Print side | Luk vindue

Hop i lydniveau

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89943
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 06:39


Emne: Hop i lydniveau
Skrevet af: jantm
Emne: Hop i lydniveau
Skrevet den: 08-December-2010 kl. 10:55
Jeg har et lidt "sjovt" problem, som jeg håber nogen kan hjælpe til med at opklare.
 
Jeg har ca. 10 år gammel Technics SA-DA8 surround receiver som inden for det sidste års tid er begyndt at have sin egen mening om, hvor højt der skal spilles. Især når jeg ser film på DVD/Blu-ray.
 
Der sker typisk det, at jeg er nødt til at skrue op til ca. 50% volumen for at have et normalt lydniveau. Normalt vil 50% volumen betyde at jeg sidder med håret tilbage og tårer i øjnene - men ikke længere. Nu er 50% volumen snarere noget i stil med: "Hva'? hvad siger de inde i fjernsynet?"
 
Det er lige indtil receiveren slår "klik" og hopper tilbage til normalt niveau. Så vælter sofaen bagover og jeg er nødt til at skrue ned i en fart. Men 5 minutter senere er jeg igen nødt til at skrue op på 50% for høre noget.
 
Ok, jeg overdriver lidt med effekterne, Wink men det korte af det lange er, at der sker nogle gevaldige hop i lydniveauet fuldstændig ud af det blå og uden nogen synlige sammenhænge. Og problemet er blevet tiltagende værre siden jeg opdagede det første gang.
 
Er der nogen der har nogen ideer om, hvad det kan skyldes?



Print side | Luk vindue