Print side | Luk vindue

Fantasia på Blu-ray skal byttes

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91227
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 01:00


Emne: Fantasia på Blu-ray skal byttes
Skrevet af: Flemming Larsen
Emne: Fantasia på Blu-ray skal byttes
Skrevet den: 04-Januar-2011 kl. 12:45
Dem, der som jeg har købt Fantasia, på Blu-ray skal nu have den ombyttet. Disney har lavet den fejl at udgive den uden dansk tale, selv om det står på coveret.
I kan se her hvordan i skal gøre.
 
http://bdlive.dk/blu-ray-artikel/656-fejl-på-fantasia - http://bdlive.dk/blu-ray-artikel/656-fejl-på-fantasia


-------------
Mvh
Flemming Larsen



Svar:
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 04-Januar-2011 kl. 17:03
Tak for info.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 04-Januar-2011 kl. 17:13
Velbekommen. Så er det spændende hvor længe der går.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 09-Januar-2011 kl. 20:20
Denne må jo også hellere flyttes.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 09-Januar-2011 kl. 20:41
Jeg har ikke hørt fra dem endnu.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 09-Januar-2011 kl. 20:59
Heller ikke jeg


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 12:06
Så fik jeg svar fra disney.
 
Hej Flemming

Du skal sende din bluray ind til mig på følgende adresse og så sender jeg dig en ny så snart vi har modtaget din. Husk adresse.

Walt Disney Company

Østergade 26A, 3. sal

1100 København K

Att.: Lotte Hansen



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Så fik jeg svar fra disney.
 
Hej Flemming

Du skal sende din bluray ind til mig på følgende adresse og så sender jeg dig en ny så snart vi har modtaget din. Husk adresse.

Walt Disney Company

Østergade 26A, 3. sal

1100 København K

Att.: Lotte Hansen

Gad vide om vi selv skal betale for porto? Så koster filmen os lige lidt mere.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 17:00
Jeg har fået samme mail. Ja, jeg tænkte også på det med portoen...

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 18:00
Håber de har tænkt sig at betale for forsendelsen 


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 18:14
Nu har jeg spurgt om man selv skal betale for porto, så vi se hvad de siger.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 20:36
Jeg fik svar på det med portoen i morges. Du betaler selv. Super fesent, så nu kører jeg tilbage til Fona og smider den i hovedet på dem, så må jeg købe den igen når de har fået de nye kopier ud i butikkerne. Jeg vil ikke betale ågerpriser hos postDK for at få rettet en fejl Disney har lavet.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 20:43
Det er meget useriøst fra Disney's side af. Kæft det er en ommer af sådan et stor selskab!!!


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 20:44
Det er sgu for dårligt, når det er deres fejl. Så skal det da ikke gå ud over os, som er kunder. Det må være en ommer disney.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 20:50
Fesent... Nogen der har hørt om man skal sende det hele tilbage eller kun disken?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 20:53
Ifølge bdlive skal man kun sende disken, så du skal genbruge dit gamle cover.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 20:53
Jeg har bedt om en mail hvori de medgiver at disc'en er fejlbehæftet, så jeg kan kræve mine penge retur. Det er dælme for slapt at ville styre sine kopier så strengt, at man VIL have den gamle film retur først - og endda uden selv at betale fragten. Det koster dem mindre en en krone at trykke sådan en skive. Nu er de jo både inkompetente (pga. det manglende lydspor) og nærrige.

Jeg er temmelig skuffet over deres måde at tackle det her på.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 10:11

Det lyder godt nok som et lousy firma der går i små sko....



-------------
mvh Christian


Skrevet af: SoundWave
Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 11:25
Er det overhovedet lovligt at kræve, at man selv skal betale portoen? Ifølge købelovens §79 skal forbrugeren stå uden regning i forbindelse med fejl og mangler.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Er det overhovedet lovligt at kræve, at man selv skal betale portoen? Ifølge købelovens §79 skal forbrugeren stå uden regning i forbindelse med fejl og mangler.
Det vil jeg da prøve at skrive til disney, når jeg hører fra dem.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 13:12
Det er købelovens paragraf 78 og ikke 79, som omhandler afhjælpning af fejl og mangler:
Citér
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
1)   afhjælpning af mangelen,
2)   levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3)   et passende afslag i købesummen eller
4)   ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.


Jeg har sendt det til dem. Så må vi se hvad de svarer.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: SoundWave
Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 16:03

Ja ok, husker jeg forkert, men det var da tæt på Smile Jeg har selv mulighed for at tage ind til dem, da jeg bor i København. Ved I om denne mulighed foreligger, så den kan byttes på stedet. Har ikke lyst til at skulle sende den med posten uanset om de betaler eller ej.



Skrevet af: SteffenM
Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 18:49
Faktisk gælder den lovgivning kun mod forretningen i har købt den hos. Altså er Disney ikke ansvarlig for porto. Men gider man ikke betale det, kan i jo blot gå til butikken og klage :)


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 22:12
Jep. Jeg har fået svar på min mail. Jeg må tilbage i butikken med den, selvom dét vil betyde en ret stor ulempe for mit vedkommende da jeg har langt til en Fona...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 14:53
Så fik jeg min film tilbage og med dk tale. Jeg har aldrig fået svar tilbage fra disney ang. porto. Men da den kun kostede mig 12kr, så kan det være ligemeget. Det vil koste mig mere at køre derhen hvor den er købt. Men dårlig service at de ikke gider svare.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Så fik jeg min film tilbage og med dk tale. Jeg har aldrig fået svar tilbage fra disney ang. porto. Men da den kun kostede mig 12kr, så kan det være ligemeget. Det vil koste mig mere at køre derhen hvor den er købt. Men dårlig service at de ikke gider svare.
Jeg fik at vide fra dem, at det at man kan sende en er en service de udbyder, der for dækker de ikke porto. Alternativt kan man levere filmen tilbage dertil hvor man har købt den, og hvis det så er et net-baseret firma, så skal de dække evt. porto.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 14:55
Når et firma blir' så stort, er kundepleje sikkert en by i RuslandDead


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Så fik jeg min film tilbage og med dk tale. Jeg har aldrig fået svar tilbage fra disney ang. porto. Men da den kun kostede mig 12kr, så kan det være ligemeget. Det vil koste mig mere at køre derhen hvor den er købt. Men dårlig service at de ikke gider svare.
Jeg fik at vide fra dem, at det at man kan sende en er en service de udbyder, der for dækker de ikke porto. Alternativt kan man levere filmen tilbage dertil hvor man har købt den, og hvis det så er et net-baseret firma, så skal de dække evt. porto.
De gider så åbenbart, ikke svare flere på samme spørgsmål, siden jeg ikke kan få svar. Min var købt i tp musik, på fisketorvet, så i benzin ville det vel koste mig 40-50kr. Det er ærlig talt dårlig service, på en film som der er fejl påOuch

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Når et firma blir' så stort, er kundepleje sikkert en by i RuslandDead
Ja, sådan er det desværre tit.Ouch

-------------
Mvh
Flemming Larsen



Print side | Luk vindue