeg formoder også at lampen havde et meget begrænset antal timer.

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 12:13
I USA har et fåtal modtaget X3 og X7 og man kan følge kommentarerne på AVSForum her:

X3:  http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1296327 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1296327
X7:  http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1294762 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1294762

Umiddelbart ser 2D performance ud til at være fantastisk og så er der lidt forskellige meninger omkring 3D, men de kan skyldes, at det ene eksemplar muligvis har en anden firmware. En mener ihvertfald, at det er den i særklasse bedste 3D performance han har oplevet. Men igen, der er forskellige lærreder, forskellige projektorer, forskellige settings og ikke mindst forskellige opsætninger og rum, så man skal nok vente med konklusioner, indtil de rigtige anmeldelser kommer. Men det er da skægt at følge med :)

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 12:20

Den skyder et rigtigt flot billede. Min eneste anke var at sortniveauet ikke var helt så godt som jeg havde håbet, men det skal i den sammenhæng bemærkes, at irisen var åbnet helt, det var på et relativt lille lærred (omkring 100" vist nok), og jeg formoder også at lampen havde et meget begrænset antal timer.

Jeg har et lidt andet fokus end visse andre i optimeringen, jeg sigter efter at lave lys nok, og så må sort-niveauet blive så godt som det kan blive med dén lysstyrke. Ingen tvivl om at man kan få bedre sort (og bedre kontrast i det hele taget) ved at lukke ned for iris'en, og acceptere mindre lys. Flertallet af de projektorer jeg har set hjemme i folks stuer, kører med en tredjedel af dén lysstyrke jeg har i demo-rummet. Under alle omstændigheder, så er det i hvert fald ikke projektorens skyld, bedre sort har man aldrig kunnet få for 30k.

Bemærk iøvrigt at sort er markant ringere i 3D settingen, så for at vi lige taler samme sprog, så er det vigtigt at bedømme det ud fra 2D gengivelsen.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg har et lidt andet fokus end visse andre i optimeringen, jeg sigter efter at lave lys nok, og så må sort-niveauet blive så godt som det kan blive med dén lysstyrke. Ingen tvivl om at man kan få bedre sort (og bedre kontrast i det hele taget) ved at lukke ned for iris'en, og acceptere mindre lys. Flertallet af de projektorer jeg har set hjemme i folks stuer, kører med en tredjedel af dén lysstyrke jeg har i demo-rummet. Under alle omstændigheder, så er det i hvert fald ikke projektorens skyld, bedre sort har man aldrig kunnet få for 30k.

Bemærk iøvrigt at sort er markant ringere i 3D settingen, så for at vi lige taler samme sprog, så er det vigtigt at bedømme det ud fra 2D gengivelsen.

Ja ok, misforstå mig ikke, jeg synes sortniveauet var OK, men har som sagt ikke rigtig nogen reference så forholder mig bare til X3 alene.

Det var især på et rent sort billede, at jeg synes det var skidt, men det har jeg kunnet læse mig frem til at der nærmest ikke er nogen projektorer der kan klare overbevisende hvis billedet står i sort i mere end 1-2 sekunder (bortset fra LED som helt slukker for lyset i et rent fade-to-black). På scener med indhold synes jeg ikke det var nær så galt, og bl.a. de scener i Dark Knight hvor man ser byen oppefra (dvs. en masse sort med en del vinduer med lys, lamper, osv. i billedet) synes jeg projektoren klarede i overbevisende stil.

Har du et bud på hvor mange ft-L X3 opstillingen i går havde?

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 12:38
Hej Otto! Har lige et par spørgsmål.

Har du også kigget på X7'eren og X9'eren? 
Hvad synes du om CMS mulighederne på disse? 
Og setting efter lærred er det noget der er brugeligt? 
Er de 48hz pr. øje i 3D ok efter din mening?
Og sidst, sortniveauet på X7 og X9, er det noget som adskiller sig væsentligt fra X3'eren, eller er det blot en mindre evolution?

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 13:26

[Har du et bud på hvor mange ft-L X3 opstillingen i går havde?

15,7 i 2D (målt ved 100% vel at mærke, nogle opgiver lysstyrken målt ved 109%).

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 13:37

[Har du et bud på hvor mange ft-L X3 opstillingen i går havde?

15,7 i 2D (målt ved 100% vel at mærke, nogle opgiver lysstyrken målt ved 109%).

Hvad betyder det så?Shocked

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

Hej Otto! Har lige et par spørgsmål.

Har du også kigget på X7'eren og X9'eren? 
Hvad synes du om CMS mulighederne på disse? 
Og setting efter lærred er det noget der er brugeligt? 
Er de 48hz pr. øje i 3D ok efter din mening?
Og sidst, sortniveauet på X7 og X9, er det noget som adskiller sig væsentligt fra X3'eren, eller er det blot en mindre evolution?

Jeg har ikke haft tid til at kigge nærmere på X7'erens CMS endnu, og ej heller setting efter lærred. Det sidste virker på mig som en feature der skal gøre skaden ved at spare kalibrering væk, mindre. Hvorfor ikke bare få den @£$ing kalibrering med, i stedet for alle de krumspring?

Jeg er ikke den rette at spørge om kvaliteten af 3D, eftersom jeg per definition synes konceptet er fejlbehæftet.

Man kan godt se forskel på sort-niveauet på X3 og X7. Decideret revolution vil jeg ikke kalde det, det er godt på X3'eren synes jeg, men for en entusiast (som dig) vil det være mærkbart.

Dét jeg vil betegne som helt sikkert, er at der er langt større forskel mellem de to før kalibrering, end efter. Det er bare uvæsentligt for mig, eftersom det virker temmeligt meningsløst for mig at fluekneppe med billedkvaliteten, uden at kalibrere billedet.

X3'erens nye "standard" colorspace er en meget stor forbedring af farveægtheden i forhold til HD350, og den gør det muligt at opnå et meget korrekt, naturligt billede relativt nemt på X3. Det gør fintunings-mulighederne i X7 og X9 til noget der mest er relevant for hardcore entusiaster. Den "almindelige bruger" vil ikke savne noget i en X3.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Hvad betyder det så?Shocked

At der er kul på Wink

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 14:12

Hvis jeg lige skal uddybe lidt (så meget jeg har tid til her i åbningstiden...), så har man en anbefalet reference for lysstyrken der hedder 16 fL, målt ved 100% hvid. Når jeg nævner 109% hvid, så er det fordi man i signalet har noget "headroom", dvs. signalet går sådan set til 109%, og ikke 100% - men indholdet bør holdes inden for 100%. Alt efter gamma-kurven (som vi må forklare en anden dag, ellers må andre lige træde til...), så er 109% en del mere end 100%, ikke bare 9% mere lys som man måske kunne tro. Jeg kan ikke lige huske tallene, men det er en væsentlig forskel, så derfor er det absolut ikke ligegyldigt, når man læser at én har målt lysstyrken på sin projektor.

En anden væsentlig detalje er at målingen er efter kalibrering, og vel at mærke ikke en kalibrering der er lavet til at levere maksimalt lys ved D65, men den opsætning der giver det bedste billede i praksis (der er andre "tricks" man kan benytte sig af for at få mere lys ved den rigtige farvetemperatur, uden at have et godt billede af den grund). Det er meget nemt at hive mere lys ud, hvis man begynder at skære på billedkvaliteten generelt. At levere de 16 fL som anbefalingerne lyder på, er faktisk ikke så ligetil som man kunne tro. Som sagt, de fleste opstillinger jeg har set, med relativt billige projektorer, ligger på 5-6 stykker, nogle lidt lavere, nogle lidt højere.

Dertil skal det siges at jeg måler med en Eyeone Pro, som er designet til at måle farver mere præcist end lysstyrke, så de 15,7 er også +/- 5-10%. Dertil vil man kunne hive lidt mere lys ud af setup'et, ved at montere projektoren tættere på lærredet.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 14:27
Så X3 er en væsentlig forbedring ift. HD350 og HD550? Er der kommet CMS i X3, som der mangler i HD350 og HD550?

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Så X3 er en væsentlig forbedring ift. HD350 og HD550? Er der kommet CMS i X3, som der mangler i HD350 og HD550?

Nej, men der er kommet noget der er næsten lige så godt, nemlig en color space indstilling hvor man har muligheden for at vælge et farverum der er meget tæt på rec.709. CMS'en i X7'eren tillader så at tweake det HELT på plads, i stedet for bare næsten - men X3 er meget tættere på det korrekte, end HD350, og tættere på end mange displays MED CMS kan justeres til. Det er jo ikke nok at have CMS, hvis ikke displayets egenskaber tillader at man kan justere det helt i mål alligevel, eller hvis CMS'en (som i de fleste tilfælde) er mangelfuld, eller fungerer ulineært. Derudover kan man på X7 f.eks. have forskellige presets til NTSC, HD og PAL, hvis man vil være super-anal med at ramme farverne rigtigt, eller man kan ramme DCI farverummet hvis man skulle have behov for det (det har slutbrugere grundlæggende ikke, men i professionel sammenhæng er det en god feature).

Helt grundlæggende, så er CMS blevet sådan et buzz-word, hvor mange forventer at bare der er dét, så kan alt jo korrigeres, og så er alt godt. Men basalt set er det bedre bare at have det rigtige farverum fra starten, end at give muligheden for at korrigere et forkert farverum. Og en CMS _kræver_ også en erfaren installatør med kalibrerings-erfaring, mens en tilnærmelsesvist korrekt preset er noget alle kan have glæde af (som nævnt tidligere, så er jeg personligt ikke interesseret i at levere en projektor uden kalibrering, så for mig betyder dét ikke det store, men for de fleste andre er det en væsentlig ting).

Med andre ord, så kan man sige at X3 ikke har CMS, fordi den ikke behøver det. Derfor er det ikke et issue. HD350/550 behøvede CMS, men havde det ikke, derfor var det et issue.

Jeg er klar over at dette kan være lidt tungt for meningmand at gennemskue, så til dem hvor det ovenstående bare er sort snak, så er det vigtigste at få fat i essensen: Der er gode farver på X3.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 15:21

Hvis jeg lige skal uddybe lidt (så meget jeg har tid til her i åbningstiden...), så har man en anbefalet reference for lysstyrken der hedder 16 fL, målt ved 100% hvid. Når jeg nævner 109% hvid, så er det fordi man i signalet har noget "headroom", dvs. signalet går sådan set til 109%, og ikke 100% - men indholdet bør holdes inden for 100%. Alt efter gamma-kurven (som vi må forklare en anden dag, ellers må andre lige træde til...), så er 109% en del mere end 100%, ikke bare 9% mere lys som man måske kunne tro. Jeg kan ikke lige huske tallene, men det er en væsentlig forskel, så derfor er det absolut ikke ligegyldigt, når man læser at én har målt lysstyrken på sin projektor.

En anden væsentlig detalje er at målingen er efter kalibrering, og vel at mærke ikke en kalibrering der er lavet til at levere maksimalt lys ved D65, men den opsætning der giver det bedste billede i praksis (der er andre "tricks" man kan benytte sig af for at få mere lys ved den rigtige farvetemperatur, uden at have et godt billede af den grund). Det er meget nemt at hive mere lys ud, hvis man begynder at skære på billedkvaliteten generelt. At levere de 16 fL som anbefalingerne lyder på, er faktisk ikke så ligetil som man kunne tro. Som sagt, de fleste opstillinger jeg har set, med relativt billige projektorer, ligger på 5-6 stykker, nogle lidt lavere, nogle lidt højere.

Dertil skal det siges at jeg måler med en Eyeone Pro, som er designet til at måle farver mere præcist end lysstyrke, så de 15,7 er også +/- 5-10%. Dertil vil man kunne hive lidt mere lys ud af setup'et, ved at montere projektoren tættere på lærredet.

Hvis man måler på et IRE100 pattern, svarer det så til de 100% du omtaler? Eller er det mere kompliceret end som så?

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 15:23
Tusind tak for info Otto!!!

Hvor mange timer på pæren, før en kalibrering? Ca. 200?

Citér Jeg er ikke den rette at spørge om kvaliteten af 3D, eftersom jeg per definition synes konceptet er fejlbehæftet.

Thumbs Up

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 16:10

Hvis man måler på et IRE100 pattern, svarer det så til de 100% du omtaler? Eller er det mere kompliceret end som så?

Ja, 100% stimulus bliver meget ofte kaldt 100 IRE - men IRE er en analog måle-enhed, og derfor er det i et digitalt system sådan set ikke korrekt at kalde det 100 IRE. Men på mange test-skiver er 100% stimulus angivet som 100 IRE.

Med andre ord, det er bare mig der flueknepper lidt med betegnelserne, erstat 100% med 100IRE, så burde du være med...

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

Tusind tak for info Otto!!!

Hvor mange timer på pæren, før en kalibrering? Ca. 200?

Tjah... Noget i den stil - 100-200 stykker. Der er nye lamper i, så det er svært at sige præcist hvordan de opfører sig endnu, men der er i hvert fald næppe grund til at vente længere.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 16:16
Ok, tak Otto!

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 20:50
Hvor meget er der egentligt sket med billedet på JVC projektorne (X3) ? Den sidste jeg så, var nemlig HD1´eren og dengang synes jeg sku, at billedet var kanon.

-------------

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 21:06
Med X3 på vej er det måske endda muligt, at en eller anden vil sælge deres HD350 til mig... Wink

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet af: kenneth245
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 21:14
du kan købe min hd750

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 21:14
Er nok for dyr på et julebudget Embarrassed

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet af: kenneth245
Skrevet den: 18-December-2010 kl. 07:19
23000 kr er det dyr det synes jeg ikke

Skrevet den: 18-December-2010 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af kenneth245 kenneth245 skrev:

Det er vildt billigt... havde jeg ikke haft en JVC HD750 - så havde jeg købt den med det samme !

-------------
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83

Skrevet den: 18-December-2010 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af kenneth245 kenneth245 skrev:

For det første, så er det her vist ikke en salgstråd... For det andet, så siger han vel bare at han ikke vil bruge så mange penge, derfor kan prisen jo sagtens være rigtig.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 18-December-2010 kl. 09:08
Godt jeg har en JVC HD750.... nu mangler jeg bare at Otto skal ud og bruge for mange penge på julegaver - så kan han nemlig komme ned og få min HD750 kalibreret Cool

-------------

Skrevet den: 19-December-2010 kl. 10:47
Jeg prøver lige igen Smile Er billedet blevet markant bedre på X3´eren iforhold til HD1´eren ?

-------------

Skrevet den: 19-December-2010 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Jeg prøver lige igen Smile Er billedet blevet markant bedre på X3´eren iforhold til HD1´eren ?

Ja, jeg synes der er sket meget i mellemtiden.

Om den enkelte sætter pris på dén forskel, det er så individuelt. Mange der ikke er vant til billedkvalitet på dét niveau vi taler om her, vil sikkert bare synes begge ser fantastiske ud. Men hvor jeg f.eks. ikke nødvendigvis ville anbefale en HD1 ejer at bruge penge på at opgradere til HD100 eller HD350, så synes jeg at forskellen er ved at være så stor at en udskiftning er lønsom.

Du kender jo mine præferencer, men for andre der læser med: Det forudsætter nok at man har den samme målsætning som jeg, at gengive filmens indhold som det er skabt. En mere korrekt farvegengivelse er ikke noget værd for dem der bare vil have pang-farver. Lidt kynisk, så mener jeg jo så at hvis man er interesseret i dét, så kan det hele alligevel være lige meget, og så kan man købe hvadsomhelst og blive glad for dét.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 19-December-2010 kl. 11:10

Ok, jeg kun også godt forestille mig, at når min BenQ skal skiftes ud, at det så ender med en Jvc....

-------------

Skrevet den: 19-December-2010 kl. 15:37
Interessant, det lyder virkelig til at JVC X3 er en merkant forbedring til tidligere modeller i samme prisklasse. Kan den målse sig med HD750? Og hvad med DLP projektorer i samme prisklasse?

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900

Skrevet den: 20-December-2010 kl. 12:03

Interessant, det lyder virkelig til at JVC X3 er en merkant forbedring til tidligere modeller i samme prisklasse. Kan den målse sig med HD750? Og hvad med DLP projektorer i samme prisklasse?

X3 ligger nok en anelse under HD750 på nogle punkter, men jeg vil sige at den er tættere på 750 end 350 i praksis.

DLP i den prisklasse står lidt stille lige nu... Den store udvikling på DLP ligger i LED-modellerne, som er i en anden prisklasse indtil videre, så her og nu synes jeg ikke jeg kan pege på en DLP som jeg hellere ville eje, selvom DLP har nogle fordele på eksempelvis skarphed. DLP er sjovt nok p.t. stærke i den billige ende og i den dyre ende, men ikke rigtigt i 20-50k segmentet. Eller måske rettere, set som helhed i markedet er DLP sådan set stadig OK, men lige præcist JVC står altså meget stærkt lige nu. Sådan svinger markedet hele tiden frem og tilbage, og det kan tippe tilbage til DLP med et slag, eksempelvis når LED kommer ned i den mere prisvenlige klasse.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 20-December-2010 kl. 20:16
Til Otto.
Så du mener at det giver mere lys at sætte projektoren så tæt på lærred som muligt ? Ifgl. tidligere indlæg.
Har i øvrigt sendt mail til din nye arbejdsplads om mit nye hus. Da du ikke har svaret skriver jeg her. Grundet vinteren kom som den gjorde, starter jeg først op forventet 1. marts. Med hensyn til bio bliver det da med en af de nye JVC projektorer. Men dat tager vi på et tidspunkt.

-------------
SVP03

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 20-December-2010 kl. 20:59

Til Otto.
Så du mener at det giver mere lys at sætte projektoren så tæt på lærred som muligt ? Ifgl. tidligere indlæg.
Har i øvrigt sendt mail til din nye arbejdsplads om mit nye hus. Da du ikke har svaret skriver jeg her. Grundet vinteren kom som den gjorde, starter jeg først op forventet 1. marts. Med hensyn til bio bliver det da med en af de nye JVC projektorer. Men dat tager vi på et tidspunkt.

Otto bekendtgjorde at han ikke ville være tilstede i butikken i hele denne uge . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 20-December-2010 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Til Otto.

Otto bekendtgjorde at han ikke ville være tilstede i butikken i hele denne uge . 
Mailen er sendt 06-12-2010, alt respekt for Otto, men hurtighed har ikke altid været hans stærke side, eller han har glemt t svare.
Men det haster jo ikke, når vi når dertil ringer jeg jo bare, så kommer han altid i omdrejninger og kommer til vestegnen for 3. gang.

-------------
SVP03

Skrevet den: 21-December-2010 kl. 09:14

Til Otto.

Jeg har ikke set din mail af en eller anden grund... Sorry. Det bliver efter jul...

Projektorerne giver generelt mest lys når de er tættest på lærredet. Det skyldes måden optikken fungerer på, man bruger kort sagt mere af optikken jo tættere projektoren sidder på lærredet. Længere fra, har man så til gengæld bedre kontrast, fordi lyset ikke kastes så meget rundt i optikken når man zoomer ind.

EDIT: Hvis nogen skulle være i tvivl, så skyldes det altså IKKE at lyset skal vandre en længere afstand, dén forskel er helt ubetydelig (næppe målbar). Havde man lavet en optik med en anden opbygning, kunne man godt lave længere throw uden at miste lys. På mange projektorer i den helt dyre ende kan man vælge optik efter formålet, dette er en bedre løsning end en kraftig zoom, men selvsagt også noget mere bekostelig.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 21-December-2010 kl. 14:06
Hvad er så et godt kompromis,
Fordel ved tæt på: Man skygger ikke når man rejser sig op. Mere lys
Ulemper: Mindre kontrast. Evt. støj fra blæser lige over hovedet i de stille pasager.

Hvad ville du anbefale selv hvis det var et 105 tommer og projektoren kunne være fra 3,5-5,8 m fra lærred ?

-------------
SVP03

Skrevet den: 21-December-2010 kl. 20:14

Hvad er så et godt kompromis,
Fordel ved tæt på: Man skygger ikke når man rejser sig op. Mere lys
Ulemper: Mindre kontrast. Evt. støj fra blæser lige over hovedet i de stille pasager.

Hvad ville du anbefale selv hvis det var et 105 tommer og projektoren kunne være fra 3,5-5,8 m fra lærred ?

At sætte den dér hvor det er mest praktisk. Forskellen er i praksis ikke særligt mærkbar, hvis man ikke har en A/B sammenligning og ikke bevæger sig på kanten af det acceptable.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 21-December-2010 kl. 22:37
Spørgsmål til Otto: Er 2.75 for kort en afstand til et 90 - 100 tommers lærred med X3? Jeg går ud fra at jeg vil få et meget godt billede, (jeg kan godt "nøjes" med 90 tommer), eller ville en større afstand være at foretrække?

-------------

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 22-December-2010 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Spørgsmål til Otto: Er 2.75 for kort en afstand til et 90 - 100 tommers lærred med X3? Jeg går ud fra at jeg vil få et meget godt billede, (jeg kan godt "nøjes" med 90 tommer), eller ville en større afstand være at foretrække?

Mindste afstand er 1,4 gange lærredets bredde, dog skal man lige indregne 5% fejlmargin da optikken aldrig er 100% ens. Så med et 2 meter bredt lærred skal du regne med 3 meters afstand. Og bemærk at det er fra _fronten_ af linsen.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 22-December-2010 kl. 14:10

Mindste afstand er 1,4 gange lærredets bredde, dog skal man lige indregne 5% fejlmargin da optikken aldrig er 100% ens. Så med et 2 meter bredt lærred skal du regne med 3 meters afstand. Og bemærk at det er fra _fronten_ af linsen.
Okey, min stue er 3,46 bred. Projektoren er 47,2 cm dyb. Med stik regner jeg med 55 cm. Et 88" lærred er på 197 cm x 110 cm... 197 x 1,4 = 275,8 + 5% = 289,59! 346 - 55 = 291. Der er lidt at give af. LOL Et 88" lærred ville altså ikke være for stort. Big smile

-------------

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 22-December-2010 kl. 14:17

Okey, min stue er 3,46 bred. Projektoren er 47,2 cm dyb. Med stik regner jeg med 55 cm. Et 88" lærred er på 197 cm x 110 cm... 197 x 1,4 = 275,8 + 5% = 289,59! 346 - 55 = 291. Der er lidt at give af. LOL Et 88" lærred ville altså ikke være for stort. Big smile

Minus et par centimeter ud fra væggen hvis det er et rullelærred, men ja det burde liiige kunne klemmes ind.

Jeg mener faktisk også at kunne huske fra manualen at mindsteafstanden faktisk er en smule under 1,4x på X3, så det burde ikke give problemer. Men prøv evt. at downloade manualen, og regn efter med de tal der står dér - igen med de 5% fejlmargin.

Alternativt, køb projektoren først, og tjek at lærredet kan være der før du bestiller det, hvis du vil være HELT sikker.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 22-December-2010 kl. 14:21

Minus et par centimeter ud fra væggen hvis det er et rullelærred, men ja det burde liiige kunne klemmes ind.

Jeg mener faktisk også at kunne huske fra manualen at mindsteafstanden faktisk er en smule under 1,4x på X3, så det burde ikke give problemer. Men prøv evt. at downloade manualen, og regn efter med de tal der står dér - igen med de 5% fejlmargin.

Alternativt, køb projektoren først, og tjek at lærredet kan være der før du bestiller det, hvis du vil være HELT sikker.
Jeg mener at X3 selv kan lave ramme, eller tager jeg fejl?

-------------

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 22-December-2010 kl. 16:48

Hvad mener du med dette?

Skrevet den: 22-December-2010 kl. 20:53

[/QUOT
Otto, ryd lige op i din indbakke, du har for mange beskeder Smile

-------------
SVP03

Skrevet den: 23-December-2010 kl. 03:46

Hvad mener du med dette?
Jeg havde misforstået "black frame insertion". Det er jo noget helt andet end det jeg troede, så det var ikke for at lave sjov. Embarrassed

-------------

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 01:53

X3 ligger nok en anelse under HD750 på nogle punkter, men jeg vil sige at den er tættere på 750 end 350 i praksis.

DLP i den prisklasse står lidt stille lige nu... Den store udvikling på DLP ligger i LED-modellerne, som er i en anden prisklasse indtil videre, så her og nu synes jeg ikke jeg kan pege på en DLP som jeg hellere ville eje, selvom DLP har nogle fordele på eksempelvis skarphed. DLP er sjovt nok p.t. stærke i den billige ende og i den dyre ende, men ikke rigtigt i 20-50k segmentet. Eller måske rettere, set som helhed i markedet er DLP sådan set stadig OK, men lige præcist JVC står altså meget stærkt lige nu. Sådan svinger markedet hele tiden frem og tilbage, og det kan tippe tilbage til DLP med et slag, eksempelvis når LED kommer ned i den mere prisvenlige klasse.
Jeg fik aldrig skrevet tilbage på dette. Interessant, der sker virkelig noget nu på projektor markedet. Så du mener faktisk at de nye JVC modeller er bedre end fx Sim2 i samme prisklasse? (fx Sim2 D80E vs JVC X7). Der skal som regel noget til at ændre en DLP-mands holdninger, så det overrasker mig Wink

-------------

Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 11:13

Jeg fik aldrig skrevet tilbage på dette. Interessant, der sker virkelig noget nu på projektor markedet. Så du mener faktisk at de nye JVC modeller er bedre end fx Sim2 i samme prisklasse? (fx Sim2 D80E vs JVC X7). Der skal som regel noget til at ændre en DLP-mands
holdninger, så det overrasker mig Wink

Der er stadig fordele ved DLP når vi taler 50k klassen, det var nu mere 20-30k klassen jeg mente. X7 vs D80E er meget et spørgsmål om fordele og ulemper, og her mener jeg ikke man bare sådan lige kan kåre en ubetinget vinder. Men D80E står alt andet lige svagere som tiden går. Men nu mener jeg heller ikke at jeg på noget tidspunkt har været specifikt "DLP mand", jeg har altid hævdet at jeg er tilhænger af så meget billedkvalitet per krone som muligt, præcist hvilken teknologi der bruges til at opnå det, er mindre vigtigt. Hvis der sker en kæmpe udvikling for LCD i morgen, så dé pludselig leverer det bedste billede til prisen, ja så er jeg LCD mand (jeg tillader mig nu at tvivle...).

Jeg er iøvrigt overbevist om at når LED-DLP rammer 50k prissegmentet, så kan billedet meget hurtigt skifte igen. Så det skal ikke ses som et kæmpe markant skifte i min grundholdning.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 11:24

Der er stadig fordele ved DLP når vi taler 50k klassen, det var nu mere 20-30k klassen jeg mente. X7 vs D80E er meget et spørgsmål om fordele og ulemper, og her mener jeg ikke man bare sådan lige kan kåre en ubetinget vinder. Men D80E står alt andet lige svagere som tiden går. Men nu mener jeg heller ikke at jeg på noget tidspunkt har været specifikt "DLP mand", jeg har altid hævdet at jeg er tilhænger af så meget billedkvalitet per krone som muligt, præcist hvilken teknologi der bruges til at opnå det, er mindre vigtigt. Hvis der sker en kæmpe udvikling for LCD i morgen, så dé pludselig leverer det bedste billede til prisen, ja så er jeg LCD mand (jeg tillader mig nu at tvivle...).

Jeg er iøvrigt overbevist om at når LED-DLP rammer 50k prissegmentet, så kan billedet meget hurtigt skifte igen. Så det skal ikke ses som et kæmpe markant skifte i min grundholdning.

Nu var det også mere min egen antagelse, jeg oplever ofte, at når folk først er skiftet til DLP, er det svært at vende tilbage til noget som helst andet bagefter. Jeg synes det er imponerende, at en 3 år gammel Sim2 model, stadig kan følge med de bedste i samme prisklasse! Glæder mig til de kommer med en LED-DLP i 50K prissegmentet - hvem ved måske næste år?

Edit: Der gik lige ged i citatet

-------------

Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 11:25

Iøvrigt, mht. at "der sker virkeligt noget på projektor-markedet". Nej, det mener jeg bestemt ikke at der gør, jeg mener i dén grad at der sker alt for lidt. Hvis jeg skal være lidt grov, så er den nye generation af JVC'erne dybest set bare dét som de burde have været fra starten. X3 viser groft sagt hvor langt JVC kunne have været foran, hvis de havde haft en Rec.709 colorspace indstilling fra starten, da de lancerede HD1. Man kan så selvfølgelig diskutere om de kunne have lagt markedet mere ned end de allerede gjorde, men dybest set så er den seneste udvikling "bare" ting som de burde have haft hele tiden. Når dét så er "godt nok", så skyldes det primært at RESTEN af markedet står totalt stille. lampe-baseret DLP er HELT dødt mht. udvikling, alle venter på LED, som ikke ser ud til at vælte ind over os lige foreløbig (i klassen under 100k - i 100k+ klassen sidder LED-DLP meget tungt på markedet lige nu). LCD udvikler sig _på papiret_ hele tiden, men hver gang jeg ser dem i funktion, er jeg bare overhovedet ikke imponeret. Og dét løbende prisfald der tidligere har været, hvor man hele tiden fik sidste års 20k-ydelse for 10k i år, den er også stagneret synes jeg. JVC er groft sagt de eneste der for alvor har flyttet sig, og dét som sagt primært på de områder der burde have været i orden fra starten (de har så bare været så langt foran på visse væsentlige punkter, at de har kunnet klare sig på trods af det).

LED-DLP er helt klart "spændende", men jeg tvivler på at vi i 2011 får et produkt at se til 50.000,-. Hvis vi så kigger på det billige DLP marked, så sker der altså heller ikke ret meget. Man kunne have forestillet sig at Darkchip 3 og 4 ville kravle nedad i pris, men det er ikke rigtigt sket. Hvis vi kigger på eksempelvis BenQ, der var den store hype de sidste par år, så var en W6000 mere et "anderledes" produkt, end en egentlig forbedring af W5000 (nogle ting var bedre, mens nogle ting var ringere), og de næste produkter er bare lette opdateringer, uden nogen væsentlige fremskridt.

Jeg synes i det hele taget at sidste års Cedia og dette års CES har vist en, i forhold til ny-udvikling, meget kedelig trend: Langt de fleste producenter lurepasser lige nu. High-end markedet, især for hjemmebio (stereo-markedet er der mere liv i) er simpelthen så hårdt ramt af krisen, at al væsentlig nyudvikling i high-end segmentet er gået helt i stå. Det er både godt og skidt - men det tror jeg lige jeg vil starte en ny tråd om...

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 11:28

Nu var det også mere min egen antagelse, jeg oplever ofte, at når folk først er skiftet til DLP, er det svært at vende tilbage til noget som helst andet bagefter. Jeg synes det er imponerende, at en 3 år gammel Sim2 model, stadig kan følge med de bedste i samme prisklasse!

Okay, så misforstod jeg dig lidt, men ja - det er imponerende, og det tror jeg er noget rigtigt mange undervurderer. Jeg kender RIGTIGT mange der har købt eksempelvis JVC'ere og Sony'er til 30k+ for 2-3-4 år siden, som allerede har skiftet ud igen. Mens dem der sidder med Sim2'erne købt for 3-4 år siden, de siger at de stadig bare er glade for deres billede hver eneste gang de tænder. Det er en mentalitetsforskel mht. at fokusere på billedkvalitet og dét at gengive filmenes indhold, frem for at fokusere på "det sidste nye".

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 12:40
Er nu stadig meget glad for min JVC på 2 år.
Men til den nye hjemmebio efter sommerferien bliver det spændende og se hvad de har af nyt på hylderne, ellers bliver det en X5 eller Sin2.
Otto: Hvad sker der egentligt med 21-9 overordnet. Er dog stadig mest stemt for et 16-9 fastramme igen. Når det er en dedikeret hjemmebio, har de hvide lærredbjælker i top/bund stor indflydelse på billedkvaliteten ?

-------------
SVP03

Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 14:00

Otto: Hvad sker der egentligt med 21-9 overordnet. Er dog stadig mest stemt for et 16-9 fastramme igen. Når det er en dedikeret hjemmebio, har de hvide lærredbjælker i top/bund stor indflydelse på billedkvaliteten ?

Ja, det flytter ret meget på den subjektive oplevelse at maske bjælkerne væk. Om der sker noget på 21:9, tja, det kan vel diskuteres. Der har været rygter om nogle ultra high-end 21:9 projektorer, men markedet ligger lidt stille i den tunge ende, så spørgsmålet er om det sker før verdensøkonomien ser bedre ud. Problemet med konstruktionerne som de er nu, er sådan set "bare" priserne. Der er masser af 21:9 løsninger på markedet, bare ikke lige i de prisklasser vi typisk debatterer her på forummet.

Hvis jeg personligt skulle indrette en dedikeret hjemmebio med udstyr i den dyrere ende (hvilket jeg ville gøre hvis jeg havde råd...), så ville det ubetinget blive gjort med én eller anden form for 21:9 løsning. Og der er iøvrigt nogle stykker rundt omkring i landet der har det, det er bare sjældent at ejerne af de RIGTIGT fede hjemmebio'er bruger tid på at diskutere dem i fora'ene... Dét man kan sige om 21:9, er at det er et ret individualiseret produkt, der er ikke én løsning der er god for alle, og derfor vil der heller ikke være ét produkt der pludselig vælter markedet. 21:9 er noget man kan få så snart man vil og kan investere i det, der er ikke nogen udvikling man skal vente på dér. Det er bare et spørgsmål om kroner og øre, fordi de velfungerende løsninger er relativt dyre. Da det primært drejer sig om nogle rent mekaniske ting (motoriserede maske-systemer, og ikke mindst anamorfiske linser hvis man går dén vej), så er der ikke rigtigt udsigt til at der bliver nogle kvantespring på pris/ydelse på dén front. Man skal lige kigge sig for når man køber udstyret, så man er sikker på at få f.eks. en afspiller der kan flytte underteksterne, og en projektor eller scaler der kan strække billedet osv, men ellers så er det bare at gå i gang.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 19:06
Jeg er ikke rigtig til at pille ved billedet med linser, der ødelægger det, hvis du er med.
Så hellere det her.
http://www.screenresearch.com/website/download.php - http://www.screenresearch.com/website/download.php
http://www.screenresearch.com/website/documents/techdoc_current/CPCmask_techsheet_RevK29-August-08.pdf -
Glæder mig som et barn.
Glemte at sige forventet indflytning 1 sep.
Har egentligt tænkt mig at du og hvor du nu arbejder står for billedsiden.
Lydsiden har jeg andre muligheder.
Rummet er 4,2 x 7,0 m.
Der skal jo også være plads til baren.
Til jer andre skal jeg nok oprette en tråd når byggeriet starter, om bio rummet.

-------------
SVP03

Print side | Luk vindue