Print side | Luk vindue

PS3 - 3 mdr reparation

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89912
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 17:10

Emne: PS3 - 3 mdr reparation
Skrevet af: Claus tn
Emne: PS3 - 3 mdr reparation
Skrevet den: 07-December-2010 kl. 16:35
Hej

PS3'en gik i stykker, og blev indleveret til stereo studio den 26/10.
Jeg har rykket flere gange for hvad der sker og får nu at vide, at den er sendt til Nordisk film, og de har travlt, og at de ikke kan love at den bliver færdig i år.Dead

Ud over at det er den dårligste service jeg nogen sinde har haft på en garantisag, så står jeg nu her og ved ikke helt hvad jeg skal gøre og kan gøre.Confused

Jeg har bedt om at få en erstatning i mellemtiden eller en helt ny PS3. Men det kan åbenbart heller ikke lade sig gøre.Cry

Bør forretninger som normalt ikke sælger dette udstyr, ikke holde sig lang væk fra markedet, hvis de ikke kan levere en bedre service.

Svar:
Skrevet af: oldboy67
Skrevet den: 07-December-2010 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Claus tn Claus tn skrev:

PS3'en gik i stykker, og blev indleveret til stereo studio den 26/10.
Jeg har rykket flere gange for hvad der sker og får nu at vide, at den er sendt til Nordisk film, og de har travlt, og at de ikke kan love at den bliver færdig i år.Dead

Ud over at det er den dårligste service jeg nogen sinde har haft på en garantisag, så står jeg nu her og ved ikke helt hvad jeg skal gøre og kan gøre.Confused

Jeg har bedt om at få en erstatning i mellemtiden eller en helt ny PS3. Men det kan åbenbart heller ikke lade sig gøre.Cry

Bør forretninger som normalt ikke sælger dette udstyr, ikke holde sig lang væk fra markedet, hvis de ikke kan levere en bedre service.

Jeg havde samme oplevelse med Kvickly og en PS3 .... til deres forsvar skal det dog siges at den reelle synder var det firma som skulle udføre reperationen. (Skycity)

Der gik 9½ uge og så var det ikke engang min egen maskine der kom tilbage - fik at vide at dét var normal praksis ved service på elektronik.

Skrevet af: anoz
Skrevet den: 07-December-2010 kl. 18:23
Nordisk film har åbenbart ALTID travlt - min gik i stykker for lige knap 2 år siden (1. januar, hvor der virkelig skulle plejes tømmermænd med lidt gaming og et par film på min ps3Angry)... det tog dem ca. 2 mdr. for dem at finde ud af, at jeg skulle have en ny...

-------------
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |

Skrevet af: Mathias Bøgh
Skrevet den: 07-December-2010 kl. 19:25
Har to gange haft min PS3 til rep. Den er købt hos coolshop. Og fra jeg indleverede den, til jeg fik den tilbage (den ene gang en ny PS3) gik der henholdsvis 6 dage og 5 dage. Så de har åbenbart ikke altid travlt, for det synes jeg sku er god service.  

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/papapk">

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 07-December-2010 kl. 20:40
Coolshop parallelimporterer så vidt jeg ved, så bruger sikkert andre reparatører.

Hvis en reparation varer mere end omkring 5-6 uger burde du få medhold i at hæve handlen ved klage til forbrugerklagenævnet, men prøv selv at ringe til dem og spørg hvordan du er stillet.

Skrevet den: 14-December-2010 kl. 23:15
Jeg har nu talt med forbrugerrådet.Thumbs Up
Der er ikke så meget at komme efter, en reparation af en PS3 bør ikke tage meget mere end 3 uger.
Vil det tage længere tid, så har man ret til at låne, få en ombytning eller at ophæve købet.
Så nu vil jeg ned i Stereo Studio og se om de også vil følge loven, hvis ikke, så sender jeg en klage til forbrugerklagenævnet, det koster 160 kr. Og pengene får jeg igen hvis de giver mig medhold i klagen.
Jeg har en dreng på 11 år, som får PS3 julegaver, men han har ingen PS3 i øjeblikket, det er vist "god jul" Cry

MVH
Claus

Skrevet den: 15-December-2010 kl. 18:50
Hej igen
Så lykkes det mig at få en helt ny PS3 fra Stereo studio. Clap
Der er bare meget dårligt, at man næsten skal have sendt klagen til forbrugerklagenævnet, før man får sin ret.
Dog et + til stereo studio, den nye PS er med større harddisk end den gamle.

Print side | Luk vindue