Logitech Harmony univas. fjernbetjening?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=9135
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 18:12
Emne: Logitech Harmony univas. fjernbetjening?
Skrevet af: TheCelt
Emne: Logitech Harmony univas. fjernbetjening?
Skrevet den: 23-Januar-2006 kl. 21:09
Nogen der har kendskab til logitechs Harmony serien - universal fjernbetjeninger?
Der står at de kan bruges til alle apperater, men de kan vel ikke decideret erstatte KISS afspillerens fjernbetjening, for os der nu har KISS afspiller...
Tænker på funktioner som online programoversigt, og de andre services de har.
Ville ellers være dejligt at kunne erstatte fjernbetjening til både sorroundanlæg, tv og kiss med én enkelt som også har et flot design.
Se dem her: http://www.logitech.com/index.cfm/products/productlistharmony/US/EN,crid=2080,categoryid=406 - http://www.logitech.com/index.cfm/products/productlistharmon y/US/EN,crid=2080,categoryid=406
|
Svar:
Skrevet af: speark
Skrevet den: 23-Januar-2006 kl. 21:16
Jeg har en 880, og den fungerer fint, til at hvad jeg har, inkl. min Pioneer
recorder. Jeg kan ikke se, hvorfor den ikke skulle kunne erstatte en
fjernbetjening til Kiss.
Spørg bare, hvis du har nogen konkrete spørgsmål.
mvh
Søren
|
Skrevet den: 23-Januar-2006 kl. 21:22
Hej Søren, tak for svaret.
Det jeg tænker på ang. KISS, så har den jo online programoversigt, webradio osv. Ligeledes har jeg jo også via KIS fj.bt. adgang til mine optagede video, film fra computer osv.
Kan man programere logitechs så disse funktioner overføres til en Logitech?
|
Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 23-Januar-2006 kl. 23:19
Hi TheCelt,
Jeg har en Harmony 885, og den kan programmeres på alle mulige og umulige måder. Både via web men også ved at du overfører koderne fra din gamle RC til Hamony direkte via IR. Nu har jeg ikke selv Kiss , men mon det så ikke også kan lade sige gøre at få de ting du nævner til at fungere?
/Nils
|
Skrevet den: 24-Januar-2006 kl. 07:20
Jo, det lyder i hvert fald sådan. Så vil jeg da nok overveje kraftigt om det er sådan en jeg skal have fat i i stedet for alle de fjernbetjeninger der ligger rundt omkring og fylder.
Tak for svarene ![](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 24-Januar-2006 kl. 10:18
Hej.
Jeg har den model der hedder 885. Jeg bryder mig overhovedet ikke om den, synes den er meget besværlig at bruge. For mig var den et fejlkøb, og der ligger stadig 6 fjernbetjeninger på bordet .
m.v.h.
|
Skrevet af: speark
Skrevet den: 29-Januar-2006 kl. 20:40
Hov, jeg fik aldrig svaret her. Min er i øvrigt også en 885 - ikke 880.
Men jeg synes faktisk, at remoten er rigtig fed. Den tager en del tid at
sætte fedt op, og det er helt afgørende, at man ikke bare accepterer de
presets, som kan hentes, men laver dem om efter ens egen smag. Når
man først er færdig med den, så kører det til gengæld super fedt, og jeg
har rent faktisk lagt alle de andre fjernbetjeninger væk.
Særligt synes jeg om activity-funktionen, hvor fjernbetjeningen styrer
flere maskiner på en gang, fx sådan kanalvælgeren styrer en selector,
mens volumenkontrol styrer lyden på fjernsynet el. en receiver.
mvh
Søren
|
Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 29-Januar-2006 kl. 20:58
sommelle skrev:
Jeg har den model der hedder 885. Jeg bryder mig overhovedet ikke om den, synes den er meget besværlig at bruge. For mig var den et fejlkøb, og der ligger stadig 6 fjernbetjeninger på bordet . |
Jeg vil ikke påstå at det er en perfekt multi-RC (findes den perfekte - selv om man giver op i mod 10 K for den?). Men med en mellemstor indsats, er det absolut muligt at få den til at fungere rigtigt godt .
Skulle du løbe ind i problemer med RC'en, er Logitech's support rigtigt flinke til at hjælpe og komme med fyldestgørende svar.
/Nils
-------------
|
Skrevet af: DjonDjoe
Skrevet den: 01-Februar-2006 kl. 08:50
Hvad gør I med jeres recordere mht power management? Sætter I dem til
always on? Det er jo ikke så smart at den slukker mens den er ved at
optage noget, bare fordi man skifter til en aktivitet, hvor recorderen
ikke er i brug.
|
Skrevet af: kirneh
Skrevet den: 07-Februar-2006 kl. 09:45
Har også en 885 og er superglad for den.
Det er den første multifjernbetjening hvor jeg faktisk HAR lagt alle de andre væk.
Man skal lige lære hvordan den sætte op. men når det er lært er den superlet at bruge.
|
Skrevet af: Prasmus
Skrevet den: 08-Februar-2006 kl. 20:53
Hejsa
Jeg kan se flere her har en Logitech Harmony fjernbetjening, så jeg tillader mig at komme med et enkelt spørgsmål......
Har en af disse (eller andre fjernbetjeninger) ur og programmerings
funktion, således at den kan sende f.eks. et kanal skift på et
forudbestemt tidspunkt ?
Rigtig smart ville det være, hvis den kunne køre en macro der sender et
kanal skift til en selector og en rec-on til recorderen, så kunne man
nøges med at kode fjernbetjeningen og ikke nogle af de andre enheder
(man skal selvfølgelig huske at lægge den på bordet så den peger i den
rigtige retning).
Hvis noget sådan ikke findes, så må jeg nok igang med at lave en selv, som tilsluttes PC'en, så er den også nemmer at kode ![](smileys/smiley1.gif)
Mvh Peter
|
Skrevet af: Corleone
Skrevet den: 09-Februar-2006 kl. 09:58
Hej
Lige et par spørgsmål.
Bliver remoten leveret med dansk brugervejledning? og skal man være meget "tekniknørd" for at finde ud af det, eller er det så nemt som Logitech skriver på deres webpage?
Jeg har et Samsung LE40M61, en JVC DR-MH300 HDD og en JVC RX-301 reciever - burde der være nogen problemer i forhold til de apparater og en Logitech Harmony 885??
Vil jo gerne være helt sikker inden jeg smider 1.300 efter remoten.
På forhånd tak for hjælpen
Don C
|
Skrevet af: Rookie
Skrevet den: 09-Februar-2006 kl. 11:36
Jeg blander mig lidt - kan den styre en Selector?
Jeg har Sony LCD, Sony dvd-recorder og Sony hjemmebio + Selector - hvis den kan klare de 4 apparater så er det lige det jeg mangler....
|
Skrevet af: Trisse
Skrevet den: 09-Februar-2006 kl. 12:37
Jeg har en 885, og har sat den op til Pioneer DVD og TV, Selector, JVC DVD optager og det virker fortrinligt.
Opsætning sker legene let via PC, og er der en funktion der ikke lige virker som den skal, så kan man altid læde 885 kommandoen.
Jeg er 99 % den også virker med Kiss og alle andre formater )B&O måske undtaget).
Eneste (men også en relativ stor en af slagen) anke er knappernes placering. De sidder meget tæt, og især Activity knapperne kunne placeres meget bedre.
Kan man leve med (måske er det mig der har for store hænder), så er det alletiders remote, og absolut et godt køb.
Ovenikøbet er der kommet en lillebror (525), som kan næsten det samme, men her er ddr lidt mere luft mellem knapperne.
Det er måske smag og behag
|
Skrevet af: Corleone
Skrevet den: 09-Februar-2006 kl. 12:45
Kan remoten også "kopiere" særlige funktionsknapper såsom Dubbing, edit, navigation, subtitles m.fl vedr. HDD?
Var der dansk brugervejledning med, da du/i købte den?
Tak for al hjælpen
Trisse: Tror du at jeg vil kunne "nøjes" med en 525? (se mit setup længere oppe)
Don C![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 09-Februar-2006 kl. 17:23
Prasmus skrev:
Har en af disse (eller andre fjernbetjeninger) ur og programmerings funktion, således at den kan sende f.eks. et kanal skift på et forudbestemt tidspunkt ? |
I denne http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8900&KW=%22universal+fjernbetjening%22&PN=0&TPN=2 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8900&K W=%22universal+fjernbetjening%22&PN=0&TPN=2 tråd er der et par links til remotes med noget timerfunktion. Kender dem ikke selv, men måske noget du kan bruge.
Mvh JørgenT
|
Skrevet af: Prasmus
Skrevet den: 09-Februar-2006 kl. 21:26
Hej JørgenT
Mange tak for linket, spændende læsning & links, har skimmet det, men skal nærlæse det når jeg får tid.
Der er i hvert fald et par stykker der kan det jeg ønsker, men prisen
er også rimelig høj, specielt fordi jeg synes de halter på andre
punkter (læs: når prisen er oppe på 800-1200kr, så skal den både have
timer funktioner og knapper nok til at kunne erstatte alle de remotes
jeg har, uden der gåes på kompromis med betjening, eller der lige
mangler et par knapper)
Dette var ikke en klage til dig over mangler, jeg siger igen mange tak for linket !!!
Mvh Peter
|
|