Er TDC Fiber "rigtig" fiber? - måske en smule OT
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91350
Udskrevet den: 02-December-2024 kl. 16:47
Emne: Er TDC Fiber "rigtig" fiber? - måske en smule OT
Skrevet af: mhv_omjk
Emne: Er TDC Fiber "rigtig" fiber? - måske en smule OT
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 14:02
- Kan man som privat-kunde hos TDC få en 10/10 el 30/30 eller sågat 50/50 Mbit forbindelse, hvorved et "rigtigt" fibernet defineres, eller er det stadig deres 10/1 25/8 "forbedrede ADSL-forbindelser de kalder fiber?
(ironi kan forekomme i dette indlæg, det skal altså ikke opfattes som en generalisering, og dog - det må du selv afgøre)
------------- mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 15:06
What? Du prøver vel ikke at sige at Talibanmark har smadret DONGs fine fibernet ved at forringe produktet med asymmetriske hastigheder på ADSL2/VDSL2 niveau og, som modydelse, sætte prisen kraftigt i vejret?
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 15:20
Nu spørger han jo om det er tilfældet!
Derudover ville det klæde debatten, hvis man undlader barnlige termer som Talibanmark, YouSeeNot, Micro$oft, Crapple osv.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 15:24
mhv_omjk skrev:
- Kan man som privat-kunde hos TDC få en 10/10 el 30/30 eller sågat 50/50 Mbit forbindelse, hvorved et "rigtigt" fibernet defineres |
Det er vist din egen def på et rigtigt fiber net.
Et fiber PON net har da asynkron hastighed ligesom ADSL. Hvorimod et p2p fibernet ofte har ens upload og download hastighed.
|
Skrevet af: PlasmaFreak
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 15:53
Hvis fiber er asynkront så er det da kun fordi selskabet laver en begrænsning for selv fiber kablet sætter ikke begrænsninger på at den ene vej kun kan være fx. 50 m/bit hvis den anden vej skal være 100 m/bit som det er tilfældet med ADSL
------------- Mit Hjemmebio projekt http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116463&PN=1&title=start-p-biograf-opbygning - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116463&PN=1&title=start-p-biograf-opbygning
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 16:11
PlasmaFreak skrev:
Hvis fiber er asynkront så er det da kun fordi selskabet laver en begrænsning for selv fiber kablet sætter ikke begrænsninger på at den ene vej kun kan være fx. 50 m/bit hvis den anden vej skal være 100 m/bit som det er tilfældet med ADSL
| Det er teknologien som er asynkron. http://en.wikipedia.org/wiki/Passive_optical_network
En del el selvskaber benytter PON i DK
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 16:28
lunddal skrev:
Nu spørger han jo om det er tilfældet!
Derudover ville det klæde debatten, hvis man undlader barnlige termer som Talibanmark, YouSeeNot, Micro$oft, Crapple osv. |
Er der nogen her som mangler humor?
Det oprindelige indlæg fremhævede at "ironi kan forekomme", og det gælder også mit svar selv om jeg ikke gør opmærksom på det.
Jeg skal gerne indrømme at jeg ikke er fan af TDC koncernen eller Facebook ven med dem, men den vandalisme som de har udøvet på Dong's fibernet (som TDC beklageligvis for samfundet fik lov til at købe) overgår simpelthen min fantasi.
P.S. Men tak for Crapple. Den kendte jeg ikke, måske fordi jeg er holdt op med at interessere mig for Apple produkter (men TDC koncernen er nogenlunde lige så svær at komme uden om som skattevæsenet).
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 07-Januar-2011 kl. 10:43
JesperLund skrev:
What? Du prøver vel ikke at sige at Talibanmark har smadret DONGs fine fibernet ved at forringe produktet med asymmetriske hastigheder på ADSL2/VDSL2 niveau og, som modydelse, sætte prisen kraftigt i vejret?
|
- Se der fanger du mig lidt på mellemhånd for jeg vidste faktisk ikke at TDC havde overtaget DONGs fibernet, og nej jeg tror ikke at Talidanmark har Is-lammet det endnu, forhåbenligt ikke.
Og som det nok har forbigået jeres opmærksomhed så holder jeg mig altså også på behørig afstand af deres produkter, Yousee og TDC Home Trio er nok noget af det ringeste man kan komme i nærheden af! (nu fik i altså bare lige min mening råt og usødet, og det kan være at jeg er meget dømmende med den kritik).
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 07-Januar-2011 kl. 12:33
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 07-Januar-2011 kl. 12:59
Nok er jeg heller ikke speciel fan af TDC. De har ganske enkelt for mange dårlige produkter, hvor deres Home Trio helt klart ligger i toppen af tåbelig tilbud til vanvittige priser.
Men på internetsiden må jeg erkende, at trods alt for ofte start vanskeligheder, så er det dem der har udbudt de mest stabile ADSL forbindelser igennem tiden. Jeg har haft TDC og Yousee siden den spæde start, og jeg kan ikke komme på nogen som kommer tilnærmelsesvis tættere på mht. stabilitet. Til gengæld betaler man så også prisen.
Så snart Seas/Woaa gider smide den skide fiber ind i røret her, så skal det blive spændende at se, om de kan opretholde den samme satbilitet. Det er bestilt og venter kun på noget tø-vejr. Så får TDC kamp til stregen hos mig.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 07-Januar-2011 kl. 13:56
Kandersen skrev:
Men på internetsiden må jeg erkende, at trods alt for ofte start vanskeligheder, så er det dem der har udbudt de mest stabile ADSL forbindelser igennem tiden. Jeg har haft TDC og Yousee siden den spæde start, og jeg kan ikke komme på nogen som kommer tilnærmelsesvis tættere på mht. stabilitet. Til gengæld betaler man så også prisen.
|
- Ja men nu synes jeg ligesom ADSL-tiden er ovre, det kan godt være det er stabilt og sådan, men KOM NU MED I TIDEN! - de skal droppe de der små latterlige forbindelser og så være fremme oppe foran, et firma som TDC burde være det efter min mening, men er det langtfra.
- Og nu nævner du selv prisen, det er iorden at nogle vil betale de dyre varer, jeg vil bare ikke.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 10
Skrevet den: 07-Januar-2011 kl. 14:16
lahan skrev:
|
Hvilke selskaber er det? jeg kan ikke finde nogen som ikke har sync. hastighed.
|
Skrevet af: Markh
Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 13:01
Mejnert skrev:
lahan skrev:
|
Hvilke selskaber er det? jeg kan ikke finde nogen som ikke har sync. hastighed.
|
Alle de selskaber jeg kender til bruger xPON som accessform. De udbyder ganske vist symmetriske hastigheder, men f.eks. GPON har (frit husket) 2,5Gbps downstream/1,2Gbps upstream.
------------- Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50
DVDO iScan Duo
XBOX360, PS3 og Wii
Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X
Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
|
Skrevet af: Tengu
Skrevet den: 27-Februar-2011 kl. 21:02
TDC sælger som det ser ud nu, ingen symmetriske forbindelser via kobber til private, hvis du har fiber, er muligheden der vidst tilgengæld.
Har dog hørt de lancerer nogle nye produkter til sommer, der også anvender kobber, dog mere end et kobberpar, minimum 4 kobberpar kan bundles sammen og danne symmetrisk hastighed på 10/10 eller 20/20. Jeg ved ikke præcist hvad det kaldes, men det minder dog en del om en G.SHDSL opkobling, men disse er dog utroligt dyre, i forhold til en almindelig ADSL.
Men er da et alternativ til dem som ikke har/kan få andet end ADSL.
|
Skrevet af: togo
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 06:03
Skrevet af: thun
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 20:21
Togo. du er ude med riven hele tiden. Kom med noget brugbart, og lad være med at blande dig i hvad hvem skriver hvor. webmaster, kan nok klare det uden din "hjælp"
|
Skrevet af: togo
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 21:59
Skrevet af: thun
Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 06:03
Togo. Jeg så i går, at med 3 min. mellemrum, var du i to tråde og beklage dig, ligesom du har gjordt det i flere andre tråde. Jeg er sikker på at trådene kan køre fint, uden du behøver at blande dig, vi har både webmaster, og moderatore på siden her, det er deres opgave, ikke din. Iptv, og internet hænger næsten atltid sammen i pakker fra den samme udbyder, så derfor kan du ikke altid skille det ad i flere tråde.
Klag til webmaster hvis der er noget der generer dig, og lad trådene være.
vh. Jesper
|
|