Print side | Luk vindue

Findes der rabatordninger hos YouSee

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89657
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 00:50


Emne: Findes der rabatordninger hos YouSee
Skrevet af: Benny From
Emne: Findes der rabatordninger hos YouSee
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 11:22
Kan se på prislisten hos YouSee at grundpakken koster 189 kr. pr. måned, men kan der opnås rabat hos YouSee hvis der eksemplevis leveres kabel (tv) forbindelse til 200 husstande i en etageejendom, hvis ja, hvor meget rabat kan der opnås ?
 



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 11:28
 
 De Kr 189,- er liste pris, der er næppe nogen boligorgansiation der betaler fuld pris, hvor meget der betales varierer, nogen er nede på under Kr 100,- og andre er lidt over. Det er noget jeres bestyrelse må se på hvad det kan fås til og hvor meget det vil koste at få oprettet.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 11:39
Det er da bestemt muligt at forhandle sig til en rimelig pris. Der er dog flere ting, der spiller ind.
 
  • Om der er konkurrence, i det område I ligger.
  • Bestyrelsens evne til at forhandle.
  • En evt. bindignsperiodes længde sammenholdt med etableringsomkostningerne.

Der er selvfølgelig andre ting, der spiller en rolle. Hvis det er muligt, kan I forhandle jer til, at I altid vil få tilbudt ydelserne til den laveste pris i jeres område. P. t. giver vi mindre end 50 kr. pr. md. for Grundpakken og vi er en ejerforening med 216 lejligheder. Vi ligger i et område med hård konkurrence på kabel-TV.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 11:56
I min boligforening (242 husstande) , der selv ejer kabelnettet i ejendommen, bliver afregningspriserne til YouSee sådan pr. 1. jan. 2011 inkl. moms:
Grundpakken: 47,69 kr./md.
Fuldpakken: 292,11 kr./md.
Mellempakken: Kan ikke vælges.
Hertil kommer en serviceaftale med YouSee om vedligeholdelse af kabelnettet på 5,20 kr./md.
YouSee er garanteret afregning, og pakkepriserne opkræves over huslejen.

Hertil skal lægges ophavsretlige afgifter til CopyDan og Koda, ca. 20 kr./md. for Grundpakken og 29 kr./md. for Fuldpakken.



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

I min boligforening (242 husstande) , der selv ejer kabelnettet i ejendommen, bliver afregningspriserne til YouSee sådan pr. 1. jan. 2011 inkl. moms:
Grundpakken: 47,69 kr./md.
Fuldpakken: 292,11 kr./md.
Mellempakken: Kan ikke vælges.
Hertil kommer en serviceaftale med YouSee om vedligeholdelse af kabelnettet på 5,20 kr./md.
YouSee er garanteret afregning, og pakkepriserne opkræves over huslejen.

Hertil skal lægges ophavsretlige afgifter til CopyDan og Koda, ca. 20 kr./md. for Grundpakken og 29 kr./md. for Fuldpakken.

Skal jeg forstå det sådan, at hvis man alene har Grundpakken hos jer bliver den samlede pris for denne:
47,69 + 5,20 + 20 = 72,89 pr. md.?
Jeg kender ikke prisen for Grundpakken fra januar, men p.t. er prisen 46,75 kr. incl. CopyDan, Koda og serviceaftale.
Merprisen for Fuldpakken fra januar er alt incl. 232,60 kr.
Når jeg ikke kender prisen på Grundpakken endnu, er det fordi vores ejerforening opkræver prisen for Grundpakken og tillægspakkerne (Mellempakken og Fuldpakken) opkræves af YouSee. YouSee har opkrævet for januar 2011.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

I min boligforening (242 husstande) , der selv ejer kabelnettet i ejendommen, bliver afregningspriserne til YouSee sådan pr. 1. jan. 2011 inkl. moms:
Grundpakken: 47,69 kr./md.
Fuldpakken: 292,11 kr./md.
Mellempakken: Kan ikke vælges.
Hertil kommer en serviceaftale med YouSee om vedligeholdelse af kabelnettet på 5,20 kr./md.
YouSee er garanteret afregning, og pakkepriserne opkræves over huslejen.

Hertil skal lægges ophavsretlige afgifter til CopyDan og Koda, ca. 20 kr./md. for Grundpakken og 29 kr./md. for Fuldpakken.

Skal jeg forstå det sådan, at hvis man alene har Grundpakken hos jer bliver den samlede pris for denne:
47,69 + 5,20 + 20 = 72,89 pr. md.?
Jeg kender ikke prisen for Grundpakken fra januar, men p.t. er prisen 46,75 kr. incl. CopyDan, Koda og serviceaftale.
Merprisen for Fuldpakken fra januar er alt incl. 232,60 kr.
Når jeg ikke kender prisen på Grundpakken endnu, er det fordi vores ejerforening opkræver prisen for Grundpakken og tillægspakkerne (Mellempakken og Fuldpakken) opkræves af YouSee. YouSee har opkrævet for januar 2011.

Ja.
Den samlede pris består af afregningspris til YouSee + Serviceaftale + Ophavsretsafgifter:
Grundpakken koster i alt i 2011:  47,69 +  5,20 + ca. 20 = ca.  73 kr./md.
Fuldpakken koster i alt i i 2011:  292,11 + 5,20 + ca. 29 = ca. 326 kr./md.
Der er tale om en stor stigning i afregningsprisen til YouSee for især Grundpakkens vedkommende.
Afregningspris til YouSee:
Grundpakken 2010:   22,29 kr./md.    Grundpakken 2011:  47,69 kr./md.
Fuldpakken    2010:  262,49 kr./md.   Fuldpakken 2011:    292,11 kr./md.






-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Den samlede pris består af afregningspris til YouSee + Serviceaftale + Ophavsretsafgifter:
Grundpakken koster i alt i 2011:  47,69 +  5,20 + ca. 20 = ca.  73 kr./md.
Fuldpakken koster i alt i i 2011:  292,11 + 5,20 + ca. 29 = ca. 326 kr./md.
Der er tale om en stor stigning i afregningsprisen til YouSee for især Grundpakkens vedkommende.
Afregningspris til YouSee:
Grundpakken 2010:   22,29 kr./md.    Grundpakken 2011:  47,69 kr./md.
Fuldpakken    2010:  262,49 kr./md.   Fuldpakken 2011:    292,11 kr./md.


Tak for de tal, Vilhelm.

Som man ser er prisen for grundpakken steget med 25 kroner. Min egen ejerforening, som jeg er formand for, har også fået en prisstigning på 25 kroner (cirka samme 2010 og 2011 priser som Vilhelm, dog et par kroner højere per måned, øvOuch).

På nettet kan man finde et stort antal enslydende breve fra YouSee til engroskunder (boligforeninger og lokale fællesantenneanlæg). Man kan se at priserne per måned er vidt forskellige, men de er alle steget med 25 kroner per måned!! Jeg kan ikke tro andet end at Jørns forening også har fået et sådant brev.

Der står mellem linjerne i brevet at der kommer prisstigninger igen næste år. YouSee skriver at de kun opkræver halvdelen af deres interne "listepris" for TV3 og Kanal 5 (umuligt at kontrollere hvad den er, og vi aner ikke hvilke kickbacks der er til YouSee), og så kan man gætte sig til hvad de vil gøre næste år.

Min egen forening har en (formentlig uopsigelig) aftale med YouSee hvor det i kontrakten direkte er specificeret hvordan den fremtidige pris skal reguleres, og her står der ikke noget om at YouSee kan forhøje prisen med 25 kroner om året. Jeg regner med at vi vil sende et protest til YouSee og derefter køre en klagesag ved Forbrugerklagenævnet. Jeg kan kun opfordre andre foreninger til at gøre det samme.

En anden rigtig stor skurk skal findes på Christiansborg, hvor Folketinget var vedtaget en lovændring der må betegnes som en ren julegave til YouSee og deres grådige ejere. En julegave der betales af den danske befolkning og især lejere, andelshavere m.v. som er tvunget til at aftage grundpakken via huslejen.

Hvor der tidligere var en fornuftig beskyttelse af grundpakken, som ikke måtte indeholde betaling for dyre betalingskanaler, er denne beskyttelse reelt ophævet (på en meget lusket måde af regeringen, så de undgår offentlig debat). Eneste krav er nu at der ikke må være high-pay kanaler, som er kanaler der koster mere end 30 kr/måned. Men YouSee kan uden videre smide 10 kanaler @ 25 kr/stk i grundpakke og kradse 250 kroner ind. En ren pengemaskine, som Joakim von And kun kan drømme om.

Hvordan et flertal i Folketinget kan lave en sådan svinestreg og sætte YouSees og Viasats økonomiske interesser over respekten for danskernes frie valg (om de vil have betalingskanaler eller ej) er mig en gåde. Men det har de gud hjælpe mig gjort.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

En anden rigtig stor skurk skal findes på Christiansborg, hvor Folketinget var vedtaget en lovændring der må betegnes som en ren julegave til YouSee og deres grådige ejere.


Den stigning skal jo videre til SBS og Viasat.

Det var et krav fra SBS og Viasats side, at henholdsvis Kanal 5 og TV 3 skal være i grundpakken, hvis de skulle acceptere den kommende udvidelse af Favorit ordningen.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Eneste krav er nu at der ikke må være high-pay kanaler, som er kanaler der koster mere end 30 kr/måned. Men YouSee kan uden videre smide 10 kanaler @ 25 kr/stk i grundpakke og kradse 250 kroner ind. En ren pengemaskine, som Joakim von And kun kan drømme om.


Ja, for YouSee får selvfølgelig kanalerne gratis.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvordan et flertal i Folketinget kan lave en sådan svinestreg og sætte YouSees og Viasats økonomiske interesser over respekten for danskernes frie valg (om de vil have betalingskanaler eller ej) er mig en gåde. Men det har de gud hjælpe mig gjort.


Årsagen til lovændringen er åbenbart ikke sevet ind.

Derudover har du og din boligforening det frie valg ikke at være kunde hos YouSee ved kontraktudløb.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

På nettet kan man finde et stort antal enslydende breve fra YouSee til engroskunder (boligforeninger og lokale fællesantenneanlæg). Man kan se at priserne per måned er vidt forskellige, men de er alle steget med 25 kroner per måned!! Jeg kan ikke tro andet end at Jørns forening også har fået et sådant brev.

Der står mellem linjerne i brevet at der kommer prisstigninger igen næste år. YouSee skriver at de kun opkræver halvdelen af deres interne "listepris" for TV3 og Kanal 5 (umuligt at kontrollere hvad den er, og vi aner ikke hvilke kickbacks der er til YouSee), og så kan man gætte sig til hvad de vil gøre næste år.

Min egen forening har en (formentlig uopsigelig) aftale med YouSee hvor det i kontrakten direkte er specificeret hvordan den fremtidige pris skal reguleres, og her står der ikke noget om at YouSee kan forhøje prisen med 25 kroner om året. Jeg regner med at vi vil sende et protest til YouSee og derefter køre en klagesag ved Forbrugerklagenævnet. Jeg kan kun opfordre andre foreninger til at gøre det samme.

En anden rigtig stor skurk skal findes på Christiansborg, hvor Folketinget var vedtaget en lovændring der må betegnes som en ren julegave til YouSee og deres grådige ejere. En julegave der betales af den danske befolkning og især lejere, andelshavere m.v. som er tvunget til at aftage grundpakken via huslejen.

Hvor der tidligere var en fornuftig beskyttelse af grundpakken, som ikke måtte indeholde betaling for dyre betalingskanaler, er denne beskyttelse reelt ophævet (på en meget lusket måde af regeringen, så de undgår offentlig debat). Eneste krav er nu at der ikke må være high-pay kanaler, som er kanaler der koster mere end 30 kr/måned. Men YouSee kan uden videre smide 10 kanaler @ 25 kr/stk i grundpakke og kradse 250 kroner ind. En ren pengemaskine, som Joakim von And kun kan drømme om.

Hvordan et flertal i Folketinget kan lave en sådan svinestreg og sætte YouSees og Viasats økonomiske interesser over respekten for danskernes frie valg (om de vil have betalingskanaler eller ej) er mig en gåde. Men det har de gud hjælpe mig gjort.

  1. Det kan meget vel være, at min ejerforening har fået et brev om stigninger i prisen på Grundpakken, men vi ejerere er ikke belevet orienteret endnu.
  2. Som formand må du da være i besiddelse af den aftale din ejerforening og YouSee har indgået. Den aftale min egen ejerforening har indgået, indeholsder ikke en binding, men en rimelig opsigelsesperiode (ja, jeg kender aftale i detaljer, da jeg var formand, da aftalen blev indgået).
  3. At betalingen for Grundpakken sker til ejerforeningen, er foreningens eget valg. Hvis du mener, at alle i foreningen min. skal ha' Grundpakken har du helt ret. Ejerne hos os må ikke opsætte paraboler, så alle vil ha' TV.
  4. Vil prøve at huske på, at gi' en tilbagemeldning, når jeg kender prisen for Grundpakken for 2011.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Det var et krav fra SBS og Viasats side, at henholdsvis Kanal 5 og TV 3 skal være i grundpakken, hvis de skulle acceptere den kommende udvidelse af Favorit ordningen.


Det kan man tro på eller lade være, og et sådant vilkår kan næppe være lovligt jf.  den kendelse om Viasat som Konkurrenceankenævnet kom med i 2010. Viasats krav om at deres kanaler skal placeres i bestemte pakker er ikke lovlige.

Men det er sådan set underordnet hvad YouSee har af skumle aftaler med Viasat. Boligforeningerne har indgået en aftale med YouSee om levering af en grundpakke med de basale kanaler der kan modtages med antenne. Det har aldrig været meningen at der skulle være dyre betalingskanaler i en grundpakke. Men nu er YouSee reelt ved at lave grundpakken om til mellempakken, og tvinge en masse mennesker til at betale for betalingskanaler som de ikke ønsker.

Om pengene går til YouSee eller Viasat/SBS kan jeg ikke vide, men faktum er at en masse mennesker kommer til at betale væsentligt mere i 2011 for den samme vare.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Årsagen til lovændringen er åbenbart ikke sevet ind.


Mener du i ramme alvor at Folketinget tvinger lejerne, andelshaverne m.v. i landets boligforeninger til at betale for Viasat og SBS kanaler, så man derefter kan sende dem en regning for TV2? I så fald er det endnu mere vanvittigt..

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Derudover har du og din boligforening det frie valg ikke at være kunde hos YouSee ved kontraktudløb.


Uopsigelig som jeg skrev, så det bliver lidt svært. Og den enkelte lejer, andelshaver m.v. har slet ikke noget frit valg.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Benny From
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Den samlede pris består af afregningspris til YouSee + Serviceaftale + Ophavsretsafgifter:
Grundpakken koster i alt i 2011:  47,69 +  5,20 + ca. 20 = ca.  73 kr./md.
Fuldpakken koster i alt i i 2011:  292,11 + 5,20 + ca. 29 = ca. 326 kr./md.
Der er tale om en stor stigning i afregningsprisen til YouSee for især Grundpakkens vedkommende.
Afregningspris til YouSee:
Grundpakken 2010:   22,29 kr./md.    Grundpakken 2011:  47,69 kr./md.
Fuldpakken    2010:  262,49 kr./md.   Fuldpakken 2011:    292,11 kr./md.


Tak for de tal, Vilhelm.

Som man ser er prisen for grundpakken steget med 25 kroner. Min egen ejerforening, som jeg er formand for, har også fået en prisstigning på 25 kroner (cirka samme 2010 og 2011 priser som Vilhelm, dog et par kroner højere per måned, øvOuch).

På nettet kan man finde et stort antal enslydende breve fra YouSee til engroskunder (boligforeninger og lokale fællesantenneanlæg). Man kan se at priserne per måned er vidt forskellige, men de er alle steget med 25 kroner per måned!! Jeg kan ikke tro andet end at Jørns forening også har fået et sådant brev.

Der står mellem linjerne i brevet at der kommer prisstigninger igen næste år. YouSee skriver at de kun opkræver halvdelen af deres interne "listepris" for TV3 og Kanal 5 (umuligt at kontrollere hvad den er, og vi aner ikke hvilke kickbacks der er til YouSee), og så kan man gætte sig til hvad de vil gøre næste år.

Min egen forening har en (formentlig uopsigelig) aftale med YouSee hvor det i kontrakten direkte er specificeret hvordan den fremtidige pris skal reguleres, og her står der ikke noget om at YouSee kan forhøje prisen med 25 kroner om året. Jeg regner med at vi vil sende et protest til YouSee og derefter køre en klagesag ved Forbrugerklagenævnet. Jeg kan kun opfordre andre foreninger til at gøre det samme.

En anden rigtig stor skurk skal findes på Christiansborg, hvor Folketinget var vedtaget en lovændring der må betegnes som en ren julegave til YouSee og deres grådige ejere. En julegave der betales af den danske befolkning og især lejere, andelshavere m.v. som er tvunget til at aftage grundpakken via huslejen.

Hvor der tidligere var en fornuftig beskyttelse af grundpakken, som ikke måtte indeholde betaling for dyre betalingskanaler, er denne beskyttelse reelt ophævet (på en meget lusket måde af regeringen, så de undgår offentlig debat). Eneste krav er nu at der ikke må være high-pay kanaler, som er kanaler der koster mere end 30 kr/måned. Men YouSee kan uden videre smide 10 kanaler @ 25 kr/stk i grundpakke og kradse 250 kroner ind. En ren pengemaskine, som Joakim von And kun kan drømme om.

Hvordan et flertal i Folketinget kan lave en sådan svinestreg og sætte YouSees og Viasats økonomiske interesser over respekten for danskernes frie valg (om de vil have betalingskanaler eller ej) er mig en gåde. Men det har de gud hjælpe mig gjort.

 
Det der med uopsigelighed tror jeg overhovedet ikke på. Det kan godt være, at det står i kontrakten, men jeg mener ikke at den holder i Byretten - selvfølgelig kan man opsige en kontrakt


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det var et krav fra SBS og Viasats side, at henholdsvis Kanal 5 og TV 3 skal være i grundpakken, hvis de skulle acceptere den kommende udvidelse af Favorit ordningen.
Det kan man tro på eller lade være


Og i din verden er YouSee altid skurken, ik'?

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Om pengene går til YouSee eller Viasat/SBS kan jeg ikke vide


Netop, og så burde du måske holde dig fra at komme med beskyldninger i stort set hvert eneste indlæg der omhandler de virksomheder du ikke kan lide. Det er trættende og forstyrrende for debatten.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Mener du i ramme alvor at Folketinget tvinger lejerne, andelshaverne m.v. i landets boligforeninger til at betale for Viasat og SBS kanaler, så man derefter kan sende dem en regning for TV2? I så fald er det endnu mere vanvittigt..


Du lægger ord i min mund.

Hvis TV 2 skal kunne opkræve betaling (og hvorfor skal de ikke have samme vilkår som andre kommercielle kanaler), og der ikke skulle åbnes for betalingskanaler i grundpakker, ville det kræve at TV 2 røg ud af grundpakken.

Jeg vil vædde på at langt størstedelen i din ejerforening så ville blive "tvunget" til at opgradere til mellempakken, hvilket ville betyde en endnu højere prisstigning.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Derudover har du og din boligforening det frie valg ikke at være kunde hos YouSee ved kontraktudløb.
Uopsigelig som jeg skrev, så det bliver lidt svært.


Du påstår at I har indgået en aftale der varer evigt?

Derudover kan alt opsiges - evt. ved frikøb.

Det kan jo så være dyrt, men I har åbenbart prioriteret at spare 60% på den månedlige pakkepris i stedet for mere fleksible vilkår.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Og den enkelte lejer, andelshaver m.v. har slet ikke noget frit valg.


Andelshavere har da stemmeret i andelsforeningen.


Skrevet af: Benny From
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 14:13
Bare lige til generel oplysning i spørgsmålet om de forskellige pakker der sælges hos YouSee, så kan lejere ikke pålægges at betale for mere end grundpakken over huslejen - læs Lejelovens § 46d
 
Hvis den enkelte lejer så ønsker at modtage yderligere programpakker, skal dette aftales direkte mellem YouSee og lejeren


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Bare lige til generel oplysning i spørgsmålet om de forskellige pakker der sælges hos YouSee, så kan lejere ikke pålægges at betale for mere end grundpakken over huslejen - læs Lejelovens § 46d
 
Hvis den enkelte lejer så ønsker at modtage yderligere programpakker, skal dette aftales direkte mellem YouSee og lejeren


Korrekt, men det er ikke meget værd når YouSee reelt nedlægger grundpakken (som en pakke uden betalingskanaler) og sammenlægger den med mellempakken; samt ikke mindst når Folketinget giver mulighed for ubegrænsede prisstigninger på grundpakken. Det sidste er helt utilstedeligt.

Hvis vi skulle tale om et frit valg, skulle man have holdt fast i princippet om at en grundpakke er uden betalingskanaler. Og måske uden TV2, hvis det absolut skal være. De mister jo også deres must carry status.

Denne meget fornuftige ordning havde vi indtil for ganske nylig, men ikke længere.

Af hensyn til lunddal må jeg bringe en korrektion: Folketinget har givet en julegave til YouSee, Viasat og SBS som betales af beboerne i de danske boligforeninger (men jeg kan altså kun se den regning som kommer fra YouSee, så hvor pengene går hen ved jeg ikke). Men en julegave fra den danske befolkning er det altså (større betaling for den samme vare, nej påtvungne vare).




-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Uopsigelig som jeg skrev, så det bliver lidt svært. Og den enkelte lejer, andelshaver m.v. har slet ikke noget frit valg.

Du bliver nødt til at svare på den der med uopsigelighed. Det kan ikke passe og i modsat fald er det ulovligt. Personligt tror jeg ikke på, at nogen kan være så "dumme" at indgå en uopsigelig kontrakt.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: moho
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 De Kr 189,- er liste pris, der er næppe nogen boligorgansiation der betaler fuld pris, hvor meget der betales varierer, nogen er nede på under Kr 100,- og andre er lidt over. Det er noget jeres bestyrelse må se på hvad det kan fås til og hvor meget det vil koste at få oprettet.
I princippet yder YouSee ikke rabat på kabel Tv.
 
Her i Aarhus, Stofa, mente nogle kabelkunder at man via personlige kontrakter kunne presse Stofa til Rabat; sådan opfattede jeg tingene mellem linierne, om samme kontrakter i stedet for blot krysse af for Fuldpakken.
Med en listepris på kr. 189 mener jeg fortsat man kan have krav på slippe fuldstændig for være tilsluttet YouSee.
Klart klart at YouSee vil sætte en pris så tæt på pakke 2, at mange måske vælger denne.
Men jeg går fortsat ud fra, at nogle sociale klienter helt vil kunne slippe ud af nogens kløer. Så har de ikke ret meget Tv men heller ingen udgifter hertil. Igen at prisen for YouSee grundpakken bliver så d´y r, at man burde kunne slippe. Og når jeg tænker på DR's sortseer kampagne, da kan ting blive for kostbart.
 


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Bare lige til generel oplysning i spørgsmålet om de forskellige pakker der sælges hos YouSee, så kan lejere ikke pålægges at betale for mere end grundpakken over huslejen - læs Lejelovens § 46d
 
Hvis den enkelte lejer så ønsker at modtage yderligere programpakker, skal dette aftales direkte mellem YouSee og lejeren
I den ejerforening jeg kender som får fra YouSee, her skulle anlægget for længe længe siden "Lovliggøres" og i forbindelsen hermed overtog TDC rub og stub, således ikke noget mere betales kollektivt. End ikke grundpakke eller pakke1.
Hvornår prisen for en grundpakke rammer det urimelige vil jeg lade stå et øjeblik.
Igen i 2008 da prisen steg fra 2100 per år til 3.000 blev tvungen fuldpakke afskaffet. Stofa Aarhus, Brabrand Boligforening tilsluttede afdelinger. Samme ombygning til pakkeløsninger var sket senest i 1998.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 15:53
Er der virkelig ingen som har eller kender nogen, der har oplevet flytte ind i en lejlighed, tænde for Tv fra vægstik og opleve sort skærm. Fordi Tv signalet var lukket fra TDC, jøjagtig som en telefon/Internet forbindelse. Her er jeg meget nysgerrig!  LOL

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Er der virkelig ingen som har eller kender nogen, der har oplevet flytte ind i en lejlighed, tænde for Tv fra vægstik og opleve sort skærm. Fordi Tv signalet var lukket fra TDC, jøjagtig som en telefon/Internet forbindelse. Her er jeg meget nysgerrig!  LOL
Hvis ikke du kan holde dig til emnet, vil du givet gøre os en tjeneste, hvis du blev i det forum, hvor du hører hjemme: Stofa.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Du bliver nødt til at svare på den der med uopsigelighed. Det kan ikke passe og i modsat fald er det ulovligt. Personligt tror jeg ikke på, at nogen kan være så "dumme" at indgå en uopsigelig kontrakt.


Jeg tror ikke at et vilkår om uopsigelighed er hverken ulovligt eller usædvanligt i aftaler mellem boligforeninger og YouSee. Se f.eks. http://www.farumnordost.dk/documents/Afgoerelse%202008.06.30.pdf - denne sag fra Forbrugerklagenævnet, hvor det ikke bestrides at aftalen er uopsigelig.

Der står at "levering af grundpakken kan ikke opsiges" i kontrakten (vores). Jeg er ikke jurist, så jeg tør ikke udtale mig om hvorvidt det holder i retten. Men derudover har YouSee i forbindelse med aftalens indgåelse for mange år siden overtaget ejendommens fællesantenneanlæg for 0 kr (det er der vist mange ejendomme som har gjort?), så det er forbundet med meget store omkostninger at lave et nyt antenneanlæg, selv hvis vi teoretisk kan opsige aftalen. Det kan man sige er en dum beslutning, og ingen ved deres fulde fem vil indgå en sådan aftale i dag med YouSee-som-vi-kender-dem. Men for 20 år siden hed det KTAS, og aftalen er indgået med en lav pris for grundpakken, samt en fast aftale om hvordan prisen reguleres fremover (regulering efter nettoprisindekset for signalafgifter, og særskilt betaling til Copydan). En aftale som YouSee nu løber fra, hvilket vi som sagt agter at forfølge i Forbrugerklagenævnet (det vil jeg ikke beskrive her mens sagen kører).

Problemet kerne er at YouSee -- efter deres eget suveræne valg -- har placeret betalingskanaler i grundpakken. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke forstod hvorfor YouSee begyndte på dette for et par år siden, for under den gamle lovgivning måtte de ikke lave en aftale med kunderne som indebar betaling for Viasat/SBS kanaler i grundpakken (de måtte gerne forære dem væk, hvilket de så åbenbart gjorde). Men så kom Folketinget YouSee og/eller Viasat-SBS til hjælp. Lobbyarbejde, måske? Who knows...



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: db89
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Du bliver nødt til at svare på den der med uopsigelighed. Det kan ikke passe og i modsat fald er det ulovligt. Personligt tror jeg ikke på, at nogen kan være så "dumme" at indgå en uopsigelig kontrakt.


Jeg tror ikke at et vilkår om uopsigelighed er hverken ulovligt eller usædvanligt i aftaler mellem boligforeninger og YouSee. Se f.eks. http://www.farumnordost.dk/documents/Afgoerelse%202008.06.30.pdf - denne sag fra Forbrugerklagenævnet, hvor det ikke bestrides at aftalen er uopsigelig.

Der står at "levering af grundpakken kan ikke opsiges" i kontrakten (vores). Jeg er ikke jurist, så jeg tør ikke udtale mig om hvorvidt det holder i retten. Men derudover har YouSee i forbindelse med aftalens indgåelse for mange år siden overtaget ejendommens fællesantenneanlæg for 0 kr (det er der vist mange ejendomme som har gjort?), så det er forbundet med meget store omkostninger at lave et nyt antenneanlæg, selv hvis vi teoretisk kan opsige aftalen. Det kan man sige er en dum beslutning, og ingen ved deres fulde fem vil indgå en sådan aftale i dag med YouSee-som-vi-kender-dem. Men for 20 år siden hed det KTAS, og aftalen er indgået med en lav pris for grundpakken, samt en fast aftale om hvordan prisen reguleres fremover (regulering efter nettoprisindekset for signalafgifter, og særskilt betaling til Copydan). En aftale som YouSee nu løber fra, hvilket vi som sagt agter at forfølge i Forbrugerklagenævnet (det vil jeg ikke beskrive her mens sagen kører).

Problemet kerne er at YouSee -- efter deres eget suveræne valg -- har placeret betalingskanaler i grundpakken. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke forstod hvorfor YouSee begyndte på dette for et par år siden, for under den gamle lovgivning måtte de ikke lave en aftale med kunderne som indebar betaling for Viasat/SBS kanaler i grundpakken (de måtte gerne forære dem væk, hvilket de så åbenbart gjorde). Men så kom Folketinget YouSee og/eller Viasat-SBS til hjælp. Lobbyarbejde, måske? Who knows...



De tyske, svenske osv. kanaler som vist nærmest altid har været i grundpakken er altså også betalingskanaler, så for et par år siden en prisliste fra YouSee på kanaler og prisen var vist godtnok kun 3-5kr per kanal for de tyske, svenske osv. men jeg ville nu helt personligt helst være fri for dem da jeg aldrig bruger dem.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:


De tyske, svenske osv. kanaler som vist nærmest altid har været i grundpakken er altså også betalingskanaler, så for et par år siden en prisliste fra YouSee på kanaler og prisen var vist godtnok kun 3-5kr per kanal for de tyske, svenske osv. men jeg ville nu helt personligt helst være fri for dem da jeg aldrig bruger dem.


Du kan ikke sammenligne dette med Viasat og SBS kanaler. Du betaler kun via Copydan, og du betaler ikke mere for at se SVT1 end du gør for at sende DR1 eller DR Ramasjang rundt i fællesantenneanlægget. Og betalingen er ikke 3-5 kroner per kanal per måned, snare mellem 50 øre og 1 krone (der er en indbygget rabat i Copydan systemet, så betalingen per kanal falder med antallet af kanaler; men du vil vist spare ca 50 øre per måned ved at undvære SVT1).

Hvis man skal tro YouSee er deres interne "listepris" for TV3 og Kanal5 50 kroner per måned, altså 25 kroner per kanal!! (i gennemsnit).


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Du bliver nødt til at svare på den der med uopsigelighed. Det kan ikke passe og i modsat fald er det ulovligt. Personligt tror jeg ikke på, at nogen kan være så "dumme" at indgå en uopsigelig kontrakt.


Jeg tror ikke at et vilkår om uopsigelighed er hverken ulovligt eller usædvanligt i aftaler mellem boligforeninger og YouSee. Se f.eks. http://www.farumnordost.dk/documents/Afgoerelse%202008.06.30.pdf - denne sag fra Forbrugerklagenævnet, hvor det ikke bestrides at aftalen er uopsigelig.

Der står at "levering af grundpakken kan ikke opsiges" i kontrakten (vores). Jeg er ikke jurist, så jeg tør ikke udtale mig om hvorvidt det holder i retten. Men derudover har YouSee i forbindelse med aftalens indgåelse for mange år siden overtaget ejendommens fællesantenneanlæg for 0 kr (det er der vist mange ejendomme som har gjort?), så det er forbundet med meget store omkostninger at lave et nyt antenneanlæg, selv hvis vi teoretisk kan opsige aftalen. Det kan man sige er en dum beslutning, og ingen ved deres fulde fem vil indgå en sådan aftale i dag med YouSee-som-vi-kender-dem. Men for 20 år siden hed det KTAS, og aftalen er indgået med en lav pris for grundpakken, samt en fast aftale om hvordan prisen reguleres fremover (regulering efter nettoprisindekset for signalafgifter, og særskilt betaling til Copydan). En aftale som YouSee nu løber fra, hvilket vi som sagt agter at forfølge i Forbrugerklagenævnet (det vil jeg ikke beskrive her mens sagen kører).

Problemet kerne er at YouSee -- efter deres eget suveræne valg -- har placeret betalingskanaler i grundpakken. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke forstod hvorfor YouSee begyndte på dette for et par år siden, for under den gamle lovgivning måtte de ikke lave en aftale med kunderne som indebar betaling for Viasat/SBS kanaler i grundpakken (de måtte gerne forære dem væk, hvilket de så åbenbart gjorde). Men så kom Folketinget YouSee og/eller Viasat-SBS til hjælp. Lobbyarbejde, måske? Who knows...

Den uopsigelige Grundpakke, bør alene henføres til den enkelte ejer. Altså den enkelte kan ikke opsige Grrunpakken, da alle skal ha' den.
Da vi i sin tid overgik fra AN-TV/Stofa overtog YouSee (JTAS) vores anlæg. Ombyggede det og vi fik en binding på 5 år. Bindingen kunne dog ophæves, hvis ejerforeningen ønskede det, men så skulle foreningen betale markedsværdien for det interne anlæg. Senere blev det igen ombygget bl. a. til internet og der kom en ny bindingsperiode på 3 år (TDC Kabel-TV). Den periode er forlængst overstået og vi har nu et fornuftigt opsigelsesvarsel.
Hvis I virkelig føler, at kontrakten er bindende i al evighed, vil det da være en smal sag at kontakte YouSee og hvis det ikke hjælper så foreningens advokat.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Den uopsigelige Grundpakke, bør alene henføres til den enkelte ejer. Altså den enkelte kan ikke opsige Grrunpakken, da alle skal ha' den.


Det giver ingen mening, da den enkelte ejer ikke har nogen aftale med YouSee, medmindre der tegnes tillægsabonnementer (de kan selvfølgelig opsiges, hvilket der også står i aftalen). Det er ejerforeningen, ikke den enkelte ejer, som har indgået aftalen med KTAS (nu YouSee) og det er ejerforeningen som betaler for grundpakken til YouSee. Når ejeren ingen aftale har med YouSee om grundpakken, er der intet behov for at ejeren kan opsige noget, så det kan næppe være det som aftalen referer til. Der er ikke nævnt andre opsigelsesbestemmelser, ala dem du nævner for jeres forening.

Og nej, vi har ikke tænkt os at bruge advokatudgifter på at få afklaret dette. Først og fremmest er vi interesseret i at fastholde KTAS/YouSee på den aftale som de nu er løbet fra, nemlig levering af grundpakken til en fast pris der alene reguleres efter nettoprisindekset. Det er hvad der står i aftalen.

Jeg tvivler oprigtigt taget på at der er ret mange grundpakke kunder, hverken individuelle eller kollektive, som har bedt om at få TV3 eller Kanal4/Kanal5 i deres grundpakke til 25 kr per kanal. Den slags hører til i mellempakken eller højere, som folk kan abonnere på hvis de ønsker det og er villig til at betale for det. Men det meget fornuftige princip har YouSee sammen Folketinget desværre smadret, til stor glæde for YouSee, og ikke mindst Viasat og SBS.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Majmik
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

[QUOTE=joern.loenborg]
Det giver ingen mening, da den enkelte ejer ikke har nogen aftale med YouSee, medmindre der tegnes tillægsabonnementer (de kan selvfølgelig opsiges, hvilket der også står i aftalen). Det er ejerforeningen, ikke den enkelte ejer, som har indgået aftalen med KTAS (nu YouSee) og det er ejerforeningen som betaler for grundpakken til YouSee. Når ejeren ingen aftale har med YouSee om grundpakken, er der intet behov for at ejeren kan opsige noget, så det kan næppe være det som aftalen referer til. Der er ikke nævnt andre opsigelsesbestemmelser, ala dem du nævner for jeres forening.

Og nej, vi har ikke tænkt os at bruge advokatudgifter på at få afklaret dette. Først og fremmest er vi interesseret i at fastholde KTAS/YouSee på den aftale som de nu er løbet fra, nemlig levering af grundpakken til en fast pris der alene reguleres efter nettoprisindekset. Det er hvad der står i aftalen.

Jeg tvivler oprigtigt taget på at der er ret mange grundpakke kunder, hverken individuelle eller kollektive, som har bedt om at få TV3 eller Kanal4/Kanal5 i deres grundpakke til 25 kr per kanal. Den slags hører til i mellempakken eller højere, som folk kan abonnere på hvis de ønsker det og er villig til at betale for det. Men det meget fornuftige princip har YouSee sammen Folketinget desværre smadret, til stor glæde for YouSee, og ikke mindst Viasat og SBS.


Jeg så gerne TV3, Kanal4/Kanal 5 smidt ud af grundpakken da jeg aldrig ser dem!


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Den uopsigelige Grundpakke, bør alene henføres til den enkelte ejer. Altså den enkelte kan ikke opsige Grrunpakken, da alle skal ha' den.


Det giver ingen mening, da den enkelte ejer ikke har nogen aftale med YouSee, medmindre der tegnes tillægsabonnementer (de kan selvfølgelig opsiges, hvilket der også står i aftalen). Det er ejerforeningen, ikke den enkelte ejer, som har indgået aftalen med KTAS (nu YouSee) og det er ejerforeningen som betaler for grundpakken til YouSee. Når ejeren ingen aftale har med YouSee om grundpakken, er der intet behov for at ejeren kan opsige noget, så det kan næppe være det som aftalen referer til. Der er ikke nævnt andre opsigelsesbestemmelser, ala dem du nævner for jeres forening.

Og nej, vi har ikke tænkt os at bruge advokatudgifter på at få afklaret dette. Først og fremmest er vi interesseret i at fastholde KTAS/YouSee på den aftale som de nu er løbet fra, nemlig levering af grundpakken til en fast pris der alene reguleres efter nettoprisindekset. Det er hvad der står i aftalen.

Jeg tvivler oprigtigt taget på at der er ret mange grundpakke kunder, hverken individuelle eller kollektive, som har bedt om at få TV3 eller Kanal4/Kanal5 i deres grundpakke til 25 kr per kanal. Den slags hører til i mellempakken eller højere, som folk kan abonnere på hvis de ønsker det og er villig til at betale for det. Men det meget fornuftige princip har YouSee sammen Folketinget desværre smadret, til stor glæde for YouSee, og ikke mindst Viasat og SBS.

Bestemmelsen hentyder til, at alle ejerne skal ha' min. Grundpakken og det kan ikke fraviges.
Man kan da sagtens få en juridisk vurdering af evighedsbindigen uden at "gå" fra YouSee.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 18:18
 
 
Oprindeligt skrevet af Majmik Majmik skrev:

Jeg så gerne TV3, Kanal4/Kanal 5 smidt ud af grundpakken da jeg aldrig ser dem!
 
  Jeg vil gerne af med  hele pakken.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Bestemmelsen hentyder til, at alle ejerne skal ha' min. Grundpakken og det kan ikke fraviges.
Man kan da sagtens få en juridisk vurdering af evighedsbindigen uden at "gå" fra YouSee.


Måske, måske ikke (jeg er ikke jurist, og derfor skrev jeg bevidst "formentlig uopsigelig", da det er min umiddelbare læsning af kontrakten). Og selvfølgelig kan man få en juridisk vurdering af hvad som helst hvis man betaler en advokat for det. Vi har dog andet at bruge vores penge på.

Der er imidlertid ikke meget ide i at opsige aftalen, hvis det teoretisk var muligt, da kommunen forbyder opsætning af antenner på ejendommen (*), der er ingen DVB-T indendørs dækning i området, og heller ikke andre alternative leverandører af TV pakker (med rigtige grundpakker uden betalingskanaler) i området. Derfor er vores interesse, som skrevet før, at fastholde YouSee på den aftale som de har indgået med os, nemlig levering af grundpakken til en fast pris, der alene reguleres efter nettoprisindekset.

(*) Sikkert ulovligt, men en juridisk kamp mod kommunen er der ingen som har energi til...



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: netsat_99
Skrevet den: 03-December-2010 kl. 08:32
Hej Jesper,

Den afgørelse fra forbrugerklagenævnet ligner meget det problem, som i har.

http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/radio-tv-mm/kabeltv1

/Johnny


Skrevet af: moho
Skrevet den: 03-December-2010 kl. 15:41
Selvom jeg ikke selv har YouSee, ser jeg når samme eller TDC er i DR's programmer om service og andre ting.
Dog når jeg står med næsen trykket imod YouSee's bugnende vindue med tilbud, da ansporer det mig på ingen måde til hverken få YouSee indenfor vores rammer, ejheller ønsker om betale ekstra for hvad YouSee nu har af tilbud. Ingen ved sine fulde fem her hos os, udtrykker normalt ønsker om skifte fra Stofa til YouSee  Embarrassed På amerikansk dækker ordet Bruhaha, når nogen udtrykker ønsker om en særlig rabat. Dækker også når jeg hører ordet konkurrerende Udbyder(e).


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-December-2010 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

I min boligforening (242 husstande) , der selv ejer kabelnettet i ejendommen, bliver afregningspriserne til YouSee sådan pr. 1. jan. 2011 inkl. moms:
Grundpakken: 47,69 kr./md.
Fuldpakken: 292,11 kr./md.
Mellempakken: Kan ikke vælges.
Hertil kommer en serviceaftale med YouSee om vedligeholdelse af kabelnettet på 5,20 kr./md.
YouSee er garanteret afregning, og pakkepriserne opkræves over huslejen.

Hertil skal lægges ophavsretlige afgifter til CopyDan og Koda, ca. 20 kr./md. for Grundpakken og 29 kr./md. for Fuldpakken.

Skal jeg forstå det sådan, at hvis man alene har Grundpakken hos jer bliver den samlede pris for denne:
47,69 + 5,20 + 20 = 72,89 pr. md.?
Jeg kender ikke prisen for Grundpakken fra januar, men p.t. er prisen 46,75 kr. incl. CopyDan, Koda og serviceaftale.
Merprisen for Fuldpakken fra januar er alt incl. 232,60 kr.
Når jeg ikke kender prisen på Grundpakken endnu, er det fordi vores ejerforening opkræver prisen for Grundpakken og tillægspakkerne (Mellempakken og Fuldpakken) opkræves af YouSee. YouSee har opkrævet for januar 2011.
Jeg har nu fået oplyst prisen for Grundpakken i 2011 - 73,18 kr. pr. md. - det er en stigning på
56,53%.Angry Det er en helt utilladelig stigning.
Stigningen på tillæget for Fuldpakken er på 1,93%.Smile Samlet set bliver prisen for Fuldpakken (incl. Grundpakken, CopyDan og Koda) kr. 305,78 pr. md. I 2010 var prisen 274,94 pr. md. Altså en stigning på 11,22%. Cry


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-December-2010 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg har nu fået oplyst prisen for Grundpakken i 2011 - 73,18 kr. pr. md. - det er en stigning på
56,53%.Angry Det er en helt utilladelig stigning.


Dvs. I har fået samme (røv)tur af YouSee som alle andre: +25 kroner samt derefter regulering med nettoprisindekset. Jeg beklager.Ouch


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 03-December-2010 kl. 19:07
Det kan vel kun lade sig gøre af reel manglende konkurrence,,,


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-December-2010 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Det kan vel kun lade sig gøre af reel manglende konkurrence,,,
Snarere at alle tager for meget. Her i område kan man få YouSee, Stofa, lokal antenneforening (Canal Digital) og el-selskab. Det er så alene på kabel-TV.
Det skal bemærkes, at YouSee stadig er billigst. Skulle måske ha' skrevet: Mindst dyre.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.



Print side | Luk vindue