Print side | Luk vindue

Højglans højtalere sammen med Projektor?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90225
Udskrevet den: 08-Januar-2025 kl. 19:20

Emne: Højglans højtalere sammen med Projektor?
Skrevet af: mamut5
Emne: Højglans højtalere sammen med Projektor?
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 21:16
Hejsa,

Jeg har besluttet mig for at købe et 5.1 sæt af XTZ´s højtalere. Jeg har forelsket mig i 99.36 i Pianoudgaven, men vil lige høre om disse blanke højtalere, evt vil volde mig problemer, hvis jeg i den nærmeste fremtid også invistere i en projektor? Vil de reflektere for meget lys op på lærredet, og dermed ødelægge billedet, eller vil det ikke være tilfældet?

Jeg har i forvejen ikke mulighed for at male mine vægge sorte, så overvejer at købe TW3200 eller en anden fornuftig projekter i samme prisleje. Det ser ikke ud til, at en dyrere projektor vil komme til sin ret under de forhold jeg har nu, eller i de næste par år.

Kan i anbefale mig andre projektore ca. i samme prisklasse som TW3200 (7-10.000)

På forhånd mange tak:)!

Svar:
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 13-December-2010 kl. 23:46
jeg vil da anbefale TW3200 du får ikke flexibilitet i den klasse og kvalitet som du gør i TW3200, personligt da jeg synes Lens shift er nødvendigt i en projektor i dag..

Jeg synes ikke glossy er fordelagtigt, der er alle problemer med tydelige ridser, enormt meget rengøring, men ja de giver genskær..

har en fransk indtil bio´en den kan til tider irritere mig, fordi der er meget genskær i overfladen, det samme vil ske med højtalere....

men det er nok kun irriterende, hvis det er af den helt store gulv højtaler.

og har du hængende lærred, og kan have dem lidt bagved, så er der jo ikke et issue.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 10:11
Øhh, hvis du kontrollerer lyset (mørklægger), så kan det godt gå; MEN jeg har været nødt til at lægge et stykke mørkt stof over centerhøjttaleren (kun toppen - selvfølgelig) for at genskin undgås.

-------------
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af mamut5 mamut5 skrev:

Hejsa,

Jeg har besluttet mig for at købe et 5.1 sæt af XTZ´s højtalere. Jeg har forelsket mig i 99.36 i Pianoudgaven, men vil lige høre om disse blanke højtalere, evt vil volde mig problemer, hvis jeg i den nærmeste fremtid også invistere i en projektor? Vil de reflektere for meget lys op på lærredet, og dermed ødelægge billedet, eller vil det ikke være tilfældet?  

Du burde ikke som sådan få problemer med at selve billedet bliver påvirket, men du kan få problemer den anden vej - billedet giver genskin i højttalerne, hvilket kan være ret generende. Det er naturligvis afhængigt af deres position i forhold til lærredet.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: mamut5
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 20:45
Tak for svarene gutter, Jeg tager chancen og nupper dem i højglans.

Mvh

Rune

Print side | Luk vindue