Print side | Luk vindue

iPad app til Recordere?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90409
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 16:56

Emne: iPad app til Recordere?
Skrevet af: Brixen
Emne: iPad app til Recordere?
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 20:26
Hvad med at lave en iPad app til Recordere.dk? avsforum.com har én.

Lige nu er der nogle ting, der ikke virker så godt. Forumsoftwaren har en WYSIWYG editor, som IKKE virker på iPad pga. nogle begrænsninger i Safari til iPad. Løsningen er at slå WYSIWYG editoren fra på iPad. Men næste gang jeg så logger ind fra computeren, så er WYSIWYG editoren slået fra, og den anden editor er besværlig at bruge.

Efterhånden som flere og flere får iPad, bliver problemet større. Vil Recordere.dk ændre noget?

EDIT: stavefejl

-------------
Venlig hilsen
KB

Svar:
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 20:45
Hvad vil du med en App ? Hvad får man ud af at lave en App frem for at optimere hjemmesiden til mobile enhender ud over en masse bøvl med at få ændringer/rettelser igennem Appels godkendelsesprocedurer.

Mht. forum så findes der jo logle App's som understøtter specifikke boards - f.eks. App'en IPB / ip.board som man kan bruge på bla. Xtreamers forum.

-------------

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvad vil du med en App ? Hvad får man ud af at lave en App frem for at optimere hjemmesiden til mobile enhender ud over en masse bøvl med at få ændringer/rettelser igennem Appels godkendelsesprocedurer.

Det jeg gerne vil opnå, er at det bliver let at svare både på computer, og på iPad.
"Web Wiz Forums", som er programmet Recordere kører på, har ikke en editor, som virker på iPad, og så vidt jeg kan læse på deres forum, er der heller ikke én på trapperne. De opfordrer til at man slår WYSIWYG editoren fra, når man bruger iPad. 
Det er bare ikke tilfredsstillende.

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Mht. forum så findes der jo logle App's som understøtter specifikke boards - f.eks. App'en IPB / ip.board som man kan bruge på bla. Xtreamers forum.
Der er ikke noget til "Web Wiz Forums".

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 21:36
Jeg syntes det er en dårlig ide. Dog har jeg ikke en iPad men en iPhone og jeg hader når man skal ind på Ekstra Bladet f.eks. så kommer man ind i den der telefon format hjemmeside. Og det fungere bare ikke så godt som den normale side. Og det samme med en app.

Skrevet den: 17-December-2010 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Jeg syntes det er en dårlig ide. Dog har jeg ikke en iPad men en iPhone og jeg hader når man skal ind på Ekstra Bladet f.eks. så kommer man ind i den der telefon format hjemmeside. Og det fungere bare ikke så godt som den normale side. Og det samme med en app.

Det behøver heller ikke være en app. Det vil være nok, hvis der blev lavet en editor, der virker på iPad.

Som det er nu, skal jeg slå WYSIWYG editoren fra, for at bruge Recordere.dk på både computer og iPad.
Det betyder så, at jeg skal skrive HTML-koder selv. Det er ikke tilfredsstillende.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Det behøver heller ikke være en app. Det vil være nok, hvis der blev lavet en editor, der virker på iPad.

Som det er nu, skal jeg slå WYSIWYG editoren fra, for at bruge Recordere.dk på både computer og iPad.
Det betyder så, at jeg skal skrive HTML-koder selv. Det er ikke tilfredsstillende.

Okay jeg står helt af når man går ned i detaljer i internet osv. Så jeg trækker mig bare ud af tråden nu Big smile

Skrevet af: JENC
Skrevet den: 18-December-2010 kl. 08:09
Glem apps.

Der skal bare laves en mobil udgave af recordere.dk. Både hovedsiden/erne og forummet.

Det kunne til gengæld være rart. Og vil undertøtte alle mobile enheder og ikke kun apple-fantatikere.

Skrevet den: 18-December-2010 kl. 11:12
Det er sådan set ligemeget, hvordan det bliver lavet. Det er besværligt at skifte profil-indstillinger hele tiden.
Hvis man kan have forskellige profil-indstillinger efter hvilken computer man er på, vil det også være godt.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 18-December-2010 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Det kunne til gengæld være rart. Og vil undertøtte alle mobile enheder og ikke kun apple-fantatikere.
Tak for den post. Tråden var ellers lige så sober.

Har ikke en iPad, men det er da ærgeligt hvis editoreren ikke virker ordentligt så man ikke kan poste. Forstår det bare ikke helt, for jeg synes da aldrig jeg har haft problemer med at poste på min iPhone og det burde vel være det samme?

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 18-December-2010 kl. 11:29
Hvorfor ikke bare implementere understøttelse for Tapatalk - det er gratis og tager ca. 10 min.... Så virker det på næsten alle mobile platforme.

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 18-December-2010 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Hvorfor ikke bare implementere understøttelse for Tapatalk - det er gratis og tager ca. 10 min.... Så virker det på næsten alle mobile platforme.

Teknisk set kan Tapatalk ikke anvendes her.

Det er et system bundet til Linux/PHP og recordere.dk kører på Windows servere med scriptsprogene ASP/ASP.NET

Og de ting kan ikke kombineres. Vi håber dog at programmøren en dag får lavet en mobil adgang til forummet her. Det er ønsket af mange verden over, altså andre sites baseret på samme forum.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 18-December-2010 kl. 12:09
My bad - jeg havde helt glemt at recordere kørte på Windows :-(

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 18-December-2010 kl. 13:05
De fleste Apps til hjemmesider er jo bare et vindue som loader en bestemt adresse. Men folk falder for sådan en gimmick og tror at det er noget helt specielt hvis der findes en App.

Det tager 10 min at lave sådan en unødvendig App, men så skal den igennem Apple og godkendes Deadosv.

Skrevet den: 18-December-2010 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

De fleste Apps til hjemmesider er jo bare et vindue som loader en bestemt adresse. Men folk falder for sådan en gimmick og tror at det er noget helt specielt hvis der findes en App.

Det tager 10 min at lave sådan en unødvendig App, men så skal den igennem Apple og godkendes Deadosv.

Hvordan undgår man så at skulle bruge HTML koder, når man skriver et indlæg til forumet?

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 18-December-2010 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvordan undgår man så at skulle bruge HTML koder, når man skriver et indlæg til forumet?

Man slår det fra i sin profil og håber at programmøren af forummet kommer med en løsning.

Print side | Luk vindue