Print side | Luk vindue

Inception LFE mix ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91097
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 02:00

Emne: Inception LFE mix ?
Skrevet af: rene49
Emne: Inception LFE mix ?
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 12:52
Godt nytår folkens !

jeg sad og så inception her hjemme i går.
jeg vil gerne hører er der nogen som ved hvor dybt Inception er mixet? sådan subwoofer mæssigt, min velodyne spl800i går ned til 28hz, jeg er godt klar over den ikke spiller voldsomt dybt, men synes ikke jeg har følt jeg har manglet noget før, men da jeg så Inception i går, følte jeg ofte at bassen stoppede sådan brat lige pludselig, når den sådan startede i de høje toner og så ned i dybe, (slow motion scenerne) følte i der manglede noget Wink 
Nogen der har andre erfaringer/ oplevelser med inception? udover det voldsom god film LOL

Svar:
Skrevet af: Neobi/q
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 13:43
Hey ved ikke om det her kan bruges http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91008&title=mixet-p-inception-bas :)

Morten

-------------
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt

Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 14:45
tak for linket, der kommer ikke helt ind på mit problem, jeg synes ikke bassen er for dominerende som de kommer ind på i det andet indlæg.
det var mere om nogen var klar over hvor dybt filmen er mixet :)

Skrevet af: Neobi/q
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 14:58
Bare i orden faldt. bare over det lige efter at have læst dit indlæg :)

-------------
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 15:09
Var det BD eller DVD-versionen, du så?

Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 17:01
det var self BD :)
DTS hd master

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Januar-2011 kl. 12:41
Jeg synes heller ikke der er for meget bas. Den er dyb og nærværende på en måde der fint underbygger stemningen. Og så er der et par udladninger i et lidt højere leje, som får én til at fare sammen. Men et flot lydspor er det Approve

Skrevet den: 03-Januar-2011 kl. 15:00
jeg synes den er mixet i et meget højt frekvens område nogen gange??
synes måske nogen gange godt bassen ligge i et for højt frekvens område.
skal ikke kunne sige om mit rum booster visse frekvens områder, da jeg aldrig har lavet målinger.

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 03-Januar-2011 kl. 15:24
Den film har ikke nogen særlig dybde i LFE sporet, generelt ligger dybden i den høje ende 45-80Hz, jeg vil tro det dybeste ligger omkring 35Hz+ og syns at lydbilledet i bassen generelt virker noget monotont. 

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet den: 03-Januar-2011 kl. 16:35
Ja ok, så har jeg aldrig hørt dybbasTongue

Synes nu nok de 28 Hz mine HT kan gengive er dybt nokApprove

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 04-Januar-2011 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

tak for linket, der kommer ikke helt ind på mit problem, jeg synes ikke bassen er for dominerende som de kommer ind på i det andet indlæg.

Se her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1295828 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1295828

Jeg har ikke set filmen (shame on me), men ud fra beskrivelserne, så lyder det som om at filmen er indspillet med rimeligt kraftig, men ikke specielt dyb bas. Det vil være godt til at lave godt med bulder i de typiske "billige" (eller bare knapt så gode) subwoofere, der ikke kan levere reel dybbas og kompenserer for det ved at buldre løs i 40-80 Hz området. Eller, hvis man har et rum med masser af boom, eller, bare har justeret sin subwoofer forkert fordi man godt kan lide "meget bas". Anyway: Det virker logisk at hvis man har en korrekt justeret sub der rækker dybt, og er vant til at den helt dybe bas kan ryste væggene, så vil man være skuffet over Inception, mens hvis man har godt med bulder i mellem-området, så vil man være imponeret - eller måske irriterret, alt efter temperament - over at der er så meget bas.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 04-Januar-2011 kl. 15:59
Tak for linket.

Undrede mig egentlig også over at bassen var så kraftig, uden væggene rystede som det plejer...

Ingen tvivl om det var en flot lyd, men der manglede ligesom noget, når man nu er vant til at hele huset ryster når der er drøn på LFE sporet Smile

Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 04-Januar-2011 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det må man da ikke håbe,at du selv tror på,for de vil aldrig kunne gengive så dybe frekvenser.Det må være noget du er blevet bildt ind.Hvis du nogensinde havde hørt en 28 hz.tone ville du vide hvor afsindig dybt det er.For et par år siden skrev du forøvrigt at de gik ned til 20 - 22 hz.Vrøvl og usandt.!

Ifølge HIFI årbogen 83 :50 - 21.000 hz.+ - 4 db.  max.belastning 40 w. Ouch 
     carsten

Skrevet den: 04-Januar-2011 kl. 16:59

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Se her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1295828 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1295828

Jeg har ikke set filmen (shame on me), men ud fra beskrivelserne, så lyder det som om at filmen er indspillet med rimeligt kraftig, men ikke specielt dyb bas. Det vil være godt til at lave godt med bulder i de typiske "billige" (eller bare knapt så gode) subwoofere, der ikke kan levere reel dybbas og kompenserer for det ved at buldre løs i 40-80 Hz området. Eller, hvis man har et rum med masser af boom, eller, bare har justeret sin subwoofer forkert fordi man godt kan lide "meget bas". Anyway: Det virker logisk at hvis man har en korrekt justeret sub der rækker dybt, og er vant til at den helt dybe bas kan ryste væggene, så vil man være skuffet over Inception, mens hvis man har godt med bulder i mellem-området, så vil man være imponeret - eller måske irriterret, alt efter temperament - over at der er så meget bas.

Jeg har en velodyne spl800i , jeg ved ikke om du betegner den som en god sub eller ej :)
- Men med hensyn til indstilling kan jeg self ikke være sikker på den er stillet som du vil stille den, men jeg mener at den er indstillet så godt som muligt ved brug af ens øre. Føler ikke det er en buldre bas, men synes bare at den domminere meget i ens øre, hvor man normalt mærker den mere.  Da jeg så den i biffen, (lido i vejle) synes jeg ikke bassen opførte sig sådan, der synes jeg den sad i skabet sådan bas mæssigt :)

Skrevet af: db89
Skrevet den: 04-Januar-2011 kl. 17:36
Nu fik jeg set Incpetion på BD igår og jo der er da godt med god bas, men jeg synes ikke ligefrem den sætter rekorder for bas. Såvidt jeg husker så er mine fronter vist sat til at gå ned til 40Hz og derefter tager min sub over (15" Eartquake enhed i  ca120Liter lukket kabinet med en Behringer EP4000 PA-forstærker foran).

At nogle synes at der er lidt "buller bas" kan måske også lidt have noget at gøre med at producenten måske med vilje har mixet LFE-sporet sådan.

Film som feks The Hurt Locker, Operation Valkyrie (nye på BD) og Iron Man2 kan også på nogle tidspunkter på motioneret subwooferen godt.

Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 04-Januar-2011 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Det må man da ikke håbe,at du selv tror på,for de vil aldrig kunne gengive så dybe frekvenser.Det må være noget du er blevet bildt ind.Hvis du nogensinde havde hørt en 28 hz.tone ville du vide hvor afsindig dybt det er.For et par år siden skrev du forøvrigt at de gik ned til 20 - 22 hz.Vrøvl og usandt.!

carsten

Læg iøvrigt mærke til at de er 4 db.nede ved 50 hz.så det passer nok meget godt at B&W selv opgav dem til 80 -20.000 hz.+ - 2 db.
    carsten

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 04-Januar-2011 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

carsten
Jeg har selv haft sådan et sæt DM7, Long time ago men dog i en mk2 udgave og de var b.la. drevet af en Nakamich PA7. De spiller faktisk ret dybt og faktisk overaskende godt, men de skal have noget power da drifteffekten kun er/ var opgivet til 85-86dB/1watt/1m i 8Ohm, syntes at kunne huske at følsomheden faktisk føltes endnu laver. Det kan godt være at de spiller dybt og det gør de ingen tvivl om det, men lydtrykket fra dem var nu ganske beskeden.

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet den: 04-Januar-2011 kl. 23:53
Potter@ Det er jo lige det de gør! Og den med 80-20k holder ikke en meter - spørg selv Peter LOL

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 07:56

Jeg har en velodyne spl800i , jeg ved ikke om du betegner den som en god sub eller ej :)
- Men med hensyn til indstilling kan jeg self ikke være sikker på den er stillet som du vil stille den, men jeg mener at den er indstillet så godt som muligt ved brug af ens øre. Føler ikke det er en buldre bas, men synes bare at den domminere meget i ens øre, hvor man normalt mærker den mere.  Da jeg så den i biffen, (lido i vejle) synes jeg ikke bassen opførte sig sådan, der synes jeg den sad i skabet sådan bas mæssigt :)

Det skulle netop ses i lyset af at andre har kritiseret filmen for at have meget bulderbas, mens andre kritiserer at der er for lidt bas.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Det skulle netop ses i lyset af at andre har kritiseret filmen for at have meget bulderbas, mens andre kritiserer at der er for lidt bas.

ja okay, men jeg synes ikke der for lidt bas, jeg kan bare ikke lide, at den ligger i så højt frekvens område, kan bedre lide, når de er mixet dybt.
Men det er jo en smagssag LOL

Print side | Luk vindue