Print side | Luk vindue

Live TV fryser (mediaportal og dreambox)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90308
Udskrevet den: 05-Maj-2025 kl. 21:17

Emne: Live TV fryser (mediaportal og dreambox)
Skrevet af: snokey
Emne: Live TV fryser (mediaportal og dreambox)
Skrevet den: 15-December-2010 kl. 16:58
Hej.
Jeg er ny i mediecenter branchen, men efter jeg har installeret XP på min nye indkøbte Zbox HD ID-11
var jeg klar til at gå i gang.

Ved første øjekast så det hele ud til at virke, men da jeg så fik sat mig godt til rette i sofaen kunne jeg se at LIVE TV funktion kun virker et par minutter derefter fryser billedet, hvor jeg så er tvunget til at skifte kanal for at få liv i det igen.

Min opsætning er som følgende:
ZOTAC ZBOX HD-ID11 med NVIDIA ION 2
D
reambox 500s
DVBLink for Dreambox

MediaPortal V1.1.1.2

K-Lite Codec Pack 6.6.6
VLC Player

-------------
Daniel

Svar:
Skrevet den: 15-December-2010 kl. 17:06
Skal lige siges det ikke altid jeg bare kan skifte kanal og få billede på, andre gange skriver den bare intet billede selv om jeg skifter 10 gange.

Og problemet er også galt i Windows Medie Center 2005

-------------
Daniel

Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 15-December-2010 kl. 20:27
2 ting falder mig ind: driver problem, og en masse unødvendige codec som laver ged i den (K-Lite Codec Pack?)

Skrevet af: rasmuzzen
Skrevet den: 15-December-2010 kl. 22:22
Har du haft læst om andre der har lige netop dette setup med en DB500. Jeg smed i sin tid min DB500 retur og købte en DB600. Netkortet i DB 500 kunne så vidt set på nettet ikke performe nok til at den kunne sende live tv ud, uden hakkeri, og jeg gætter på at det kan MP ikke lide. Bare et forslag.
MVH

-------------
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.

Skrevet den: 15-December-2010 kl. 23:03
Hmm.. Der går jo helt op til et 15min nogle gange inden den fryser? 

Det var også et problem inden codec. Det var derfor jeg prøvede og installere dem.
d
Den fryser heller ikke når jeg bruger Tunisia-sat dreambox player&streamer 6.1.0. Der har jeg set over en time for at tjekke om den kunne, men i MP har det ikke lykkes mig at se mere end max 15 min.

-------------
Daniel

Skrevet af: confused
Skrevet den: 16-December-2010 kl. 22:32
Jeg kører selv et MP setup med DVBLink for Dreambox (800 HD) - det kører perfekt, men hvis jeg var dig, ville jeg overveje en investering i win7 i stedet for xp. Følger den egentlig ikke med maskinen ?

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....

Skrevet den: 16-December-2010 kl. 23:42
Det er også et problem i medie center på Windows 7.. Og jeg vil du helts bruger medieportal. tror problemet må ligge i roouteren eller noget andet netværks opsætning.

-------------
Daniel

Skrevet af: rasmuzzen
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 10:53
Skal lige sige at jeg havde ikke altid problemer med min DB500, der jeg oplevede det var når et program blev sendt i høj opløsning, typisk over 700 pixels i bredden. Det kunne jeg umidelbart se.
Men den er vist aflivet, da du har prøvet med et andet produkt uden hakkeri kan jeg læse ud af din beskrivelse.
Af min tid med mediaportal har jeg iøvrigt altid tendens til at mistænke dette produkt. Du kunne også overveje at smide 15 euro efter en DVBViewer. Men ja, MP's overflade er mere lækker.

-------------
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.

Skrevet den: 18-December-2010 kl. 16:38
Synes bare det er mærkeligt det både er Windows Medie center 2005, Windows Medie center 7 og MP..

Så synes jeg det er lidt og skulle måske give 15 euro for et program der måske gør det samme..

Og ja valgt faldt på MP pga. de mange mugligheder, bl.a jeg kunne afspille DRM licens . Er jeg heller ikke sikker på jeg kan i DVBViewer.

-------------
Daniel

Skrevet den: 18-December-2010 kl. 16:39
Og det skal endda siges Windows 7 ligger på min stationær , og mediecenteret køre Xp. så det kan jo næsten heller ikke være en hardware eller driver fejl.

hmmm tænke tænke.. 

-------------
Daniel

Skrevet af: agr
Skrevet den: 24-December-2010 kl. 14:57

Hvilken images bruger du til din dreambox.

Skrevet den: 28-December-2010 kl. 11:52
Hvordan tjekker jeg det ?

-------------
Daniel

Skrevet den: 28-December-2010 kl. 12:10
Hvis jeg går ind på help står der det her

ModelDM500
ManufacturerDream-Multimedia-TV
ProcessorSTBx25xx, 252MHz
Harddisknone
USB Sticknone
Linux KernelLinux version 2.6.9 (root@mmmmmm-desktop) (gcc version 3.4.4) #3 Sun Dec 31 18:22:33 CET 2006
Firmwareunknown
FP Firmwaren/a
Web Interface5.9.7-Expert by humsat

-------------
Daniel

Skrevet af: agr
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 00:05
Det kan du se på baggrundsbilledet når du genstarter din box, der plejer det at stå.
Du skal bruge et images der hedder PLi Jade2.
  http://www.pli-images.org/downloads.php?cat_id=16 - http://www.pli-images.org/downloads.php?cat_id=16   

Skrevet den: 30-December-2010 kl. 15:56
Hvis du kan lave en lille guid over hvorledes jeg opdatere eller installere den nye. Og bliver nogen af mine indstillinger slettet?

-------------
Daniel

Print side | Luk vindue