DVB-C til CRT TV?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89645
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 01:04
Emne: DVB-C til CRT TV?
Skrevet af: henchern
Emne: DVB-C til CRT TV?
Skrevet den: 01-December-2010 kl. 23:36
Hej leder efter en digital modtager til mit panasonic 29" CRT. Tilslutningerne er til at overskue, idet der findes 2 scart stik. Jeg har Yousee fuldpakken, så har efterhånden mistet små 20 kanaler, som ikke sendes analogt mere..
|
Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 00:22
En brugt Sagem60 til ca 200 kr.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 00:33
Eller en ny Sagem 60 som YouSee sælger for 495 kr. Sagem 60 kan bruges til alle fjernsyn med scart-indgang og
er et passende valg til et billedrørs-tv. Eksisterende udstyr i form af optagere, afspillere og
forstærkere kan som regel tilsluttes. Jeg kender flere der er glade for Sagem 60.
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 00:36
Ok, jeg vil lige kigge nærmere på sådan en fætter. Men hvad med mpeg-4? har den det?
|
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 00:39
henchern skrev:
Ok, jeg vil lige kigge nærmere på sådan en fætter. Men hvad med mpeg-4? har den det?
|
Nej, det er en DVB-C MPEG2- boks der kan modtage og vise SD-kanaler, ikke HD-kanaler. Men dit tv kan heller ikke vise HDTV. Du kan i Føtex og lignende steder få alternative DVB-C MPEG4 HD-bokse til samme pris, ca. 500 kr.
|
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 00:54
Takker for svarene!
Hvis jeg finder en mpeg-4 vil jeg stadig kunne modtage HD kanalerne, dog kun som SD vel..?(i og med TV'et er begrænsningen)
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 10:35
Det vil du, ja, men det er vel kun DR-HD der er et selvstændigt program, resten af de gratis HD-kanaler har en SD-søster, som udsendes i mpeg2, såvidt jeg da lige husker....
------------- mvh Christian
|
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 12:59
henchern skrev:
Takker for svarene! Hvis jeg finder en mpeg-4 vil jeg stadig kunne modtage HD kanalerne, dog kun som SD vel..?(i og med TV'et er begrænsningen) |
Jo, en DVB-C MPEG4 boks kan modtage HD-kanaler og konvertere dem til analog standard på scartudgangen.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 17:55
Den skal bare indstilles til 576i Output.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 19:18
Radiomanden skrev:
Den skal bare indstilles til 576i Output. |
Hvad skal indstilles?
Man kan indstille output (opløsning) på en HDMI-udgang. Men hvad med en scart-udgang, der er relevant i denne tråd, hvor trådstarter har et billedrørs-tv med scart-tilslutning.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 19:25
Der er modtagere der ikke kan have Output på Scart, medmindre den er indstillet 576i.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 03-December-2010 kl. 16:06
Og joken går vel på at for omstille samme til 576i skal man have et HDTV Ligesom hvis ens Computerskærm blot havde blå skærm, indtil man tastede det man nu skulle, og frem for alt, i den rigtige rækkefølge.
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 03-December-2010 kl. 18:36
Vilhelm skrev:
henchern skrev:
Takker for svarene! Hvis jeg finder en mpeg-4 vil jeg stadig kunne modtage HD kanalerne, dog kun som SD vel..?(i og med TV'et er begrænsningen) |
Jo, en DVB-C MPEG4 boks kan modtage HD-kanaler og konvertere dem til analog standard på scartudgangen.
| Hejsa
Bestil en Samsung 3126 (Den med Harddisk) så får du en HDD optager, adgang til Cinema, Arkiv & Startforfra.
Under Menuopsætning vælger du HDMI fra eller 576i, ved Scart vælges RGB, så kan du se alle de programmer Boksen kan fremtrylle på et CRT TV i den opløsning det kan klare.
------------- * Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 * * Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
|
Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 03-December-2010 kl. 18:39
moho skrev:
Og joken går vel på at for omstille samme til 576i skal man have et HDTV Ligesom hvis ens Computerskærm blot havde blå skærm, indtil man tastede det man nu skulle, og frem for alt, i den rigtige rækkefølge. | Man kan Altid få et signal på [Scart Video] ud af boksen til at betjene Menufunktioner hvis alt andet er gået i sort
------------- * Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 * * Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
|
|