Print side | Luk vindue

Jvc dla hd 350

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91482
Udskrevet den: 07-Januar-2025 kl. 22:36

Emne: Jvc dla hd 350
Skrevet af: BONO1974
Emne: Jvc dla hd 350
Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 15:46
Hej

Jeg går i tanker om, at købe overnævnte projektor til min kommende hjemme biograf. Mit
spørgsmål går på, at jeg har 2 muligheder til at placere af min projektor. 
Mit kælderværelse måler ca. 3,5 m x 4,4 m. Hvis jeg vælger at placere projektoren på det korte led, så skal det være et fastramme lærred, men hvis jeg derimod vælger det lange led, så skal det være et motoriseret tab tension lærred, da jeg har 2 vinduer i den ende af værelset. Hvilken løsning ville I vælge? Jeg går efter det størst mulige lærred, hvor stor tror i lærredet kan være, alt efter placering?

På forhånd tak......

Svar:
Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 15:57
Prøv at kigge her http://www.projectorcentral.com/JVC-DLA-HD350BE-projection-calculator-pro.htm - http://www.projectorcentral.com/JVC-DLA-HD350BE-projection-calculator-pro.htm
Så kan du selv beregne

Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 16:11
Hej

Jeg har set den hjemmeside, men synes bare at projektoren skal langt væk for at få et stort billede! Hvis nu jeg antager, at jeg hænger projektoren på det korte led, og jeg så fratrækker længden på projektoren, så er jeg nede på 3 meter. Det giver efter beregneren en størrelse på 75 ", hvilket jeg synes er for småt!
Holde det i virkeligheden?

Tak

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 16:54

Edit : sorry var lige selv inde på beregneren.. ved 2.16 meter bredt billedareal (92") der skal du være 2.94 meter fra lærred så den kan da 92" på 3 meter. det er da ok

og den kan kaste det fra 3-6 meter, så flexibel er den også..

hvis du har 4 meter, så kan du kaste en billedbredde på over 290cm, mener 120" er 26x cm... så helt slemt er det ikke

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af BONO1974 BONO1974 skrev:

Hej

Jeg har set den hjemmeside, men synes bare at projektoren skal langt væk for at få et stort billede! Hvis nu jeg antager, at jeg hænger projektoren på det korte led, og jeg så fratrækker længden på projektoren, så er jeg nede på 3 meter. Det giver efter beregneren en størrelse på 75 ", hvilket jeg synes er for småt!
Holde det i virkeligheden?

Tak

Det er fordi du skal klikke ved Diagonal Range og føre den op på max. zoom. Så bliver det 100" ved 3 meter.

Zoom står som udgangspunkt i midten.

Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 21:11
Hej

Så er der blevet købt ind, det endte med et 110" lærred og en jvc projektor. Er næsten færdig med at installere det hele, og jeg må indrømme det spiller sgu MAX........Smile

Skrevet af: Bruger udmeldt 6
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 21:19
110" sådan Clap Hvad lærred har du købt? Jeg overvejer nemlig selv en HD350. Den har en helt fantastisk billedkvalitet. Tak til JVC Smile

Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 21:22
Hej

Det blev til et Stewart StudioTek 130 G tab tension, så det skal nok blive godt!

Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 21:24

Føj da - et af de absolut bedste lærreder der er lavet... Tillykke med det. Hvor købte du din JVC?

Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 21:28
AV Connection i Sønderborg.....

Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 21:35
Havde du købt den i Tapeconnection, så havde du fået kalibreringen med oveni hatten (værdi 2800,-). Det er da en rimelig go service. Det må være Otto der har banket i bordet LOL

Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 21:39
Derfor kan man jo godt betale Otto og stadig have sparet.

-------------
SVP03

Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 21:35
Hej Igen

Så fik jeg hentet lærredet og glæder mig til at få det monteret, jeg har dog et lille problem!
Ledningen til lærredet er forsynet med et modul (kontakt) der kan køre lærredet op og ned, 
ydermere er der ledninger til en 12 volts trigger. Problemet er, at der ikke er en 12 volts udgang
på projektoren, er der nogen der ved hvordan jeg kan løse dette problem?

På forhånd tak.....

Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 21:38

Hej Igen
Så fik jeg hentet lærredet og glæder mig til at få det monteret, jeg har dog et lille problem!
Ledningen til lærredet er forsynet med et modul (kontakt) der kan køre lærredet op og ned, 
ydermere er der ledninger til en 12 volts trigger. Problemet er, at der ikke er en 12 volts udgang
på projektoren, er der nogen der ved hvordan jeg kan løse dette problem?
På forhånd tak.....

Det er kun 750eren der havde 12v trigger.
Jeg løste det med en strømspareskinne og en gammel 6-12v strømforsyning, simpelt.

-------------
SVP03

Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 21:40
Hej

Kan du skære det lidt ud i pap til mig, da el ikke lige er min speciale.....Smile

Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 21:48

Hej
Kan du skære det lidt ud i pap til mig, da el ikke lige er min speciale.....Smile

Du køber en el-spareskinne / forlængerledning og sætter din projektor i main, altså den der styrer de andre udgange. På main skal den kunne tage mere end 300 watt.
Du tager så en gammel strømforsyning på 12v eller mindre og lodder et langt trigger kabel på, der kan nå op til lærred.
et lav volt kabel kan også bruges.

-------------
SVP03

Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Hej

Du køber en el-spareskinne / forlængerledning og sætter din projektor i main, altså den der styrer de andre udgange. På main skal den kunne tage mere end 300 watt.
Du tager så en gammel strømforsyning på 12v eller mindre og lodder et langt trigger kabel på, der kan nå op til lærred.
et lav volt kabel kan også bruges.

Super, mange tak for hjælpen, det prøver jeg...

Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 20:56
Hej

Når du skriver 12 volt, så er det vel også betinget af hvor mange ampere transformeren har, ikke?

Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 26-Februar-2011 kl. 10:46
@BONO1974

Du må gerne poste nogle billeder når du bliver færdig med projektet Thumbs Up

-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3

Print side | Luk vindue