Print side | Luk vindue

Kan det passe?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90501
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 14:49

Emne: Kan det passe?
Skrevet af: baloo55
Emne: Kan det passe?
Skrevet den: 20-December-2010 kl. 00:11
Kan det passe at hvis jeg køber en PS3 kan jeg opdatere firmware og bruge den til at se 3D bluray fra? Jeg overvejer at købe en Samsung 3D tv inden mnd. udgang for der følger så film og briller med, men istedet for at købe en 3D bluray afspiller kan man vel ligeså godt købe en PS3 hvis ovenstående holder vand!?!

-------------
Mvh.
Baloo55

Svar:
Skrevet af: jimmi80
Skrevet den: 20-December-2010 kl. 00:14
det er helt rigtigt den kan afvilke 3D så køb du dig en ps3

Skrevet den: 20-December-2010 kl. 06:18
Tak for svaret Big smile

-------------
Mvh.
Baloo55

Skrevet af: Strange
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 11:17
Det du så bare skal huske er at du når du ser 3D film så vil du ikke også kunne få HD lyd :-(
TOTALT selvmål fra Sony!!!

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Det du så bare skal huske er at du når du ser 3D film så vil du ikke også kunne få HD lyd :-(
HD lyd er vel lige meget når man bare sætter en ps3 til sit samsung tv?
så selvmål er måske kun når der tales folk med størrere krav, og alligevel køber ps3 som de ikke burde..

Skrevet af: theman7979
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

HD lyd er vel lige meget når man bare sætter en ps3 til sit samsung tv?
så selvmål er måske kun når der tales folk med størrere krav, og alligevel køber ps3 som de ikke burde..

Vil du ikke lige uddybe hvorfor man skal holde sig fra ps3?

På forhånd tak.

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 11:40
Du kan godt bruge PS3 som 3D BD afspiller.
Har i øvrigt selv en PS3 og er vældig glad for den (har dog ikke 3d tv).
Men hvis du overhovedet ikke vil bruge dens funktioner som spilmaskine, harddisk optager mm. så ville jeg nok købe en BD afspiller istedet pga. mindre støj/strømforbrug

Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 13:47
Men det er jo ikke det der er tale om her... PS3 er en maskine med mange muligheder og jeg ser både film og spiller på min.. MEN det er da et kæmpe problem at man ikkek an få HD lyd når man ser 3D film... Jeg begriber heller ikke at der ikke kommer en opdatering til det... Har nogen hørt om det? For DET kan da ikke passe at der ikke gør....???

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 14:37

Men det er jo ikke det der er tale om her... PS3 er en maskine med mange muligheder og jeg ser både film og spiller på min.. MEN det er da et kæmpe problem at man ikkek an få HD lyd når man ser 3D film... Jeg begriber heller ikke at der ikke kommer en opdatering til det... Har nogen hørt om det? For DET kan da ikke passe at der ikke gør....???
du går vist uden om OP's indlæg og burde måske forholde dig til Samsung og PS3 som 3D bluray afspiler tilsluttet tv't?

PS3 kan heller ikke klar 3d i passive mode, den kan heller ikke klare mkv filer og så er der gamle PS2 spil det går heller ikke eller hvad med en linux install det er slut..
Der er meget som PS3 ikke kan mere, men det er jo ikke spørgsmålet her.. Wink

Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 20:17
Nu lyder det jo som om vedkommende er ret ny på dette felt der omhandler PS3. Så er det vel ok at komme med en udtalelse om at man ikke kan afspille HD lyd. Det er da rimeligt plausibelt at hvis man går nok op i film osv. og køber et 3D tv, så kunne man vel også forestille sig at man kunne have / får interesse for surroundsystemer.... Og det er vel rart nok at vide så.

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 20:56
PS3 kan ikke håndtere både 3D og HD-lyd på samme tid. Det bliver lige en anelse for meget for den. Det kræver, at HDMI-udgangen på afspilleren er version 1.4, og det er den ikke på en PS3, her er den version 1.3.

Med 2 HDMI-Udgange på en Blu-Ray-afspiller med version 1.3, kan man dog køre 3D-video igennem med et HDMI kabel på den ene udgang, og HD-lyd igennem den anden udgang med et HDMI-kabel. PS3 har dog kun en enkelt udgang. Man kan dog købe en HDMI-splitter eller lignende, som måske kan løse problemet.

På en 3D Blu-Ray afspiller, er der i mange tilfælde 1-2 HDMI-udgange version 1.3, eller 1.4.
Med version 1.4 på afspiller og TV, er det dog muligt med et enkelt HDMI-kabel at køre 3D, og få HD-lyd på samme tid.

En PS3 kan heller ikke ved afspilning af 3D, sende et 1080P signal ud til begge øje, kun 1080I. Her kræves det en højere hastighed, hvilket kun HDMI 1.4 kan håndtere.

Sony vil ikke kunne få en PS3 til at supporte HDMI 1,4, da det kræver et hardware-mæssigt indgreb.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 21:12

Totalt selvmål? PS3 er fra før npgen overhovedet tænkte på Blu-ray i 3D.

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 21:34

Ja det er da også for ringe, at de ikke valgte hardware som ikke fandtes da de opfandt den pokkers ps3LOL

Skrevet af: RuzzFrog
Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 02:02
Trådstarter@, overskrifter som din som ingenting fortæller er røvirriterende.. og spilder manges tid.

Skrevet af: Tvixen
Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 03:56
Oprindeligt skrevet af baloo55 baloo55 skrev:

Kan det passe at hvis jeg køber en PS3 kan jeg opdatere firmware og bruge den til at se 3D bluray fra? Jeg overvejer at købe en Samsung 3D tv inden mnd. udgang for der følger så film og briller med, men istedet for at købe en 3D bluray afspiller kan man vel ligeså godt købe en PS3 hvis ovenstående holder vand!?!

Ja det kan godt passe. Sony vil dog ikke garanterer at det virker på andre end deres egne TV.
Men mon ikke det gør Wink

-------------
Samsung: UE46D6205/ Marantz: 1501/ Dennon: POA4400/ Scandyna: MiniPod+MicroPod
HarboSub: SUB10/Sony: RDR HXD870 + PS3/ NAS: Qnap 239 TurboNAS 2Tb + WD Live
IHC Wireless/ HTC Desire/ Iphone4, Ipad2

Skrevet den: 17-Januar-2011 kl. 13:46
Det er da et selvmål... De har da fundet en løsning på at kunne køre 3D, så må der da også kunne findes en løsning på hardware problemet... Det er vel kun et spørgsmål om at kunne købe en speciel splitter eller lignende... Men hvis man ikke satser på det er det jo ligemeget. Jeg vil vove at påstå at går man op i om en film er i 3D går man også op i at lyden er i HD og ikke alm. 5.1. Det er jo ikke Fru Jensen der køber et 3D tv, men typsik nørder der vil have det hele med... Fru Jensen køber måske først et om 10 år.... Hvis det da er blvet alle mands eje og ikke bare en gimmick...

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 17-Januar-2011 kl. 14:10

Det er da et selvmål... De har da fundet en løsning på at kunne køre 3D, så må der da også kunne findes en løsning på hardware problemet... Det er vel kun et spørgsmål om at kunne købe en speciel splitter eller lignende... Men hvis man ikke satser på det er det jo ligemeget. Jeg vil vove at påstå at går man op i om en film er i 3D går man også op i at lyden er i HD og ikke alm. 5.1. Det er jo ikke Fru Jensen der køber et 3D tv, men typsik nørder der vil have det hele med... Fru Jensen køber måske først et om 10 år.... Hvis det da er blvet alle mands eje og ikke bare en gimmick...

Det er da slet ikke et selvmål. Da den blev lanceret, var der nok ikke taget 3D med i bereningerne. Den er lidt hardware begrænset
Er da trods alt en ekstra bonus, at den har kunne opdateres til at afvikle 3D. Dog uden HD lyd spor, men så får man da et indblik i hvordan det kan se ud.

Hvis man går op i 3D. Køber man en dedikeret afspiller, feks Oppo'en

Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 17-Januar-2011 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Det er da slet ikke et selvmål. Da den blev lanceret, var der nok ikke taget 3D med i bereningerne. Den er lidt hardware begrænset
Er da trods alt en ekstra bonus, at den har kunne opdateres til at afvikle 3D. Dog uden HD lyd spor, men så får man da et indblik i hvordan det kan se ud.

Hvis man går op i 3D. Køber man en dedikeret afspiller, feks Oppo'en

+1 Thumbs Up

-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3

Skrevet den: 17-Januar-2011 kl. 15:53
Det passer jo ikke... Der fidnes da en hel del mennesker der har købt deres PS3 netop for at kunne afspille alt på en maskine. Det er mere spiseligt for hr. og fru DK at købe en PS3 der kan det hele fremfor derudover også at skulle købe en Oppo (som måske kun 15% af befolkningen ved hvad er).

Det handler om at gøre det let tilgænegligt for forbrugeren for at få dem med på vognen... Derfor synes jeg det er et selvmål hvis der ikke kommer en eller anden form for ekstra tilbehørs køb... PS3 har netop altid slået på at den kan alt... Jeg er helt klar over at de ikke har kunnet vide det da den blev lanceret, men det her er altså helt almindelig produktudvikling som i mange andre brancher... Der er intet odiøst i det jeg skriver.

men det kan selvfølgelig også være de har nået at rette det til når (hvis) der kommer en PS4.

Skrevet af: Bruger udmeldt 10
Skrevet den: 17-Januar-2011 kl. 16:24
jeg synes det er for dårligt at min Sony S-360 BD af spiller ikke kan afspille 3D, de må da komme med en speciel-ekstra-dims-firmware-splitter-feature.

Ironi kan være brugt :-)

Skrevet af: detlef
Skrevet den: 17-Januar-2011 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Trådstarter@, overskrifter som din som ingenting fortæller er røvirriterende.. og spilder manges tid.

+1, havde selv tænkt på et indlæg som dette, men havde nok brugt ordet træls Wink

Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 17-Januar-2011 kl. 18:30
Lige pludselig kan jeg godt forstå meningen med Strange's nick...Wink

-------------

BORING!

Skrevet den: 17-Januar-2011 kl. 18:31

Undskyld.... mange gange undskyld for min dårlige formulering. Det er tydeligt, at du har ordet i din magt. Må jeg foreslå, at du ikke læser de "røvirriterende" tråde. Du kan tydeligvis kende dem ud fra overskriften, så det skulle vel ikke være svært Wink

-------------
Mvh.
Baloo55

Skrevet af: detlef
Skrevet den: 17-Januar-2011 kl. 18:46

Undskyld.... mange gange undskyld for min dårlige formulering. Det er tydeligt, at du har ordet i din magt. Må jeg foreslå, at du ikke læser de "røvirriterende" tråde. Du kan tydeligvis kende dem ud fra overskriften, så det skulle vel ikke være svært Wink

OT:

Med al respekt, så må du vel indrømme at en overskrift i retning af " kan ps3 virkelig afspille 3D blu-ray" ville gøre det nemmere for de venlige brugere der ikke har kendskab til PS3 at styre uden om, eller for de der har, at vælge at læse tråden.

Ikke alle læser alle tråde på sitet, you know? Wink

( det værende sagt, så billiger jeg bestemt ikke brugen af "røv-irriterende"....)

Skrevet den: 17-Januar-2011 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

OT:

Med al respekt, så må du vel indrømme at en overskrift i retning af " kan ps3 virkelig afspille 3D blu-ray" ville gøre det nemmere for de venlige brugere der ikke har kendskab til PS3 at styre uden om, eller for de der har, at vælge at læse tråden.

( det værende sagt, så billiger jeg bestemt ikke brugen af "røv-irriterende"....)
Jo, jeg indrømmer gerne at overskriften er dårlig. Den er formuleret af en meget træt mand efter midnat, som nok ikke var helt skarp i sin formulering. Sleepy
Udover det så mange tak til dem, som gad at svare Smile

-------------
Mvh.
Baloo55

Skrevet den: 17-Januar-2011 kl. 18:52
Mejnert, jeg ved godt dit indlæg er ironisk... (havde du kunnet formulere dig anderledes havde du dog ikke behøvet ligefrem at skrive det).... Nå, men nu er der altså forskel på din Sony "et eller andet" og en maskine der markedsføres som den ultimative underholdningsmaskine der skal kunne stort set alt andet end at kunne brygge kaffe.... Amorbavian, det er jo super - jeg tør ikke tænke på hvordan du har fundet frem til dit nick så ;-)

Skrevet af: Bruger udmeldt 10
Skrevet den: 17-Januar-2011 kl. 19:52
du mener det virkelig seriøst??? suk, så har jeg ikke mere at sige i den sag.

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 00:20
Af hjertet tak...

Skrevet af: T-e-X
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 02:42
burde man ikke glæde sig over at ps3en overhovedet kan afvikle 3D !? hardwaren er fra 2006! og hdmi1,3 kan ikke ud af det blå laves til hdmi1,4 Wacko

og Sony er ikke some M$ der smider nye SKU´s ud hvert år med 4Gb flash og hvad har vi alt Elite osv osv osv

-------------
http://eu.playstation.com/psn/profile/T-e-X/">

Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 06:57
Overskrifter som "Hvad er det?", og nu din, "Kan det passe" er da vist helt OK!! De får os jo til at svare, og om ikke andet, så klikke på overskrifterne - så skulle dét vist være uddebatteret!Big smile Se bare her - hele TRE sider blev det til...

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Overskrifter som "Hvad er det?", og nu din, "Kan det passe" er da vist helt OK!! De får os jo til at svare, og om ikke andet, så klikke på overskrifterne - så skulle dét vist være uddebatteret!Big smile Se bare her - hele TRE sider blev det til...
Hehe LOL

-------------
Mvh.
Baloo55

Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 12:03
Jeg giver nu Strange ret, synes Sony har reklameret meget omkring at deres PS3 var fuldt ud 3d kompatibel, men de har sgu ikke påpeget at lyd oplevelsen blev dårligere.

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 12:07
Tak.. og det er netop det essentielle i det her. Lyden er en stor del af oplevelsen og findes der ikke en løsning på dette med en ny form for hardware eller at det kommer til en evt. PS4 lever det ikke op til at være fuldt ud 3D kompatibelt. Det skal være hele vejen rundt for at man kan kalde det det.

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 12:11
Jamen fuld ud 3d kombatibel har da ikke noget med lyden at gøre, kun billedet. Jeg forstår jer godt, men billedet er 3d og så har sony jo ret.

Jeg ville da også gerne hvis der lige kom en sony-tekniker forbi og smed hdmi 1.4 i maskinen, men kundeservice grinte bare ad mig da jeg ringede og forlangte det..

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 12:18

Det kan da godt være den kan levere video og delen korrekt i 3D, men de burde sgu gøre mere ud af at fortælle at det er på bekostning af dårligere lyd.

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 12:30
piv piv piv CryLOL hardwaren er fra 2006 før ALT det her 3D gøgl! dangit

-------------

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af T-e-X T-e-X skrev:

Det er da piv ligegyldigt hvornår den er fra, men bortset fra det så er den slim jeg har fra ultimo 09, og slim modellen er da først rigtig boomet i 2010 og der har der da vidst været rigeligt snak om 3D

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Det er da piv ligegyldigt hvornår den er fra, men bortset fra det så er den slim jeg har fra ultimo 09, og slim modellen er da først rigtig boomet i 2010 og der har der da vidst været rigeligt snak om 3D

se det er det nettop ikke, skulle de så droppe ALT support til de old school ps3er der er !? eller for den sags skyld udelukke nogen PSN brugere fra 3D frem for andre !? igen dette er ikke Microsoft det her!

-------------

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 12:51
For mig så svarer det til at have haft bil på værksted og de siger vi har tunet din bil så den kører hurtigere og har bedre brændstofs økonomi, men du har desværre ikke servostyring mere.

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 12:55

For mig så svarer det til at have haft bil på værksted og de siger vi har tunet din bil så den kører hurtigere og har bedre brændstofs økonomi, men du har desværre ikke servostyring mere.

Det er da det værste bs. De har jo ikke gjort ps3'en dårligere, de har forbedret den så meget de kunne inden for dens rammer.

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 12:55
Det er da ikke det samme - det er jo kun når du ser 3D at der ikke er HD lyd.

Alternativet er ingen 3D.

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Det er da det værste bs. De har jo ikke gjort ps3'en dårligere, de har forbedret den så meget de kunne inden for dens rammer.
Så du mener ikke dolby 5.1 er dårligere en end Dolby TrueHD?

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 12:59
I din analogi har du fjernet servo, men der er jo ikke fjernet noget på PS3 - den kan stadigvæk spille HD lyd, bare ikke sammen med 3D film.

Igen, alternativet havde været at den ikke havde kunnet spille 3D overhovedet.

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 13:00

du vil ikke forstå det ?!  hardwaren er fra 2006 !!!!!! jesusSleepy

-------------

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det er da ikke det samme - det er jo kun når du ser 3D at der ikke er HD lyd.

Alternativet er ingen 3D.
Det er jeg helt med på, det kunne de bare godt lige have gjort opmærksom på i samme ombæring som de reklamerede for at den understøtter 3D

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 13:02

Som jeg skrev så er det sådan set ligegyldigt  om den så var fra 1942

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 13:02

Men du har STADIG Dolby TrueHD!! For pokker daLOL Så må man undvære 3d.

De har jo ikke gjort noget galt. De har givet dig noget ganske gratis, vær dog glad

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 13:03

Som jeg skrev så er det sådan set ligegyldigt  om den så var fra 1942

NEJ DET ER EJ LOLDead

-------------

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 13:07

De har jo ikke gjort noget galt. De har givet dig noget ganske gratis, vær dog glad

ja men den kan jo ikke afspille VHS-bånd/LP-plader sådan noget hø AngryLOL

-------------

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 13:10

ja men den kan jo ikke afspille VHS-bånd/LP-plader sådan noget hø AngryLOL

Ja, det er sq noget pis. Synes også det er for dårligt den ikke afspiller mine xbox360 spil.LOL

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 13:15
LOLMin pointe var blot.

Hvis man står som ny køber og køber en playstion 3, så er den en direkte konkurrent til feks en den nye oppo fordi de reklamere for at den understøtter 3D.

Og hvis man nu går som meget op i hjemme bio at man investere i et 3D tv så er der nok også ret mange der samme med det har en receiver der understøtter de nye lydformater, og det er sgu da øv for sådan en person at man så kan få 3D men ikke den bedste lyd.

Så hele humlen var blot at sony kunne da godt lige fortælle i samme ombæring at de fortælle at den understøtter 3D at det er på bekostning af lidt dårligere lyd.

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 13:17
Jeg er skam også glad for min for playstation for skal aldrig til at bruge den til 3D LOL

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 13:22

LOLMin pointe var blot.

Hvis man står som ny køber og køber en playstion 3, så er den en direkte konkurrent til feks en den nye oppo fordi de reklamere for at den understøtter 3D.

Og hvis man nu går så meget op i hjemme bio at man investere i et 3D tv så er der nok også ret mange der samme med det har en receiver der understøtter de nye lydformater, og det er sgu da øv for sådan en person at man så kan få 3D men ikke den bedste lyd.

Så hele humlen var blot at sony kunne da godt lige fortælle i samme ombæring at de fortælle at den understøtter 3D at det er på bekostning af lidt dårligere lyd.

havde man købt en dedikeret 3D Blu-ray afspiller med hdmi1,4! alle burde vide ps3er har hdmi1,3 og hvad det indebære.Clap

-------------

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 13:22

LOLMin pointe var blot.

Og hvis man nu går som meget op i hjemme bio at man investere i et 3D tv så er der nok også ret mange der samme med det har en receiver der understøtter de nye lydformater, og det er sgu da øv for sådan en person at man så kan få 3D men ikke den bedste lyd.

Jeg er faktisk helt enig i det du skriver herSmile

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 13:34

LOLMin pointe var blot.

Og hvis man nu går så meget op i hjemme bio at man investere i et 3D tv så er der nok også ret mange der samme med det har en receiver der understøtter de nye lydformater, og det er sgu da øv for sådan en person at man så kan få 3D men ikke den bedste lyd.

havde man købt en dedikeret 3D Blu-ray afspiller med hdmi1,4! alle burde vide ps3er har hdmi1,3 og hvad det indebære.Clap
Det kan da godt være at alle burde vide det, men hvis du nu som forbruger går ud i en butik og spørger understøtter den 3D vil de svare ja det gør den, understøtter den HD lyd - ja det gør den.
Eller du kunne søge på nettet og søge efter specifikationer og læse at den understøtter begge.

Og kan godt være du mener alle burde vide hvad det indebære, men nu har der jo været flere som har købt den som 3d afspiller og er blevet overrasket over at det gik ud over lyden.

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 13:43
Tror nu aldrig at Sony har promoveret den som en dedikeret 3D afspiller.

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Tror nu aldrig at Sony har promoveret den som en dedikeret 3D afspiller.
http://gamerslounge.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=2011:3d-youtube-pa-ps3&catid=3:playstation-3&Itemid=98 -

http://gamerslounge.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=2011:3d-youtube-pa-ps3&catid=3:playstation-3&Itemid=98

citat "Efter denne firmware opdatering vil du kunne afspille 3D blu-ray-disc's og dermed få fornøjelse af den seneste store dille indenfor film og computerspil"

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 14:04
1. Gamerslounge er ikke Sony

2. At skrive at den kan afspille 3D Blu-rays er da ikke forkert. Det kan den.

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 14:15

Clap

Det var dog en besynderlig tilgang til PS3 vs 3D. PS3'eren understøtter jo 3D. Den kan afspille 3D. Ergo er det fair at sige den er en 3D-afspiller. Lad dog for filan være med at blande 3D sammen med HD, for et 3D billede kan også være i SD.. det er to vidt forskellige ting.

For jer som synes det er trælst.. tja, lad være med at bruge PS3'eren så hvis ikke i kan se andet end begrænsninger. Der er heldigvis mange andre alternativer hvis man synes Sony har pisset på ens sukkermadWink

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 14:16

1) nej undskyld men tror du de lyver om en pressemeddelse ?

http://dk.playstation.com/home/news/articles/detail/item332686/Udforsk-3D-til-PS3/ - http://dk.playstation.com/home/news/articles/detail/item332686/Udforsk-3D-til-PS3/
Men så se her citat "Din PlayStation 3 muliggør ikke alene 3D-spil, men lader dig også se Blu-ray Discs i 3D. Der er et kæmpemæssigt udvalg af film, du kan købe"

2 enig svarer blot på at Sploink ikke mente de havde promoveret den som dedikeret 3D afspiller, og det gør de bla der.

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 14:28
Ved du hvad dedikeret betyder?

Derudover står der heller ikke noget forkert der. Den kan spille 3D film. Der står intet om fuld udnyttelse eller lignende.

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 14:42

Derudover står der heller ikke noget forkert der. Den kan spille 3D film. Der står intet om fuld udnyttelse eller lignende.
Nej er jo netop min pointe, de kunne godt lige nævne at der ikke er fuld understøttelse.

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 15:13

Nej er jo netop min pointe, de kunne godt lige nævne at der ikke er fuld understøttelse.
Er det hår ikke ved at være flækket??

Mit gæt er at for 9x% af køberne betyder HD lyd mindre end ingenting, en stor del af dem har formentlig ikke engang sluttet den til andet end tv'et (og de aner med garanti ikke hvad en "Oppo" er).
De entusiaster der går op i det er næppe kernemålgruppen for dette produkt og derfor heller ikke dem man tilpasser informationen til. 

Så igen, man har fået mulighed for noget ekstra, gratis.....

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 15:17
Jeg skal nok holde mund nu Smile

Jeg får ret og i får fred Handshake

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 15:27
Så tager jeg da bare over igen :-)

Det er da helt ude i hampen at sige at man burde vide at når det er 1.3 så kan den ikke dit og dat... Det ved "almindelige mennesker" altså ikke. De kunne som minimum gøre opmærksom på det med lyden. Det ER altså en væsentlig faktor. Længere er den ikke... Og så er det ligemeget om den er fra 2011 eller fra før Kristi fødsel!

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 15:38
Trist

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 15:43
Jeg ved ikke hvad det er som i ikke magter at se. Er det at Sony burde gøre opmærksom på alle begrænsningerne i deres playstation med mulighed for afspildning af bluray samt 3D? 

Kan den afspille blu rays i 3D? - JA, det er tilføjet via softwareopdatering

Kan den afspille 3D og HD-lyd samtidigt? - Nej, men det står ikke den kan det.

Hvad er det så der er så galt? Synes i Sony snyder deres kunder eller?

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 15:46

Det er da helt ude i hampen at sige at man burde vide at når det er 1.3 så kan den ikke dit og dat... Det ved "almindelige mennesker" altså ikke. De kunne som minimum gøre opmærksom på det med lyden. Det ER altså en væsentlig faktor. Længere er den ikke... Og så er det ligemeget om den er fra 2011 eller fra før Kristi fødsel!

okay så når du står i elgiganten eller whatever og spørger indtil dit måske nye 3DTV ville det så ikke være en ide at spørge indtil, jamen hov hvordan for jeg overhovedet 3D content på min skærm Hr.ekspedient ?! ShockedWink

-------------

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 15:49
Nu sælges der jo som bekendt både 3D tv og PS3 i butikker der stort set intet aner om det de sælger, eller i al fald ikke nok.

Anima: Min anke går på at en så væsentlig ting som HD lyd der er eksploderet de sidste års tid for mange anses for at være den rigtige lyd og den man heslt vil have, så kunne man jo godt gøre opmærksom på det med små bogstaver eller ligndende efter man skråsikkert skriver at den har 3D... Det er ikke at lyve ikke at gøre det, me det er da en øv oplevelse at komme hjem med en og blive negativt overrasket... Hvis I ikke synes det, så er det jo fint, men jeg ville nu blive slemt skuffet.

Skrevet af: RuzzFrog
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 15:56

OT:

Tak, så pøs jeg egentlig ikke svare... meenSmile

Til baloo55, nu er der jo meget der kan passe og ikke til alt udstyr. Man kan jo godt have en masse viden om et produkt, som man gerne vil fortælle/dele, men det der lige bliver spurgt om i den givende lejlighed, ved man måske ikke lige. Så er det nemmere for alle med mere sigende overskrifter også selvom man er træt.

Og så kan man jo godt sige røvirriterende med et smil på læben, uden de skide smiley's Big smile
Men skal nok huske en næste gang, mit sprogbrug ikke er så køntAngryWink

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 16:04

Nu sælges der jo som bekendt både 3D tv og PS3 i butikker der stort set intet aner om det de sælger, eller i al fald ikke nok.

Anima: Min anke går på at en så væsentlig ting som HD lyd der er eksploderet de sidste års tid for mange anses for at være den rigtige lyd og den man heslt vil have, så kunne man jo godt gøre opmærksom på det med små bogstaver eller ligndende efter man skråsikkert skriver at den har 3D... Det er ikke at lyve ikke at gøre det, me det er da en øv oplevelse at komme hjem med en og blive negativt overrasket... Hvis I ikke synes det, så er det jo fint, men jeg ville nu blive slemt skuffet.

snakkede om 3D content intet om ps3.

er det så osse en fejl de ikke oplyser at ps3en understøtter sata-300 og jeg så køber en SSD disk men kan ikke udnytte hastigheden overhovedet fordi (chipsæt interfacet kun undstøtter 150Mbps?)

-------------

Skrevet af: julle.p
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 18:24
Hold da op...

Siden hvornår har du nogensinde set en producent oplyse hvad deres produkt ikke kan? Hvis man er så fanatisk over HD-lyd, må man sku da undersøge om produktet kan levere det. Det kan da på ingen måde lægges over på andres skulder?

Og så blev der pludselig snakket om uvidende ekspedienter... Hvordan kan Sony gøres ansvarlig overfor de (uvidende?) sælgere der står i landets elektronik-butikker?!

Tror måske du skulle have købt en Xbox i stedet for.. Så kan du købe en ny hvert halve når M$ lancere en ny igen og igen og igen, og lanceret endnu flere hardware dimser.... Sådan har Sonys ideologi med PS'en aldrig været... Det er den samme (hardware-mæssigt) indtil en (evt?) PS4, og dermed tvinges forbrugerne ikke til at købe en ny konsol 2 gange om året! Så derfor: køb en Xbox... Nååå nej, vent lidt.. Den kan ikke afspille 3D!! => kan du set pointen? PS3'en har fået så mange fantastiske opdateringer, som andre spillemaskiner slet ikke kan hamle op med og alligevel brokker i jer?

er det så osse en fejl de ikke oplyser at ps3en understøtter sata-300 og jeg så køber en SSD disk men kan ikke udnytte hastigheden overhovedet fordi (chipsæt interfacet kun undstøtter 150Mbps?)

Hæhæ, nice one LOL

Konklusion: Let dog jeres dovne r** og undersøg selv markedet om et givet produkt kan lige præcis det i ønsker, i stedet for at komme med dårlige undskyldninger om, at det burde stå med fede røde bogstaver...

Men bare for at gøre alle glade:

PS3 kan ikke håndtere 3D-afspilning og HD-lyd samtidigt.

Bingo. There you have it Tongue

-------------
Mvh. Alex

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 18:44
En PS3 har i snart 4 år formået at forny sig selv, og stadig den dag i dag, er det en maskine, som holder sig aldeles godt, takket være maskinens fantastiske fleksibilitet.

Det er en bedrift i sig selv, med tanke på de teknologiske fremskridt, og med de nye standarder, tjenester og muligheder. 3D er blevet aktuelt nu, og altså efter produktionen af PS3 Fat + Slim. Du kan ikke forvente, at Sony kan se ind i fremtiden. En PS4 vil helt sikkert som minimum være udstyret med HDMI 1.4, hvis altså ikke der kommer noget nyt til den tid.

Der er mange millioner mennesker i hele verdenen, som nu har en "forældet" Blu-Ray afspiller, der ikke er 3D-kompatibel. Men os med PS3 bør prise os lykkelige.
3D på en PS3 er kun muligt, fordi maskinen er et kraftværk, som har kræfter og hardware nok, til at køre det. Alle andre uden PS3, men med en ældre Blu-Ray afspiller, må ud at købe ny, hvis de vil se 3D. Visse ældre dedikerede Blu-Ray afspillere kørte jo også på, at de kunne det hele indenfor afspilning af Blu-Ray mm, så dem burde man også kritisere, fordi de ikke understøtter 3D, hvis man skal følge tankegangen.

Det er forkert og naivt at tro på, at fordi Sony lancerer en "multimedie" maskine, at den så kan alt i hele verden.
Der er ingen mennesker, som i sin tid købte PS3, før lanceringen af 3D, havde regnet med, at en PS3 også ville kunne køre 3D, og absolut ingen på daværende tidspunkt, har købt det på denne feature.
Derfor kan du heller ikke forlange, at den PS3 du har købt i sin tid, skal understøtte alt omkring 3D.

I dag gør Sony selv rede for de begrænsninger en PS3 har med 3D, på officielle hjemmesider, så dem der køber en PS3 nu, med formål at se 3D-indhold, kan altså ikke føle sig snydt, heller ikke dem som allerede i forvejen har en.

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 19:32

OT:

Tak, så pøs jeg egentlig ikke svare... meenSmile

Til baloo55, nu er der jo meget der kan passe og ikke til alt udstyr. Man kan jo godt have en masse viden om et produkt, som man gerne vil fortælle/dele, men det der lige bliver spurgt om i den givende lejlighed, ved man måske ikke lige. Så er det nemmere for alle med mere sigende overskrifter også selvom man er træt.

Og så kan man jo godt sige røvirriterende med et smil på læben, uden de skide smiley's Big smile
Men skal nok huske en næste gang, mit sprogbrug ikke er så køntAngryWink
No worries mate Big smile Hvis du tænker over dit sprogbrug skal jeg nok tænke over ikke at lave intetsigende overskrifter Clap

-------------
Mvh.
Baloo55

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 20:59
En tanke ville være at man måske bør vente på PS4.. en tidslinie for Sony PS:

PSX - 1994
PS2 - 2000
PS3 - 2006
PS4 - 2012?

Dog er der efterlydender på at man sigter efter at få et forspring ift. den næste generation af Xbox, som også skulle komme i 2012. Derfor går der rygter på en PS4 i 2010/11! 

Mon ikke den kommer med 3D og mulighed for en skuffe med væske til den indbyggede sqirtgun for at være sikker på hardwaren også er kombatibel med 4DWink

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 22:29
Nægter at tro på at der kommer en ny i år, og næste år virker heller ikke sandsynligt. Det er for det første pisse dyrt at udvikle spil også er det først sidste år de Sony begyndte at tjene på konsollen.

.. Men måske tager jeg fejl. Jeg synes bare at det virker "tidligt".

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 22:29
btw - hvorfor er den her  tråd stadigvæk igang? ._.

-------------

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 22:33

Du kan ikke stille det op på den måde. Vi kan være enige i, at de nok burde oplyse at 3D og HD-lyd ikke virker samtidig, men at det er enten eller.
MEN de få der rent faktisk ved hvad HD-lyd er, og har udstyr der kan afspille det, ved udmærket godt hvad de skal kigge efter. Du ved godt at HD +3D kræver HDMI 1.4, så er det jo også dumt af dig at købe en PS3, der kun har HDMI 1.3 og forvente den kan levere noget andet. De fleste danskere der har et 3D tv, har ikke engang surround, så de kommer aldrig til at opleve at det mangler. Skulle det med tiden blive standard at de fleste har 3D tv og HD surround, ja så koster en god blu-ray afspiller nok ikke meget mere end en plovmand til den tid.
Og jeg ved godt at mange køber en PS3, for at slippe for at have flere maskiner stående under tv'et. Men en PS3 sælges altså først og fremmest som en konsol. Det er nu engang bare en bonus at den også afspiller film.

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 22:37

snakkede om 3D content intet om ps3.

Det ser jo ud til at den rent faktisk kan udnytte SSDs fart til en hvis grænse.. Selvfølgelig ville det være bedre, hvis den kunne udnytte SATA-300, men det ser da mere ud til at det er blu-ray drevet der er begrænsningen.

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Nægter at tro på at der kommer en ny i år, og næste år virker heller ikke sandsynligt. Det er for det første pisse dyrt at udvikle spil også er det først sidste år de Sony begyndte at tjene på konsollen.

Tror jeg godt nok heller ikke.. Der er stadig masser af kræfter i PS3'en endnu. Givet, dens GPU er noget gammelt bras, men dens CPUer har stadig masser at byde på.
Eneste grund til at de snart skulle opgradere, var det hvis det nylige hack af konsollen, skulle få for store konsekvenser af spilsalget.

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 02:29
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Tror jeg godt nok heller ikke.. Der er stadig masser af kræfter i PS3'en endnu. Givet, dens GPU er noget gammelt bras, men dens CPUer har stadig masser at byde på.
Eneste grund til at de snart skulle opgradere, var det hvis det nylige hack af konsollen, skulle få for store konsekvenser af spilsalget.

Det afhænger af hvor galt det går og hvad udviklerne siger. Hvis først Activision (CoD, Guitar Hero) og Rockstar (GTA, Red Dead Redemption) osv. begynder at sige lyde, kan det godt være at Sony bliver nødt til at gøre noget, men nu må vi se.

En anden grund til at jeg ikke tror på at der kommer en ny konsol i den nærmeste fremtid, er fordi jeg har en formodning om at der kommer følgende spil:

Killzone 4 (så er det en trilogi på PS3'en og KZ1 kan ses som et "stand-alone" spil).
Infamous 3 (udviklerne kan så godt lide trilogier..)
Gran Turismo 6 (hver konsol har indtil videre haft 2 spil)

Så kunne det også godt være, at de store udgivere har noget at skulle sige, så mon ikke vi også ser et:

Dead Space 3
Dragon Age 3
Batman 3

Som udgiverne godt kunne tænke sig at udgive til PS3, nu hvor de er begyndt at kende maskinen.

Men det er alt sammen spekulationer og rimeligt off-topic.. Tongue

-------------

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 07:07
Oprindeligt skrevet af julle.p julle.p skrev:

Hold da op...

Siden hvornår har du nogensinde set en producent oplyse hvad deres produkt ikke kan? Hvis man er så fanatisk over HD-lyd, må man sku da undersøge om produktet kan levere det. Det kan da på ingen måde lægges over på andres skulder?

Og så blev der pludselig snakket om uvidende ekspedienter... Hvordan kan Sony gøres ansvarlig overfor de (uvidende?) sælgere der står i landets elektronik-butikker?!

Thumbs Up

-------------

BORING!

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 09:13
Man kan altid misforstå hvis man VIL misforstå. Ingen siger at Sony skal gøres ansvarlig for ekspedienter i diverse butikker, men du siger jo man må undersøe tingene. jeg er en af dem der undersøger det via nettet og irl. Størstedelen af danskerne går altså bare i Bilka og spørger Jørgen bag kassen hvad det og det produkt kan... Tror du Jørgen ved nok om tingene til at han kan fortælle at den ikke kan afspille HD lyd? Jeg tror det ikke.

HD lyd ER (uomtvisteligt) en stor del af helhedsoplevelsen hvorfor det er super relevant at man i samme ombæring med at man gør opmærksom på at maskinen kan afspille 3D også på en eller anden smart måde formulerer at det forudsætter man opgiver HD lyden.... Som vi vist også godt kan være enige om har været et salgspitch fra Sony's side mht. denne maskine.

Jeg håber det er lidt mere forståeligt nu, ellers prøver vi bare igen :-)

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 09:26
Spørgsmålet er om dem der går op i HD lyd og har udstyret til at udnytte det rent faktisk gør deres elektronikindkøb i Bilka.

Og igen, jeg har ikke set store reklamer fra Sonys side omkring 3D og HD lyd (heller ikke hver for sig). Man skal jo se i tech specs for at finde ud af at den understøtter HD lyd, og der vil vel også stå at den har HDMI 1.3.

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 09:54

Det er præcist sådan som lunddal skriver - den, der går i Bilka efter en PS3 skal nok ikke bruge HD lyd alligevel, og ved nok heller ikke, at det eksisterer..

Strange, det ville nok klæde dig at bakke ud i stedet for forgæves at kæmpe for din internet-stolthed...

-------------

BORING!

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Det er præcist sådan som lunddal skriver - den, der går i Bilka efter en PS3 skal nok ikke bruge HD lyd alligevel, og ved nok heller ikke, at det eksisterer..

Strange, det ville nok klæde dig at bakke ud i stedet for forgæves at kæmpe for din internet-stolthed...

Det er noget vås. Bilka kan ofte matche prisen på ps3 med de billigste butikker. Da jeg købte min ps3 mellem jul og nytår, kostede den næsten det samme i Bilka som i Elgiganten. Jeg handlede i elgiganten men kunne lige så godt have handlet i Bilka. Og jeg tror da jeg ved hvad HD lyd er!

Ellers er jeg enig vi da bare skal være glade for de opdateringer sony smider ud, og nej de har ingen steder lovet hdlyd samtidig med 3d.

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 10:11

Det er noget vås. Bilka kan ofte matche prisen på ps3 med de billigste butikker. Da jeg købte min ps3 mellem jul og nytår, kostede den næsten det samme i Bilka som i Elgiganten. Jeg handlede i elgiganten men kunne lige så godt have handlet i Bilka. Og jeg tror da jeg ved hvad HD lyd er!

Men du har nok ikke haft behov for at spørge ekspedienten om den kan håndtere HD lyd

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 10:27

Spørgsmålet er om dem der går op i HD lyd og har udstyret til at udnytte det rent faktisk gør deres elektronikindkøb i Bilka.

Det gør de måske, men så ved de garanteret også hvad de skal kigge efter.....

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 10:30

Men du har nok ikke haft behov for at spørge ekspedienten om den kan håndtere HD lyd

Det har du så ret iSmile

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 10:34

Og du mener at være den gennemsnitlige dansker siden du er uenig i hans udtalelse? Jeg vidste ikke den gennemsnitlige dansker havde hifi for adskillige tusinder..Tongue

Jeg tror selv langt de fleste er hamrende ligeglad med HD-lyd. De sidder alligevel på deres alt-i-et anlæg fra Samsung hvor de ikke kan høre forskel på en voldkomprimeret MP3 og en Flac fil alligevel.

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Og du mener at være den gennemsnitlige dansker siden du er uenig i hans udtalelse? Jeg vidste ikke den gennemsnitlige dansker havde hifi for adskillige tusinder..Tongue

Jeg tror selv langt de fleste er hamrende ligeglad med HD-lyd. De sidder alligevel på deres alt-i-et anlæg fra Samsung hvor de ikke kan høre forskel på en voldkomprimeret MP3 og en Flac fil alligevel.

Det jeg mener er, at mange ligesom mig selv vel købte/køber ps3 hvor den er billigst, da der jo bare er tale om en konsol. Så hvis den er billigst i Bilka så køber man den vel der uanset hvor meget eller hvor lidt forstand man har på hd lyd osv Smile

Men jeg kan jo tage fejl, det kan da godt være mange hifi entusiaster kun handler i specialforretningerSmile

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 10:58

furious, selvfølgelig, men som Anima også uddyber, så tænkte jeg naturligvis på Hr. og Fru. Danmark - Stranges eksempel fortæller om folk, der skal spørge ekspedienten hvad en maskine kan - du er nok ikke en af dem, i hvert fald ikke i Bilka, for der går du bare efter prisen..ikke efter information..

Det er bare en absurd tanke at have at producenterne skal oplyse alt hvad deres produkt IKKE kan..

Hvis vi tager et fiktivt eksempel og en Hr. Danmark, der gør opmærksom på, at han skal have en PS3 samt HD-lyd-udstyr i en butik og IKKE får at vide af ekspedienten, at PS3 ikke kan håndtere HD lyd, så vil han i alle tilfælde kunne returnere varen - menaltså IKKE fordi Sony ikke oplyser om den manglende understøttelse men pga. forkert vejledning..

-------------

BORING!

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 11:00

furious, selvfølgelig, men som Anima også uddyber, så tænkte jeg naturligvis på Hr. og Fru. Danmark - Stranges eksempel fortæller om folk, der skal spørge ekspedienten hvad en maskine kan - du er nok ikke en af dem, i hvert fald ikke i Bilka, for der går du bare efter prisen..ikke efter information..

Det er bare en absurd tanke at have at producenterne skal oplyse alt hvad deres produkt IKKE kan..

Hvis vi tager et fiktivt eksempel og en Hr. Danmark, der gør opmærksom på, at han skal have en PS3 samt HD-lyd-udstyr i en butik og IKKE får at vide af ekspedienten, at PS3 ikke kan håndtere HD lyd, så vil han i alle tilfælde kunne returnere varen - menaltså IKKE fordi Sony ikke oplyser om den manglende understøttelse men pga. forkert vejledning..

Ok, så har jeg misforstået dit indlægEmbarrassed

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 11:06
Jamen en del hen ad vejen er vi enige, så meget vil jeg gerne medgive. Men lad mig prøve at vende den om.. Lad os antage at HD lyd bliver ligeså normalt at have i sit hjem som det er at have et ganske almindeligt fladskærms tv... Ville man så heller ikke skulle oplyse at 3D udelukker HD lyd?
Sat på spiden (meget på spidsen): Lidt det samme som at man skal gøre opmærksom på tunere / ikke tunere i et tv i dag efter overgang til digitalt signal. 

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 11:19

Lad os antage at HD lyd bliver ligeså normalt at have i sit hjem som det er at have et ganske almindeligt fladskærms tv... Ville man så heller ikke skulle oplyse at 3D udelukker HD lyd?

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 11:21

Jamen en del hen ad vejen er vi enige, så meget vil jeg gerne medgive. Men lad mig prøve at vende den om.. Lad os antage at HD lyd bliver ligeså normalt at have i sit hjem som det er at have et ganske almindeligt fladskærms tv...

Så lad os antage at der så også er kommet en PS4

Jeg synes du griber efter halmstrå nu.

Sat på spiden (meget på spidsen): Lidt det samme som at man skal gøre opmærksom på tunere / ikke tunere i et tv i dag efter overgang til digitalt signal. 

Nej, for i det tilfælde kunne man jo ikke længere se tv.

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 11:24

Lad os antage at HD lyd bliver ligeså normalt at have i sit hjem som det er at have et ganske almindeligt fladskærms tv... Ville man så heller ikke skulle oplyse at 3D udelukker HD lyd?

Oprindeligt skrevet af Sony Sony skrev:

The PlayStation®3 system software version 3.55 (with 3.50) update includes the following:

Blu-ray 3D™ disc playback

The PS3™ system can now play 3D content on Blu-ray 3D™ discs.

• An HD 3D display, active 3D glasses, and a high-speed HDMI cable (each sold separately) are required for 3D features. Visit  http://us.playstation.com/support/answer/index.htm?a_id=2043 - www.us.playstation.com/support/3D  for details.

Limitations on Blu-ray 3D™ disc playback

• The 3D display of some elements such as menus and subtitles may be different on the PS3™ system than on other 3D playback devices.
  • Depending on the content, some BD-J (Blu-ray Disc™ Java*) features such as BONUSVIEW™ and BD-Live™ may not play in 3D or may not function properly on the PS3™ system.
  • When Dolby TrueHD is selected as the audio format, audio will be output in Dolby Digital during playback of Blu-ray 3D™ content.
  • When DTS-HD is selected as the audio format, audio will be output in DTS during playback of Blu-ray 3D™ content.

Behøver sony gøre det mere klart?

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 11:35
Næ. Smile

-------------

BORING!

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 12:08

Jamen en del hen ad vejen er vi enige, så meget vil jeg gerne medgive. Men lad mig prøve at vende den om.. Lad os antage at HD lyd bliver ligeså normalt at have i sit hjem som det er at have et ganske almindeligt fladskærms tv... Ville man så heller ikke skulle oplyse at 3D udelukker HD lyd?

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men kan Hr og Fru Danmark høre forskel på diverse lydindstillinger (HD vs ikke-HD)? 

Skal de ikke først ud og investere i 20-30kkr+ for noget okay lyd, før der er en hørbar forskel, som selv den almindelige dansker kan høre

Og hvis Hr og Fru Danmark så alligevel har et anlæg til den pris, så må man gå ud fra at de har bare en smule forstand på det de køber. 

Det er efter min mening pointless at forsætte diskussionen om hvorvidt Sony bør oplyse alle brugere om at 3D funktionen udelukker HD-lyd. 

-------------

Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Sony Sony skrev:

The PlayStation®3 system software version 3.55 (with 3.50) update includes the following:

Blu-ray 3D™ disc playback

The PS3™ system can now play 3D content on Blu-ray 3D™ discs.

• An HD 3D display, active 3D glasses, and a high-speed HDMI cable (each sold separately) are required for 3D features. Visit  http://us.playstation.com/support/answer/index.htm?a_id=2043 - www.us.playstation.com/support/3D  for details.

Limitations on Blu-ray 3D™ disc playback

• The 3D display of some elements such as menus and subtitles may be different on the PS3™ system than on other 3D playback devices.
  • Depending on the content, some BD-J (Blu-ray Disc™ Java*) features such as BONUSVIEW™ and BD-Live™ may not play in 3D or may not function properly on the PS3™ system.
  • When Dolby TrueHD is selected as the audio format, audio will be output in Dolby Digital during playback of Blu-ray 3D™ content.
  • When DTS-HD is selected as the audio format, audio will be output in DTS during playback of Blu-ray 3D™ content.

Behøver sony gøre det mere klart?

Lige netop.. Så længe det står i opdateringerne, så er der jo intet problem. Desuden har jeg endnu ikke set en kasse hvor der står at den kan afspille 3D på endnu, så det er jo ikke engang en feature de reklamerer voldsomt med. Hvis de begynder at skrive det på kassen på de konsoller der sælges med 3.55 eller nyere, bør de dog nok begynde at gøre mere opmærksom på manglen. Med mindre de overhovedet reklamere med HD-lyd på kassen? Kan sgu ikke lige huske det.

Print side | Luk vindue