Print side | Luk vindue

Hvilket Micro Four Thirds?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Digital Foto
Forumbeskrivelse: Foto med digital kamera, digital spejlrefleks, tilbehør mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90209
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 14:44

Emne: Hvilket Micro Four Thirds?
Skrevet af: Peoke
Emne: Hvilket Micro Four Thirds?
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 17:12
Jeg har bestemt mig for at mit næste kamera skal være et Micro Four Thirds, da et DSLR simpelthen bliver for stort til mit formål.

Men hvilket skal man vælge? Der er Sony NEX-5, Samsung NX100, Panasonic DMC-GF2 og Olympus PEN kameraer.

Nogen der har erfaringer med disse? Jeg lægger vægt på brugervenlighed - Det skal være nemt at benytte kameraets forskellige funktioner, uden at skulle igennem en masse kringlede menuer.

Hvad siger i?

-------------
But did you die?

Svar:
Skrevet af: mejersken
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 17:08
Panasonic gf2 skulle fungere ret godt, hvis man kan lide touch screen. Men det er da vist ikke kommet i handelen endnu.

Skrevet af: langben
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 12:17
Sony Nex er ikke et micro four thirds - der sidder faktisk en APS-C sensor i, der er noget større og faktisk svarer størrelsesmæssigt til mange sensorer i rigtige dslr-kameraer. Til gengæld er linseudbuddet til nex noget mindre (og e-mount linserne er blevet kritiseret som kameraets svage punkt), men det ændrer sig jo efterhånden som sony lancerer nye af slagsen - zeiss har også annonceret kommende e-mount linser.
Jeg har selv et NEX-5 og er godt tilfreds - især efter ny firmware, der har gjort betjeningen meget bedre.

Skrevet af: kennethp
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 02:35
Jeg har erhvervet mig et panasonic gh2 som jeg er blevet rigtig glad for. 

Print side | Luk vindue