Print side | Luk vindue

Fået japansk wii - kan den bruges til noget??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91119
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 14:21

Emne: Fået japansk wii - kan den bruges til noget??
Skrevet af: Jorgen
Emne: Fået japansk wii - kan den bruges til noget??
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 16:55
Er der nogen der kan sige mig om en japansk wii kan bruges til noget i DK - har testet den med et EU-spil, det var den ikke glad for...

Men kan man gøre et eller andet så den:

1. Får engelsk/dansk sprog
2. Kan spille EU-spil

har aldrig rigtig interesseret mig for Wii - har en PS3 der kun luftes sporadisk, men ungerne vil gerne have gang i wii’en - måske er det nemmest/billigst bare at købe en i DK...

-------------
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere

Svar:
Skrevet af: Svane-
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 19:28
hvis du skal kunne bruge en japansk wii til noget skal du enten købe spil fra japan(region 3, skulle jeg mene) ellers skal du tage den nemme løsning og softmodde din wii, så kan du spille hvad du vil. Både backup spil og spil fra alle regioner.

Samt du få mulighed for at spille NES, SNES, N64, playstation 1 eller hvad du ellers skulle have lyst af andre emulatorer.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 19:55
Spil er ikke inddelt i de samme regioner som dvd-film eller Blu-ray. Med hensyn til dvd er Japan region 2 (men naturligvis NTSC), og med hensyn til Blu-ray har de region A, ligesom USA. Med hensyn til spil har de NTSC-J, som 'region'.

Jeg kan umiddelbart ikke se, hvor meget man som dansker skulle bruge en japansk Wii til, medmindre man vil spille spil der kun er kommet ud i Japan, eller man har lyst til at modificere maskinen, som nævnt ovenfor.

Skrevet af: Jorgen
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 20:05
Tak for svarene - en softmoding vil formodentlig ikke ændre sproget - så jeg tror jeg vil satse på at bruge pengene på en dansk wii - men tak for input

-------------
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere

Print side | Luk vindue