Print side | Luk vindue

Reparation af bærbar

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91122
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 06:49


Emne: Reparation af bærbar
Skrevet af: CerealKiller
Emne: Reparation af bærbar
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 17:32
Hejsa
 
Jeg håber at i kan hjælpe mig med dette "problem".
 
Jeg har en Sony bærbar, hvor der er et problem med blæseren og Sony har sagt god for at reparere bærbaren. Mit problem er så, at det er enormt besværligt at få det arrangeret med Sony Centeret, hvor jeg købte bærbaren. De vil gerne have at jeg kontakter VAIO-centeret via telefon (og de taler selvfølgelig ikke dansk, men norsk eller svensk, som er lidt svært at forstå) og skal sende varen via UPS til udlandet. Uden at skulle kede jer til døde med hele historien, vil jeg gerne vide om forhandleren kan "nægte" at tage imod min bærbar og sige at jeg selv skal sørge for at tage kontakt til en anden, for at sende min bærbar til reparation?
 
Jeg er nemlig lidt nervøs ved at skulle sende en bærbar der kostede en del, via UPS der ikke kan snakke dansk.
 
Håber i kan hjælpe. :)
 
 
Mvh
 
Richard


-------------
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP



Svar:
Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 19:08
Vil da klart mene at det er det sony center hvor du har købt den der skal sørge for at den kommer videre i systemet - det er jo nemmere for dem at spille bolden videre til dig og at sige du selv skal gøre alt det , men den går altså ikke - det er det sted du har købt den der skal hjælpe dig!

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 19:14
Nej, du skal ikke sende noget selv afsted.
 
Du tager din bærbar under armen og afleverer den der, hvor du har købt den. Sælger yder 2 års reklamationsret og han skal sørge for det viderer.
 
Se evt. her http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/afhjaelpning?tc=2F263CD4584F4162825E9C834FBBFD5B - http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/afhjaelpning?tc=2F263CD4584F4162825E9C834FBBFD5B
 
Citat:
"

Sælger henviser til producent eller importør

Du kan komme ud for, at sælgeren henviser dig til importøren eller producenten, når du vil klage over en vare, men det skal du ikke umiddelbart finde dig i."



Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 19:25
Jeg har lige før Jul oprettet en RMA på min ASUS, jeg modtog mail med div informationer og en slip til UPS, UPS kom og hentede den (kvitterede for modtagelsen) jeg fik den tilbage her i Torsdags færdig rep
uden problemer, hvis sony gør det på samme måde så ser jeg ingen problemer, jeg vidste da jeg købte ASUS at det fungerede sådan hvis uheldet var ude.Cry


Skrevet af: Klausens
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 19:37
Har selv en Sony VAIO, som jeg købte i et Sony Center...

Der forklarede de, at man ringede til Sony hotline(som skulle snakke dansk), de fejlmelder så computeren, og sender en UPS fragtlabel til ens mail, så ringer man til UPS og booker en afhentning...

Synes sådan set selv, at det er god service, for du fjerner forhandleren som mellemled, og dermed sparer man tid...

Men det er jo forskelligt, hvad man synes der er nemmest Smile


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 02-Januar-2011 kl. 21:30
Forhandleren skal ordne det for dig, hvis det er det du ønsker. Så du kan godt aflevere den hos dem.
Men det kan, som andre beskriver, være nemmere at få en fragtlabel etc. men det er op til dig.


Skrevet af: CerealKiller
Skrevet den: 03-Januar-2011 kl. 09:26

Hej

Tak for de mange gode svar. Jeg kan godt se det smarte i, at aftale at man får en fragtlabel til UPS og så sender den afsted. Det var også min oprindelige plan. Men når deres hotline ikke taler dansk og ikke forstår, når man ændrer en aftale og når så ikke engang UPS-manden forstår dansk eller engelsk, så bliver jeg i hvert fald lidt nervøs...
 
Nå, men så tror jeg at min plan er, at ringe til VAIO-support igen og håber at de taler dansk og så sende min bærbar. Hvis de så igen kegler rundt, så ryger den til forhandleren.


-------------
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP



Print side | Luk vindue