Print side | Luk vindue

Frankrig vil også snart skifte til DVB-T2.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91678
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 14:12

Emne: Frankrig vil også snart skifte til DVB-T2.
Skrevet af: reslfj
Emne: Frankrig vil også snart skifte til DVB-T2.
Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 21:58
Den franske industriminister vil omstille det franske DTT net  fra MPEG2 og  MPEG-4 til udelukkende MPEG-4 og vigtigere  DVB-T til DVB-T2.  

Mere på http://digitalt.tv/forum/antenne-tv/frankrigs-industriminister-vil-omstille-dtt-til-dvb-t2-inden-2013-2015 - digitalt.tv

Lars   Smile

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Svar:
Skrevet af: moho
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 11:22
At Frankrig vil anvende DVB-T2, hvorfor i alverden lavede franskmændene så ikke noget i stil med Digitalt 819 inier og Interlaced, hen over de mange år siden 1967?  Og selvom man vil anvende DVB-T2 vil det vel stadig være i MPEG4.
Min mere faste grund under fødderne ligger mere i, man optager så uendelig lidt, at intet optageudstyr vil indeholde DVB-T2 Tunere alligevel.
Det jeg mest mener er at skal man absolut optage noget, da skal dette ske via sit Tv, ligesom dengang man satte en båndoptager til sin Radio.
Hvorledes mon Forbrugerstyrelsen kan komme på forkanten med Købere som føler sig "snydte over manglende DVB-T2 inklusive DVB-C2 tunere", og der er endnu ingen som sender dette i praksis.

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 11:44
I bund og grund har jeg det imod DVB-T2 at der har været stilstand indenfor DVB-C2, helt enkelt. Mange taler om manglen på pladsen i Kablerne, men det går da åbenbart strygende. Mit problem er jeg har ingen tiltro til parterne som mener DVB-T2 er rimeligt eller ønskværdigt.
Jeg er ikke interesseret i vide (for doven til at lede efter), hvilke erfaringer man har på Færøerne og Grønland via Masterne og digitale fordeling af Krypterede signaler.

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 15:01
@moho
Prøv nu at skrive noget positivt....
Noget med at det er fedt, at franskmændene sammen med englænderne dermed kommer til at bære en stor del af opstartsomkostningerne for DVB-T2 inden vi selv skal igang i Danmark.
At der så vil være flere og mere gennemtestede produkter på markedet.
At det er rart, at udviklingen viser, at priserne falder - også for MPEG4 produkter
:-)

/B

Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 16:02
B-CLG
Historien om Tv herhjemme, vi kunne modtage fra Sverige og Tyskland. DVB-T2 kommer for mig fra et "Forkert Sted", godkendt ovenfra. Og nu hvor det viser sig at DVB-C her kan man bare tage analoge kanaler fra lidt efter lidt og digitalisere tingene.
De som mener DVB-T2 er noget ______ hvorfor hører jeg så ikke om DVB-C2 inklusive indbygget i kommende Tv.
Englænderne slukkede først for deres s/h Tv sent. Ansporingerne og inspireringerne mht. tingene. Vil det virkeligt sige at min negativitet overfor DVB-T2 betyder noget? For da kan jeg kun anvende ordene, pas meget meget på!
Grunden til man kæmper så meget omkring kopisikringerne er at hvis man anvendte Billedrørs Tv og 1080i, RGB signalerne, da ville man netop ikke kunne kopisikre ____ .

-------------

Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 12:13

Systemet HD2-MAC som aldrig nåede slå igennem, her vil jeg drage en parallel til DVB-T2. Og grunden til jeg skriver er (også fordi), hvormegen ekstra Information kan man sende via lige det her DVB-T2, i forhold til det almindelige DVB-T.

Udtrykt i ekstra pocenter!  Hvormange hæle man kan hugge, og hvormange tæer kan man klippe ____  Nu skal det også lige med at jeg intet kender til Modulationssystemer!  Embarrassed Der er en stemme som hvisker noget om Letterboks i 4:3 formatet, denne er ikke høj nok til, at jeg kan fange nogen sammenhæng.  Big smile

-------------

Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

@moho
Prøv nu at skrive noget positivt....
Noget med at det er fedt, at franskmændene sammen med englænderne dermed kommer til at bære en stor del af opstartsomkostningerne for DVB-T2 inden vi selv skal igang i Danmark.
At der så vil være flere og mere gennemtestede produkter på markedet.
At det er rart, at udviklingen viser, at priserne falder - også for MPEG4 produkter
:-)

/B
Når jeg skriver så negativt er det fordi jeg føler megen modstand overfor DVB-T2. Samme skal jo fortsat kunne behandle MPEG4, ligesom DVB-T/C/S2. Og den form for selvcensur jeg føler eksperterne har lagt for dagen! Embarrassed  Kort sagt jeg leder efter forklaringerne på stilstanden, en underforståethed om hvad man ikke vil ud med. En slags Wikileaks om hvorfor tingene ikke fungerer.  Wink

-------------

Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 17:01
Og igen for virkeligt falde nogen i Ryggen.
Historien om Fransk Tv og De Gaulle.
Fladskærmene med opløsningen 1366x768p50 dette vil kunne omskrives til 819 linier progressivt ved 50Hz.  Ligesom sammenligne med vores  xxx x 625i50.
Det er ikke lige på den måde tingene skal skrives, jeg bøjer nemlig alt og alting, til min egen fordel. Embarrassed Det var godtnok 819i50, altså Interlaced dengang i starten af Fransk s/h Tv.

-------------

Print side | Luk vindue