Port forward på Tilgin HG1311
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91052
Udskrevet den: 18-December-2024 kl. 10:39
Emne: Port forward på Tilgin HG1311
Skrevet af: Pokersut
Emne: Port forward på Tilgin HG1311
Skrevet den: 01-Januar-2011 kl. 17:04
Jeg har fået en ny router fra Waoo/Profiber, en Tilgin HG1311, og jeg kan bare ikke få den til at lave port forward
Jeg har en NAS bag ved routeren (på IP 192.168.1.100), og for at jeg kan tilgå de forskellige services på den, så skal jeg have forwardet nogle porte, men uanset hvad jeg gør, så virker det bare ikke!
I Tilgin'ens web-interface går jeg til Advanced -> Port Forwarding og vælger Custom Forwarding. Jeg har lavet en ny "rule", der hedder NAS, og når jeg går ind på den, så skal jeg først udfylde disse tre:
Source IP address
Source netmask
Dest. IP address
Og nedenunder er der så plads til at udfylde port ranges, men jeg ved ikke, hvad jeg skal skrive i de to første felter ovenfor: Alle fire står med standardværdien 0.0.0.0
Dest. IP address skal selvfølgelig være min NAS's IP-adresse (192.168.1.100), men hvad skal de to andre være??
Hvis jeg lader dem stå som "0.0.0.0" og går tilbage til hovedbilledet under Port Forwarding, så står der "none" under Source ...
Jeg har også prøvet at skrive routerens IP ind i Source IP Address (192.168.1.1), og jeg har prøvet både "255.255.255.0" og "255.255.255.255" som Source netmask, men intet virker - trafikken bliver ikke forwardet til min NAS.
Er der nogen, der har erfaring med denne router og ved, hvad jeg skal gøre??
Mvh. Mikkel
|
Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Januar-2011 kl. 18:28
Pokersut skrev:
Er der nogen, der har erfaring med denne router og ved, hvad jeg skal gøre??
|
Hjælper disse links dig videre?
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83394&PID=846933&title=tilgin-hg1311-ftp-server-hvordan - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83394&PID=846933&title=tilgin-hg1311-ftp-server-hvordan
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=129615 - http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=129615
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=129615 - http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=129615
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: teleplus
Skrevet den: 01-Januar-2011 kl. 18:32
kender ikke Tilgin HG1311 men ligner det noget af det her:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Tilgin/Vood-452w/default.htm - (LINK) http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Tilgin/Vood-452w/default.htm
|
Skrevet af: Treated
Skrevet den: 01-Januar-2011 kl. 19:08
Uha nu skal jeg lige se om jeg kan hjælpe her, har nemlig haft den selv. Kan du ikke sende nogle screens af de forskellige menuer, for det med custom virker ikke nemlig. Jeg kan nok komme på det når jeg lige ser det for mig
|
Skrevet den: 01-Januar-2011 kl. 19:30
Treated skrev:
Uha nu skal jeg lige se om jeg kan hjælpe her, har nemlig haft den selv. Kan du ikke sende nogle screens af de forskellige menuer, for det med custom virker ikke nemlig. Jeg kan nok komme på det når jeg lige ser det for mig |
Tak for svar alle tre - jeg tror, jeg har fået det til at lykkes! Her er hvad jeg gjorde:
Jeg fulgte "opskriften" i det første link, dvs. jeg gik ind og lavede mine egne templates, som jeg for nemheds skyld lagde i deres egen kategori ("Synology").
Herefter gik jeg ind på Port Forwarding og skrev NAS'ens IP-adresse i feltet "IP address" under "Add rule" - dvs. jeg brugte *ikke* Custom forwarding.
Herefter valgte jeg at Add'e de templates, jeg lige havde lavet, og - og her kommer noget ret vigtigt - så huskede jeg at trykke på "Save settings"-knappen allerøverst på siden!!!
Såden her er mit setup, efter jeg har fulgt opskriften:
Jeg kunne dog stadigvæk ikke komme i kontakt med NAS'en via min eksterne IP-adresse, men det viste sig - læste jeg mig til i en anden tråd herinde - at routeren ikke er udstyret med noget loopback(?), og det gør, at man ikke kan bruge den eksterne adresse, når man selv sidder bag routeren!
Jeg prøvede derfor at oprette forbindelse til Fjernskrivebordet på min arbejdsplads og tjekkede gennem browseren der, og så virkede det!
Summa summarum:
1) Jeg skulle bruge templates i stedet for en "Custom forwarding"
2) Jeg skulle huske at trykke "Save settings"
3) Resultatet kan kun tjekkes, hvis man har adgang til routeren udefra
|
Skrevet af: Treated
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 09:28
nemlig :) lidt sjov måde det skal gøres på, men det var os sådan jeg gjorde det, portene blev ihvertfald åbne. godt du fandt ud af det
|
Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 12:12
Det er ikke nødvendigt at bruge templates. Jeg bruger custom forwarding og det virker udmærket! 0.0.0.0 i source og mask, target adressen i destination, udfyld protocol og port. Hust at sætte chekmark i enable boksen og save. Så virker det.
------------- /Peter
|
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 14:11
pfugl skrev:
Det er ikke nødvendigt at bruge templates. Jeg bruger custom forwarding og det virker udmærket! 0.0.0.0 i source og mask, target adressen i destination, udfyld protocol og port. Hust at sætte chekmark i enable boksen og save. Så virker det. |
Okay, så havde jeg altså gjort det rigtigt - jeg manglede bare at trykke på "Save settings"!
Ved du/I i øvrigt, om man kan flytte management-interfacet over på en anden port, når man skal have fat i routeren udefra?
Som standard ligger interfacet på den normale HTTP-port (80), så dvs. hvis jeg skriver min eksterne ip-adresse ind i en browser (på en anden computer end min egen!), så får jeg router-interfacet.
Problemet er, at jeg har en webserver på min NAS, og den bruger selvfølgelig også port 80, så derfor har jeg lavet en port forward, men så kan jeg ikke længere få fat i routerens interface udefra!
På alle mine gamle Linksys-routere kunne man definere en anden port til routerens interface, så jeg har altid lagt den på port 8080 og så bare skrevet det med i URL'en, når jeg skulle have fat i routeren, men sådan en funktion kan jeg ikke finde i Tilgin'en ...
Alternativet er at flytte NAS'ens webserver over på en anden port, men da jeg bruger den væsentligt mere end jeg bruger routerens interface, så vil det blive noget besværligt at skulle skrive portnummeret med i URL'en hver gang.
Mvh. Mikkel
|
Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 16:10
Pokersut skrev:
pfugl skrev:
Det er ikke nødvendigt at bruge templates. Jeg bruger custom forwarding og det virker udmærket! 0.0.0.0 i source og mask, target adressen i destination, udfyld protocol og port. Hust at sætte chekmark i enable boksen og save. Så virker det. |
Okay, så havde jeg altså gjort det rigtigt - jeg manglede bare at trykke på "Save settings"!
Ved du/I i øvrigt, om man kan flytte management-interfacet over på en anden port, når man skal have fat i routeren udefra?
Som standard ligger interfacet på den normale HTTP-port (80), så dvs. hvis jeg skriver min eksterne ip-adresse ind i en browser (på en anden computer end min egen!), så får jeg router-interfacet.
Problemet er, at jeg har en webserver på min NAS, og den bruger selvfølgelig også port 80, så derfor har jeg lavet en port forward, men så kan jeg ikke længere få fat i routerens interface udefra!
På alle mine gamle Linksys-routere kunne man definere en anden port til routerens interface, så jeg har altid lagt den på port 8080 og så bare skrevet det med i URL'en, når jeg skulle have fat i routeren, men sådan en funktion kan jeg ikke finde i Tilgin'en ...
Alternativet er at flytte NAS'ens webserver over på en anden port, men da jeg bruger den væsentligt mere end jeg bruger routerens interface, så vil det blive noget besværligt at skulle skrive portnummeret med i URL'en hver gang.
Mvh. Mikkel |
1: man kan ikke ændre poten til ens router selv, da det er styret inde ved Tre-For ( Gamle Profiber)
2: Og man kan ikke tilgå ens router ude fra, når den ellers er koblet op mod Tre-For´s management server.
Ja det er korrekt at man kunne gør det på linksys routeren til port 8080, men ikke muligt på Tilgin routeren.
------------- | Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 16:48
Ozzy skrev:
1: man kan ikke ændre poten til ens router selv, da det er styret inde ved Tre-For ( Gamle Profiber) 2: Og man kan ikke tilgå ens router ude fra, når den ellers er koblet op mod Tre-For´s management server. |
Sørme nej - jeg var ellers sikker på, at jeg havde set routerens interface da jeg bøvlede med port forwards og forsøgte at se min webserver. Men det må have været på den interne IP-adresse.
Ozzy skrev:
Ja det er korrekt at man kunne gør det på linksys routeren til port 8080, men ikke muligt på Tilgin routeren. |
Nej, den virker noget mere låst end Linksys'en - men forhåbentlig er den også mere stabil ...
Mvh. Mikkel
|
Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 17:32
Pokersut skrev:
Ozzy skrev:
1: man kan ikke ændre poten til ens router selv, da det er styret inde ved Tre-For ( Gamle Profiber) 2: Og man kan ikke tilgå ens router ude fra, når den ellers er koblet op mod Tre-For´s management server. |
Sørme nej - jeg var ellers sikker på, at jeg havde set routerens interface da jeg bøvlede med port forwards og forsøgte at se min webserver. Men det må have været på den interne IP-adresse.
ja det er helt korrekt, det har været via lan, for så rammer du automatiks port 80. :)
Ozzy skrev:
Ja det er korrekt at man kunne gør det på linksys routeren til port 8080, men ikke muligt på Tilgin routeren. |
Nej, den virker noget mere låst end Linksys'en - men forhåbentlig er den også mere stabil ...
Ja jeg køre selv med den, og trækker fint 3 tv bokse, også en 50mbit internet forbindelse. :)
Mvh. Mikkel |
------------- | Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
Skrevet af: Bongo50000
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 17:43
Hvordan får du flere under Active Menu, hvis jeg prøver får jeg denne meddelse :
failed to close CRM transaction: EEXIST
|
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 18:08
Bongo50000 skrev:
Hvordan får du flere under Active Menu, hvis jeg prøver får jeg denne meddelse :
<DIV =error-msg>failed to close CRM transaction: EEXIST |
Jeg forstår ikke spm. Hvor ser du "Active menu"?
Hvis du mener "Active rules", så kan du vælge flere regler på en gang fra "Templates"-listen ved at holde Ctrl nede og klikke på dem. Derefter klikker du på "Add"-knappen, og så ryger de over i boksen "Active rules".
Husk at udfylde IP-adressen eller vælge den LAN-klient, som reglerne skal gælde for - ellers virker de selvfølgelig ikke.
Og husk så at trykke på den grå "Save settings"-knap oppe i toppen :-D
Mvh. Mikkel
|
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 18:17
Det var selvfølgelig Active rules, men jeg kan kun få en medover, uanset hvor mange jeg markere
|
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 18:24
Bongo50000 skrev:
Det var selvfølgelig Active rules, men jeg kan kun få en medover, uanset hvor mange jeg markere |
Det lyder mystisk - og det lyder som en fejl i routeren.
Har du prøvet at genstarte den og se, om problemet stadig er der? Hvis det er, så skal du nok have fat i supporten og høre, om de kan hjælpe.
Hos mig virker det i hvert fald, når jeg
1) Skriver NAS'ens ip i "IP address"
2) Vælger en eller flere regler fra "Template"-boksen
3) Vælger Profiber_Internet fra "Connection"
4) Trykker "Add"
5) Trykker "Save Settings"
Mvh.
Mikkel
|
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 19:40
Hvad skriver du for at logge ind på din NAS udefra, jeg undeskylder mine dumme spørgsmål, men jeg er fuldstændig kørt fast i det her
|
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 19:57
Bongo50000 skrev:
Hvad skriver du for at logge ind på din NAS udefra, jeg undeskylder mine dumme spørgsmål, men jeg er fuldstændig kørt fast i det her |
Helt i orden :-)
Kig under "Connections" under "WAN setup" på "Setup"-fanebladet og find din routers eksterne IP-adresse. Den står under "Available connections".
Det er denne IP-adresse, du skal bruge, når du skal have fat i din NAS udefra.
Hertil føjer du et kolon og så den port, som den service du skal bruge på NAS'en lytter på. Administrationsdelen på min NAS lytter f.eks. på port 5050, så jeg skal skrive noget i retning af http://123.456.789.123:5050 for at komme ind på NAS'en.
Du skal dog være opmærksom på, at du *ikke* kan teste om det virker, hvis du gør det fra en maskine, der har internetforbindelse gennem Tilgin-routeren. Den kan ikke finde ud af at dirigere trafik ud på internettet og tilbage til sig selv igen og samtidig viderestille den tilbagekommende trafik til en anden port :-(
Hvis du skal teste det, skal det ske via en anden internetforbindelse. Som jeg skrev i et andet indlæg, så testede jeg mit setup ved at logge mig på min arbejdsplads' fjernskrivebord og så starte en browser derfra - den forbindelse kører via arbejdspladsens netværk.
Alternativt kan du måske bruge din mobiltelefons mobildataforbindelse (*ikke* dit trådløse netværk, der jo også kører via routeren) til at teste.
En tredje mulighed er at bruge en af de mange gratis proxy-servere, der findes på nettet, men en del af disse tillader ikke, at man forbinder til andet end standardportene, så det er ikke sikkert, det kan lykkes.
Mvh. Mikkel
|
Skrevet af: wibolt
Skrevet den: 03-Februar-2011 kl. 21:17
Jeg er godt nok forvirret, hvad hvis man bare vil åbne nogle porte til f.eks peer to peer programmer?
------------- Mvh. Wibolt
|
Skrevet den: 03-Februar-2011 kl. 23:26
wibolt skrev:
Jeg er godt nok forvirret, hvad hvis man bare vil åbne nogle porte til f.eks peer to peer programmer? |
Forstår godt din forvirring - jeg har heller aldrig set noget så rodet som Tilgin'ens interface!
Når du siger, at du vil "åbne" for nogle porte, mener du så i virkeligheden, at du vil lave en port forward, altså dirigere trafikken på bestemte porte hen til en bestemt maskine bag routeren?
Det er i hvert fald det, der er beskrevet her i tråden. Bare at åbne porte er noget, man gør i en firewall, og sådan en er der da vist ikke indbygget i Tilgin'en(?).
Anyway, der er to måder at lave port forward på: Enten opretter du en template (skabelon), som du så kan bruge til flere forskellige maskiner bag routeren, eller du kan lave "Custom forward", der kun gælder for én bestemt maskine.
Proceduren med templates har jeg beskrevet længere oppe. Hvis du vil lave en Custom forward gør du sådan:
- Gå ind under Advanced og vælg Port forwarding i menuen i venstre side.
- Scroll ned til overskriften Custom forwarding og skriv et sigende navn (f.eks. "P2P") i boksen Name under New rule
- Vælg din internetforbindelse under Connection (der er nok kun én)
- Tryk Add
- På næste skærmbillede sætter du hak i Enabled
- Source IP address og Source netmask skal være "0.0.0.0"
- I Dest. IP address skriver du IP-adressen for den maskine, som trafikken skal sendes hen til, altså IP-adressen på den maskine, der f.eks. kører din torrent-klient
- Nederst vælger du, hvilken protokol der skal forwardes, og så skriver du hvilken port eller hvilket portinterval, der skal forwardes. Er det kun én port, skriver du det samme portnummer i alle tre felter.
- Tryk nu Apply
- Vigtigt: Tryk nu på knappen "Save settings" allerøverst på siden - før du har gjort det, virker din port forward ikke (det var det, jeg glemte!)
Jeg har selv kun fået det til at virke med templates, men det burde kunne lade sig gøre med Custom forwarding også.
Mvh. Mikkel
|
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 18:06
Hej Mikkel
Tak for svar.
Der er to ting jeg stadig er i tvivl om, hvordan finder jeg ip adressen til f.eks Emule og Vuze og hvilken protokol skal jeg vælge?
|
Skrevet den: 05-Februar-2011 kl. 12:24
Hej Mikkel
Tak for svar.
Der er to ting jeg stadig er i tvivl om, hvordan finder jeg ip adressen til f.eks Emule og Vuze og hvilken protokol skal jeg vælge
|
Skrevet den: 06-Februar-2011 kl. 23:46
wibolt skrev:
Der er to ting jeg stadig er i tvivl om, hvordan finder jeg ip adressen til f.eks Emule og Vuze og hvilken protokol skal jeg vælge |
Det er ikke IP-adressen, men portnumrene for de nævnte programmer, du skal have fat i.
IP-adressen skal være adressen på den maskine, som programmet kører på - det kan du nok se under Status -> DHCP clients.
Hvilke porte de enkelte programmer bruger skal jeg ikke kunne sige, men mon ikke det kan findes via google? Jeg mener, at eMule vælger to tilfældige porte, når programmet bliver installeret - så vidt jeg ved, kan du se i programmets indstillinger, hvilke porte det er.
Når du så har fundet ud af, hvilke porte det drejer sig om, så følger du opskriften.
Mht. protokol, så kan du i eMule se, hvilken protokol, der hører til hvilket portnummer. Er du i tvivl, så vælg begge!
Mvh. Mikkel
|
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 07:25
IP adressen kan du se ved at åbne en cmd prompt på den maskine der kører emule/Vuze. Skriv derefter kommandoen: IPCONFIG.
------------- /Peter
|
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 16:03
Jeg takker mange gange for hjælpen, nu virker det
|
Skrevet af: habibi
Skrevet den: 07-Maj-2011 kl. 19:36
hej jeg har den samme router! jeg har gjort det samme tror jeg, udfyldt port, protokol, enabled, save settings, men min black ops virker stadig ik, :S den har over 5 ports åben for den men det virker stadig ik
og har en program der tjekker mine ports og den siger de ports som jeg lagt ind på router at DE ikke er åbent wtf :S:S: har firewall off fra computer, og router, KUN nat er på min router..
kan spille 10-15 min black ops multiplayer og samme med zombie mode .. så får jeg den ERROR msg ( server is not avaiable at this tiem please visit.... or try again later ...) alle siger og selve treyarch siger at det er din port der skal åbnes.. :S mit internet er 20 mbits, god pc, har åbnet ports men de er stadig ik åbent :S HJÆLP!!!!!!!!! snart 5 måender har jeg haft det bøvl. plx hjælp
|
Skrevet af: Minkz
Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 17:29
Pokersut skrev:
Treated skrev:
Uha nu skal jeg lige se om jeg kan hjælpe her, har nemlig haft den selv. Kan du ikke sende nogle screens af de forskellige menuer, for det med custom virker ikke nemlig. Jeg kan nok komme på det når jeg lige ser det for mig |
Tak for svar alle tre - jeg tror, jeg har fået det til at lykkes! Her er hvad jeg gjorde:
Jeg fulgte "opskriften" i det første link, dvs. jeg gik ind og lavede mine egne templates, som jeg for nemheds skyld lagde i deres egen kategori ("Synology").
Herefter gik jeg ind på Port Forwarding og skrev NAS'ens IP-adresse i feltet "IP address" under "Add rule" - dvs. jeg brugte *ikke* Custom forwarding.
Herefter valgte jeg at Add'e de templates, jeg lige havde lavet, og - og her kommer noget ret vigtigt - så huskede jeg at trykke på "Save settings"-knappen allerøverst på siden!!!
Såden her er mit setup, efter jeg har fulgt opskriften:
Jeg kunne dog stadigvæk ikke komme i kontakt med NAS'en via min eksterne IP-adresse, men det viste sig - læste jeg mig til i en anden tråd herinde - at routeren ikke er udstyret med noget loopback(?), og det gør, at man ikke kan bruge den eksterne adresse, når man selv sidder bag routeren!
Jeg prøvede derfor at oprette forbindelse til Fjernskrivebordet på min arbejdsplads og tjekkede gennem browseren der, og så virkede det!
Summa summarum:
1) Jeg skulle bruge templates i stedet for en "Custom forwarding"
2) Jeg skulle huske at trykke "Save settings"
3) Resultatet kan kun tjekkes, hvis man har adgang til routeren udefra |
Hvordan tjekker du gennem fjernskrivebord at porten er åben?
------------- Onkyo TX-SR606
Kef KHT 5005.2
Tvix HD M6500-A
Sony Playstation 3
Samsung 40" LE40A656 Serie6
|
Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 18:45
Minkz skrev:
Hvordan tjekker du gennem fjernskrivebord at porten er åben? |
En del af mine port-forwards er til forskellige webbaserede tjenester på min NAS, og de er nemme at tjekke - det er bare at åbne en browser fra Fjernskrivebordet og prøve at gå ind på http://min.eksterne-ip:portnummer.
Jeg har ikke tjekket samtlige port forwards fra Fjernskrivebordet, men da jeg kunne konstatere, at port-forwardingen til min NAS's webbaserede administrationsmodul virkede i en browser på Fjernskrivebordet, så burde alle de andre også virke - og det gjorde de også!
Du bør også kunne tjekke nogle af de andre porte ved at starte f.eks. Windows' indbyggede telnet-klient på Fjernskrivebordet og så prøve at forbinde til din eksterne IP-adresse.
Alternativt findes der også nogle websider, der prøver at teste, om specifikke porte er åbne - f.eks. http://www.canyouseeme.org/. Det er ikke altid de virker, men jeg har gode erfaringer med canyouseeme.
|
Skrevet af: Minkz
Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 23:29
okay mange tak, nu virker det også :)
------------- Onkyo TX-SR606
Kef KHT 5005.2
Tvix HD M6500-A
Sony Playstation 3
Samsung 40" LE40A656 Serie6
|
Skrevet af: morten44
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 09:14
Jeg er, som så mange andre, ikke særlig stiv i det tekniske, men håber at her er nogen. Jeg har også omtalte HG 1311 og kan se at der er en USB-indgang. Kan jeg på nogen måde bruge den til/som netværks HDD?
|
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 09:24
morten44 skrev:
Jeg er, som så mange andre, ikke særlig stiv i det tekniske, men håber at her er nogen. Jeg har også omtalte HG 1311 og kan se at der er en USB-indgang. Kan jeg på nogen måde bruge den til/som netværks HDD? | Nej.
------------- /Peter
|
Skrevet af: morten44
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 09:42
Men den viser at der er en tilsluttet, men ikke en option som virker? Syntes ellers at det ser sådan ud på Tilgin`s hjemmeside
|
Skrevet af: pReya
Skrevet den: 10-Januar-2012 kl. 15:00
Hey Guys,
i'm sorry to interrupt yout discussion with my english post, i hope you don't mind. I was very happy to find this thread over Google, since i'm sitting in the same boat.
I am from Germany and i just received a Tilgin HG1213i Router, which seems to have the same Interface as the 1311, that you're talking about in this thread. I'm also trying to get my NAS working internally and externally.
So first things first: i can't reach my NAS in my network. Everything is set to DHCP, and i can see an entry in the Interface where it shows my NAS correctly with a corresponding IP. But i can't reach the device under the given IP. I receive a timeout when i try to open the IP via the Browser. I can also see the NAS in my Finder (I'm a Mac User - it's like the normal Explorer in Windows), but i can't access it. It will give a timeout, too. I can't even ping the given IP...
Anybody know how to solve this? Or can you at least tell me, that you are able to reach your NAS under the DHCP IP internally?
Portforwarding isn't working either, no matter if i choose a manual Entry or a Template. I can create the Template, but when i click on "Add" i get "Failed to close CRM transaction: EEXIST. Any advice on that?
I hope it's okay to write in English. You'd probably unterstand German too, but for the sake of Google and other users of this crappy device, i chose English ;)
Regards, Moritz
|
Skrevet den: 10-Januar-2012 kl. 23:38
pReya skrev:
i'm sorry to interrupt yout discussion with my english post, i hope you don't mind. I was very happy to find this thread over Google, since i'm sitting in the same boat. |
No problem - you're welcome :-)
So first things first: i can't reach my NAS in my network. Everything is set to DHCP, and i can see an entry in the Interface where it shows my NAS correctly with a corresponding IP. But i can't reach the device under the given IP. I receive a timeout when i try to open the IP via the Browser. I can also see the NAS in my Finder (I'm a Mac User - it's like the normal Explorer in Windows), but i can't access it. It will give a timeout, too. I can't even ping the given IP...
Anybody know how to solve this? Or can you at least tell me, that you are able to reach your NAS under the DHCP IP internally? |
Internally you should have no problems at all. I'm guessing that the problem is not with the router but rather with the NAS. Which NAS is it?
Portforwarding isn't working either, no matter if i choose a manual Entry or a Template. I can create the Template, but when i click on "Add" i get "Failed to close CRM transaction: EEXIST. Any advice on that? |
Sounds like you may be doing something wrong. Be sure to use this procedure if you use templates:
- Make one or more port forwarding templates
- Go to Advanced -> Port Forwarding and enter the internal IP address of your NAS in the field "IP address" under "Add rule"
- Select your connection from the Connection dropdown list (there will probably only be one entry)
- Add the templates you have just created to the list of Active Rules by selecting them and clicking Add - this should copy the template names to the Active Rules box
- *Important*: Click the "Save
settings" button at the top right of the page - otherwise the changes will not take effect
Hope this helps. Mikkel
|
|