Print side | Luk vindue

lip sync ex500

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90241
Udskrevet den: 23-April-2025 kl. 17:27

Emne: lip sync ex500
Skrevet af: xixzu
Emne: lip sync ex500
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 10:56

Hej…

Jeg har et problem med lip sync på mit tv/anlæg. Jeg har søgt info omkring mit specifikke problem på flere forums, men har endnu ikke fundet en løsning. Derfor forsøger jeg mig nu selv med at stille spørgsmålet:

Mine specs er følgende:

-          Tv = Sony kdl-46ex500

-          Tv udbyder = Stofa (motorola zaptor box)

-          Biosystem = Sony bdl-ev870

Jeg har lavet en lille tegning af hvordan jeg har forbundet ovenstående:

Jeg havde først lavet min opstilling uden SPDIF forbindelsen. Jeg har opdateret TV/AV-modtager/zaptor til nyeste firmware.

Mit problem er at når jeg ser HD kanaler (DR HD, Silver HD, BBC HD mf.) som sender en udsendelse i dolby digital 5 channel, så ses billedet før lyden høres. Jeg har snakket med Stofa, og de sagde jeg bare skulle tilslutte et SPDIF kabel (som ovenfor), hvilket ikke hjalp det store.

Jeg har prøvet at køre antenne kablet uden om Zaptor boxen og direkte i Tvet (hvilket betyder jeg dog kun kan se DR HD). Dette hjælper heller ikke, DR HD er stadig ikke i sync.

Jeg er i tvivl om problemet ligget hos stofa eller i mit tv. Stofa siger de har testet mit signal fra deres teknisk support afdeling i Horsen (jeg bor i sønderborg) med et ligende sony tv, og at alt virker fint der. Jeg er dog ikke overbevist.

Jeg har kontaktet sony, og de siger de ville kigge på det, men har ikke hørt noget fra dem længe.

Nogen der har et bud på hvor problemet ligger, eller måske en der har en løsning? J

Jeg har ikke mulighed for at få IPTV af stofa på min bopæl og jeg kan heller ikke skifte til fiber (sydenergi). Jeg overvejer dog meget at købe et medie center ala Asrocks core 100HT., men det er vel heller ikke noget her der vil kunne hjælpe mig?

MVH

CM

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 11:12

Jeg ved ikke rigtigt hvad der kan gøres når billedet er foran lyden, havde det være omvendt, så kan man forsinke lyden. Er det samme problem når lyden kommer direkte fra Zaptor til TVet, som det er når lyden kommer fra zaptor via Reciver.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: xixzu
Skrevet den: 14-December-2010 kl. 11:18
Ja stort set.  Jeg synes det hjælp lidt (ved at sætte SPDIF direkte fra Zaptor til Reciver) på animal HD og Dicovery HD, men DR HD og Silver HD er stadig helt skævt!
/CM

Print side | Luk vindue