Print side | Luk vindue

Nødvendig med Yousee kort??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89630
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 01:13

Emne: Nødvendig med Yousee kort??
Skrevet af: Lyni
Emne: Nødvendig med Yousee kort??
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 18:08

Jeg har et Sony 32W4000 tv og et yousee kort.

Jeg abonnerede på kortet pga af HD kanalerne, men efter som de er blevet "Clear" er der vel ikke nogle idé i at smide penge efter det kort ? Jeg abonnere ikke på nogle ekstra program pakker.

Så hvad får jeg for mine penge herefter 1 dec.? Nogle Ekstra Event i ny og næ ? Ekstra kanaler?

Et tillægs spørgsmål er hvad CCTV 4 for en kanal, den ligger på Frekvens 570.

Jeg bor i Esbjerg

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 18:15

Der er jo godt nok blevet frigivet nogle HD kanaler, men de er jo kun spejl af de respektive SD kanaler, og der er heller ikke de bedste kanaler. Så vil du have Discovery, Nat.Geo og andre skal kort jo bruges dertil. CCTV er China Television.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 01-December-2010 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så vil du have Discovery, Nat.Geo og andre skal kort jo bruges dertil.

Vil du lige uddybe det ? Jeg har jo allerede Fuldpakken og ønsker ingen tillægs pakker.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 20:13

Det du omtaler er SD kanaler, jeg taler om HD kanaler.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Lyni Lyni skrev:

Jeg abonnerede på kortet pga af HD kanalerne, men efter som de er blevet "Clear" er der vel ikke nogle idé i at smide penge efter det kort ? Jeg abonnere ikke på nogle ekstra program pakker.

Så har du ikke noget at bruge kort til.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet af: pkylle
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 21:33

Jeg har et Sony 32W4000 tv og et yousee kort.

Så hvad får jeg for mine penge herefter 1 dec.? Nogle Ekstra Event i ny og næ ? Ekstra kanaler?

Et tillægs spørgsmål er hvad CCTV 4 for en kanal, den ligger på Frekvens 570.

Jeg bor i Esbjerg

Med kortet og HD-pakken får du nu 'kun' dem (ekstra) du ser, hvis du følger linket
http://yousee.dk/sitecore/content/Data/Overlays/YouSee_Plus_popups/NKU_HD-pakke.aspx - Se de 7 HD-kanaler her
på siden
http://yousee.dk/tv2011/tv2011/HD_i_lange_baner.aspx

Skrevet af: Thorslund
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det du omtaler er SD kanaler, jeg taler om HD kanaler.

Og han taler om han ikke har ekstrapakker. Så mon ikke han har kortet for at kunne se bonuskanalerne i HD - de bonuskanaler som nu er clear?

Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 15:47
Ret mig hvis der er forkert.........

YS fuldpakke,, så for du 1-2 HD kanaler med, NU også de ekstra clear kanaler...
Hvis du vil have de 'fede' HD kanaler skal du bestille HD pakken(kort), ca 8-9 gode kanaler

Skrevet den: 02-December-2010 kl. 15:59
11 HD-kanaler i fuldpakken.
7 'fede' HD-kanaler i HD-pakken

Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 16:06
De 11 er med de nye cleared, ikke-.--

Skrevet den: 02-December-2010 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

De 11 er med de nye cleared, ikke-.--

Jo - se
http://yousee.dk/tv2011/tv2011/HD_i_lange_baner.aspx - http://yousee.dk/tv2011/tv2011/HD_i_lange_baner.aspx

Skrevet den: 02-December-2010 kl. 16:48
Hvis man har abonnement på Mellempakken, får man 10 HD-kanaler ved at købe HD-pakken.

3 af HD-pakkens kanaler ligger ukrypteret i Fuldpakken, hvorfor abonnenter af Fuldpakken kun får yderligere 7 HD-kanaler ved at abonnere på HD-pakken.

Alle HD-pakkens kanaler kan i stedet for vælges til en Favorit-pakke. Der skal minimum vælges 4 kanaler til 48 kr. Hver kanal i Favorit koster 12 kr.

Nysalg af HD-pakken stopper, men dato herfor er ikke oplyst.

Læs evt. mere i min vejledning her på Recordere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4455&zoneid=3 - Digitalt kabel-tv fra YouSee , hvor man bl.a. kan se oversigter over YouSee's udbud, herunder af HD-kanaler.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet af: JENC
Skrevet den: 03-December-2010 kl. 08:47

Ingen andre kan åbenbart svare, så her kommer svaret på første spørgsmål i tråden.

Det du får med et YouSee kort og ingen programprakker (og manden skriver jo han ingen programpakker har), er mulighed for Arkiv og Start Forfra.

Arkiv og Start Forfra virker sammen med, og er afhængig af, YouSee's bokse (Samsung-boksene). Da du også skriver du har fjernsyn og kort, og dermed ingen boks, har du nu ingen brug for kortet.

Så retur med det kort, og spar de kr. 30,- om måneden.

HD-kanalerne du fik før, får du nu gratis, men den del er dog via en håndfuld indlæg afdækket :-)

Skrevet den: 04-December-2010 kl. 12:09

Jeg fik snakket med en Yousee kundeservice dame, hun fortalt at jeg med mit kort får:

Viasat Explorer - Viasat History - Silver HD - ID Investigation 

Dem har jeg til d 31/3. Så jeg vil lige overvejer en ekstragang om det ikke bare skulle spares væk, efter som 60 kanaler i fuldpakken er nok for mig.

Skrevet den: 04-December-2010 kl. 13:37

Jeg fik snakket med en Yousee kundeservice dame, hun fortalt at jeg med mit kort får:

Viasat Explorer - Viasat History - Silver HD - ID Investigation 

Dem har jeg til d 31/3. Så jeg vil lige overvejer en ekstragang om det ikke bare skulle spares væk, efter som 60 kanaler i fuldpakken er nok for mig.

Du oplyser i dit startindlæg at du ikke abonnerer på ekstra pakker. Men de 4 tv-kanaler du nu nævner, har du vel i en Favorit-pakke? Ellers forstår jeg det ikke.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet af: volleborg
Skrevet den: 04-December-2010 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

[Du oplyser i dit startindlæg at du ikke abonnerer på ekstra pakker. Men de 4 tv-kanaler du nu nævner, har du vel i en Favorit-pakke? Ellers forstår jeg det ikke.
Nej, dem har man nu fået ekstra, når man har Yousee kortet. Det er vel for at prøve at forhindre, at alle dem, som bare havde kortet for at se de nu "gratis" HD kanaler, opsiger kortet. 

Skrevet den: 04-December-2010 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af volleborg volleborg skrev:

[Du oplyser i dit startindlæg at du ikke abonnerer på ekstra pakker. Men de 4 tv-kanaler du nu nævner, har du vel i en Favorit-pakke? Ellers forstår jeg det ikke.
Nej, dem har man nu fået ekstra, når man har Yousee kortet. Det er vel for at prøve at forhindre, at alle dem, som bare havde kortet for at se de nu "gratis" HD kanaler, opsiger kortet. 

Har du et link?

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet af: volleborg
Skrevet den: 04-December-2010 kl. 15:17

Har du et link?
Nej, jeg fik et brev fra Yousee hvori det stod

Skrevet den: 04-December-2010 kl. 16:12

... Nej, jeg fik et brev fra Yousee hvori det stod

Det kunne YouSee godt have skrevet i et af sine nyhedsbreve eller på sin hjemmeside.

Der er vel tale om en overgangsordning som udløber 31.3.2011, hvor vi forventer at YouSee indfører Frit Valg?

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 04-December-2010 kl. 20:28

Har du et link?
Den er go' nok - YouSee håber folk vil beholde kortet til der bliver "Frit Valg" for så skal kortet i spil igen.

-------------
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *

Skrevet af: katbird
Skrevet den: 04-December-2010 kl. 21:38
Det virker da ikke hos mig ,har kort, men kan ikke se de omtalte 4 kanaler.

Skrevet den: 04-December-2010 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

De omtalte kanaler kan næppe tilbydes, hvis man kun har Grundpakken. Kan det være årsagen?

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet af: katbird
Skrevet den: 04-December-2010 kl. 22:04

Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

De omtalte kanaler kan næppe tilbydes, hvis man kun har Grundpakken. Kan det være årsagen?

Det kan ihvertfald ikke være grunden hos mig da jeg har Fuldpakken Wink
Men jeg havde 4 favoritkanaler som jeg har opsagt  pr den 1/12 -dem kan jeg stadig se... det er BBCHD , National Geographic Channel HD, Discovery HD og SilverHD.

Skrevet den: 04-December-2010 kl. 22:13
Så er det nok kun YouSee Kundeservice der kan bringe klarhed over situationen.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 04-December-2010 kl. 22:19

[QUOTE=katbird]
De omtalte kanaler kan næppe tilbydes, hvis man kun har Grundpakken.

Det kan de sagtens. Efter den seneste omlægning er de krypterede kanaler flyttet ned i grundpakkens frekvensområde.

-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information

Skrevet af: teleplus
Skrevet den: 04-December-2010 kl. 23:27
Jeg kontaktede også YouSee - og fik tilbudt de 4 omtalte kanaler (ID, History, Silver og Explorer) frem til 31.03.2011.  Da jeg ikke var interesseret i de kanaler efterspurgte jeg Viasat Golf og ingenting andet. Den venlige ekspedient sagde at Golf er ikke inkluderet i tilbud med han kunne godt "ændre" i pakken. Som sagt så gjort - Viasat Golf kom frem på mit TV :)
Dagen efter fik jeg en regning fra YouSee - 30 Kroner for kortet + 48 kroner for 4 favorit kanaler. Det var mit påstand mod deres - Jimi drengen nægtede at jeg fik tilbud Viasat Golf i stedet for andre kanaler.
For mit vedkommende ryger kortet tilbage til You See - ikke pga. 30.- + 48.- men for at beskylde mig for løgn. men det viser også hvor lidt de er villige for at beholde nuværende kunder - jeg ville beholde kortet frem til 31.03 og tjekke deres kommende tilbud - de ville, til genkald, give mig Viasat Golf. I mine ører lyder det som en fair deal.....

Skrevet den: 05-December-2010 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

[QUOTE=katbird]
De omtalte kanaler kan næppe tilbydes, hvis man kun har Grundpakken.
Det kan de sagtens. Efter den seneste omlægning er de krypterede kanaler flyttet ned i grundpakkens frekvensområde.

Tak. Vidste ikke at det allerede er sket.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Print side | Luk vindue