Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90192
Udskrevet den: 07-Juni-2025 kl. 18:48
Emne: Avatar 3D Bluray
Skrevet af: gposch
Emne: Avatar 3D Bluray
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 12:05
Er der nogen her som har modtaget deres Avatar 3D Bluray fra Panasonic.
Sorry, hvis det er den forkerte tråd. Men det er i forbindelse med købet af mit TX-P50VT20E.
------------- LG OLED 65" C1 i1 Display Pro, CalMAN Home Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers SVS SB-4000 Subwoofer nVIDIA Shield Mavens KODI(Dolby Vision)
|
Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 12:07
gposch skrev:
Sorry, hvis det er den forkerte tråd. Men det er i forbindelse med købet af mit TX-P50V20E.
|
Jeg ved, at der er nogle enkelte der har modtaget filmen, men endnu flere som ikke har
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 12:16
Jeg har ikke modtaget min. Og sedlen er sendt for næsten 5 uger siden.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 12:49
Jeg har ikke fået sendt noget ind endnu, men regner med at gøre det i morgen. Desværre kan jeg ikke finde serienummeret på min skærm, det stod nok på emballagen, men den tog forhandleren med tilbage til det TV jeg ombyttede - og jeg orker ikke at pille skærmen ned fra væggen, men jeg bruger min BDT300 i stedet... Jeg går ud fra at deres tilbud stadig gælder når det er oppe på deres hjemmeside. Jeg går ud fra at det "kvitteringsnummer" de har på blanketten er fakturanummer?
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 14:02
Dejligt at se så mange VT20 ejere :-)
Ja fakturanummeret var også det jeg skrev på.
Det varer nok ikke længe mere, hvis der er nogle som er begyndt at få nu.
------------- LG OLED 65" C1 i1 Display Pro, CalMAN Home Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers SVS SB-4000 Subwoofer nVIDIA Shield Mavens KODI(Dolby Vision)
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 14:52
Jeg har modtaget min for over en uge siden.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 14:54
hummelmose skrev:
Jeg har modtaget min for over en uge siden. |  
|
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 15:06
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 15:09
Du er sgu for god af dig.
Det er bare så irriterende. Man kan jo heller ikke være 100% sikker på at pana har modtaget mit brev. Man kender jo pest dk. 
|
Skrevet af: anvan
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 15:09
Jeg modtog også mit eksemplar for 1 uge siden. Gæld jer...det ser fantastisk ud! :-)
|
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 15:14
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 15:17
Jeg har jo stadig mit serienummer og kvittering. Det er jo lige om det er kommet frem. Man kan heller ikke nøjes med et serienummer, der skal også kvitt med. Ellers er det sødt af dig.
|
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 16:41
Jeg tog en chance og skrev til pana, for at høre om den var sendt. Dette var svaret.
Hej Flemming,
Vi kommer göra ett utskick i veckan till dig. Så du har den inom kort.
Hälsningar
Martin
Så det tegner da ok.
|
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 16:44
flemming larsen skrev:
Jeg tog en chance og skrev til pana, for at høre om den var sendt. Dette var svaret.
Hej Flemming,
Vi kommer göra ett utskick i veckan till dig. Så du har den inom kort.
Hälsningar
Martin
Så det tegner da ok. |
Ihh du godeste, ugers venten og bævren er slut Flemming.Det bør jo næsten fejres     
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 16:46
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 16:47
Velbe - det er velfortjent
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 16:50
Ikke nogen grund til at blive alkoholiker
Hvad betyder det der svenske egentlig 
|
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 16:57
Kampus skrev:
Ikke nogen grund til at blive alkoholiker
Hvad betyder det der svenske egentlig  |
På svensk betyder det noget i retning, at udsendelsen i ugen er udskudt indtil videre 
Nej det betyder, at de udsender filmene i løbet af ugen 
|
Skrevet af: rapsacdk
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 19:15
kom du bare forbi rødovre og så tager vi øllen og avatar sammen
|
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 19:26
rapsacdk skrev:
kom du bare forbi rødovre og så tager vi øllen og avatar sammen
|
Det kunne da godt være jeg kunne finde på det, så kan jeg se den på et ordentlig tvstørrelse-
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 20:15
gposch skrev:
Sorry, hvis det er den forkerte tråd. Men det er i forbindelse med købet af mit TX-P50V20E.
|
Jeg modtog et eksemplar i sidste uge.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 21:18
Det kunne da godt være jeg kunne finde på det, så kan jeg se den på et ordentlig tvstørrelse-
JA .
Du sender bare PB når det passer dig... En tirsdag eller onsdag passe mig bedst grundet arbejdet, men lad os tage det til den tid
|
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 21:20
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 21:23
Nå, men så varer det nok ikke længe mere før min kommer. Jeg købte mit 15.11.2010.
|
Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 22:06
gposch skrev:
|
V20 er da ikke et 3D tv 
|
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 22:19
Ups, det har du fuldstændig ret i. Jeg mente selvf. VT20.
|
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 13:16
Så er mit brev røget afsted, så må vi se hvordan det går...
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: Moulder
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 14:18
gposch skrev:
Nå, men så varer det nok ikke længe mere før min kommer. Jeg købte mit 15.11.2010. |
Købte også mit d. 15/11, og har lige modtaget Avatar idag 17/12 
------------- Mvh
Moulder
|
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 14:22
Weeeee
Har lige fået en mail fra Panasonic...
de har sendt mit d. 14/12/10 fra Sverige, så mon ikke den ligger i postkassen når jeg kommer hjem i aften. 
Det tog så også lige en hel måned.
|
Skrevet af: PlasmaFreak
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 15:05
Er der ikke en af jer der har fået jeres 3D avatar så jeg kan se en ordenlig 3D film på mit 50" Samsung plasma? Gerne i kbh et sted.
------------- Mit Hjemmebio projekt http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116463&PN=1&title=start-p-biograf-opbygning - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116463&PN=1&title=start-p-biograf-opbygning
|
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 15:17
Minsandten! Konen er lige kommet hjem, og der lå den i postkassen. Så der dømt film i aften 
|
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 15:19
Så vil jeg da håbe min også snart kommer.
|
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 15:22
gposch skrev:
Weeeee
de har sendt mit d. 14/12/10 fra Sverige, så mon ikke den ligger i postkassen når jeg kommer hjem i aften. 
Det tog så også lige en hel måned. |
Hvorfor fik du mail om det? Det mener jeg ikke andre har.
|
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 15:31
flemming larsen skrev:
gposch skrev:
Weeeee
Hvorfor fik du mail om det? Det mener jeg ikke andre har. |
Jeg sendte en mail i formiddags til mailto:panasonicavatar@strd.se - panasonicavatar@strd.se med serienr, og spurgte hvor min skive blev af. Fik så et svar et par timer senere.
|
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 15:35
gposch skrev:
flemming larsen skrev:
gposch skrev:
Weeeee
Hvorfor fik du mail om det? Det mener jeg ikke andre har. |
Jeg sendte en mail i formiddags til mailto:panasonicavatar@strd.se - panasonicavatar@strd.se med serienr, og spurgte hvor min skive blev af. Fik så et svar et par timer senere. |
Nå, derfor. Det må jeg prøve på mandag, hvis den ikke kommer i morgen.
|
Skrevet af: Bygone
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 16:21
Den landede i postkassen her til eftermiddag :)...så må vi se om svigermor modtager sin udgave også idag ellers er der dømt håneret hehe
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135681&title=min-stuebio-under-opbygning - Min Stuebio (under ombygning)
|
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 10:10
Sad og så filmen igår. Hold da kæft! Man sidder virkelig med følesen af at TV'et er alle pengene værd. Det er helt utroligt. Jeg synes jeg oplever en 3D effekt der er hel fænomenal i forhold til da jeg så den i 3D i biffen for cirka et 1 år siden.
|
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 10:29
gposch skrev:
Sad og så filmen igår. Hold da kæft! Man sidder virkelig med følesen af at TV'et er alle pengene værd. Det er helt utroligt. Jeg synes jeg oplever en 3D effekt der er hel fænomenal i forhold til da jeg så den i 3D i biffen for cirka et 1 år siden. |
Avatar er mange måder et af de bedste show-off eksempel på 3D - også overfor tvivlerne, og dem der kun har set 3D i biografen, og fejlagtigt dømmer 3D der ud fra
|
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 11:15
kæmpe failer af filmudgiveren, så´n at holde en sådan film til kun en tv-producent    
|
Skrevet af: Jakobfc
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 11:20
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 11:33
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 12:00
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 12:11
flemming larsen skrev:
Det er ikke værre, end hvad samsung laver nu med shrek. Og det er 4 film. Det er bare pisse dårligt. Men nu kommer avatar forhåbentlig snart, om ikke andet til næste år. |
Eller i 2012 ...
Der er en grund til at kopier af Avatar 3D handles op til 1000 kr. per styk på eBay.
Omvendt er der ikke noget som tyder på, at filmen ville være kommet i butikkerne før aligevel. Markedet for 3D er endnu for lille til at drive udviklingen hurtigere frem, og netop en film som Avatar er ikke den man sender på markedet mens der kun er få potentielle købere.
Jeg så et tal forleden som sagde at der max. var 20.000 3D TV i Danmark nu. Dette skal ses i forhold til 5 mio. TV apparater.
Så det vi ser nu, med at fabrikanterne går ind og sponsorerer indholdet. Køber Avatar, Shrek, tennins, fodbold osv. er en nødvendighed for overhovedet at få 3D indhold ud på markedet.
/Lars
|
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 12:18
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 12:52
Lars skrev:
flemming larsen skrev:
Det er ikke værre, end hvad samsung laver nu med shrek. Og det er 4 film. Det er bare pisse dårligt. Men nu kommer avatar forhåbentlig snart, om ikke andet til næste år. |
Eller i 2012 ...
Der er en grund til at kopier af Avatar 3D handles op til 1000 kr. per styk på eBay.
Omvendt er der ikke noget som tyder på, at filmen ville være kommet i butikkerne før aligevel. Markedet for 3D er endnu for lille til at drive udviklingen hurtigere frem, og netop en film som Avatar er ikke den man sender på markedet mens der kun er få potentielle købere.
Jeg så et tal forleden som sagde at der max. var 20.000 3D TV i Danmark nu. Dette skal ses i forhold til 5 mio. TV apparater.
Så det vi ser nu, med at fabrikanterne går ind og sponsorerer indholdet. Køber Avatar, Shrek, tennins, fodbold osv. er en nødvendighed for overhovedet at få 3D indhold ud på markedet.
/Lars
|
Jeg havde nu forstået det sådan, at Pansonic har de første 3 mdr total eksklusivitet på Avatar 3D, fra 1. november til 31. januar. Derefter vil den blive frigivet "to generel public"
20.000 3D TV i Danmark, synes jeg allerede er en hel del.
|
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 13:00
gposch skrev:
Jeg havde nu forstået det sådan, at Pansonic har de første 3 mdr total eksklusivitet på Avatar 3D, fra 1. november til 31. januar. Derefter vil den blive frigivet "to generel public" |
Nej, Panasonic har filmen eksklusivt i et år - eller mere - til forskellig markedsføring. Der er lidt tvivl om den når at udkomme til julen 2011, eller først udkommer engang i løbet af 2012.
Men det tilbud hvor Panasonic 3D kunder kan få filmen udløber såvidt vides til februar. Hvis de ikke vælger at forlænge.
Hvad der kommer til at ske i resten af 2011 ved jeg ikke. Der er sikkert planlagt andre typer af 3D promotions med filmen.
/Lars
|
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 13:09
Lars skrev:
gposch skrev:
Jeg havde nu forstået det sådan, at Pansonic har de første 3 mdr total eksklusivitet på Avatar 3D, fra 1. november til 31. januar. Derefter vil den blive frigivet "to generel public" |
Nej, Panasonic har filmen eksklusivt i et år - eller mere - til forskellig markedsføring. Der er lidt tvivl om den når at udkomme til julen 2011, eller først udkommer engang i løbet af 2012.
Men det tilbud hvor Panasonic 3D kunder kan få filmen udløber såvidt vides til februar. Hvis de ikke vælger at forlænge.
Hvad der kommer til at ske i resten af 2011 ved jeg ikke. Der er sikkert planlagt andre typer af 3D promotions med filmen.
/Lars
|
OK, der kan man bare se.
Som Panasonic fanboy, og mit eget eksemplar af Avatar 3D, synes jeg faktisk det er lidt coolt af Panasonic at de har fået fingrene i sådan en stor film.
|
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 13:22
Principielt er jeg bare meget i mod, at forskellige producenter tager "Patent" på denne og hin film med den bagtanke, at vil man have f.eks. "Avatar" i 3D på sin filmreol - så må man købe et Panasonic produkt. Det samme gælder jo for andre 3D producenter og deres "beslaglæggelse" af 3D film i en periode.
For mig hænger det bare ikke sammen, at man lancere 3D nærmest for tidligt, og velvidende, at der er næsten ufatteligt lidt 3D filmmateriale til at afspille på producenternes 3D produkter. Og hele herligheden (læs 3D filmmassen) bliver så yderligere begrænset ved, at producenterne snupper de få top film der er i 3D til deres egne kunder. Det hænger bare ikke sammen, og efter min bedste overbevisning øger den fremgangsmåde bare ikke interessen og accepten af 3D. 
|
Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 13:39
Lars skrev:
[QUOTE=flemming larsen]
/Lars
|
Og så skal man lige trække dem fra, som ikke har en 3d blu-ray, hvilket et jeg forsigtigt vil skyde på er over halvdelen, da familien DK godt kan købe samsung serie 7-8-9 uden at købe andet 3D udstyr.
-------------
|
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 13:47
baekgaard skrev:
Lars skrev:
[QUOTE=flemming larsen]
/Lars
|
Og så skal man lige trække dem fra, som ikke har en 3d blu-ray, hvilket et jeg forsigtigt vil skyde på er over halvdelen, da familien DK godt kan købe samsung serie 7-8-9 uden at købe andet 3D udstyr.
|
Jeg tror det er færre end halvdelen... jeg tror en god portion af de der køber 7-8-9 serien muligvis ikke køber en decideret BD afspiller, men flere af dem vil f.eks. have en PS3. Men jeg tror det er rigtigt at "mange" har købt topprodukterne uden egentlig interesse i 3D.. Hvad angår TV producenternes eksklusivrettigheder til film, så er jeg enig i at det bestemt ikk er befordrende for 3D. Der er da ingen tvivl om at Panasonic nok skal få skippet flere enheder afsted på grund af Avatar, men generelt er det en begrænsning for 3D udbredelsen - det er indhold der sælger enheder...
------------- Lars B
|
Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 21-December-2010 kl. 21:56
Skulle der være en af jer, som blev træt af at have den stående i reolen efter at have set den, så køber jeg den gerne.
|
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 16:39
Nu har panasonic sverige endelig sendt en ny af min avatar. Så håber jeg bare at den kommer helt frem.
|
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 16:42
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 16:45
Det bliver bare så meget guf. Og så kan jeg endda, bestille en avatar mere når jeg får mit tv.
Det bliver svært, at vente helt til næste år med det hele. 
|
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 16:55
flemming larsen skrev:
Det bliver bare så meget guf. Og så kan jeg endda, bestille en avatar mere når jeg får mit tv.
Det bliver svært, at vente helt til næste år med det hele.  |
Det er bare meget snart det nye år - på torsdag kan du nyde din Avatar for fuld skrue
|
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 16:57
Hother skrev:
på torsdag kan du nyde din Avatar for fuld skrue  |
Ja, det skal nok blive en stor nydelse. Dejlig måde at gå ind i det nye år på.
|
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 17:10
flemming larsen skrev:
Nu har panasonic sverige endelig sendt en ny af min avatar. Så håber jeg bare at den kommer helt frem. |
Har du sikkerheds tjekket posten? Tænk hvis det er dem der....
|
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 17:13
Jeg har været i postkassen i dag, og været på alle vores posthuse, og de har den ikke. Den nye bliver vist sendt i dag, så den er nok fremme i næste uge, med lidt held.
|
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 17:15
flemming larsen skrev:
Jeg har været i postkassen i dag, og været på alle vores posthuse, og de har den ikke. Den nye bliver vist sendt i dag, så den er nok fremme i næste uge, med lidt held. |
...er langfingrede.
Det håber vi så lykkes denne gang 
|
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 17:18
Kampus skrev:
flemming larsen skrev:
Jeg har været i postkassen i dag, og været på alle vores posthuse, og de har den ikke. Den nye bliver vist sendt i dag, så den er nok fremme i næste uge, med lidt held. |
...er langfingrede.
Det håber vi så lykkes denne gang  |
Det gør jeg også. Så skal den bare nydes, på mit kommende panasonic tv.
|
|